In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 mar 2020, 09:35

Afbeelding

Goede morgen alle dames, :wink:
Hier een zonnetje, dus als het mooi blijft
kunnen we altijd nog een wandelingetje doen
want we moeten niet binnen blijven hé... :oops:
Mensen vervelen zich nu al .... :roll:
wat gaan ze doen als alles gesloten is....en het nog langer zou duren.?
ze kunnen zichzelf niet meer bezig houden of amuseren
al goed dat het (hopelijk) maar een 3 tal weken zal duren :lol:

Mijn pijn aan de pols is bijna gedaan, sommige bewegingen
doen nog geen deugd maar ik ben al blij hoe het nu is...
die zwelling aan de pols wordt wel opgelost... :wink:

Ik wens jullie allen een goede gezondheid, doe wat moet
en hopelijk geen besmetting door iemand anders krijgen,
je weet het niet altijd hé, je ziet de beestjes niet :roll:
Groetjes allen en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 mar 2020, 10:45

Goede Morgen,

Ik ben met plezier aan het luisteren naar Klara, De Liefhebber.
De "gast" van vandaag is iemand met dezelfde muzieksmaak als ik heb ik de indruk.
In plaats van te beginnen werken heb ik me neergezet en zal blijven luisteren tot deze middag vrees ik.
De eerste was steekt in. Ik zou die van gisterenavond eigenlijk moeten ophangen.
Seffens eens voelen hoe koud het is. Dan werk zoeken in de tuin :)

Amuseer jullie vandaag met wat jullie allemaal van zin zijn te doen.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

14 mar 2020, 15:09

Dag seizoentjes allemaal ,
Ben vandaag bij de kapster geweest , zoals elke week . Haar broer is politieagent en zij vermoedt dat ze ons aan het voorbereiden zijn op een nog veel langere "lock down" .. Ze sprak over 10 ! weken .... Laat ons hopen dat het niet nodig is .............. Namiddag hoorde ik op de radio dat ook kappers volg week enkel nog op weekdagen mogen werken .. (wat ook absurd is ) dat lost ook niks op ..... Daarom.. ik hoop dat de kapster geen gelijk krijgt over die 10 weken . Heb direct mijn afspraken naar vrijdag of donderdag gezet . Vroeger deed ik mijn haar elke week zelf . Maar dat gaat al jaren niet meer : met een bril op je neus , kan je je haren niet brushen hé en zo lang met mijn armen omhoog zitten , dat gaat ook niet meer .....
Het was rustig in de stad , en in de winkels ... Kben alleen een voorraad paaseitjes ( M*lka ) gaan halen :-D :-D met een kortingsbon erbij was dat twee grote zakken en 1 gratis .... ;-) ///////
Een zekere "heer " Jambon vraagt aan het publiek om het geld van je theatertickets niet terug te vragen om de cultuursector te ondersteunen... 8O :roll: :roll: :? . Dat kan je overwegen ... maar het zijn wel hij en zijn kompanen die eerst het mes op de keel hebben gezet bij die sector door bijna alle subsidies te schrappen :evil: :evil: :evil: :evil: 8O Ik had deze maand nog 8 voorstellingen en kan maar moeilijk al dat geld terug geven .....
Het is dus overal redelijk rustig ...BEHALVE .. bij de ***buren hier , die al vanaf 8u bezig zijn met slijpen , kloppen en boren .....
Een mens wordt er kregelig van ..... ik zal maar stoppen met zagen ... :oops: :oops: :oops: :oops:
OMA C : ik ben blij dat de pijn aan je pols beter is ..
Groetjes aan iedereen en hou je taai !!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

14 mar 2020, 15:29

Hallo iedereen,

Heb de ganse voormiddag in de tuin gewerkt, de zon scheen, wel een koude wind, maar goed aangekleedt ,was het goed te doen.Manlief was de rolluiken aan het afwassen.
Morgen duiken we terug de tuin in, veel weggaan doen we nu niet met al dat coronagedoe.Je moet het ook niet gaan zoeken hé.
De babyborrel van nichtje is ook afgelast, had dat wel verwacht.Vind het wel heel spijtig voor trouwers , die wel kunnen trouwen maar geen feest kunnen geven.

