In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 dec 2019, 23:20

Als het nu niet was dat ik al meer dan één constructief gesprek had gehad met die instanties, ik zou zeggen ik probeer het nog een keer, maar met die mensen valt niet te praten.
Ik besluit dat ik dus minder waard ben dan de residenten van die chique service flatjes.
Want die gaan altijd voor.
Het is maar dat een mens weet wat hij waard is.

Poes niet meer gezien vandaag.
Die zal gedacht hebben: dweilen en schuurborstels, niet mijn ding.

Ging ik heel dapper kerstkaarten schrijven, had ik er toch nog maar acht in voorraad zeker...
Dan maar mijn bureau opgeruimd.Onder andere de rekeningen van de thuishulp.
Ik heb dus van januari tot nu juist geteld veertien keer hulp gehad van vijf verschillende mensen.
Enfin, ik ga er jullie niet meer mee lastig vallen.

Slaap zacht !

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 dec 2019, 06:45

Goede morgen seizoentjes,

Als alles goed verloopt begint ventje deze namiddag aan zijn congè. hij was erg laat thuis en ik had al naar de winkel geweest voor balletjes in tomatensaus. want ik heb tevens de te bussen kerstkaartjes in de rode brievenbus gedaan. met een beetje sjans wordt deze morgen gelicht.
gisterenmorgen om 8 u stipt: de man voor de verwarmingsketel. beetje moeite met het reiningen van de binnenkant, komt hij aan het verbrandingselement, zegt hij, ik vrees dat je aansteker het niet meer lang gaat doen. Hij steekt het toestel in gang en.... F4. foutmelding. ja, wat nu? naar de depot gebeld en ja, iemand ging een nieuwe ontsteker komen brengen voor ons model. een kwartier later stond die hier. nieuwe ontsteker erin, opnieuw getest, geen "woem" meer als die aangaat. die "woem" was het teken dat 'em bijna de geest aan het geven was. zonder zaten we nu met de stoof en gingen we water moeten warmen met de de electrische waterketel om ons te wassen.
daarna heeft 'em de thermostaat nagekeken. is ook aan het verslijten. moet binnen twee jaar hun melden dat er van binnen een nieuw soort steen moet, die rond de gascylinder en de aansteker zit.
het staat in elk geval ook op hun papieren. moest ventje steeds op de hoogte houden via sms.
die is een half uur nadat hij gegeten had naar zijn bed getrokken. het was rond 7 u 30. Sliep al toen ik kwart na 8 naar boven kwam en heb nog wat gelezen. zat over de middag op fb en schreef arlette mijn eerste poets om te vragen naar haar nieuw adres want zij verjaard op nieuwjaarsdag zelf. dan heeft ze gebeld, was ik te laat en heb ik terug gebeld en dan hebben we een beetje gekletst. ze vertelde me dat SVHG aan het verergeren is: een oud klantje van haar had zo'n "sleuns" geweigerd en SVHG belde dat madamke op met de melding dat zij geen poets meer ging krijgen en dat de samenwerking werd stopgezet. Dus best dat ik tot nu toe geen klachten heb van Ir.
Vandaag kaartjes ronddragen nadat ik eerst om mijn boekjes en brood en beleg van bij rita ben geweest. ventje gaat om mijn besteld boek, want die passeert daar toch en naar het postpunt voor de kaartjes naar het buitenland. Hopelijk komen die allemaal toe.
mijn cape is ook toegekomen. beetje anders dan verwacht, zeer lichte stof, maar zij beweren dat het voor de winter is. maar gelukkig past het in het thema. moet hem ook nog passen met kleed.
heb voor vandaag frambozen, ben de yoghurt vergeten. maar ventje is morgen thuis. die gaat eerst uitslapen. ze doen pas in januari verder als LoMa al in den Helder ligt maar nog niet officiëel gesloten.( eerst moeten de vakanties van de bemanning beëindigd zijn) ze waren 4 maand ten achter voor hun papieren! 8O .
enfin, ik wacht op een mailtje van be post voor mijne damartjes maar dat kan net zo goed volgende week zijn. ondertussen verhelpen met warmtepleisters en spuitbussen+ pijnstillers.
Gimly ligt in zijn zetel. er is afwas, maar doe die maar als ik licht genoeg in de keuken heb. die ligt op de noordwestkant. badkamer dus ook, maar dat mannetje zei dat het redelijk goed warm was in de badkamer ondanks dat de temp. al gezakt was beneden naar 20 ° hij had 2 uur werk met die nieuwe ontsteker. Natuurlijk, het plat dak is extra geisoleerd. Als Ir. strijkt moet ze altijd de badkamerraam op kip zetten.
ventje las een artikel dat met al die isolatienormen je je gsm niet meer binnen kan gebruiken. das ver genoeg gekomen. extra kost om een supersterke modem aan te kopen. als alternatief? De landlijn! ventje wil die buiten.
die is op het werk en gaat de laatste papieren in orde brengen van een openstaande installatie.
en dan om 12 u 30 komt hij naar huis. verwacht hem rond kwart voor 2 thuis.
Gisteren was Gimly een beetje lastig omdat ventje zo laat thuis was. vanmorgen stond hij naar mij te kijken en ik zei tegen hem dat het weer "you & me" was. vond ie best.
hij was wel bang van de chauffagist toen we het papierwerk deden beneden. maar hij is bang van zijn eigen schaduw.
nu koffie opdrinken, de tablet is opgeladen. ventje heeft alle papieren en kaartjes mee. nu eerst koffie opdrinken, dan pillen & ontbijt, aankleden en boodschapjes doen.
Fijne dag seizoentjes en meelezers.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2019, 10:20

Afbeelding

Goede gag vandaag, dinsdag en ik hoop dat het overblijft
er zijn dakwerkers bezig aan het platte dak hier rechtover
het is met tussenpozen en alleen als het droog is
ik zag een man met een aftrekker en dweil het dak droog maken
dat is niet alles denk ik dan... :roll: maar ja zo'n werken in december :oops:
't was nodig want er groeide een heel bos op... struiken en bomen
ik had al eens gedacht wanneer komt er een bank
zo dat je daar in de zon kan zitten hahaha :lol:

M-M, op de post kan je geen staat meer maken,
je kan best alles goed op tijd in de bus gooien, en hopen...
ik vind het ook vervelend, ze willen op die manier dat iedereen
virtueel gaat verzenden denk ik...maar een gewoon kaartje
is toch altijd fijn om te ontvangen :?
Kosten aan de boiler.... komt niet goed gelegen maar ja
kosten komen eigenlijk nooit echt goed gelegen...
voor de veiligheid toch maar voorzichtig zijn... :roll:

Helena, poes houdt niet van poetsen, :lol: dat is wel zeker
en als je mat openbare diensten te maken krijgt is het tegenwoordig
nooit meer 'vriendelijk', zij trekken zich jouw problemen niet aan
en je moet maar zien hoe je 't oplost :oops: 't is bijna overal zo...

anjelierken, sterkte voor je vader hopelijk is hij op de goeie weg :roll:

mammyretro, dank voor jouw kerstkaart, en ja de post gaat hier
zo dat je er niet op kan rekenen... jammer maar 't is zo... :oops:

wilde eend , genoten van de voorstellingen, fijn zo..
er zijn veel kerstconcerten rond deze tijd...meepakken :lol:

clive, sterkte met de dame in de kliniek, hopelijk krijgt ze
geen slecht nieuws want nu tegen de feestdagen kan je dat missen :oops:

Ik wens alle seizoentjes een aangename dag, het is al laat geworden
tot nog later zeg ik maar... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 dec 2019, 10:47

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, dank je om die mooie foto met ons te delen, het zal inderdaad prachtig geweest zijn.

Oma-C, naar de markt vandaag ? Duffel je maar warm in, het is niet zo koud, maar wel erg vochtig en donker weer.

