Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

30 mar 2020, 08:48

goeie morgen iedereen
het zonneke schijnt maar er is toch een koude wind
gisteren ook hij floot rond mijn huisje
de poezen zaten ook binnen
ze vonden het beter in de veranda dan buiten
hopelijk gaat het jullie allen goed

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

30 mar 2020, 12:02

Goeiemiddag,

Meme-Rietje, hier nog alles inorde :wink:

Heb ook beertjes aan het raam staan en krijg hiervoor zelf bedankje van kids


Afbeelding

Lief hé
Vervelen doe ik mij niet, of ik ga wandelen of ben aan het kokkerellen. Diepvries zit prop vol :mrgreen:

Hou jullie gezond
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

30 mar 2020, 12:54

Goeiemiddag

HH gedaan in de helft van te normale tijd, tja 't is maar half zo vuil nu we slechts met zijn tweetjes binnen/buiten lopen en was is er ook al minder, 'k durf al eens in mijn huispak blijven rondlopen. Zou eigenlijk niet mogen hé want een mens voelt zich meestal toch beter opgekleed.

Menu : vogels zonder kop (slavinken, blinde vinken) met een gemengd slaatje en gebakken aardappelen.

't doet me eraan denken er bestaan ook Kotrecepten zeker voor studenten, 'k zal eens zoeken; weeral een halfuurtje zoet :wink:

Straks een toertje met de fiets, gisteren was dat niet te doen wegens te veel wind, we hebben enkel toertje blok gewandeld.
Oud maar niet Out

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

30 mar 2020, 15:56

Dag allemaal :-)

Corry ik ben super blij voor jou - het verhoopte telefoontje dat je dag goed maakt, heb je gekregen! Voor Stafke zal het inderdaad dubbel oppassen zijn. Doe maar rustig aan. Mijn man moest nog 54 worden toen zijn hart op was. Vrienden beseften niet hoe ziek hij was want hij was altijd goed gezind en positief, zag er goed uit... Maar ik wist wel hoe moeilijk hij het had. Je zorg voor Stafke wordt zeker en vast door hem gewaardeerd!!!

Veve, voor je mama zal het ook moeilijk zijn en natuurlijk mis je haar. Ik ben nu bijna blij dat mijn moeder dit niet moet meemaken. Ze zou het niet begrepen hebben en zelf zou ik het ook verschrikkelijk gevonden hebben dat ik niet bij haar kon zijn.

Voor mezelf begint het alleen binnen moeten blijven te wegen.
Vind het jammer dat ik alleen maar rond de blok mag wandelen. Overweeg een fiets te kopen maar dat is toch wel een kostelijke zaak... en ga ik er achteraf niets mee doen. Ben ook bang om te vallen... Probeer niet te veel te piekeren.

De cursus die ik volgde gaat nu online door. Tot na de paasvakantie krijgen we geen nieuwe leerstof. Wel nog 1 opdracht om af te werken. En vandaag kregen we een leuke uitdaging "blijfinuwkot-fotografie-uitdaging" bvb wolkenlucht,dagelijkse kost,lectuur... Leuk om mee bezig te zijn!

Wat het niezen betreft, mijn collega vroeger die kon ook zo "out of the blue" beginnen niezen. Van mijn familie herinner ik mij dat mijn grootmoeder, ons moeke, vooral heel luid niesde "WEG" luidde dat dan. Als kind schrokken we er altijd van :-)

Net als Rietjes loop ik soms lang rond in mijn huispak of zelfs in pyjama...
In het begin van "blijfinuwkot" vond ik het zelfs plezant - opstaan, wassen, gemakkelijke kleren aan - niets opmaken, met de borstel door mijn haar - klaar :-)
Er komt immers niemand aan de deur en ik moet niet buiten. Tot er mensen begonnen te face-timen... mijn petekind belde 's avonds "ongerust" of ik nog in pyjama zat :lol: Nu probeer ik weer wat structuur in mijn dagelijks leven te houden...

