In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 dec 2019, 10:28

Afbeelding


Winter

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 dec 2019, 10:34

Zo schrijvers en lezers, dat is weeral gebeurd.
Welkom in De Vier Seizoenen Winter.

Poes is al op bezoek geweest.
Ondertussen mag ik ze zelfs pakken.
Ze is al weer weg, want ik gaf niet genoeg aandacht en ze vloog ook van mijn toetsenbord.
Ze zal straks wel terug hier zijn.

Ik heb grootse plannen voor vanavond als het tenminste niet giet.
Er staat van alles rond vuur te doen in de stad.
Het begint al om 16 uur en duurt tot 22 uur.Zowat overal in de stad.
Ik mag van de jongste even bij hen komen uitrusten als het niet meer gaat.
Nu nog uitdokteren hoe ik dat ga oplossen met mijn stokstoeltje en de fiets...

Het heeft hier al geregend en het zal nog wel regenen en het is grijs en donker.
Het is zowat het eerste jaar dat ik zo lang het licht moet aanlaten boven de eettafel.

Zo een gezellige dag allemaal!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 dec 2019, 10:48

Afbeelding

Dank je Helena, voor de Wintertopic,
het is vandaag de kortste dag en de langste nacht
dus op hoop dat de winter snel voorbij zal zijn :roll:
en op naar de lente :lol: ...
Geniet van de avond, ik hoop dat het droog kan blijven...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

21 dec 2019, 12:10

Bedankt, MH, voor de verhuis !
Ja, omaC, dat de winter maar vlug plaats maakt voor de lente ......... 😏

Intussen zijn deze voormiddag de kaaskroketten 'in de maakt geweest ! Het mengsel is in hoopjes aan het afkoelen en de 'vorming' is voor deze namiddag. Het resultaat wordt morgen geproefd, ter goedkeuring .........

Voor de rest hier de gewone dingen, wat opruimen, wat nakijken, alle kleine zaakjes dat op een zaterdag kunnen.
Maar eerst een pizza in de voorverwarmde oven steken, ook een zaterdagse traditie !
Dames, goede middag allemaal, en tot .... de volgende ! 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 dec 2019, 16:04

Dag seizoentjes allemaal ,
Binnen en buiten ... herstconcert vanavond .
En de leuke buren zijn bomen aan het zagen met twee !!! kettingzagen tegelijk /oorverdovend lawaai !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :roll: :roll: dus ik ga me klaarmaken en wegwezen ....
Tot .....

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 dec 2019, 17:25

Goede avond seizoentjes,

mee verhuisd naar de winter. dat het inderdaad maar rap zomer wordt....

ik ben terug van Brugge. Naar zieke moeder geweest. was al een stuk beter. hebben voor haar boodschappen gedaan en dan voor onszelf want voor 1 keer moesten we de parking niet op en hadden we plaats aan de deur. geen kwarteleitjes gevonden, maar morgen is het hier ook open ( denk ik) en kijken of we ze hier kunnen vinden en ventjes kado van Mij en Gimly. Gimly heeft bos bloemen aan moeder gegeven en ze wilde "rudolf, the red nosed reindeer" niet die ik haar wilde geven. ach, dan hebben we hem maar zelf meegebracht.
moesten ook gaan tanken en zijn net voor het straatlicht aansprong thuisgekomen met in huis een zeer misnoegde Gimly. hij heeft tijd om weer blij te worden. vandaag croques en straks nog eentje bij een
filmpje of een serie.
Fijne avond seizoentjes en slaap wel!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 dec 2019, 18:05

Alle seizoentjes een aangename avond
en een goeie nacht straks :wink:
er is nog steeds veel wind en het is aan 't regenen
zo van die, miezelregen, maar je wordt er ook nat van
dus binnen blijven en lekker op de bank met een fleeceke :lol:

Wie naar een voorstelling gaat, geniet ervan...en hopelijk niet te nat onderweg...
slaapwel en tot morgen... :wink:

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 dec 2019, 22:19

Hallo iedereen,

HVT: bedankt voor de verhuis, de tijd gaat snel.

De ukjes zijn hier geweest vandaag, hebben veel gespeeld.Morgen de "opkuis".
Als middagmaal staat steevast gebakken aardappelen, appelmoes en kleine balletjes gehakt op het menu, dat eten ze graag.In het begin is het wat zoeken wat ze graag eten.Ukkepuk had thuis gezegd dat het eten bij oma zo lekker is :D .Vanillepudding lusten ze ook graag.

In de namiddag had ik de tv even aangezet, de ukjes in de zetel, na een tijdje waren ze in slaap gevallen, manlief lag ook te slapen en Spaanse woef ook.Awel ja sé, allemaal in dromenland :D .

