Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

28 mar 2020, 10:05

Dina, bedankt voor uw foto van de jarige Mauro, hij is van een freel jongetje een mooie jongeman geworden:
PROFICIAT MET UW 14 LENTES MAURO!b]

Hier alles oke, ik ga Oscar, Wardje en Jefke weer voor het venster zetten, ze hebben met mij gisterenavond TV gekeken op hun vertrouwde plek naast mij in de zetel.
Gisteren keek ik even aan de deur toen ik kindjes hoorde roepen en hun: mevrouw bedankt om beertjes voor het raam te zetten, maakte me blij.
Mijn haar heb ik gewassen maar dat treffelijk op spelden steken was een ander paar mouwen of: we doen nu toch in deze corona tijd uitzonderlijke dingen!!!
Ik zal maar deze middag naar onze Carrefour gaan, op zaterdagmorgen is er meestal veel volk dus dat beter vermijden!

Toch wel ambetant dat er, zowel op ARD als op één geen programma’s kunnen geprogrammeerd worden: ik nam gisteren Thuis op toen het al begonnen was maar toch had ik het niet helemaal.
Ik heb gisteren naar mijn Duitse vrienden gebeld. Ongeveer dezelfde regels als hier: hij mag met zijn vriendengroepje ook niet meer op woensdag gaan wandelen,wat ze al vele jaren samen deden, hij wandelt nu elke dag alleen in het bos .
Waar hij van af ziet: alle kerken zijn er gesloten, hij mist de mis op zondag! Anders gaat hij elke week en de kerk zit nog vol in Hinterweidenthal!
Daar is ook nog enkel een bakkerij, geen beenhouwer meer dus moet hij veel met de auto naar Dahn, maar gelukkig ook daar is er weinig verkeer!
Doeiiii tot later
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

28 mar 2020, 10:14

Proficiat Mauro met je 14 jaar
Het zelfde jaar van Indra
Ook zo n klein boelleke
En allebei nu flinke kinderen
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

28 mar 2020, 13:05

Amaai oma-dina is dat dat prematuurke ?
Mooie flinke gast.

't valt eigenlijk op dat die kleine vechtertjes, Mauro, Indra, Bambi al helemaal geen achterstand meer hebben hé. Drie flinke tieners ondertussen al en wij...... drie oudere oma's :wink:

Daar voel ik me nu in deze tijd niet goed bij dat ze ons prille zeventigers bij de oudjes noemen, de risicogevallen.
'k voel me niet oud of ziek ! :x
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

28 mar 2020, 17:43

er is hard voor ons geklapt.
Maar bij ons in het rusthuis.
is haast niemand die het snapt.
Want geen partners en geen kinderen en geen vrienden zijn te zien.
En bewoners vragen constant:
‘Weet jij waar ze zijn misschien?’
Dan vertel je van het virus,
in één uur wel twintig keer.
Maar na enkele minuten
weten mensen het niet meer.
Mensen worden heel onrustig,
raken soms totaal van slag.
Ze begrijpen er geen snars van,
dat bezoek niet komen mag.
En wij moeten afstand houden,
maar hoe moet dat aan het bed?
Bij het wassen, bij het eten,
bij het brengen naar ‘t toilet?
Je mag ook geen knuffel geven,
hoewel jij dat soms vergeet.
Of misschien dat jij uit liefde
bewust die regel overtreedt.
Je mist hulp van mantelzorgers,
die altijd aanwezig zijn
en geliefden bezig houden
en die afleiding is fijn.
Want dat geeft jou even ruimte
en heb jij je handen vrij
om te doen wat maar blijft liggen,
want dat hoort er ook nog bij.
De familie is verdrietig,
de verpleging horendol,
de bewoners zijn onrustig,
niets loopt volgens protocol.
Het zijn hele rare tijden
en het lijkt nog lang niet klaar.
Maar we gaan het zeker redden
en dat doen we met elkaar!
❤❤❤
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

28 mar 2020, 19:18

Goede avond allemaal!
Omadina Proficiat aan je kleinzoon Mauro!
Deze morgen heeft mijn wederhelft de badkamer onder handen genomen en ik de keuken, heel leuk om hulp te hebben bij zo een klussen!
Ja en zo geraakt mijn grote kuis gedaan :D ja is wel zaterdag vandaag maarja door het feit van die Corona zijn de dagen zo goed als alle dagen hetzelfde, je zou op den duur niet meer weten welke dag het is!
Yvette je kan toch jou op te nemen programma’s instellen zodat bv jou digicorder 20 minuten langer opneemt, wij doen dat hier ook zo!
Anders niet veel te melden...mijn echtgenoot voelt zich niet optimaal, hij is hartpatiënt en ik ben dan natuurlijk ongerust, maandag belt hij naar de dokter!
Ik ga verder naar het nieuws kijken, ik kijk 1x per dag naar het nieuws en dan moet ik geen nieuws meer horen, je zou er moedeloos van worden!
Wens jullie allen nog een gezellige avond en voor straks een deugddoende nachtrust, daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

28 mar 2020, 19:38

Mooie teksten genoeg
maar de situatie verandert er niet mee :roll:

Wij kijken ook maar een keer per dag naar het nieuws zolang er geen positieve berichten komen.