Veel wandelen doe ik niet. Niets is zo deprimerend als een lege stad. Als ik dan niet in het groen geraak probeer ik de wandeling op te fleuren met "street art" te fotograferen hier in Hasselt. Daar zijn knappe schilderingen bij. In gewone tijden zijn er geleide stadswandelingen of je kan een street art app downloaden.
Zal er enkele foto's van plaatsen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Net als bij Erika worden hier ook berenwandelingen gemaakt. En af en toe vind ik een bedankbriefje in de bus ;-)


Afbeelding

Maatjes - allemaal - hou jullie goed.
Net als Ivette ben ik blij dat ik hier in de Oase af en toe kan komen "kletsen"!

Viv

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

30 mar 2020, 17:44

Heb je ook gehoord vanmiddag op R2 West-Vlaanderen dat er een koppel na veel moeite kon terugkeren uit Nepal naar Ieper?
Toen Herbert Verhaeghe de man vroeg: ge hebt zeker wel dikwijls gecontroleerd geweest aan al die grenzen? was ik stomverbaasd dat die man antwoordde:
WE WERDEN GEEN ENKELE KEER GECONTROLEERD OP HET CORONA VIRUS!!!! Ik kan dat toch niet verstaan!

Heb je al het prachtige corona lied van Metejoor gehoord? Ik ben fan!!!
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

31 mar 2020, 09:39

goeie morgen allemaal
ik heb geen nieuws
deze middag verse dikke eet soep
met vers gebakken brood en kaas

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

31 mar 2020, 10:03

Goede morgen,

Dank aan jullie allemaal voor de mooie verjaardagswensen voor Mauro. 14 jaar, een tiener, maar hij is nog zo graag eens "Mauro(tje), ja ik ben je jongste kleinkind hé, Oma, zegt hij me dan.

Corry, en jouw kleindochter is ook al 18 ! Zeker ook een dikke proficiat, en ik ben blij voor jou dat ze toch een lief woordje voor je had. Dat zal je zeker goed gedaan hebben. Je zet je al zo in voor je man, ja voor hem zal het zeker niet gemakkelijk zijn, in deze bizarre tijd. Zorg ook maar goed voor jezelf Corry !

Viv, gelukkig kan jij je nog goed bezighouden, nu de cursus die je volgt digitaal verder gegeven wordt. Die schilderijen op de muren, echt mooi, dat zijn de nieuwe kunstenaars ! Dank de foto's hier te plaatsen.

Vera Maria, jij ging zo vaak naar je mama, ik kan geloven dat het lastig moet zijn voor haar, maar ook voor jou. Hopelijk krijgt ze toch de nodige hulp voor haar boodschappen en zo, en ja een telefoontje af en toe dat doet zeker goed. Doe haar mijn groeten, en zeg maar dat ze zich goed houdt.

Yvette, mooie tekst van je zoon, ja dat is nog goed dat vele mensen zich op klusjes gooien die anders misschien uitgesteld werden, en zo vergaat de tijd toch sneller. Hou je goed Yvette, ja de markt, nog even geduld, die komt wel terug.

Rietjes, eens fietsen, eens wandelen, jullie zullen wel eens afwisselen, en ja met hevige wind fietsen, dat vind ik ook niet zo leuk, zelfs niet met een elektrische fiets.

Ik ga iedere dag wel eens een wandelingetje maken, 't wordt zo een gewoonte dat ik iedere dag de zee wil zien. Als ik mijn fiets neem, ben ik er in 3 minuutjes, maar ik stap liever flink door, en dan een strandwandeling zoals gisteren, 't Was zalig, enkele wandelaars, en een kabbelend water. Eergisteren was dat niet te doen, het zand waaide hoog op, en zo hebben de gemeente-arbeiders weer werk om de dijk zandvrij te maken. Ik hoorde één van hen zeggen: ze zullen toch eens een deftig muurtje moeten bouwen om die duinen op de dijk te voorkomen bij stormweer...
Ik kook ook meer dan gewoonlijk, zo kan ik G. helpen, en tot nu toe is hij daar wel blij mee. Zijn kinderen wonen ook alle drie veraf, en koken is niet zijn hobby. Ja, op restaurant gaan, dat is nu ook uitgesloten, dus laat ik maar mijn goed hart zien hé.
Erika, mémérietje, alle lieve mensen van ons hoekje, hou jullie goed bezig en zorg voor jezelf en je geliefden.
omadina
Afbeelding
een wandelweg !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

31 mar 2020, 10:19

Goeiemorgen


Brrrr, lente met winterse temperaturen

Corona of niet stof ligt er altijd dus ben ik deze voormiddag aan de slag met stofzuiger en zeem hierboven.

