In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 dec 2019, 13:22

Goedemiddag Seizoentjes,

Ik kan geen plaatje plaatsen, pagina is niet bereikbaar, dan doe het ik maar zonder.

Mammyretro, het was gisteren echt geen wandelweer, binnen blijven was nog het beste.

Oma-C, ben om 05.00H wakker geworden van de storm en de felle regen, moest aan jou denken en hoopte dat je erdoor sliep. Ik zal voorzichtig zijn hoor als ik met Matice ga wandelen, maak je maar niet bezorgd. Wel heel lief van jou.

HVT, geen logeetjes gehad dan. Leren zetels reinigen en voeden is echt wel een hele klus.

MJ, jullie hebben het gezellig gemaakt en er een leuk TV avondje gemaakt, fijn zo.
Was warm aan hoor op de hondenschool want er stond een venijnig windje. Maar het was wel droog, dat is ook al iets.

Muddy Maddy, niet leuk als de planning in het honderd loopt. Hoop dat de traiteur in Brugge dan een hammetje heeft. Onze bestellingen zijn allemaal binnen en na de hondenschool zijn wij gestopt aan de bloemenwinkel en het bloemstukje voor op feesttafel is ook al besteld. Heb voor wit en lichtroze gekozen; Gaan dat volgende week zondag na de hondenschool halen.
Maak er nog een fijne dag van.

Wilde eend, duffel je warm in als je gaat wandelen.

Anjelier, jullie zijn in onze gedachten en de kaarsjes branden.

Trainer op de hondenschool zei vandaag tegen mij dat ik kordater moet zijn tegen Matice, ben er iets te zacht voor. Ga dat dan maar proberen te doen. Hij weet het beter dan mij natuurlijk.
Had alles van het licht HH al gedaan voordat we om 10.00H naar de hondenschool vertrokken, huis is weer netjes, dat is leuk als je binnenkomt. Ga wel nog een machine keukenhanddoeken in de machine stoppen op 95°C. De strijk ervan is voor morgen.
Zo, ga me omkleden, want mijn oude jeans zit vol hondenpootjes. Kan moeilijk blijven lopen in een vuile jeans ook al gaan we nimmer weg vandaag.

Ik wens iedereen een mooie zondag. Liefs een dikke knuffel.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 dec 2019, 13:55

Goede namiddag.
De zondagse pistolékes hebben gesmaakt.
Slecht geslapen vannacht.
Ergens in de vroege morgen wakker geworden van een bonk en geruis.
Te lui om te gaan kijken.
Terug in slaap gevallen.
Wakker geworden van de geur van wind en water.
Wat me nogal onmogelijk leek, tenzij het hele dak was weggewaaid, wat niet het geval was.
Beneden gekomen zag ik dat het keukenvenster opengevallen was.
Dat kan alleen op kip. Raar, want dat is normaal gezien goed gesloten.
Dat was dus wel de oorzaak van de verse buitenlucht die binnengewaaid kwam.
Alleen de gieter van de kamerplanten was omgevallen op het aanrecht.
Weeral vijf minuten geluk dat die niet vol was.
Ik laat het water gewoonlijk wat "bekomen" vooraleer ik de planten giet.

Volgende probleem: een lekkende kraan die ik niet zelf kan herstellen.
Om niet teveel water te verspillen zet ik er een emmer onder en gebruik dat water om het toilet door te spoelen.
Wie gaat er nu weer slachtoffer zijn om dat te maken?
Enfin, alle overwater gaat dan maar van hun erfenis af.

Poes is even aan het raam geweest, maa rik was aan het eten en dan begin ik er niet aan van ze binnen te laten.
Zo koud is het nu ook weer niet.

Tot nu schijnt de zon hier.
Ik waaide aan 20km per uur naar de bakker en geraakte toch aan 12km per uur op de terugweg.

Nog een fijne zondag allemaal!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 dec 2019, 16:28

Aan alle seizoentjes een gezellige dag verder
en een goeie nacht straks, hopelijk wat minder wind
want daar heb ik het nog altijd niet mee :roll: :oops:
als die aan de rolluiken sleurt... bbrr
Vandaag afwisselend regen en veel wind gehad en af en tot wat zon,
maar nu is het al terug avond aan 't worden en wordt het donker
Ik wens iedereen een fijne avond en voor straks slaapwel
Tot morgen :wink:

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 dec 2019, 17:13

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

HVT, poes komt jou dan ook een zondags bezoekje brengen. Hopelijk vind je een oplossing voor de lekkende kraan, al goed dat je het water kunt opvangen.

