In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

19 dec 2019, 19:08

Goede avond, dames,
Even terug voor ik afsluit.
Anjelierken, met vader alles nog goed? Al terug naar het wzc? Ze zullen hem daar wel goed verzorgen hoor, ze zijn ervoor opgeleid. Kaarsjes branden hier......

OmaC, dat heb je nog, de mensen die zich willen onttrekken aan gemeenschappelijke werkjes. En dan denken ze dat het niet opvalt..... Nu wat kalm aan doen he, je hebt maar 1 rug, en je hebt hem voor alles nodig....

Clive, ik heb de Libelle gaan halen vandaag, met de nieuwe kalender in voor op te hangen. Ik vind dat een heel goede , en laat ik nu denken dat Matice er op staat ! Als hij kleiner was dan. Het is precies hetzelfde ras, mooi . 😊

Wilde eend, dan toch zus op bezoek, lees ik hier juist. Fijn dat je dan toch niet alleen gaat zitten op die dag, dat zou niet fijn zijn. Geniet maar van de taart..... 😉

Dames, ga afsluiten.
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en knus en warm binnen. In de voormiddag was het goed weder en zonnig, maar in de namiddag werd het bewolkt en viel er regen.

Iedereen nog een fijne avond, en tot ..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

19 dec 2019, 20:31

goede avond allen
wilde eend ja ,vrede op aarde ,als je dat allemaal hoort en ziet
kersst is al lang niet meer mijn fovorite tijd, ,vroeger was het anders ,
en van vrede gesproken ,zelfs hier bij mij ,knijpt het meer
of het meezit

fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 dec 2019, 06:52

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Alles gelezen, fijn als er zoveel geschreven is
.
Wilde eend, dan toch bezoek van jouw zus, met een middagdutje :) .Maar je bent tenminste niet alleen, want dat vond ik echt erg voor jou.

Oma-C, blij dat mijn kaartje bij jou is aangekomen. Dacht al dat ik een nieuw moest schrijven.
En de kelder gepoetst.

HVT, druk bezig met de voorbereidingen voor Kerst en het huis dan mooi versierd.

MJ, jij ook druk bezig , jouw kaartje heb ik gisteren mogen ontvangen, weer een heel mooi zoals steeds. Het hangt al aan mijn kaartenlint? En een hondje zoals Matice op de kalender ? Ze zijn toch mooi hé ?
Eigen kind, schoon kind :D .

Anjelier, hopelijk gaat het nog goed met jouw papa in het WZC. Kaarsjes branden hier voor veel van onze seizoentjes, dus ook voor jou en jouw vader.

Wingerd, leuk hé , die kaartjes :) .

Muddy Maddy , denk dat jij nog lekker aan het slapen bent. Manlief werkt vandaag van thuis uit en deze middag mag hij uitloggen want dan begint zijn verlof. Hij was gisteren al om 17.00H thuis, ik was net klaar met het HH, had de vensters van de benedenverdieping nog gewassen en de tegeltjes van de gastentoilet en was daarom nog bezig.

Nu zijn echt alle extra taken die ik gedaan wou hebben voor de feestdagen gedaan en heb ik alles kunnen afvinken. Daar manlief zo vroeg thuis was, zijn we eerst zijn brillen gaan halen bij de optieker en dan zijn we mijn nieuwe computer gaan halen. Die ligt onder de kerstboom . Want dit oude beestje waar ik nu op aan het typen ben , heeft zijn tijd nu wel echt gehad, heb zelfs toetsen waar geen letters meer opstaan en vaak valt hij zomaar uit als ik aan het typen ben. Hij telt dan ook al heel veel jaartjes.

Ga meteen beginnen met het HH, want om 12.00H moet ik bij de kapper zijn , haartjes moeten nodig gekleurd worden. Zou dan graag al met alles gedaan hebben , want na de kapper moeten we in stad zijn in 1 winkel.
Moet na de kapper ook even stoppen bij de apotheek.

Matice is ook al op, maar nog niet wakker :D .

Zo, ik ga eraan beginnen. Ik wens jullie allemaal, ook de meelezers een hele fijne vrijdag. Liefs een een warme knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 dec 2019, 08:27