Muddy Maddy, jullie zijn gerust, terug warm water en verwarming. En geen " woem" niet meer :) .

Hebben al een dure ochtend achter de rug. Matice had immers manlief zijn bril stuk gedaan met opspringen. En manlief kan echt niet zonder. Dus deze ochtend stonden we al om 09.00H in het dorp bij de optieker.
Heeft een heel mooi montuur gekozen + een montuur voor een leesbril. Effen slikken toen we de totaalprijs hoorden. Heb dan maar besloten de 2 monturen ( zonder de glazen dus) te betalen en dat is dan zijn geschenkje voor onder de kerstboom. Manlief heel tevreden met zijn geschenk. Eigenlijk zou Matice zijn spaarpotje moeten omdraaien, maar dat gaat als het vol is, naar een goed doel, meestal het Kankerfonds.
Mijn brillendoosje van mijn leesbril in de living was al een hele tijd stuk. Bij de optieker zag ik er een heel mooi met een beertje op. Deed mijn bril daarin en past daarin. Leg dat op de toonbank en neem mijn bankkaart om het te betalen, zegt de optieker : " stop je kaart maar meteen weg en het doosje in jouw handtas. Dus ik heb het zo gekregen, vond ik erg lief en ben er heel blij mee.

Deze ochtend om 06.00H al opgestaan en eerst een kopje koffie gedronken en voor 09.00H had ik het hele huis al opgeruimd en gestofzuigd. Want moet rond 11.00H mijn vriendin gaan ophalen aan de bushalte om dan met de tram met haar naar het ziekenhuis te gaan. Komen dan hier nog even koffie drinken.
Want anders gaan we veel te vroeg zijn.

Na het ziekenhuis, kleed ik me om en was de vensters van de benedenverdieping en als ik nog tijd heb, was ik ook nog de tegels van de gastentoilet af. Dan zijn al mijn geplande extra taken die ik graag voor de feestdagen had gedaan, gedaan.

De dressing en kleerkast opruimen en de tegels van de badkamer zijn voor volgend jaar gepland.

Anjelier, veel sterkte.

Wens jullie allemaal een mooie dag en stuur jullie heel veel liefs.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 dec 2019, 14:08

Hallo allemaal,

Met de student al de aankopen gedaan, die al konden gedaan worden in verband met kerstavond en veertien man over de vloer.
Toch even in de Carrefour rondgelopen en mijn geldbeugel is ook wat lichter dan tevoren.
Een hele geruststelling.
Over en weer geraakt met mijn trouwe tuut, die gewillig wilde starten, ondanks het feit dat hij buiten staat.
Kine belde of de sessie later mocht plaatsvinden. Die is al even erg met zijn afspraken als ons kinderen die nooit op voorhand weten of ze nu al dan niet komen en wanneer.
Straks opdracht geven om het kerstgerief naar beneden te halen.
Kan ik morgen rustigjes aan mijn kersthuis beginnen.
Geen inkopen, geen afspraken, geen bezoek, dus kan ik eindelijk eens ongestoord verder werken.
Alles is proper, hoef ik me daar ook niet meer druk in te maken.

Poes is nog niet gepasseerd, alhoewel, ik zag ze net het dak van de garage opspringen.

Student vertrekt voor twee uurtje naar de campus.
De meeste cursussen zijn afgerond, sommige lessen vallen weg.
Volgend semester heeft hij een andere uurrooster.
We zijn flexibel en we zien wel.

Hier en daar sluierwolken en wat zon en niet te koud.
Wel wind!