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 dec 2019, 07:23

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben al een tijdje op, ben eerst nog wat met de tablet bezig geweest. geen oog toegedaan vannacht, denk dat twee grote tassen koffie bij moeder er teveel aan waren. vandaag is de liedl open en gaan we kijken voor kwarteleitjes en escargots. die wil ventje eten als ik mijn kreeft verorber. die gaan we maandag halen. Gimly betaalt. maandag ook om de cava van delais als ze die ten minste nog gaan hebben, anders is het de cava van liedl.
Ons moeder zal moeten zoeken om brood, want ik denk niet dat ze ginder vers gaan leveren op zondag. ze zei dat ze anders wel haar plan ging trekken. Om 10 uur belt ze, tegen dan is ventje op en tussen de regenvlagen door dan boodschappen gaan doen. Vandaag eten we gebraden kip van ons eigen spit. ventje wil pomme duchesse bij de eend, maar die moet ook verder garen in de oven.
heb hem al uitgelegd hoe het zal moeten gaan. na de kip moet de oven immers worden uitgekuist en een beetje grondig. dus de pan met eend kan helemaal onderaan, en de pommes op het rooster erboven. jammer dat mijn oven nu kleiner is dan de vorige, maar dat was geen goed nagedachte aankoop ondervind ventje nu zelf. de vorige was een combi-oven. microgolf en grill erbij.
toen we gisteren thuis kwamen hebben we geen tv meer gezien. hebben gewoon met onze toestellen bezig geweest. Omdat ik dan niet meer kon slapen nog het laatste hoofdstuk van Rose Madder uitgelezen en dan opgestaan. er kwam al miauw van beneden.
twee kaartjes moeten nog aan het tweede lint, seffens moet ventje er een derde bij hangen.
Moeder moest een naar canada sturen. was natuurlijk een vierkante enveloppe. zei tegen moeder dat er zeker twee zegels op moeten en een vliegmachientje. buurvrouw mag dat gaan doen.
Ventje had een nonkel wonen in Canada. Nonkel Ovilla. meegekomen met de oorlog op een vrouw gevallen en blijven plakken gelijk ze zeggen. daarom hebben wij het originele recept van "moosemilk". mag normaal niet aan niet- Canadezen doorgegeven worden. ik zal ze maar niet klaarmaken want er is dan kans dat iemand die ik uitnodig om zo'n borreltje moosemilk te komen drinken niet afkomt. En ik heb geen karaf meer.
Clive: nog hondenschool of heeft Matice vrijaf?
verder niet veel nieuws. er moet hier nog een plek vrijgemaakt worden voor ons waar we gaan zitten aan de eettafel. dat zal Gimly niet zinnen. Pas na 3 uur gisteren werd die weer een beetje "blij". kwam zelfs mee naar boven, waarschijnlijk om te zien dat we zeker in ons bed kropen.
straks ontbijt ( eerst kijken of ik de spuitbus slagroom zelf kan spuiten op de sandwish, anders zijn het roereitjes.) dan pillen en dan nog een beetje lezen tot ventje beneden komt en dan op boodschap gaat en mijn moeder belt.
Fijne Zondag seizoentjes en meelezers.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 dec 2019, 09:57

Goede zondagmorgen alle seizoentjes :wink:
een donkere en natte dag maar dat zijn we al gewoon de laatste tijd :oops:
gisteren was de kortste dag en vannacht de langste nacht
dus kunnen we hopen op langere dagen ook al gaat het maar
met weinig seconden en minuutjes... :) tegen februari is het al
een uur langer licht, en dat geeft moed hoop ik... :wink:

M-M, dat jij altijd al zolang op voorhand weet wat je gaat eten :lol:
ik weet soms nog een uur voor etenstijd niet wat ik uit de vriezer ga halen :oops:
maar allé laat het smaken...

anjelierken, de kleintjes bij jou geweest, dan heb je weer "opkuis" dat is zo
maar het was fijn als ze allemaal in dromenland waren, even rust voor jou ook :lol:

Ik denk dat clive in het slijk aan 't lopen is met Matice, niet leuk deze tijd
maar ja....dat zijn afspraken....

Helena, naar de voorstelling gefietst.? dan zal je nat geworden zijn :roll: :oops:

wilde eend ging ook naar een voorstelling maar zij gaat met de auto denk ik :wink:

Voor allen een gezellige zondag....we hopen op een beetje zon, :roll:
maar afwachten is de boodschap :)
Groetjes allen en tot later

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 dec 2019, 11:59

Geen drupje regen oma-C tijdens de voorstellingen.
Het was wel van het ene naar het andere.
Volgens jaar pas ik.
Het was best mooi, maar zoveel volk.
Tussenin ben ik telkens een tijdje gaan uitrusten in het huis van de jongste.
Zijzelf waren niet thuis.Poes kwam dadelijk op mijn schoot zitten.
Volk in huis zal ze gedacht hebben.
Onverwacht nog mee gevraagd met jongste en de broer van zijn vriendin om te gaan eten.
Het was best lekker, maar de service verschrikkelijk.
Om kwart na acht hadden ze gereserveerd en om tien uur hadden ze nog geen eten.
Jongste was laaiend, maar dat laat hij niet zien...
Daarna nog iets gaan drinken in een fatsoenlijke gelegenheid waar ze super vriendelijk waren, maakte veel goed.
Toen regende het wel. Ik werd naar huis gebracht met de wagen. Op dat uur door de regen met de fiets vond vriendin van jongste maar niks. Die brengt straks mijn vehikel weer naar huis.