Goede morgen seizoentjes,

neen, Clive, ik ben op. :D het is vuilniszakken en was wakker geworden door ventje.
het is hier aan het gieten!
Ir. heeft alle hemden netjes gestreken buiten 1 laken en kussensloop. ik was ondertussen even gaan liggen. was moe en voelde me niet lekker. ik zie ze pas op 3 januari. ( moet nog mijn nieuwe agenda gaan schrijven.)
gisteren spaghetti gaan eten en kaartje aan het tweede lint bij. Hun klein is goed genezen van zijn beenbreuk en zat te eten met zijn meter en peter. verder daar heel veel volk! zelfs ons jongste buurmeisje met vriendinentje was om frietjes.
Vandaag komt ook de diepvries, dus moet nog ijsjes hebben in de vorm van boompjes.
naar de biercentrale en hopelijk nog eens naar de actione want heb iets op het oog voor de kerst van ventje. ( en van Gimly)
mijn stoommandjes zijn vervangen door een stoomapparaat. stoommandjes waren al heel oud en ruiken muf, vallen haast uit elkaar. je zou nu denken bamboo, maar 't zit slijtage op en had al gedacht verleden zomer van eens naar de Chinese winkel te gaan op weg naar ventjes werk, maar zijn daar om een of andere reden nooit geraakt. mss vind ik "kimchi" langs een andere weg.
vandaag vispannentjes met scampi diabolique en lookstokbrood en vanavond voor mij: krabbenpoten! moeten ook nog naar de winkel want er zou toch kaviaar van de witte steur zijn aan 9.99 euro voor 15 gr! is dus 1 euro meer dan verleden jaar.
gaan weer een hangertje met water moeten hangen in de slaapkamer want ik had vanmorgen een droge neus en nu is er een beetje bloed bij.
Gimly ligt in "zijn " zetel waar Ir. gisteren haar pauze moest nemen want op tafel staat die joekel van een bloempot die ik van collega ventje kreeg.
ventje mag vandaag helpen nieuwe tafellakens te leggen. dan is het huis helemaal x-massy.
hij heeft naar de voetbal gekeken en ik ben gaan slapen. heb hem nooit horen naar boven komen.
Gimly stond er straks op, nieuw eten van mammie te krijgen, dus dat is inclusief nieuw teljoor.
kartonnen borden zijn in de carref. ook enorm in prijs gestegen daarom gaan we gaan kijken voor Gimly, want die is een zeer vuile eter om bordjes en kommetjes die goed afwasbaar zijn. ( of wegsmijtbaar- want dat eten heeft soms een slecht effect op mijn olfagorish orgaan. ( weet niet of het juist geschreven is- net als de wind recht in mijn gezicht dan heb ik hetzelfde effect)
tweede koffie genomen.
toen ventje met die stoomkoker aan de kassa kwam wist iemand die we kennen die er aan de kassa zat, niet meer op welke toets ze moest drukken. ze was in de war, want er is ook een spaaractie geweest van een ander merk en die hadden ook spaarzegels voor electronische apparaten.
( beide waren in wisselbaar tot einde jaar) met 49 euro bij te leggen....
hoor door het slechte weer toch de vuilniswagen passeren. applausje hoor voor die mannen. als er een verpakking vis in mijn gewone zak zit strooi ik daar geurkorrels voor "wheeliebins" in. in het nederlands zou dat de Kliko moeten zijn. Klaarblijkelijk gooien die daar alles gewoon in, met alle gevolgen van dien ( beestjes), terwijl ik dat in zakjes deed. en in engeland is een "hete" zomer iets van tegen de 25 ° en dan nog voor 2 à 3 dagen. :|
enfin, de regen klettert hier tegen de ramen. zit ook een stevig windje bij dus.
Als mijn koffie op, is, mijn hay-day doen. gisteren wegen inlogproblemen niets gedaan en dan naar alle spelletjes terwijl ik wacht tot ventje beneden staat.
Fijne dag aan alle seizoentjes en meelezers, hou het droog!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 dec 2019, 10:06

Afbeelding

Goede morgen hoewel het hard waait en regent
ik had liever het weer van in de week :roll:
maar er is niets aan te veranderen hé
we zullen zelf maar een beetje voor zonnetje spelen
als het al lukt :roll:
Er was een hele krant te lezen en dat is fijn
maar dan wordt het weer later eer ik iets kan schrijven :oops:

clive, Ik ga niet alles herhalen, fijn dat overal alles
nu een beetje naar wens gaat verder moeten we overal
niet teveel over nadenken, dat is ongezond
het mensdom doet rare dingen en we moeten
ons daarbij maar best bij neerleggen :oops: :roll:

wilde eend elk heeft zo z'n rare gewoonten, en dan is dat maar zo :oops:
beter dan helemaal alleen te zijn... :roll: neem jij dan ondertussen ook
maar even een pauze, en geniet van de rust :)

Helena, bobijntje, M-M, M-j, omasenga, wingerd, anjelierken, mammyretro,
en als ik nog iemand vergeet, sorry, ik wens allen een fijn weekend straks
en tot later :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 dec 2019, 10:52

Willen jullie geloven dat het eerste trimester van dit schooljaar al om is!
De student komt net thuis van zijn laatste les!
Dat is gewoon gevlogen die tijd.
Straks naar huis voor de kerstvakantie.
Hij is er aan toe, want ik heb de indruk dat hij moe is.
Meestal is hij heel gelijkmatig van humeur.
Vandaag is hij een beetje knorrig...
Spijtig genoeg zal het studeren worden in de vakantie.
Het zal toffer zijn op de pc van papa.
Die trekt zwaardere programma's die hij voor school nodig heeft.