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

17 dec 2019, 15:36

Goede namiddag, seizoentjes,
Even rustpauze inlassen ......
OmaC, Mammyretro, hartelijk dank voor jullie mooi kaartje :D
Heb juist foontje gehad dat er nog ergens te velde eentje is toegekomen.
We weten het ondertussen wel, de post is niet meer van 'de jongste', maar we zullen het ermee moeten doen ...... tenzij ....... er een andere 'speler' bijkomt, wat 'concurrentie' zeg maar, dan zouden ze misschien weer wat anders werken ? Maar voorlopig moeten we het ermee doen, zeker ?! Als alles maar toekomt bij de geadresseerden, nietwaar ?
Dames, ik ga nog wat voortdoen, ik sta achter met de 'planning', ik ging vandaag al garnaalkroketten maken, had gisteren mijn grief ervoor meegebracht , maar ik ben er nog niet toe gekomen, het zal morgen zijn !
En nu dus ...... zoals gezegd, wat verder doen met van alles en nog wat !
Dames, hou jullie goed, en tot .... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2019, 15:51

Goede namiddag alle maatjes, ik ben een toerke gaan wandelen
en het was precies lenteweer, maar laten we ons niet beetnemen
na deze week is het misschien ineens weer echt winter :roll:
Nu was het heerlijk buiten ... geen muts of handschoenen nodig
maar nu wordt het alweer donkerder, de zon kruipt weg....

M-J, zolang de kaartjes maar aankomen bij de bestemmeling is het goed hé
we kunnen ze niet persoonlijk brengen, dan zouden we zeker zijn :lol:
Je moet tegenwoordig met heel veel dingen veel geduld hebben :oops:
Het zal nog zover komen dat we alleen nog virtuele kaarten zenden :oops:
dat is ook mooi maar niet zo gezellig in huis :wink:

Helena alles netjes en nu de kerst bovenhalen, en eten maken
voor zoveel volk... dat is niet niks...ik zou niet meer weten hoe eraan te beginnen :oops:

Allen nog een fijne avond, theepauze is voorbij, ik ga nog een zien
wat er nog gedaan kan worden, ik eet straks een loempia met kip veel groentjes
en kerriesaus, vers meegebracht zopas :lol: moet het alleen nog bakken

Afbeelding
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 dec 2019, 18:15

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Jullie kunnen het geloven of niet, maar wij zijn pas een klein uurtje terug van het ziekenhuis en we zijn vanochtend om 11.00H stipt vertrokken 8O 8O 8O . Nu ja, ik heb mijn goede daad gedaan voor vandaag :) .En vriendin was echt blij dat ik met haar mee was geweest. Het is dat wat telt.
Enige nadeel was dat Matice lang alleen heeft gezeten en dat is hij niet gewoon.
Plus denk ik vandaag constant dat het woensdag is en dat komt omdat ik gisteren boven heb gepoetst. Moet jullie niet vertellen zeker dat ik geen extra taken meer ga doen vandaag :D :D :D . Die doe ik morgen wel.

Ga me nu al klaarmaken voor de nacht, want het was een behoorlijk vermoeiend dagje. Als de behandeling van vriendin haar rug aanslaat, moet ze niet geopereerd worden, maar moet ze wel de behandeling van vandaag 2X laten herhalen. Vroeg of ik dan weer meekwam, ja natuurlijk.

Zo, ik wens elk van jullie nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

17 dec 2019, 20:53

goede avond ,
oma c en mariejohanna graag gedaan hoor

krijg ook altijd mooie kaartjes van jullie
ik maak ze niet ,maar heb een extra effort gedaan
ook voor clive om een gedichtje op te schrijven
en met de fiets 6 km te rijden , :D :D

fijne avond
ik deed vandaag de inkopen voor kerst
ja wadde ,zou je ook niet elke maand doen ,
heb een rokje en bloes gekocht
fijne avond ,bisous
:wink: :wink:
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 dec 2019, 21:55

Hallo iedereen,

HVT: waarom contacteer je niet een ander poetsbureau?Misschien vind je daar wel een vaste poetsdame.

In de namiddag naar vader, zag er goed uit.Heb met dokter gesproken , die zegt ook dat hij al enkele dagen stabiel is.Op het einde van de week zou hij naar het wzc gaan.Maar we moeten geen hoop hebben, zegt ze.

