Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

01 apr 2020, 08:56

goeie morgen iedereen
het zonneke schijnt
en dat is het enigste dat ik weet
zorg voor elkaar en zorg voor jezelf

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

01 apr 2020, 09:31

Goede morgen aan jullie allemaal !

Ga seffens (oei dat is toch een West-vlaams woordje dat jullie wel allemaal begrijpen, denk ik) boodschappen doen. Nu ik meer kokerel, moet ik ook meer in huis halen !

Heb ook al gestofzuigd en eens met mijn zeem rond geweest, Ritavdm, ja stof...en pluisjes, dat moet weg !

Hou jullie allemaal goed, en zorg goed voor elkaar !

omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

01 apr 2020, 10:04

Afbeelding
Goedemorgen allemaal!
Mijn echtgenoot is naar zijn werk deze voormiddag joepie ik heb “ het kot “ voor mij alleen!
Mooie tekst Yvette!
Meme-rietje ja we weten niet veel te vertellen hé nu dat we zoveel in ons kot moeten blijven!
Corry goed zo dat Stafke vorderingen maakt, en kan het geloven dat die gordel hinderlijk is, ik moet lachen “ de “flodderkes ”leuke naam voor jullie Whatsappgroepje!
Mooie foto’s Rita van jullie wandelingen!
Gisteren een tekening doorgestuurd gekregen die ons kleindochter voor mij gemaakt had, het is een tekening van een mooie lekkere “ keek “ zoals ze schrijft :D zij kan nog niet weten dat ze cake moet schrijven hé ze is pas 6!
Afbeelding
Ik ga richting badkamer en ga dan eens iets leuks en vrolijks uitkiezen om aan te doen!
Tot later oaserkes daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

01 apr 2020, 11:25

Goeie voormiddag

De koude heeft me aangezet nog eens een laatste winterhutsepot te koken; die staat nu zacht te pruttelen en wees maar gerust 't zal smaken. Energie om straks nog een fietsritje te maken.

Terwijl ik dan toch druk in de keuken bezig was heb ik ook cupkeekjes (Veve :wink: ) gebakken.

Corry : applaus voor Stafke, hij komt er wel en voor jou keert de rust dan ook langzaam terug.
Oud maar niet Out

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

01 apr 2020, 12:07

Het is er aan te zien dat Nik nu ook veel tijd heeft om in zijn pen te kruipen.
Omdat er weer een heel aangenaam verhaal met een vleugje “geschiedenis” geboren werd deel ik het alweer graag. Ik weet ook niet waar hij het allemaal uithaalt, altijd een plezante noot in al de corona miserie! Geniet er van, net als ik
Groetjes Yvette

Onderwerp: Gamma

Goede morgen iedereen

Sinds de prehistorie is er bij de mensen altijd al wel een rode draad bij de rolverdeling geweest, waarbij de man de jager en beschermer was, en de vrouw eerder de verzorging en opvoeding op haar nam.
Zo is het ook bij ons : nu de buitenwereld ineens zoveel gevaarlijker besmettelijker is, neem ik als een echte man de taak op mij om te gaan jagen. In moderne termen vertaald betekent dat : boodschappen doen. Mijn territorium moet ik niet zozeer verdedigen, want er is bijna niemand in onze straat en als je er al één ziet loopt hij meestal in een kringetje om je heen.

Het jachtgebied strekte zich uit van de slager tot Delhaize, en daarna nog naar de drankencentrale. Er waren nog van die jagers zoals ik, die het niet erg gewoon zijn om in een grote winkel zoals Delhaize rond te struinen op zoek naar spelden in hooibergen. Het is een zoektocht hoor, en er ligt zoveel lekkers waar je naast moet kijken ! Je zag debuterende jagers geestdriftig bellen naar het thuisfront om de laatste twijfels over een product uit de weg te ruimen. Zo van “schat, op mijn lijstje staat 600 gram stoofvlees, maar er liggen maar pakjes van 400 of 800 gram !”.
Vroeger, toen er nog écht gejaagd werd, was dat precies hetzelfde. Dan schoot een jager een ree en stelde vast dat het eigenlijk maar een mager beestje was. Mobiele telefonie bestond nog niet, dus stuurde die jager een koerier naar huis om aan moeder de vrouw te vragen of het genoeg was, dan wel of er nog wat bijgeschoten moest worden. Moeder vroeg dan hoe groot en hoe zwaar de geschoten prooi dan wel was, maar gezien er nog geen maten en gewichten bestonden hing het sterk van de verbeelding van de koerier af hoeveel er uiteindelijk ’s middags zou gegeten worden. Er zijn gevallen bekend waar zo’n koerier een keer of acht weg en weer naar de grot is gelopen.
Boodschappenlijstjes heb je nu in alle varianten, geschreven of digitaal. Eigenlijk weet je dus zeer goed waarop je moet jagen. Dat was bij de Neanderthalers ook wel even anders ; als toen een jager thuiskwam met zijn geplukte bessen en twee geschoten rendieren, dan kon je er er donder op zeggen dat hij ananasconfituur of tomatenpuree vergeten was.

Bij het buitenkomen van Delhaize stond ik versteld.

De Gamma was open. Mensen die binnengingen kregen een mondmaskertje en hun handen werden ontsmet, maar de Gamma was open ! Ik had nog wat cement nodig en kan daar tegenwoordig nergens aan geraken, dus ging ik met verbaasde blik het avontuur aan.
Maar niks avontuur hoor, het was gewoon open. Ik heb geen uitleg gevraagd, cement gekocht en ben snel vertrokken, enkele klusjes tegemoet.
Benieuwd hoe lang het gaat duren voor die weer gesloten is….

Groetjes

Nik
Ivette

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

01 apr 2020, 13:55

Goede middag,

Seffens - is een perfect Nederlands woord Omadina :-) - ga ik toch een toerke doen rond de blok - wat een mooi weer!
Veel heb ik natuurlijk niet te vertellen - alle dagen zijn zowat hetzelfde.
Deze morgen heb ik de foto-opdracht ingestuurd. Nu blijven alleen de blijfinuwkot-foto-uitdagingen nog over.
Verder ben ik bezig met mijn stamboom op te zoeken. Zonder hulp kwam ik niet verder dan mijn grootouders en van hen wist ik zelfs niet alle geboortedata. De man van mijn vriendin-zaliger is al jaren bezig met stamboomonderzoek. Hij heeft mij op weg geholpen - de tak aan mijn moederskant kan ik volgen tot 1540 (generatie XV -stam-oudgrootouders). Aan vaderskant ben ik niet verder geraakt dan mijn overgrootvader - geboren 23-11-1863. Die tak in pas later in Lummen komen wonen.
Bij sommigen staat het beroep genoteerd, bij iemand stond er zelfs zijn lengte erbij.
Een mens moet zich met iets bezig houden hé ;-) Ik denk er zelfs aan om een "keek" te bakken :-)
Corry goed bezig!

En nu naar buiten!

Afbeelding

De natuur blijft zijn gang gaan

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

01 apr 2020, 18:01

Beste mensen,

jullie volgende hoekje staat al klaar, dit is een beetje uit zijn voegen aan het barsten.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet