Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

23 mar 2020, 13:08

Goeiemiddag

Mijn inspiratie om eens iets anders dan anders te doen raakt op :roll:
't zal nochtans nog heel hard nodig zijn als je naar het nieuws luistert;
we zijn er nog niet vanaf.

Aan mij zal het in ieder geval niet liggen ik probeer de regels zo strikt mogelijk te volgen.
Helaas zijn er altijd nog altijd anderen :mrgreen:

Gisteren namiddag zijn we op wandel geweest in eigen dorp langs de landelijke weggetjes, teruggekeerd langs het kerkhof.
Nee niet luguber, eerder verrassend als je ziet hoe lang sommigen die we gekend hebben al dood zijn of hoe oud sommige nog in leven zijnde personen al zijn.

Straks fietsen we terug, alleen met zijn tweetjes op de boerenbuiten; hier kan dat nog.

Corry, nu beseffen we hoe ouder we worden hoe meer dat we elkaar nodig hebben hé. Hou er de moed maar in en verzorg ook goed jezelf, niet teveel willen doen.

Meme-Rietje, ik kan me inbeelden dat het pijn doet de verjaardag van je gastjes van op afstand te moeten beleven, temeer dat je er alleen voor staat. Kan een dikke virtuele knuffel wat troost geven.
Dat feestje heb je in ieder geval nog tegoed hé.
Supermooie tekst die je geplaatst hebt.

Oma-DIna, je dochter is er dus ook eentje die een dik applaus verdient, bij deze : handjeklap !

Ivette, trieste berichten in trieste tijden :roll: . Ook voor jou een dikke virtuele knuffel, blijf naar de zon kijken.

Menu : kalfsfricasee met natuuraardappel, fruitsla.
Oud maar niet Out

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

23 mar 2020, 15:25

Goede namiddag allemaal!
Is schitterend weer vandaag, heb daarnet een serieuze tuk gedaan op de bank in de tuin!
Had de kussens uitgehaald en mij geïnstalleerd op een bank in de tuin, welliswaar met al mijn kleren aan en ben in slaap gevallen, een uur heb ik geslapen en hopelijk kan ik deze nacht nog slapen!
Proficiat aan de jarigen, het feestvieren komt later wel!
Corry dikke knuf, hoop dat Staf langzaam aan er weer helemaal bovenop komt!
Mijn wederhelft is benzine halen om dan het gras te kunnen afrijden, hij heeft wegwerphandschoenen mee ja iedereen pakt dat dinges vast hé om benzine te tanken!
Wij zijn gisteren gaan wandelen hier in ons stadje langs landelijke wegen, het was er heel rustig we zijn amper wandelaars tegengekomen! Maar wel zijn we langs deze prachtige Magnolia’s gepasseerd...
Afbeelding
Goh man ik verschiet...heb mijn broodbakmachine weer bovengehaald en gevuld met bloem en water enz en nu schiet ze in gang...wens jullie allen nog een aangename maandag daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

23 mar 2020, 19:57

Goeieavond

JA 't was zalig hé Veve buiten in het zonnetje.
Wij hebben eerst een paar uur gefietst en dan nog een dik uur in de tuinzetel met mijn boek.

Om onze tijd te doden en voldoende beweging te hebben in de buitenlucht halen we ons brood nu elke dag in een ander naburig dorp.
Oud maar niet Out