Oma-C, stilaan zal de wind wel luwen en kun je met een gerust hartje slapen gaan. Met Matice is niets aan te vangen als het zo waait, luistert dan werkelijk niet en is heel onrustig.

Heb deze namiddag een dutje gedaan, ook manlief en Matice hadden hetzelfde idee.

De kogel is door de kerk, krijg op advies van manlief een nieuwe computer voor mijn Kerst. Aan mijn oud bakje scheelt van alles, moet steeds met de kabel in het stopcontact typen en toch begeeft mijn batterij het nog , zie op de toetsen nog nauwelijks letters staan, sommige zijn zelfs helemaal weg. Moet op sommige toetsen heel hard drukken. Regelmatig als ik erop aan aan het werken ben, valt hij gewoon volledig uit en nog van die gekke dingen. En natuurlijk is hij echt langzaam.
Heb hem wel een budget gezegd, want ben echt niet van plan daar 1000€ aan uit te geven.
En terwijl ik dit schrijf is de nieuwe al besteld. En de prijs is goed, net wat ik in gedachten had. Kan dat echt niet, daar onnozel veel geld aan uitgeven.

Zo, ga afsluiten. Maak er nog een gezellige avond van en voor veel later vandaag een zachte slaapwel.
Liefs en een warme knuffel.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 dec 2019, 17:52

Ik heb hier weer gezelschap.
Dat beest is opgejaagd en komt hier tot rust in mijn poezenzeteltje.
Ze weet blijkbaar dat ze niet op het aanrecht mag.
Maar een pc dat kent ze ook wel, want ze komt gelijk alle poezen bij mij op tafel liggen achter de pc.
Gek eigenlijk dat die kat zomaar binnen komt en zich onmiddellijk thuis voelt.
Normaal gezien doet een poes dat toch zomaar niet.
"Troostmaat" heeft ondertussen al twee poezen.
De eerste kreeg hij na het overlijden van zijn vrouw van de kinderen cadeau.
Voor het geval hun stokoude poes moest komen te gaan.
Het heeft maanden geduurd eer die kat zich thuis voelde.
Kwam uit het asiel.
De tweede poes is ook een logé, die gebleven is...
Tja, kinderen krijgen lieven, lieven hebben poezen.
Kinderen gaan samenwonen en mogen op hun appartement geen dieren houden.
Wie vangt dan de poes op? Juist papa, die dan ook nog eens de was doet voor zoon.
Die zijn daar ook in de boter gevallen met hun vader.
Veel te goed. Papa krijg ik de wagen?
Papa kan je ons naar het vliegveld voeren?
Man, man, man...

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 dec 2019, 18:57

Hallo iedereen,

In de namiddag de ukjes over de vloer gehad, terwijl de kinderen naar het ziekenhuis waren.Ikzelf was in de voormiddag al geweest, en alles was oké, was helder, had al zijn ontbijt op zei hij.Dat verandert van dag tot dag.Ja, afwachten hoe het verder gaat.

Morgen zijn we terug oppas voor de ukjes, maar dan bij hen thuis.Op hun werk is het een kerstdiner .Dus we weten weer wat te doen.Eigenlijk verveel ik me nooit, er is altijd wel iets te doen.

Weet nog niet wat we gaan doen met het eindejaar.Op kerstdag gaan we uit eten , is al geregeld.Maar voor het eindejaar zelf, weet ik het nog niet.Mijn kerstboom staat ook nog niet, wordt ook hoog tijd.t'Is anders dan andere jaren.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 dec 2019, 06:51