Ik moest lachen toen ik het verhaal van de slapende huisgenoten las bij Anjelier.

Zoals oma-C weet ik nooit op voorhand wat ik al dan niet ga eten.
Ik ken iemand en die maakt een weekmenu op en gaat aan de hand daarvan boodschappen doen.
Ik zie het me niet doen. Dan liever een kookdag inlassen en invriezen.

Poes is al gepasseerd en ik heb ene sterk vermoeden dat ze in gezegende omstandigheden verkeert...

We gaan verder met de rustige zondag.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 dec 2019, 12:54

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes,

HVT, dank je wel voor de verhuis.

Zijn al een uurtje terug van de hondenschool. Meteen het kerststukje gaan halen in de bloemenwinkel en toen < we thuiskwamen, onmiddellijk regenlaarzen uit en meteen voor de 2° keer vandaag gaan douchen en warme comfortabele en vooral droge kleding aangedaan. Moeten vandaag nergens meer zijn.
Matice heeft vrij goed zijn best gedaan en ligt nu te drogen en te slapen in de ( verwarmde ) garage. Mag pas boven als hij volledig droog is, want het was natje op de hondenplein.
Straks nog mijn regenlaarzen afwassen zodat die terug proper zijn. De rest van het licht HH had ik al volledig gedaan voordat we vertrokken naar de hondenschool.
Er wacht ons dus een rustige zondag. Lekker binnen blijven want het was behoorlijk aan het regenen op de plein. Oude hondenschooljeans zit al in de wasmachine want was echt wel vuil.
Het is gezellig in de living met de lichtjes van de kerstboom en de kersthond aan. Denk dat ik straks al ook de theelichtjes ga aandoen. Het is er het weer voor.
Net als jullie hunker ik naar de lente, maar daarop zullen we nog even moeten wachten.
Het kerststukje is heel mooi gemaakt, had buiten de groene dennentakken gekozen voor wit en roze.

Gisteren in Oud- Turnhout al mijn kleedje gaan halen voor volgend jaar november als we weer uitgaan eten met de buren. Op manliefs advies nog 2 mooie jurkjes gekocht, maar 2 van de 3 jurkjes moeten worden korter gemaakt, die zijn zaterdag klaar en gaan we dan halen. Ben ik weer netjes. 1 jurk is een lang en daar zit een hele brede leren riem in, vond manlief een prachtige outfit. De andere 2 zijn normale lengte boven de knie. Voelde me er heel goed in en dan weet ik van mezelf dat ik dat vaak ga dragen.

Zo, wens alle Seizoentjes een mooie zondag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 dec 2019, 13:46

Hallo iedereen,

Alles ligt hier terug spic en span :D tot … morgen.Normaal kwam ukkepuk alleen, maar nu blijkt dat ukkemeisje koorts heeft, dus waarschijnlijk zal die niet naar de opvang gaan, dus kan ze ook meekomen.Zoonlief moet nog 1 dag werken en voor schoondochter is het te zwaar met 2 ukjes in huis.Ze is vermoeid en de laatste weken zijn het zwaarst.Dus ja, we zien wel.

Altijd maar regenen.Moet onze kippen nog eten geven, maar wacht tot het eens over is.Zitten achteraan de tuin, is nog een eindje lopen.

Deze namiddag in mijn zetel, denk ik, had deze week een film opgenomen van Bridget Jones die 4 uur duurt, da's te lang voor op een avond, maar deze namiddag moet lukken.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 dec 2019, 18:43

Afbeelding

Een goede avond iedereen hier
Het was voor de middag af en toe een bui
maar na de middag is het blijven regenen :roll:
ik heb al vroeg de rolluiken gesloten om de
warmte binnen te houden... broodje is gebakken
de vaatwasser leeggemaakt en alles opgeruimd
na de middag de cross gezien vanop de citadel van Namen
was me dat daar een slijkboel en veel grote plassen :roll:
de renners waren verkleumd bij aankomst...
Je moet karakter hebben voor die sport :oops:

Helene dan goed droog thuisgeraakt gisteravond wat goed...
ik had aan jou gedacht als ik het hoorde plensen :roll:

anjelierken, morgen weer kinderoppas... goede moed.. :wink:

clive ik denk dat het koud was op de hondenweide, bbbrrr :oops:

Voor allen een gezellige warme avond en een goeie nacht :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

22 dec 2019, 20:05

goede avond,
ik heb een torticolis gekregen van verkeerde houding deze namiddag :?
dat bloofd ,hoop dat het voorbij is voor morgen
slaap wel voor straks bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l&#8217;intérieur de toi