Michelly
Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Locatie: Maaseik

23 mar 2020, 22:51

Dag maatjes allemaal,
ik kom me ook nog eens melden.
Ik ben het wel gewoon om veel binnen te zitten maar dit is anders. Vroeger konden we er even tussenuit en ergens iets gaan drinken en kletsen met vrienden en kennissen. Nu is het verplicht binnen zitten en je bezig houden met lezen, kruiswoordraadsels, TV, schrijven enz. Maar onze kleindochter kon al niet meer inkopen doen voor ons want ze mag al heel wat dagen niet de grens over. In Nederland beginnen ze nu ook te begrijpen dat het erg is en dat ze zich naar de regels moeten voegen. Maar wij kunnen zelfs niet van achter het vensterglas op hen wenken. Bellen elke dag en face-timen regelmatig en zo voelen we ons niet helemaal verloren. M. en ik lezen ons te pletter. De BIB is toe tot ???, maar een vriendin heeft deze namiddag nog een tas met boeken afgegeven aan de deur, zodat we weer voldoende leesvoer hebben. Als het zonnig is wil ik graag wat wandelen en dat kan natuurlijk ook maar niet als het zo koud waait als vandaag. Als ik een kilometer wandel moet ik een keer of vier stoppen om op adem te komen en veel haalt dat niet uit om mijn conditie te verbeteren. Maar we doen ons best en als ik dat zo lees, jullie allemaal. Wens iedereen nog een fijne avond en straks een weldoende nacht.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
________________________________________

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

24 mar 2020, 09:08

goeie morgen iedereen
'k geloof dat mijn pceke ook ziek is,
zooooo traaaaag
groetjes Elly

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

24 mar 2020, 09:50

Ik heb zeer aan mijn uitgaanshartje: zo'n schoon weer om naar de Roeselaarse markt te bussen, dat dit niet kan noch mag doet me het meeste zeer in deze corona tijd !
Niet te geloven dat zelfs de groenten- en fruitboeren hun waar in open lucht niet mogen verkopen! van de toeloop en gedrum aan het viskraam kan ik dat nog verstaan.

Ik heb maar morgen brood nodig maar zal toch eens een tourke doen in 't zonnetje, zomaar, zonder reden, moedig van mij hé!!!
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

24 mar 2020, 10:58

was dat nog vergeten te vertellen
zaterdag heb ik 4 berichtjes gekregen op mijn gsm
dat ik na herhaalde aanmaningen mijn factuur van financiën
niet had betaald en dat ze de deurwaarder gingen zenden
maar als ik nog betaalde ze de deurwaarder gingen afzeggen
ik kreeg er de kriebels van
maar heb alles in de vuilbak gekieperd
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

24 mar 2020, 11:10

Afbeelding

Ook weldra werkloos ?

Goede zonnige morgen

Uit de wind was het gisteren genieten, mijn ventje heeft een korte wandeling gemaakt en een uurtje zonneklopper geweest

Voor de rest is er hier niet veel te beleven. Een luxe om vrijuit te kunnen wandelen zonder iemand tegen te komen.

Benny, dochter haar vriend ga morgen voor ons boodschappen doen. Stelde het zelf voor.
Heeft papieren mee waarop de toestand van mijn ventje staat. Dochter voelt zich niet zo goed op het ogenblik, haar toestand waarvoor ze nog volop in onderzoek is zal uitwijzen hoe het verder kan.

In het verzorgingshuis waar ik vrijwilligerswerk doe er zijn tot op heden geen besmettingen.

Michelly, ook voor jou een zure appel, sommige noemen het verloren tijd. Inderdaad zo voelt het ook een beetje aan.

Nog een fijne dag

Straks wandelen en uit de wind een beetje zonnen.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

24 mar 2020, 13:02

Goeiemiddag

"Straks wandelen en uit de wind wat zonnen"
dat is wat wij ook zullen doen Corry.
Gelukkig wonen ook wij rustig genoeg om te kunnen wandelen zonder al te veel mensen tegen te komen.

Michelly : boeken zijn toch wel iets heel goeds hé.
Mochten we die niet hebben !
'k vrees ook door mijn voorraad te raken als....
maar een oproepje via facebook zal me wel genoeg lektuur opleveren denk ik via buren

Meme-Rietje, goed met zoiets meteen naar de prullenbak en mocht het blijven aanhouden doorsturen naar de politie.