Goede morgen seizoentjes,

ik moest eruit, want ze komen vandaag voor de boiler. rond 8 u 30 begint het wachtertje.
Het kerst visfijn is in het water gevallen. heel de dag pijpestelen regen en veel wind dus toen wij naar bed gingen waren ze aan het afsluiten. (was dan tegen 9) het begon droog en er waren al foto's van de standjes met verse gerookte zalm en heilbot per snede, de Gins, koffie met liqeurs,... toen begon het te regenen en....
vandaag alle kaartjes van een wens voorzien en als die gast van de boiler geweest is, gaan bussen.
ventje moet morgen ook nog werken en kan dan de zendingen daar in de bus steken want eentje moet naar nederland. ( en hier legen ze maar om de twee dagen, prior of niet, normaal vandaag en die zal vol zitten) Ik ben normaal vrij vroeg met kaartjes, maar nu? moet nog adressen schrijven en postzegels plakken. Donderdag mag Poets Ir. strijken en niets anders doen. ( hemden) ik poets vandaag de beneden met allesreiniger met dettol vanwege Gimly en woensdag poetst ventje de keuken met de dweil. anders moet ik twee moppen hebben, ene voor alle vloeren en 1 speciaal voor de keuken. je ziet ( enigste nadeel) wel veel vetvleken aan het fornuis en watersporen aan de afwasbak. vooral als de verlichting aan is en het al licht is en je weet waar je moet kijken.
en dan is er het plaatsje waar de schouw was en ze geprobeerd hebben met mousse te egelasiren, maar als je niet weet waar je je voeten moet zetten, heb je het gevoel dat je zakt. maar al bij al ben i tevreden. gisteren naar tripadvisor gekeken ivm dat restaurant en de menu gedownload: schrap het idee van daar te gaan eten wegens tè duur.soms lovende kritieken maar veelal negatieve.
Gimly is een vlijtige spaarder, maar dat bedrag haalt 'em niet. heb hem weer moeten zeggen dat het "you & me " was vandaag en dat hij mammie maar moet beschermen tegen die meneer die komt.
verwacht post.be ook een dezer dagen.
Clive: ik heb een "refurbished" pc. al enkele jaren. het scherm zit vol met ingebrandde spatten, de ingebouwde muis heeft soms kuren. mijn tablet echter heb ik nieuw gekocht. om een van de vele zoek & vind spelletjes te spelen wegens last van mijn ogen, soms door vermoeidheid, soms door droge ogen. ( heb daar een spuitbusje voor en doekjes voor na het ontshminken.)
gisteren varkenshespgebraad in de oven gedaan met een restje mosterd. dacht dat ik nog en pot staan had, nope. op boodschappenlijstje. Matice lastig door de wind? ons Gimly is daar moe van.
hij ligt alweer op tafel na gegeten te hebben. nu voor de moment slaapt die als de muizen in het meel. ( hij zal wel nakomen naar de keuken als ik voor koffie ga en tweede ontbijt eisen)
gisteren moest hij bij passage naar de keuken als "Enterprise" opstond, telkens een knuffeltje. en alle gemaakte kaartjes hebben een kopje gekregen. dus zijn "seal of approval" hebben ze al.
( doe dat ook als er een brief in de bus zit die geen rekening is, hou die voor zijn neus en brief krijgt dan kopje)
HVT: I knew it! ik wist dat je zwerfpoes op een gegeven moment toch zou binnen laten. maar ja als ze komt als je aan het eten bent zou ik het ook niet doen, want poesiewoes zou een Vinny-tje kunnen doen. je eten uit je teljoor slepen. al denk ik dat niet, want hij/zij ziet er goed gevoederd uit.
Oma C: nog steeds zo bang van de wind? het heeft ook een invloed op onze knoken vind ik. heb al enkele dagen pijn en ben stijf. Hoop dat ze vandaag wat luwt want ik moet op boodschap. heb geen middagmaal voor mij en geen avondmaal tenzij ventje eitjes wil. ik open dan wel een pot saus voor de pasta. heb nog een restje geraspte kaas en wat frituursnacks dus keuze genoeg voor vanmiddag. maar vanavond niet aangezien we niet dachten dat ventje nog twee dagen ging moeten werken. ( en de beenhouwer wegen omstandigheden dicht) om 8 uur de vlag overgeven aan de volgende. En dan volgend jaar drie dagen thuiswerk tot aan zijn pensioen. dan is de grote lening voor het huis ook afbetaald. hebben we meer ademruimte als we niet toe komen met het pensioen, dan iets meer budgeteren maar met minder zorgen als je begrijpt wat ik bedoel.
Anjelier: veel plezier met de oppas van de ukjes. Kan Spaanse woef thuis slapen zonder moe te worden. en sterkte voor je vader. het is idd afwachten.
Zo, Gimly kwam in de keuken zoals voorspeld om ontbijt zeuren. ventje is op 't werk en heb instructies gehad qua betaling na het nazicht en ik ga nu eens kijken wat er in Klondike moet gebeuren of in Hay-day dat ik box nummer 16 vind. daarna nog even Policestation spelen.
als het licht genoeg is de wensen in de kaartjes plakken, er is geen afwas.
Fijne dag seizoentjes en meelezers!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 dec 2019, 08:39

cAfbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, jouw papa terug wat beter ? Maak er met de Ukjes een gezellige dag van.