Toen we gisteravond naar huis reden, waren er verschillende auto's die ons even met hun grootlichten verblinden.Thuis gekomen eens goed naar de voorlichten van de auto gekeken , en inderdaad, langs de ene kant brandden de lichten helemaal niet.Manlief is deze morgend al naar de garage geweest, is herstelt maar ze hebben veel moeite gehad.Manlief was 1,5 uur weg voor een lamp te vervangen.

Gisteren was het leuk bij de ukjes, ik moest terug "eten", want ze "koken" graag in hun keukentje.Volgens zoonlief eten ze s'morgens aan hun tafeltje in het keukentje.Dat is toch wel een schot in de roos.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 dec 2019, 07:40

Goede morgen seizoentjes,

Sinds gisteren 14 uur is ventjes congè ingegaan. Ik heb van een van zijn collega een hele mooie pot bloemen gekregen voor mijn kerst, ik geloof dat het krokussen zijn of van die andere die je in een glazen pot kan kweken. in dat laatste geval zal ik ze niet in huis moeten zetten want van die krijg ik hoofdpijn. en dan nog een doos koeken van zijn andere collega. de doos van verleden jaar is nog niet eens opgegeten. en die van het vorige jaar ook niet. ventje had een flesje cava mee en daarmee zijn we gestart.
avondmaal viel tegen, vanavond eitjes. ten zij we naar de carref. rijden om vlees.
ik heb mijn damartje en sokken. niet dat ik nu koude voeten heb. ben weer een rondreis door de tropen aan het maken.
ben gisteren dan ook begonnen in het boek dat ventje moest afhalen. er was toch na kitchen nightmares niet veel op tv. ventje trok dan ook redelijk vroeg naar bed, en ik ging mee. daar heb ik een paar pagina's in Rose Madder van stephen King gelezen. dan m'n licht uit.
Rond 8 uur naar de praktijk bellen om te vragen of ik twee voorschriftjes kan krijgen en dan geef ik de dokter ook haar kerstkaartje. anders moet ik het vragen in de apotheek en later die voorschriften binnenbrengen.
vandaag dan de kaartjes rond dragen in de buurt. ik moet nog Anjelier, Oma C, MJ en Wilde eend bedanken voor de kaartjes. die zijn al toegekomen. ventje moet ze nog aan het lint hangen.
verleden jaar hadden we een dubbel lint met kaartjes.
kassierster in de liedl, die volgend jaar met pensioen gaat zei voor het eerst in jaren ventje naam goed. :D anders zegt ze "benny" tegen hem. hoe ze daar bij komt? in zijn ogen moet ze ook net kijken om een link te leggen naar zijn naam want die zijn blauw.
er is opnieuw kaviaar in de winkel en kwarteleitjes dus gaan we omdat we toch op toer zijn naar de winkel want die ligt op weg naar de apotheek.
Gimly is al weer gaan "zetelen". Is moe poessie. verdenken hem ervan moe geboren te zijn. toen ik hem als kitten zag was die pas wakker. ik had eerst Vinny vast. en die was wakker. ze kregen koffiemelkjes en dat kregen ze hier ook af en toe maar dan had Gimly de dunne en pas later legden we het verband. En, ze zaten onder de hondenvlooien wat onze dierenarts tot wanhoop dreef. Uiteindelijk met overleg met zijn collega, die nu Gimly's dierenartse is, druppels tegen hondenvlooien in hun nek. nooit geen een vlo meer gezien.
Mies raapte egelvlooien op. er zaten er vaak in de tuin in engeland. dat pipetje geven moest stiekem gebeuren. Ze was dan dagen boos op mij. ik wachtte tot ze op ventjes schoot zat, hij haar lichtjes vasthield en kwam dan met pipet achter mijn rug naar haar, pipet leeggeknepen, Mies er vandoor naar boven met een blik van "jij heks!". ik vermoed dat zo'n bestrijdingsmiddel een soort brandend gevoel geeft in hun nek.
Anjelier: van dat "eten" van de ukjes ga je niet dik worden. sterkte met je vader. ik ben blij dat het goed gaat maar ben verdrietig als ik lees dat de dokter zegt niet veel hoop meer te koesteren.
HVT: 14 man? een heel regiment? alle kinderen en partner, en kleinkinderen en zus? en vandaag de kerstboom zetten. poes gisteren nog gezien?
Oma C: je doet me goesting krijgen in chinees eten, maar de ons is vandaag gesloten. en de donderdag is het frietjes avond die nu vervangen is naar spaghetti van de frituur. ventje is frietjes eten beetje beu geworden en straks keren we weer om van de wekelijkse spaghetti naar toch frietjes.
Clive: zo lang in het ziekenhuis. 8O zit Matice dan los in huis of in zijn bench? hopelijk voor je vriendin slaat haar behandeling voor haar rug aan.
MJ: je gaat jezelf voorbij lopen!
Mammy: dan woon jij ver van een dorpskern? 6 km voor een brievenbus? als dat hier gebeurt schreeuwen ze moord en brand op de fb-site van de Opex. ( ja, je moet van onze vroegere burgemeester: vuurtorenwijk zeggen, maar nu het hier een soort ghetto aan het worden is, zegt iedereen toch Opex want de vuurtorenwijk is maar ingevoegd voor de rijken aan de oosteroever. die afkorting OPEX is erg verlagend. je was een derde rangsburger als je er woonde. ik heb foto's gezien van vroeger en dat floreerde hier goed, nu, tsja.
Koffie is op, hoofdpijn is aan het minderen. Gimly is aan het snurken en ventje is boven onder de dons zijn digitale krant aan het lezen.
ik ga mijn dagelijkse taak doen in Hay-day, kijken naar klondike ( waar ik net als de andere spelletjes opnieuw moet beginnen) en misschien een dueltje doen in yu-gi-oh.
Fijne woensdag seizoentjes en meelezers.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 dec 2019, 09:29