Ons ritje van vandaag ?
Ingekort tot dikke 30 km, te veel wind.
Geen foto's wel brood :roll:
We zijn wel naar het rusthuis van de bomma gereden en hebben ferm gewuifd, wij vanop de parking, zij van achter het raam.

Een uurtje minder slapen volgende nacht
JOPEI dat zal dana een uurtje minder wakker liggen worden voor mij.

Ivette, respect voor je oude dame hé bij het afstellen van de juiste tijd want je weet ze kan koppig zijn :o
Oud maar niet Out

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

28 mar 2020, 22:45

Bedankt Rita, er wordt door die corona zo weinig over dat verzetten van de klok gezegd dat ik het al bijna vergeten was. Maar het is 1uur VOORUIT draaien zeker daar is ze niet zo gevoelig voor als achteruit, dat doet haar een lange tijd tegenpruttelen!
Ik heb vandaag nog proberen uit te leggen aan iemand die me belde om te vragen hoe het met mij gaat in deze lastige tijd, hoeveel seniorennet voor mij betekent en hoeveel we aan elkaar hebben maar...expliqueer dat maar eens, niet te doen!
Jouw opmerking over mijn madam bewijst alweer dat we zelfs kleine dingen van mekaar weten!

Ook gekeken naar één jaar gratis? Ik ben echt blij dat Marjan gewonnen gewonnen heeft, ze was de sympathiekste die het het meest verdient!
Toch wonderlijk dat de winnaar vooraf nooit bekend gemaakt wordt! Dat programma moet toch al lang ingeblikt zijn want nu zou dat niet meer mogen al dat volk zo dicht bijeen!
Ik ga er inkruipen want we moeten één uur vroeger opstaan zeker?
Alhoewel, wat wacht er morgen? Ik moet al werk verzinnen, plannen is voor niets nodig!
Slaapwel allemaal
Ivette

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

29 mar 2020, 09:37

Afbeelding

Goedemorgen

Heb enkele moeilijke dagen achter me gelaten, een duidelijk gesprek heeft , 🤞misschien toch zijn doel gehaald. Reden ervan, Staf wil niet naar buiten, ook niet in de tuin even in de zon zitten. Waarom, ik heb geen goesting. TV op en slapen, durf hem niet afzetten of ik krijg ambras , hij was aan het kijken.
Ga mezelf niet als zijnde ik zorg goed voor hem bewieroken. Maar als al die zorg geen aarde aan de dijk brengt vraag ik me af of de revalidatie ook maar zus en zo zal zijn.

Omadina, ik weet nog goed hoe klein deze jarige was, had een boontje voor hem. En zie nu eens wat een ferme gast hij geworden is.

Vandaag word ons Stridje 18 jaar, mag haar zo noemen, of het nu nog mag zal ik straks weten heb haar nummer.

Afbeelding

Hier geen beertjes voor het raam, geen klappen te saam. Wij zitten op een eiland met enkelingen nog aanwezig.

Zou ook graag mijn kop eens verder buiten steken dan hier omtrent. Doe het bewust niet , de angst van Staf is groot. De enige veilige plaats is kort bij huis je komt niemand tegen.

Ga het hierbij laten, en wens jullie alle geluk , je weet maar nooit waar deze gangster op de loer ligt.

Corry






.
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

29 mar 2020, 09:47

goeie morgen iedereen
zo heb juist mijn boterhammeke met speculoos binnen
mijn zakken pellets geteld, zal er moeten bijbestellen tot volgend jaar
dat doe ik samen met overbuurke
ja en over dat niezen
altijd heb ik sessies van 5 tot 6 niesbuien en een lopende neus s'morgens
tot half de voormiddag en dat is al jaren zo
en als ik weg ga en ik ruik bijvoorbeeld zo van die parfum
dan moet ik ook altijd niezen
gelukkig ga ik nu niet veel op boodschappen of het zou een heksenjacht worden :lol:
gisteren een voor mijn doen grote wandeling gedaan op het wandelpad,
had Quickie zijn buggy meegedaan wand hij is niet gewend van zo ver te stappen
en word al een beetje oud met pijnlijke achterpootjes
en kijken dat hij deed van uit zijn buggy
ik doe hier van alles alleen ik kan mijn gedachten niet houden bij het lezen van een boek
mijn gedachten gaan altijd ergens anders
gelukkig krijg ik berichtjes en foto's van de gastjes
en veel berichtjes en foontjes van vriendinnen
zelfs van uit Elckerlyc om te weten hoe het gaat en of ik hulp nodig heb
anders zou het maar een triestige bedoening zijn

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

29 mar 2020, 09:57

Goeiemorgen

't zal fietsen of wandelen in de regen zijn vrees ik en toch moeten we eens naar buiten hoor.

Nog een dagje om alleen met zijn tweetjes door te brengen.
Moet extra lastig zijn voor wie relatieproblemen heeft.
Om niet de hele dag op elkaars lip te zitten wisselen wij elkaar geregeld af hierboven.