Seffens verder afwerken wat gisteren is blijven liggen.
Soms denk ik dat ik niet meer naar lezingen en tentoonstellingen en concerten ga gaan.
Thuis blijven en kuisen en mijn huis verder leegmaken.
Maar anderzijds, zolang ik nog uit de voeten kan, waarom zou ik niet weggaan?
Dat heb ik toch wel heel erg gemist als d kinderen nog thuis waren.
Dan was daar geen geld voor.
Nu kan het...

Ondanks het miezerige weer wens ik jullie allemaal een toffe dag toe.
Veel te warm om een lange broek aan te doen zegt de student.
Alweer helemaal kletsnat geregend thuis gekomen.
Oef ik moet vandaag niet buiten.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 dec 2019, 11:23

Hallo iedereen,

Heb hier ook al kaartjes mogen ontvangen, waarvoor dank.

Wilde eend2: ben blij dat je op kerstdag niet alleen bent.En zoals andere seizoentjes al zeiden, moest je niet zover wonen, je was altijd welkom.

Vader is sinds gisteren terug in het wzc.Verpleging is op de hoogte van nieuwe medicatie, enz.Hopelijk mag het nu een tijdje goed gaan , ja, afwachten.

Ben al naar de supermarkt geweest.Straks nog strijken, want die was ook blijven liggen.Gisteren eigenlijk niks gedaan, bijna een halve dag in ziekenhuis gezeten.Ze kwamen vader halen met ziekenvervoer om 11 uur.Het was 13u30 eer die mannen erdoor kwamen :evil: De verpleging had al 2x gebeld naar het bedrijf.Ja, in een ziekenhuis moet je toch tijd hebben, hé.Daarna nog naar het wzc gereden voor vanalles en nog wat.Was 17u als ik thuis kwam, was al weg van9u30.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 dec 2019, 15:03

Theepauze voorbij, ik ga nog een beetje doen :wink:
het is gestopt met regenen zolang het duurt
maar 't is donker en grijs en winderig :roll:

Ik wens jullie allen een aangenaam weekend
en een gezellige avond verder

anjelierken sterkte voor jullie en je vader,
hopelijk blijft hij het goed doen :?

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

20 dec 2019, 16:21

Goede namiddag iedereen,
Vandaag niet veel werk uit mijn handen gegaan. Ging kaaskroketten maken, maar dat zal voor morgen zijn. Vanmiddag voor ons elk 2 garnaalkroketten gebakken, en ze zijn goedgekeurd. Enkel, ze waren bevroren en in die toestand gebakken, maar als we er kort na elkaar moeten bakken zullen we strop zitten, dat duurt wel efkes eer die gebakken zijn. Nu gaan we vanavond er 2 uit de vriezer nemen en in de ijskast leggen, morgenmiddag worden die dan gebakken, gelijk met 2 juist tgemaakte kaaskroketten (hopelijk :mrgreen: ) en dan zien we hoelang het dàn duurt. Ik heb maar 1 frietketel, en zes 'hongerige magen', al zullen ze al wel de nodige hapjes op hebben. Dit zal een deeltje zijn van het eindejaarsmenu dat we gaan eten. Dessert ook al in vriezer (ijsbuche en ook nog glaasjes met verschillende mousses in (Ok*y). Ook de soep zit er al in, balletjes gemaakt ......
Alles begint al wat op zijn plaats te komen ........ Juist nog eens nadenken over hoofdschotel, al heb ik al wel iets 'in gedachten', en samen met groentjes en kroketjes, komt dat dik in de 'sakoche' :D
Tot zover dus de voorbereidingen voor het eindejaarsdiner.

De kaartjes komen nu ook zo wat door ! Bobijntje, het kaartje van jullie is vandaag ook gekomen ! Hij staat al mooi te wezen bij de anderen ! Bedankt ook.

Anjelierke, knuffeltje voor jullie en ook sterkte voor je vader. Kaarsjes blijven branden .......

Zo, nu ga ik nog een stukje fruit eten, zenuwachtige honger, zo voel ik dat ! Voor niets nodig, volgens manlief ! Zal het maar geloven, zeker ?! :wink:

Dames, iedereen een fijne avond gewenst, hou het gezellig en warm binnen, en tot .... de volgende ! :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 dec 2019, 16:34

Inderdaad Anjelier in een ziekenhuis moet je tijd en geduld hebben.
Positief is dat je vader weer op zijn vertrouwde plekje zit.
Nu maar duimen dat het goed blijft gaan verder.