Straks spaghetti maken, dochter komt ook eten.

Dames, tot morgen allemaal.
























h

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 mar 2020, 17:44

Afbeelding

Goede avond alle maatjes :wink: ,
de zon was vanmiddag al weg... ik was net
tegen de middag nog naar een brievenbus gestapt
om een kaart te posten... heerlijk in de zon en uit de wind
maar achter de hoek was de wind stevig en koud... :roll:
Na de middag niet meer buiten geweest
Alleen meegefietst met de laatste rit van Parijs-Nice...
Voorlopig geen sporten meer nergens in Europa (en wereld)
Niks aan te doen... mooie documentaire's op tv zijn ook het zien waard... :oops:
als er geen andere amusementen zijn... :lol:

wilde eend, ik laat me niet gek maken... de ene zegt dit en de ander dat...
we zien wel wat er volgt...te zot om je bang te laten maken
van iets waarvan niemand iets weet :)

anjelierken, je kan zo'n werkjes goed doen, :lol: net als grote kuis houden
als het slecht weer is... wat je anders uitstelt kan nu gedaan worden, je mist niks :lol:

Ik wens jullie allen een gezellige avond en een rustige nacht... tot morgen.. :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 mar 2020, 19:12

Het was inderdaad fijn in de tuin.
Drie wassen droog gekregen buiten.
Deze morgen toch nog in de tuin gewerkt.
Toen alles op zijn plaats stond nog een momentje van het zonnetje genoten in het deurgat van het tuinhuis.
Het gaf al serieus warmte.
Je kan nu tenminste eens doorwerken aan een klusje.
De tuin is zo goed als in orde.
Oef met mijn zus alles oké.
Ik kon haar niet bereiken, maar ze was ramen aan het zemen en dan hoort ze de telefoon niet.

Allen nog een rustige fijne avond gewenst.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 mar 2020, 08:38

Goede morgen seizoentjes,

onze krantenboer mag zich aan een fikse boete verwachten want die was open. Sigaretten zijn geen voedingsmiddelen zei de federale agent. hij is niet van plan te betalen. Voor hem is dat een van zijn belangrijkste inkomsten naast de lotto en die gokmachine die daar staat. ze "smoren" hier nog een beetje af in de wijk hoor! Dan de boekskes ( hopelijk zijn die ook te krijgen dinsdag...) en wenskaarten.
Er is al gevochten in de winkels voor 1 pak wc-papier. :roll: en in 1 supermarkt was er bij de conserven alleen augurken te verkrijgen. Ventje begrijpt die niet die nog after lockdown parties gegeven hebben.
kreeg gisteren namiddag een sms-je van de aanstaande echtgenoot van nichtje. om me te bedanken voor het leuke kaartje! Ik had het eerder opgestuurd: 3 dagen onderweg + 1 leveringsdag. Hij krijgt zijn post normaal nog in Gent waar hij werkt. Dus wonen ze in het weekend samen.( en vakanties edm)
Anjelier: vind dat ook sneu voor de trouwers. geen feest mogen geven. En daar zoveel geld voor betaald te hebben. Hopelijk krijgen ze hun totaal bedrag terug en geen annulatie geld.
Oma C: onze vriend Hans moest vrijdag een Ct-scan, maar hij mocht het ziekenhuis niet binnen!
uitgesteld.
Wilde Eend: dan denk de heer hesp niet na. je hebt al je zuurverdiende centen aan een abonnement voor cultuur betaald en dan zou je dat moeten laten vallen, juist om dat de voorstellingen niet mogen doorgaan en die mensen anders ook niet betaald worden. Wij hebben hier normaal jaarlijks een amateurtoneel, maar dit jaar niet. ze grepen naast de subsidie van 't stad. De handelaarsbond kan er ook niets aan doen. En zij zijn ook de dupe. Wat? 10 weken? 't land komt zot! 't is nu al zo.
je kan gaan wandelen enzo, maar iets gaan drinken of eten is dan weer verboden? komaan zeg.
ventje zei me van op de koer te wandelen als ik me verveelde. Je kan ook niet naar de bloemenwinkel want ook dat is geen voeding. Kleerwinkels mogen wel van ma-t-vrij.
Hoorde van mijn moeder dat de markt in brugge was doorgegaan. Die stond al van 8 u 30 aan de lidl maar die gaan nu pas open om 9 u 30 kwestie van aanvullen. er was geen Ham, dus heeft ze garnalen gekocht die ze in mayonaise ging doen en dan had ze ook eten.
Take-away mag maar je moet vooraf betalen en ze zetten het aan je deur en bellen aan.
Vind ik ook 2 keer niets. dat doen de koeriers al, maar dan is het een briefje. moeten hier nog twee pakjes toekomen. 1 maandag maar dan gaan wij met tuutje naar de garage. dichtbij is een self-wash en hij kan een goede wasbeurt wel gebruiken. Ventje heeft een speciale doos met produkten gekocht overlaatst in promo.
wij gaan ons bezig houden met de boerderij en onze dvd's.
Ga koffie nr 2 gaan maken en daarna eens doorsurfen naar fb om te zien wat er allemaal gebeurd is.
Fijne dag seizoentjes, zij die zon hebben geniet ervan.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 mar 2020, 09:45