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes, de zon probeert
erdoor te komen en dat geeft goede moed :wink:
ik moet een beetje voortmaken want ik heb
een afspraak met de huisarts net na de middag
en tegen dat ik terug ben is het weer bijna donker... :roll:

clive, Matice zal niet geweten hebben wat er gaande was :oops:
alleen thuis :roll:

M-M een fijn verlof met je ventje, maak er een fijn jaareinde van :lol:

anjelierken, fijn dat je vader het goed doet hopelijk maakt hij
het eindejaar nog goed mee en langer :roll: sterkte....
en overeet je niet bij de ukjes :lol: :lol:

Helena, ik hoor hier ook niks als klachten van de poetsvrouwen
dweilen met een bodempje water en stof afdoen rond de lapjes
en lopers die niet uitgeklopt worden... :roll: jammer voor de centen :roll:

mammyretro, dat is een eind naar de brievenbus, dank voor die moeite :lol:

wilde eend, nog concerten in 't verschiet? :lol: geniet ervan...

M-J, jij bent ook altijd druk bezig... fijne dag vandaag :)

Wie ik nog vergeet sorry hé, dat is gevaarlijk aan namen noemen
ik vergeet ze niet moedwillig.
Allen een gezellige zonnige dag :wink: tot later :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 dec 2019, 10:12

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Mammymetro, een extra dank je wel voor jouw kaartje dan, je hebt er dan echt veel moeite voor gedaan. En een mooi rokje en een blouse gekocht, je zult stralen tijdens de feestdagen.

Anjelier, dank je wel voor jouw mooie kaartje. Vind het lief dat jij ondanks alles de tijd neemt een kaartje te schrijven. Fijn hé, dat keukentje en dat dat zo'n goede keuze blijkt te zijn. Overeet je niet :D .
Sterkte voor jouw papa en voor jullie allemaal natuurlijk.

Muddy Maddy en Oma - C , dank je wel voor de mooie overzichtjes.