Menu : gourgettensoep, schelvis met tomaatjes in de oven, gebakken aardappels, vanillepudding.
Oud maar niet Out

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

24 mar 2020, 15:02

Goede namiddag allemaal!
Stralend zonnig weer maar koud, je moet echt wel uit de wind kunnen zitten als je buiten je koffie wil drinken!
Wij gaan straks ook eens wandelen, maar voorlopig werkt mijn man hier van thuis uit en hij heeft nog wat werk en word constant opgebeld...maar heb het liever hoor dat hij thuis werkt, hij heeft ook een papier toegestuurd gekregen van zijn werkgever zodat als hij toch eens naar zijn werk zou moeten en hij moet stoppen van de politie hij een geldige reden heeft!
Meme-rietje als je zo een berichten krijgt absoluut niet opendoen en je moet die mails eens doorsturen op aanraden van de politie naar’ verdacht@ safeonweb.be ‘dat is een officiële site die zo een mails onderzoekt, ik doe het altijd als ik verdachte mails kreeg!
Anders, niets te vertellen...ik bel elke dag naar mijn make, wij kunnen niet gaan zwaaien aan het venster ze woont te ver weg, dus dat zijn dan geen essentiële verplaatsingen hé met de wagen!
Hoor het piepsignaal van mijn wasmachine, is witte was dus die gaat in de droogkast al mijn andere was word buiten gedroogd of op het droogrek!
Ben weer weg, nog een fijne namiddag en tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

24 mar 2020, 19:39

Goeie avond

Van het uitstekende weer gebruik gemaakt om de batterijen nog eens op te laden, nee niet die van de fiets, die van mezelf.

Met zijn tweetjes zijn we op stap geweest in eigen dorp, 9 km, eigenlijk net iets teveel voor mij, 't was tijd dat we thuis waren.

Niet te geloven wat je onderweg allemaal te zien krijgt op die landelijke wegen waar niemand veel komt :

Afbeelding
Contaierpark gesloten dan dump je het maar in de gracht


Afbeelding
zou die wel beseffen wat er op deur van zijn vrachtwagen staat, heel toepasselijk in deze tijd

Afbeelding
aanleg van nieuw fietspad


Afbeelding
overal in de Westhoek word je herinnerd aan de oorlog


Afbeelding
heel even rusten


Afbeelding
't hoeven niet altijd grote tuilen te zijn om mooi te zijn


Afbeelding
deze trekken er zich niets van aan

en genieten net als wij van de mooie blauwe lucht
Afbeelding

Een dan nu douche, pyjama, zetel, boek, TV....
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

25 mar 2020, 09:19

goeie morgen iedereen
heb deze morgen vroeg al foon gekregen van onbekende beller
heb niet opgenomen, het zijn rare tijden nu
gisteren avond stond heel ons straatje te klappen
alle 8 huizen :lol:
anders geen nieuws buiten de dagdagelijkse taken
Quickie is ziek moet overgeven
hondjes kunnen die virus toch niet krijgen hé
klinkt misschien dom maar ......

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

25 mar 2020, 09:25

Goeiemorgen

Hanengekraai heel vroeg in de morgen dat vind ik net fijn.
Die van de achterburen stond vanmorgen 6u toen ik op stond op de afsluiting tussen onze tuintjes al goed van jetje te geven.

Wat de dag ons brengt ?
'"t zelfde als gisteren zeker, wat hh, enkele telefoontje en een fiets- of wandeltoertje, veel lezen.....
maar we klagen niet, 't zijn er die er slechter voorstaan.

Menu : frietjes met eitjes - verse van de overbuurman zijn kippen.

Nee, meme-Rietje hondjes kunnen geen Corona krijgen, maak je daarover dus maar niet ongerust.
Oud maar niet Out

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

25 mar 2020, 10:33

Goede morgen aan ons flink Oase-groepje !