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisterennamiddag, we waren juist terug van de wandeling met Matice, onverwacht bezoek gekregen. En die zijn hier blijven hangen tot 18.45H. Maar ik was van plan van die middag de paasboom te zetten en alles was daarvoor al voorbereid. De oasis had een hele nacht in het water gelegen en de paastakken stonden klaar. Dus ben ik gisteren om 19.00H begonnen met de paasboom te zetten, want anders kon ik mijn oasis niet meer gebruiken. Ben daaraan bezig geweest tot een uur of 20.00H. Maar hij is mooi geworden, relatief korte takken, mar hij valt heel breed wat ook mooi is. Manlief heeft hem dan op zijn plaats gezet voor het venster aan de achterkant. We hadden dan besloten, dat ik de rest van het paasgerief vandaag zou zetten en dat is wat ik nu reeds gedaan heb. Heb dan meteen de 2 benedenverdiepingen ook al gestofzuigd in pyjama.
Manlief is naar de living gaan kijken en vindt het heel mooi. Volgens hem staat er juist genoeg. Het is misschien vroeg dat ik hem zet, maar dat was op manliefs vraag. Hij wou per se wat lente in huis en dat is gelukt.
Raar dat we niet naar de hondenschool moeten met Matice, hij heeft verlof tot en met 3 april, voorlopig dan toch. We kunnen enkel maar afwachten wat op onze weg komt. Manlief was dan gisterenvoormiddag vroeg de wekelijkse boodschappen gaan doen in de CO*RUYT en hij wist me te vertellen dat er heel veel rekken leeg waren, maar dan vooral de huismerken. Bij de A- merken was dat geen probleem. Dus wij hadden dan toch alles wat op het boodschappenbriefje stond en we hebben niet gehamsterd. Want dat is echt niet nodig.

We gaan namiddag een fikse wandeling maken met Matice. Moet nog worteltjes en prinsessenboontjes voor hem maken vandaag. Doe die in de steamer , die zijn dan in 5 minuten klaar. Ben langer bezig met het schoonmaken ervan. Maar hij eet duidelijk beter met groentjes dan zonder. En na de wandeling, rust ik me een beetje en ga wat neuzen in mijn modemagzines :oops: . Oppervlakkig, ik weet het, maar ik hou nu eenmaal enorm van mode en alles wat daarbij hoort.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een prettige zondag, maak het binnen maar extra gezellig, dat doe ik ook. Liefs aan jullie allemaal en heel veel beterschap aan hen die pijn hebben.
Dikke knuffel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 mar 2020, 10:07

Afbeelding

Goede morgen dames, de zon weet het niet goed
maar we doen het met wat we krijgen :wink:
Uit de wind en in de zon was het heerlijk gisteren :)