Corry, moed houden er komen betere tijden.
Hopelijk kun je vandaag of toch eerstdaags contact maken met Stridje; mooie meid trouwens.

Meme-RIetje 't doet goed hé te weten dat zoveel mensen met je bezig zijn, aan je denken.
Wat dat niezen betreft, 't is een familiekwaaltje hier, als W begint dan is het voor minstens 10 keer en bij I is het al net zo, als die twee samen bezig zijn :roll:

Menu : verse tomatensoep, hesp-witloofrolletjes en 'k zoek nog eens een dessertreceptje
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

29 mar 2020, 12:21

Tweemaal gebeld, bericht ingesproken, via banking een mooi bedrag gestort , geen reactie 🤞

Hoop nog iets van haar te horen, hoe jammer zou het zijn. 😢
ik tel alleen de zonnige dagen.

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

29 mar 2020, 16:02

Afbeelding

Poesie is dol gelukkig, Stridje aan de lijn, klonk volwassen, en vriendelijk.

Mijn dag kan niet meer stuk.
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

29 mar 2020, 16:05

Blij voor jou Corry

Een ferme zonnestraal in deze donkere tijd !
Oud maar niet Out

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

29 mar 2020, 16:40

Goede namiddag allemaal!
Ik kom hier juist lezen en oooo Corry ik krijg er kippenvel van...ben zo blij blij voor je!
Yvette,fijn dat de mensen bellen om te vragen hoe het met je gaat toch!
Mijn 87- jarige mama zit ook alleen thuis ze is nog heel goed voor haar leeftijd maar ze komt niet buiten! Ze woont ook heel ver van winkels enzo en zo ver kan ze niet meer gaan ze komt adem te kort!
Ik mis haar enorm en het zal nog een hele tijd duren vooraleer ik haar terugzie, ze woont op een appartement op het 3de verdiep en te ver weg om zomaar eens te gaan zwaaien!
Ik bel elke dag en ze gaat er goed mee om, en als ze iets tekort komt zal ze spijtig genoeg op hulp van een vrijwilliger moeten rekenen!
Niezen ook een familiekwaaltje...mijn papa had het, ik en onze Bregt!
We hebben geen enkel tapijt in huis enkel een katoentapijt in de badkamer! En van als ik de badkamer ‘s morgens binnenga is het niezen niezen en ook als ik nu buitenga ook niezen!
Onze Bregt is nog altijd allergisch aan de huisstofmijt en als hij klein was had hij astma, wat gelukkig uitgegroeid is!
En wij hebben gebakken vandaag...brood en een simpele appeltaart, heb een foto genomen van de appeltaart...ja daar is er allemaal tijd voor...
Afbeelding
En nu ga ik breien, tot later daag...
You only have one life...live it!

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

29 mar 2020, 17:33

Ik ben fier om weer een hele mooie tekst die ik zojuist van mijn zoon Nik ontving met jullie te delen:
Na twee weken zijn de opritten en terrassen nu wel gepoetst. De auto’s staan te blinken, het gras heeft zijn beurtje gehad.
Het onkruid snapt er niks van want het heeft geen kans om zijn kop uit te steken, de goten zijn uitgekuist en hier en daar worden zelfs de pannen van het dak aangepakt…
De kelders en de zolders, de kasten en de lades. Alles kon nu eens wat aandacht krijgen nu er zo onverwacht een zee van tijd op ons is afgekomen.

De honderdduizenden inhunkotblijvers moeten nu op zoek naar de klusjes en bezigheden uit de tweede lijn. Vanaf nu gaan ze zich realiseren dat dit geen extra vakantie is die zo maar even uit de lucht kwam vallen.
Bij velen zal dat van het spreekwoordelijke kastje naar de muur worden, of van de zetel naar het bed. Een mix van computer en televisie, van sociale media en internet.

De rampenfilm waarin we ongewild zijn beland maar waarvan we even ongewild ook allemaal de acteurs zijn, stelt ons voor grotere uitdagingen dan we denken.
We zijn allen drukke mensen met drukke agenda’s. Met weekendjes, uitstapjes en reisjes zorgvuldig gepland tijdens de mooie voorjaarsdagen die eraan komen.
Gedaan met plannen dus, terug op aarde. Niet meer geleefd worden, maar proberen zélf te leven. Plezier vinden in elementaire zaken.
Creatief blijven, ondanks alles in de toekomst geloven. Niet elke seconde van de dag Corona herkauwen door àlles daarover te blijven volgen, daar wordt je niet positiever van.

Eenvoudig wordt dat allemaal niet. Het moet allemaal op een zakdoek gebeuren, met nauwelijks contact, en dat voor vrije mensen die altijd en overal heen kunnen waar en wanneer ze dat willen.

Ik wens alle inuwkotblijvers een scherpe geest, veel tolerantie en blijvende energie om er ondanks alles een mooi voorjaar van te maken.

En blijf vooral gezond.

Groetjes

Nik
Ivette