Ik trek me altijd op aan al jullie schrijftalent, en voor al jullie talent om in deze moeilijke tijd toch moedig te blijven en anderen moed te geven. Dank daarvoor, ook voor de mooie landelijke foto's van Rietjes. We ontdekken nu weer onze eigen streek en de mooie natuur rondom ons, zowel de Westhoek, midden Vlaanderen als de Kempen en Limburg, zo een mooie dingen zijn er nog te ontdekken.

Ik vul inderdaad ook mijn dagen met koken, alles netjes houden binnen, maar mijn appartement is niet groot, en een tuintje is nu ook verleden tijd, dus ben ik vlug rond. Gelukkig lees ik graag, maar ja hier is het ook zo, Michelly, de bib is dicht, zal ook zo stilaan door mijn leesvoer raken. Mijn oudste dochter zei nog, ma, ja je weet veel van je boeken heb ik overgenomen als je naar zee bent verhuisd, maar ja zij woont ook wel aan zee, maar in Kn.Heist, dus een hele afstand tot Koksijde, dus te ver.... Wij bellen ook veel, of hebben contact via internet.
Ik denk natuurlijk veel aan mijn dochter Nathalie die nu in de eerstelijnszorg werkt in een ziekenhuis in Antwerpen. Ze zond me een foto in haar plunje met masker en schort van op intensieve. Dat doet toch wel even rillen. Maar zij ziet het wel zitten, en gelukkig zijn haar twee dochters al 18 en 17 jaar, dus blijven die thuis en volgen les op afstand, en gelukkig hebben ze wel een tuintje.

Mijn jongste dochter werkt in de kinderopvang, ik ben ook trots op haar dat ze zo mensen kan helpen.

Er zijn zoveel mensen met een beroep die we moeten bewonderen, en waar we misschien vroeger niet bij stil stonden. We mogen echt wel eens onze steun betuigen.

En nu eens kijken naar mijn, konijn dat staat te pruttelen... ik hoop dat het vanmiddag zal smaken...
en vannamiddag, toch nog een klein wandelingetje door de duinen, een beetje zon en gezonde lucht kunnen geen kwaad, en nu de tennisclub dicht is moet ik mijn conditie een beetje onderhouden !

Voor jullie allemaal, veel goede moed, wees voorzichtig en verzorg jullie goed, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

25 mar 2020, 11:14

Dag maatjes
Gisteren bracht de postbode mij een heel schone kaart van Sarah:vele groetjes uit het desolate Gent,Hou jullie goed en vooral blijf in uw kot! we denken aan jullie en verlangen al tot we mekaar terugzien.Tot snel xxx foto's van haar en Florian en van haar 2 katten, zo lief, ik was er erg van gepakt! Ik kreeg ook de hele morgen telefoon van mensen die ik al lang niet meer gehoord had maar die bezorgd zijn hoe het gaat met mij.
Ik heb gisterennamiddag eerst een wandeling(ske) gedaan, dan buiten op mijn terras mijn nieuwe Primo gelezen Plots hoorde ik mijn jonge, nieuwe buren. Ze maakten me blij met hun baby over de afsluiting te tonen, spijtig dat ik er geen foto van genomen heb, zal ik bij de eerstvolgende gelegenheid doen.
Van mijn andere buur die zondag met de ambulance naar het ziekenhuis vertrok heb ik gehoord dat het geen corona is maar hij is wel heel ziek, hoort niet veel, kan niet met de GSM werken, zijn vrouw mag hem niet bezoeken dus het zal wel een lastige, eenzame tijd zijn voor hem!
Vanmorgen heb ik al, na afspraak naar de huisarts gefietst omdat ik een voorschrift voor slaappilletjes nodig had die ik intussen al in onze apotheek afgehaald heb, achter een draad om niet te dichtbij bij de toog te komen, heel goed verzekerd allemaal, ook in onze Carrefour waar ik brood,groenten en fruit kocht, ik kan weer weg.

Nu ga ik buiten eens frietjes maken, al lang niet meer gegeten en met dit stralend lenteweer kan ik ze dan in de veranda opeten, top!

Ik ga er aan beginnen, doeiiii
Ivette