Muddy Maddy, Matice slaapt in zijn kamer in een grote bench. Die kamer is volledig ingericht, er staat dus ook een zetel. Maar hij verkiest het te gaan slapen in zijn bench, rusten doet hij vaak in zijn zetel.
Hij is dat zo gewoon sinds zijn puppytijd. Als hij gaat slapen in zijn bench, moet hij zijn 3 slaapknuffels hebben en een slaapsnoepje. Zijn slaaptijd ' s avonds is tussen 21.00H en 21.30H.Dan is zijn lichtje uit.

Mijn kaartjes zouden bij jullie vandaag ongeveer moeten aankomen, dat hoop ik toch.


Vandaag heel veel was en deze avond dito strijk. En dan vandaag wel 1 of misschien zelfs 2 extra taken doen, als ik beide doe, dan kan ik mijn lijstje van de extra taken die ik graag gedaan had voor de feestdagen volledig afvinken.

Zo, ga opnieuw beginnen. Stuur jullie heel veel liefs.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 dec 2019, 10:53

Terwijl ik wacht dat de machine gedaan heeft even binnen wippen.
Kaartje van MJ is aangekomen.Van oma-C al langer.
Met dank. Ik was van plan op het einde van de rit iedereen merci te zeggen, maar op deze manier weten jullie dat het aangekomen is. Hier loopt al eens een en ander verkeerd met de postbedeling.
Zoals gezegd ik moet er nog aan beginnen, gezien ik zonder kaartjes zit en gisteren geen tijd meer had om er te gaan halen. Zal ik dus vandaag toch nog naar het centrum moeten rijden.Nu ja, het is droog.
De verandering van uur bij de kine was omdat hij een ziek kindje heeft van de crèche moeten halen.
Allez, al goed dat oma's daar begrip voor hebben.

MM, 14 man is alleen mijn huishouden:kinderen, partners en kleinkinderen.Met de zus en aanhang erbij is 20 of 21 als mijn petekind niet aan de andere kant van de wereld zit.
De groentjes zijn uitbesteed, oudste zorgt ervoor.
Varkenshaasje gaat in de Römertopf, geen omzien naar, op drie kwartier is dat klaar.
Als oudste geen dessert maakt, dan zal het een kerststronk van het Ijsboerke worden. Is al in huis.
De snassel voor bij het aperitief is ook binnen.
Ik ga geen prullaria doen van hapjes die ik zelf maak, want dan eten ze niet meer van de rest.
Daarbij zoveel prullenwerk en dan halen ze het nog uiteen...
Ik had mooi kerstomaatjes op een prikkertje met drie garnaaltjes bovenop in een klein schoteltje
Wat zie ik? Jongste die de garnalen eraf peutert en opzij legt...
Nu zet ik prikkertjes, tomaatjes, mozzarella,kaasjes, ananas stukjes en zo voort op tafel en ze moeten hun snackje zelf samenstellen naar believen.
Als grootvake nog leefde dan maakten we samen allerlei speciaaltjes en een heel menu.
Dat is wat veel gevraagd en op vraag van de kinderen houden we het een beetje eenvoudiger.

Zo de machine roept dat ze klaar is. De zon schijnt heerlijk binnen en ik zie dat de ruiten niet gekuist zijn geweest gisteren...Zal het dan zelf maar doen seffens.

Doei!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 dec 2019, 16:40

Hallo iedereen,

Net terug van de kapper, was nog maar 4 weken geleden, maar nu met de feestdagen in het verschiet, toch maar geweest.Da's een zorg minder.

Morgen mag vader terug naar het wzc.Gaan ook eens met de hoofdverpleger praten, hoe het nu verder gaat.

Mijn kerstkaartjes zijn de deur uit sinds maandag.Heb bijna een ganse voormiddag kaartjes geschreven, daar kruipt toch nog veel tijd in , en gezorgd dat ze voor 1 uur in de postbus zaten.
Mijn kerstboom staat nog steeds niet, ja , zal wel zien.

Straks pannenkoeken bakken , heb geen zin in gekookt eten.

Dames, tot morgen allemaal.