Menu : verse zalm met frietjes, tomaatjes en bearnaise, zelfgebakken koekjes als toetje bij de koffie

Wil ik vanmorgen brood bakken, nergens vind ik menghaak van in de broodbakmachine. Normaal doe ik die onmiddellijk terug in de machine :roll: . De enige verklaring : hij is in het laatste kantje brood blijven zitten en dit is bij de kippen van de buur beland. 'k zal eens moeten zoeken of ik zo'n haakje ergens op de kop kan tikken.
Oud maar niet Out

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

31 mar 2020, 10:48

Goedemorgen allemaal!
De zon schijnt weer volop in onze living, het schijnt berekoud te zijn...deze namiddag toch eens wandelen met een dikke jas aan!
Omadina zal de groetjes overmaken, mooie foto van het wandelpad tussen de duinen!
Rita dat is pech, mijn broodbakmachine heeft 2 zo een haken maar er werkt er maar ene, en je kan die machine niet repareren, voorlopig lukt het de machine nog om het brood te kneden met die ene haak, maar na de Coronacrisis gaan we toch een nieuwe moeten kopen!
Viv mooi hoor die street-art, mijn echtgenoot zou ook willen elektrische fietsen kopen als hij op pensioen is maar...ik ben al bang om te vallen met een gewone fiets dus denk niet dat er zo een fiets voor mij in huis komt, ik wandel veel liever!
Mijn echtgenoot werkt van thuis uit maar af en toe moet hij dan toch eens naar zijn werk zoals nu....dus ga ik nu vlug onze living dweilen terwijl hij weg is...
Ik ga dweilen...wens jullie allen nog een fijne dag in jullie kot daag...
You only have one life...live it!

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

31 mar 2020, 11:31

Goeiemiddag,

Rietjes en Veve, geef mijn eens het merk van de broodmachine door als je wil dan ga ik eens zoeken ( BEN IK WEER EFFE ZOET ) :mrgreen:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

31 mar 2020, 11:51

Dag allemaal,

Christa heeft vanmorgen een grote zak etenswaar uit de Lidl, binnen gezet. Mijn "vuil" geld wilde ze niet dus ben ik juist terug van de Bank, heb het overgeschreven.
Kleed jullie maar goed als je weggaat. Hier binnen is het warm, mijn veranda deur staat open dus komt er veel verse lucht binnen. Maar, als je hier zit met de verwarming van de zon zou je niet zeggen dat het alweer zo'n koude wind is, ik was blij dat ik mijn muts en sjaal aanhad.
Ik zit hier te blinken van contentement: mijn bloeddruk gemeten en maar 13 4, lang geleden dat die nog zo normaal was!
Ik heb al mijn boven gekuist dus alles in orde in Gits!
Ik heb nog wortels en erwtjes en aardappelen van gisteren dus een klein gehaktbroodje voor mij zal rap klaar zijn maar daar ga ik nu toch aan beginnen.
Allez de ganse dag Belgische muziek op R2, blij dat onze zangers ook eens aan bod komen!
Ivette

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

31 mar 2020, 13:38

Goeiemiddag

Ivette, als niemand je "vuil" geld wil, 't is hier welkom hoor.
'k heb ergens al iets gelezen hoe je het virusvrij kunt maken.