Als iedereen wat afstand houdt van elkaar en doet wat je moet doen
voor de hygiëne, dan zou het moeten stoppen met doorgeven
maar dan moet iedereen het wel doen hé :roll:
Denk niet het zal mij niet overkomen..... :oops:

Allen een fijne zondag en geniet van wat wel nog kan
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 mar 2020, 11:35

Maar Clive toch waarom zou je oppervlakkig zijn als je graag weet wat er op mode gebied gebeurt?
Dat is tenminste iets luchtigers dan wat we hele dagen te horen krijgen over oorlogen, ruzies tussen landen, vluchtelingen en zo voort.
Ten slotte kunnen we toch niet het leed van de hele wereld meedragen.
Dat wordt dus een gezellige zondagnamiddag voor jou vandaag.

Ik zie nog wel wat de dag brengen zal.
Het zal iets rustig moeten zijn, want ik krijg mijn bloeddruk niet naar omlaag.
Dat is nu niet de moment om iets te mankeren dacht ik.

Prettige zondag iedereen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 mar 2020, 11:59

Hallo iedereen,

Flink bewolkt hier, maar het gaat niet regenen volgens de weerman.
Wat wij gaan doen deze namiddag weet ik niet, waarschijnlijk tv kijken of een goeie wandeling met Spaanse woef.
De wandelingen van de wandelclubs zijn ook allemaal afgelast, had dat wel verwacht.

We zullen moeten wennen aan de "nieuwe samenleving".En eerlijk gezegd, denk ik ook ,dat het langer gaat duren dan 3 april.Als je ziet wat er in andere landen gebeurt, dan kan dit hier ook gebeuren.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 mar 2020, 12:05

In tijden van corona.... :lol:

Net bij de Colruyt geweest, had toiletpapier nodig.
Stond iemand bij het schap met beide armen vol, zeker 8 pakken van 16 rollen.
Ik heb hem gezegd dat hamsteren niet nodig is,
gewezen op zijn asociale gedrag en hem he-le-maal stijf gescholden.

Hij knikte en vroeg of hij verder mocht gaan met rekken vullen.;-))

smakelijk eten allemaal
Lachen mag nog, ja? :lol: :lol:

Maar ook even serieus zijn hoort erbij...!!!

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 mar 2020, 12:17

@ HVT, dank je wel en @ Oma-C, :D :D :D . Ik was er ingetrapt.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 mar 2020, 12:35

@ Oma C: ik was er ook ingetrapt, al heb ik die wel al verschillende keren, maar dan was het de desinfecterende gel, zien passeren op Fb. fijne dag nog.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 mar 2020, 08:47

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Manlief heeft bevestiging gehad dat hij 3 weken mag ( moet) thuiswerken omdat ik risicopatiënt ben met mijn longen. Daar gaan we dan maar het beste van maken. Leve de technologie zullen we maar zeggen.
Ik heb me gisteren verbaasd toen we aan het wandelen waren met Matice, hoeveel auto's er nog op de baan waren. Ik vroeg me af waar die naartoe rijden of vandaan komen. Zo goed al alles was dicht gisteren.
Hier gaan de gewone taken van het HH door. Buurvrouw die in een crèche werkt , belde me gisteren dat ze me nu al miste . Mag niet in contact met haar komen. Ach ja, als iedereen de richtlijnen zou volgen zoals het hoort, zou het allemaal niet zo'n vaart lopen. Sommigen zoeken het zelf.

Muddy Maddy, waarom ben jij risicopatiënt ? Heb jij dan ook iets aan jouw longen ? Want enkel deze mensen ongeacht hun leeftijd zijn risicopatiënt en mensen die chemo moeten hebben natuurlijk + de ouderen.

Onze vakantie in TEXEL gaat niet door. Beetje spijtig, maar uitstel = geen afstel natuurlijk. En moet naar mijn manicure bellen morgen of onze afspraken nog doorgaan. Van 1 MRI voor nu vrijdag heb ik een positieve bevestiging gekregen, van mijn tweede MRI nog niet. Ook dat is afwachten

Enfin, ik wens iedereen een zo' n fijn mogelijke maandag. Liefs en een dikke knuffel.