Muddy Maddy, jij gaat vandaag moppen. Bedankt voor het mooie overzicht. Ga niet alles herhalen.

Moet vandaag boven poetsen en nieuwe dekbedden leggen in plaats van morgen. Want morgen moet een vriendin van mij op controle naar het ziekenhuis. Haar echtgenoot kan niet mee omdat hij geen verlof krijgt.
Dus vroeg ze vrijdag aan mij of ik dinsdag iets te doen had, ja , boven poetsten. Maar ik dacht dat ze ging shoppen en daarvoor gooi ik mijn weekplanning niet over boord. Maar toen bleek dat ze naar het ziekenhuis moest en dat veranderde de zaak dus. Dus ga ik ze morgen ophalen aan de bushalte en gaan we dan met de tram naar het ziekenhuis . Dan is ze niet alleen.

Manlief blijft vandaag thuis werken. Hij gaat weer in de living zitten met de lichtjes van de Kerstboom aan. Trouwens, hij kan vandaag toch niet boven gaan zitten in mijn hobbykamer, door het feit dat ik daar dus aan het poetsen ben.

Zo, ga niet alle namen noemen , maar wens iedereen een fijne dag. Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 dec 2019, 09:54

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
vies weer maar dat zouden we al gewoon moeten zijn :roll:

Hier is geen nieuws, ik moet alleen nog naar een brievenbus
want er zijn kaartjes gekomen, van waar ik dacht als ik niks stuur
dan komt er van daar nik, maar nee... dus nog maar schrijven
ik noteer ze elk jaar en het blijven er veel... mooi en leuk :wink:

ik ga ook niet alle namen noemen, iedereen weet dat ik jullie
allemaal bedoel als ik iets schrijf...en welgemeend :wink:
Veel sterkte wie het kan gebruiken,
geniet van de beestjes die je in huis hebt...
en maak er maar een fijne dag van, met of zonder kinderen... :lol:
aangename maandag en tot.... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 dec 2019, 12:25

Hallo, hier de groeten uit hotel grootmoeke met af en toe onzekere boekingen en last minutes.
De logeerkinderen dus niet gehad vrijdag.
Hoor ik nu van de student dat ik hem ga verwisselen voor zijn zus in de kerstvakantie.
Ik heb nog wel niets gehoord van die zus, maar even goed staat die hier met Kerst gepakt en gezakt aan de deur.
Voor de rest ben ik poezenherberg. Deze morgen konden we haar wel missen bij het poetsen.
Ze is uit zichzelf naar buiten gegaan. Teveel volk en teveel drukte.
Daarstraks stond ze hier terug om binnen te mogen, maar ze was nogal van "lekt mijn lipjes" aan het doen, dus had ze ergens eten gekregen.Chance dat ik een kat kan lezen. Tegenslag voor haar dat ik nogal rap door heb wat voor deugnieterij ze van plan is uit te spoken.Op het aanrecht heel beslist niet, op tafel zeker niet! Op de kast ook niet! Nog een kat die een pik heeft op grootvake zijn portret.
Mijn huisje is weer netjes aan kant, dank zij poetsjuweeltje.
Ze heeft nog wat extra teken van de gezinshulp meegenomen.
Die komt morgen weeral niet, want ik moet die weer afstaan aan de chique high life residenten van de serviceflatjes in Rijmenam.Och ja, ik ben maar een gewoon madammeke hé en gelukkig geen junk, want die hebben ook altijd voorrang. Hoe luier je in je leven geweest bent, hoe meer je je het lazarus gedronken hebt, hoe meer hulp je krijgt in ons land. Ik ben meer dan een beetje woest vandaag.
Ik heb de verkeerde aan de bureau uitgefoeterd, maar die had pech sorry.
heb mijn kwade mail maar niet opgestuurd, want seffens vlieg ik buiten bij de dienst.
Ik vraag mij af of die olifantenvel hebben en of de andere klanten allemaal altijd braaf ja en amen knikken en het zonder doen of met altijd verschillenden.

Keep on smiling! Look at the bright side of life! Always walk on the sunny side of the street!
Kwestie van mezelf een beetje op te peppen.

Poetsvrouw heeft bed mee opgedekt, heeft zetels gereinigd en gevoed, student zal mee naar de Carrefour moeten morgen, en zal de kerstboom naar benden moeten halen. Zo is al een deel van het werk van de gezinshulp weggewerkt. Gelukkig had ik een voorgevoel en heb ik zelf al de strijk gedaan.