Wij namen indertijd en ik doe dat nog altijd iets te eten en te drinken mee en lectuur of kruiswoordpuzzels.
Die beduimelde oude tijdschriften vond ik echt vies in de wachtzalen...

We doen nog een beetje verder, nog wat geschenkjes inpakken.

MM kaartje heeft de tocht van de zee tot hier overleefd, dank je wel.
Het is mooi!

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

20 dec 2019, 17:18

Bobijntje en MM, welbedankt !

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

20 dec 2019, 17:18

Bobijntje en MM, welbedankt !

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 dec 2019, 09:01

Goede morgen seizoentjes,

weten nog niet goed wat we gaan doen vandaag. kreeg gisteren tegen de middag telefoon: ik ben ziek.
Ze heeft diarree. moet bellen als ik opsta, maar eerst een kopje koffie.
ventje moet om een groot brood want ik ga croques klaarmaken en ik moet zoeken in al mijn mappen of er nog iets "kerstachtigs" tussen zit want kreeg de opdracht een speciaal kaartje te maken voor vriendin 1. ( 2 kreeg een gewoon kaartje door moeder zelf geschreven) en ik heb niet veel x-massy over.
Bobijntje bedankt: je kaartje hangt met een groene speld aan het zilveren lint. ( ventje vond dat passend)
ga nu een kopje koffie maken, rap pillen slikken, yoghurt door mijn keel duwen en bellen want anders is het al veel te laat en heb ik weer slechte punten en ben een onwaardige dochter voor mijn moeder. ( ja: zo erg is het weer.)
Fijne dag voor alle seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 dec 2019, 09:26

Afbeelding

Goede zaterdagmorgen alle seizoentjes :wink:
Een donkere morgen maar droog voorlopig
er zit wel een stevige wind, maar die kan niet binnen
Vandaag nog even naar een brievenbus wandelen
want er is nog een onverwachte kaart gekomen :)
Goed dat ik genoeg kaarten op overschot gemaakt heb :lol:
zo zie je maar...ik moet er nog een opsturen

M-J, je hebt de handen vol met zo'n menu,
hopelijk wordt het gewaardeerd, want het is niet niks :roll:
vandaag nog kaascroquetten maken, je weet nog wat te doen :lol:
succes ermee...

Dag wingerd een fijn weekend :)

M-M, er zijn veel zieken hoor ik zo rond mij, verkoudheden die
aanslepen en waar mensen zich ziek door voelen
en diarree is heel vervelend en vermoeiend, veel water drinken
en sterkte voor je mama :)

Helena, ik neem ook altijd vanalles mee als ik naar het
ziekenhuis moet of om wachten bij een zieke...
die boekjes die daar liggen zitten volgens mij
vol microben, daar kom ik niet aan :roll: :oops:

anjelierken, ik hoop dat jullie mooie eindejaarsdagen krijgen
en je vader zich goed houdt... dat is voor iedereen het beste :)

Voor jullie allen een aangenaam weekend, en blijf gezond :roll: :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 dec 2019, 09:41

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren naar de kapper geweest, haartjes zijn weer mooi blond , enkel mijn frou moest geknipt worden, want daar kreeg ik niets meer van omdat hij echt wel te lang was. 31 januari = de volgende afspraak.

Gisteren in de late namiddag nog naar stad geweest, moest daar maar in 1 winkel zijn. Ze deden koppelverkoop, ja , maar net niet op wat ik koos. Komt ook niet in solden. Had een mooie handtas nodig en van manlief heb ik er de bijpassende portefeuille gekregen. Nu is het gedaan met geschenkjes. Er liggen er veel onder de kerstboom, maar moet er wel bijvertellen dat ik alles in geschenkzakjes heb gestoken, zoals bijvoorbeeld de kalender van de slimste mens en nog van die kleine dingen die gewoon nodig waren en ook Matice zijn geschenkjes zitten in een geschenkzakje tot de 3 nieuwe rookmelders toe :D . Dus het lijkt imposanter dan het in werkelijkheid is.

Heb al veel gedaan vandaag van het licht HH. En ook de strijk is al achter de rug.
Matice is wakker geworden rond 07.00H en is ons komen vervoegen omstreeks 07.45H, toen was mijnheer echt wakker, maar dan moet ook alles ineens gebeuren, zijn Viyo, dan naar buiten en dan een paar hapjes ontbijt en nu is hij terug aan het rusten.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens veel sterkte aan Anjelier en aan iedereen die het nodig heeft.
Liefs aan jullie allemaal.