Dankjewel Erika voor het aanbod te helpen zoeken. 'k ben er zeker van dat je niet zou opgeven voor je het hebt gevonden; zo ken ik je :wink:

maar

'k Heb eens gegoogeld en gevonden waar ik aan zo'n menghaak kan raken, 'k moet wel geduld hebben tot na de crisis als de winkel weer open is; bestellen en thuis laten leveren is ook een optie maar dan zijn er meer kosten aan dan het gevalletje eigenlijk kost. 'k zal dus maar geduld hebben.
'k heb mijn broodje nu met de hand gekneed en in de oven gebakken, 't lukt ook zo; wat meer werk maar 'k heb tijd :wink:

Wandelen of fietsen deze namiddag ?
'k ben er nog niet uit ? 't zal in ieder geval met een dikke jas moeten zijn.
Oud maar niet Out

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

31 mar 2020, 18:23

Vanmorgen deze zeer mooie tekst van mijn zoon gekregen die ik alweer graag met u deel:


Goede morgen iedereen

Hoe zou het nog met de Brexit-onderhandelingen zijn ? En met de rush naar het Witte Huis ?
Hoe zou het de vluchtelingen op de grens van Turkije en Griekenland nog vergaan ? En zwijgen de kanonnen nu in Syrië ?

Sinds het begin van de Corona-crisis zijn tal van hete nieuwsonderwerpen naar de achtergrond verdwenen. De kranten en journaals zijn nu gezwollen van de virologen, de statistieken en de hypotheses over de curve. De uitslagen van voetbal, tennis of wielrennen zijn nu vervangen door het dagelijkse cijfers van besmettingen, opnames in intensieve zorgen en – helaas – overlijdens.
De vindingrijke krantenjournalisten gaan op zoek naar frappante verhalen van hulpverleners en slachtoffers. Verhalen over zoektochten naar mondmaskers, over het tekort aan ademhalingstoestellen in Congo en over Trump die het eindelijk door heeft dat zélfs America voor het virus not too great is.

Hoewel geen enkele sporter nog actief is, beslaat het sportnieuws nog steeds minstens 7 volle bladzijden in de krant, met grote foto’s van renners op rollen en Olympiërs aan het kookfornuis in plaats van aan de brug met ongelijke liggers. Er worden nietszeggende interviews gedaan met zwemmers over hoe jammer ze het vinden dat de Spelen nu pas in 2021 zullen doorgaan, of met Remco Evenepoel hoe geweldig hij het zou gevonden hebben om straks voor de eerste keer Luik-Bastenaken-Luik te rijden.
Over de voetbalcompetitie waarmee men geen blijf weet, over de trainer van Anderlecht die zelfs niet weet waar zijn spelers zich nu allemaal bevinden.

Over Roger Federer die ocharme niet weet of hij het nog tot volgend jaar zal kunnen uithouden.

Gelukkig proberen de diverse media ook een boodschap van hoop door al die miserie te mengen.
Gisteren begon het journaal al met ‘ de curve vlakt af’ en de krant kopt vandaag ‘Piek is in zicht’. Je ziet beelden van medisch personeel dat het V-teken maakt, van twee Franse negentigjarigen die van Corona genezen zijn en van een dorpje in Noord-Italië dat blijkbaar geen enkele besmetting telt.

Mooi om zien hoe over dit monsteronderwerp bericht wordt. We moeten alleen kritisch genoeg blijven en ons niet te veel gebakken lucht laten opdienen.

Hou jullie taai hé

Nik
Ivette

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

31 mar 2020, 19:38

Goeieavond

Ver zijn we niet geraakt vandaag maar toch een gezondheidswandelingetje gemaakt in eigen dorp en beren gespot in het gesloten kasteelpark :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Pyjamatijd !

Net nu ik aan mijn laatste Bib-boek begonnen ben kregen we een mailtje van de bib dat we vanaf vrijdag boeken kunnen bestellen en afhalen.
Ga ik meteen doen !
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

01 apr 2020, 08:43

Afbeelding

Goedemorgen

Stafke wandelt, reeds 40 minuten lang.
Met een gordel rond zijn borstkas welke kan aangesnoerd worden is er geen pijn aanwezig.Moet 8 weken dag en nacht aanblijven, slapen is moeilijker.

Ivette , fijn om lezen, bedankt je zoon en een dikke pluim voor zijn moeder

Videogesprek vandaag om 11 u met de “ FLODDERKENS “ whatsapp groepje , van kleinzonen, partners , dochter en wij.

Groetjes het schrijven lukt me niet goed.

Gelukkig niemand besmet, 🤞

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.