Nog een fijne dag iedereen!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 dec 2019, 15:44

Afbeelding

Goede namiddag aan alle maatjes, :)
Voor de verandering is het nog eens regen net toen ik buitenkwam om
wat kaarten te gaan posten, ik had gelukkig een plu mee
Echt koud vond ik het niet, ik was goed gekleed natuurlijk :wink:
Voor de middag was het droog maar dan had ik andere dingen te doen.
Maar ik was toch blij dat ik terug was....

Helena, de wereld draait niet naar ieders goesting hé... :oops:
we moeten meestal nemen wat komt en brommen of boos worden
heeft geen zin...rond deze tijd zeker niet... en aan de telefoon al zeker niet
En wissel van de wacht binnenkort :roll: als ze jou maar bezig houden
dat is ook wat.... :lol:
Poes ook weer terug na een etentje ergens :lol: :lol: die heeft het goed voor
met de verschillende adresjes waar ze kan verblijven...
vanmorgen te druk en poetsen daar hebben ze geen zaken mee :lol:
geef ze maar rust en stilte.... zalig! dat zou ik ook willen jawel :D

Iedereen nog druk bezig met de voorbereidingen voor de feestdagen
het was in de Col**** ook vreselijk druk, ik had alleen wat verse
groenten nodig en het ging vlot aan de kassa...meestal wel :)

Alle maatjes, een fijne dag verder en hou het droog...
groetjes allen en tot morgen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 dec 2019, 18:25

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

HVT, oeps, jij bent wel echt boos. Maar Oma-C heeft gelijk, je kwaad maken heeft geen zin. Slecht voor jouw hartje. Met een constructief gesprek los je waarschijnlijk meer op. Maar begrijp jouw woede wel hoor.

Oma-C, het was maar een druilige dag vandaag. Gelukkig kun je het binnen gezellig maken en maar niet teveel naar buiten kijken.

Anjelier, je hebt het echt wel druk. Neem af en toe een pauze voor jezelf, wil je.

Mammyretro, jij bent zo bedankt voor jouw lieve kaartje. Het jouwe is onderweg.

Vandaag de vensters van de bovenverdieping binnen en buiten gewassen en dan alles gepoetst boven en nieuwe dekbedden gelegd en de oude zijn al gewassen en gestreken.
Dan kan ik morgen met een gerust hart mee met mijn vriendin naar het ziekenhuis, ze heeft een beetje steun nodig en dan moet je ervoor elkaar zijn, vind ik. Maar in eerste instantie dacht ik dat ze wou gaan shoppen en daarvoor ga ik mijn planning niet overhoop gooien.
Laatste droogkast is aan het draaien, maar dat is opplooiwas, moet ik enkel opvouwen. En de dons moet nog in de dekbedden gestopt worden.

Ga er nu een rustige avond van maken, heb genoeg gedaan vandaag.

Zo, wens iedereen nog een fijne avond en voor veeeeeel later vandaag een zachte slaapwel.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

16 dec 2019, 18:25

Dag seizoentjes allemaal ,
Hier heeft het niet veel geregend vandaag ..
Maar toch heb ik weinig gedaan gekregen ... :oops: :oops: Nog moe van een mooi weekend . Met zaterdagavond een prachtig Kerstconcert in de Jezuietenkerk/academie van Lier . ik had tickets gekregen van Lucas van den Eynde die daar samen zong met Connie Neefs (zus van Louis ) en haar dochter Hannelore , ook al met zo'n mooie stem ... We hebben genoten. Zondagnamiddag dan naar een muziekopvoering van " Man van La Mancha " zoals het destijds werd opgevoerd samen met J. Brel . Twas modern maar met heel goede zangers en een live orkest . De moeite waard !! :-)
Vandaag dus een rustige dag ingelast ..
Ik hoop dat het met de vader van Anjelierken beter gaat .
Aan iedereen wens ik een goede nachtrust , zonder pijn of ongemakken ...

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

16 dec 2019, 18:27

Afbeelding
Mijn foto van het Kerstconcert in Lier met het kinderkoor , samen met Lucas van den Eynde , Connie Neefs en haar dochter Hannelore ... :-D

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

16 dec 2019, 21:04

goede avond ,

clive graag gedaan hoor ,vind de post toch traag in Belgie
ik had het verleden week in de post gedaan
fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi