In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

17 mar 2020, 19:39

Graag gedaan Clive :-D
Veel te vroeg .. maar het kan je maar plezier doe hé .. ;-)
Afbeelding

Helaas kunnen we voorlopig niet genieten van vakanties ,maar we maken er het beste van ..
Ik zag een mooie spreuk : van dichter Pablo Neruda :
" Ze kunnen alle bloemen plukken , maar ze kunnen de lente niet tegenhouden .."
In de mate van het mogelijke proberen we te genieten van het mooie dichtbij ons ..
Mijn grote zorg gaat uit naar alle mensen in de rusthuizen ... De meesten mogen niet meer uit hun kamer komen ........... :cry: :cry: zoals een vriendin van mij . De eenzaamheid van die mensen zal enorm zijn , ook al "leven " ze zogezegd in een groep .....// Wij kunnen tenminste nog effe naar buiten als we dat willen ..
Voor alle seizoentjes : een goede avond en hopelijk , een goede nachtrust ... "Ooit wordt het beter ..."

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 mar 2020, 06:53

Goede morgen seizoentjes,

Ik kom jullie alleen een fijne dag wensen.
ik ga het niet hebben over de extra maatregelen die de regering oplegd en waardoor ventje niet meer geneigd is naar de winkel te gaan om daar lang in de kou te staan.
Ook niet over die hoop bagger dat ik op een andere forum over me heen kreeg over het wel of niet risico patiënt te zijn.
Dat de pantoffels van bij Bol dezelfde behandeling krijgen als de afhaalgerechten.
Gewoon een fijne dag, geniet van de zon als ze schijnt en we proberen er dan maar het beste te maken.
Ps: de kaartjes gaan op de dagen die in mijn agenda staan verstuurd worden.
Fijne dag!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 mar 2020, 07:04

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren was het zalig weer. Manlief was nadat hij had uitgelogd, nog gaan wandelen met Matice. Dat blijven wij doen, alle maatregelen respecterend natuurlijk. Komt er toch een vrouw naar hem toe met een klein hondje om te vragen of de honden mogen kennis maken, manlief zei van niet en ze was heel verontwaardigd. Blijkbaar kwam die van een andere planeet. Verder liggen de straten er verlaten bij, maar Matice moet echt zijn wandeling hebben, kan die toch niet binnenhouden tot 3 april ( = de voorlopige datum ). Maar als we gaan wandelen met hem en we komen toch iemand tegen, zoals gisteren passen we de maatregelen toe.
Ook Shopping gaat volledig dicht. Dat had ik wel verwacht en heb vorige week nog bij RIT*ALS mijn voorraad zoals douchegel enz. nog ingedaan. Een mens moet zich natuurlijk wel kunnen douchen :D .
Maar voor de rest hamsteren we niets. En als het waar is dat er geen aardappelen nimmer zijn, eten we voor een keertje wel diepvriespuree of pasta. Rijst niet, dat lust ik echt niet.
Daar onze vakantie in het water valt, die was voor mijn verjaardag geboekt en shopping dus dicht is, was manlief een beetje teleurgesteld dat hij mij geen geschenkje meer kan kopen. Maar ik had een mooie trui van LIU JO gezien voor op mijn nieuwe rok en hij zei dat ik deze dan maar online moet bestellen en hij die dan wel zal betalen. Het is een mooie, een lichtblauwe met knopen op de schouders, hij zou vandaag al aankomen.
Dat vind ik een heel mooi verjaardagsgeschenk waar ik heel blij mee ben.

Heb Matice een uur geleden opgeroepen, hij is uit zijn bench, maar ligt terug in zijn zetel in zijn kamer. Vandaag ook voeding voor hem bestellen. Dierenwinkels blijven ook open, zij het met gewijzigde openingsuren.
Moet deze week ook naar de manicure / pedicure, daar heb ik gisteren voor gebeld, dat gaat gewoon door. Maar de klant krijgt wel een mondmasker. Mijn manicure zit heel klein en er kan toch maar 1 klant per keer doen.
Waar ik ook voor vrees = dat er veel huiselijk geweld gaat zijn, mensen die anders nauwelijks tijd voor elkaar hebben, zitten nu 3 weken op elkaars lip. Het is te hopen dat ik daar verkeerd in ben.

Zo, ik wens iedereen een mooie en veilige woensdag. Liefs en voor ieder van jullie een hele dikke knuffel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 mar 2020, 09:53

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink: een stralende zon buiten
het windje is nog frisjes maar als je uit de wind kan zitten
is het heerlijk, nog niet om er uren te zitten natuurlijk
het is nog altijd maar maart :oops:

schoondochter gaat op de markt halen wat ik nodig heb,
als de markt er staat natuurlijk, zo niet is het maar zo ik heb nog
in de vriezer zitten :) de verbodsmaatregelen gaan in vanaf 12u vanmiddag
ik heb weer een brief gekregen met de nodige uitleg van "Be-Alert.be" :)

clive je zal weer mooi zijn met je pull... je hebt een schat van een man :lol:

M-M, laat ze maar schrijven dat doet geen pijn, en als het je
wel pijn doet blijf er gewoon weg... een forum is gewoon
om je gedacht neer te schrijven en sommigen zijn heel negatief
Niks van aantrekken en erover lezen... :oops:

Alle seizoentjes geniet van de zon, we ogen nog buiten komen,
het wordt zelfs aangeraden, maar wel in beperkt gezelschap
en op afstand van elkaar :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 mar 2020, 10:18

Goede morgen, al even voormiddag.
Een hele lijst om uit te kiezen, maar ik denk dat ik ruiten ga kuisen.
Langzaamaan dan breekt het lijntje niet.
Ik ga dus niet rond geraken, maar dat geeft niet.

Hou jullie gezond!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 mar 2020, 11:21

Goede middag allen, schoondochter liet weten
dat er geen markt staat en dat de politie er de wacht hield :roll:
'tja, dan eten we uit de diepvries en bij gelegenheid
nog iets vers uit de Col****er is genoeg, en aardappelen eet ik niet...
veel groenten en een stukje vis of vlees of een eitje...

Helena, ik was ook van plan om ramen te wassen :lol:
nu alles open kan is het fijn om de boel open te gooien
zo kan ik overal bij in de hoekjes en de kantjes :P
maar zoals je zegt kalm aan....dan breekt het lijntje niet... :wink:

wilde eend, het is moeilijk voor iedereen en natuurlijk nog meest
voor de ouderen die in een home zitten en misschien
niet helemaal beseffen waarom de familie niet komt...
maak ze maar eens wijs dat het voor de veiligheid is :roll:

Alle seizoentjes een fijne dag en hou de gezondheid goed vast... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 mar 2020, 13:58

Ik was beter ruiten gaan kuisen. Maar ik kwam in de tuin en het was er zo zalig dat ik me daar maar wat geamuseerd heb. En toen ging ik de brievenbus leegmaken en smakte ik tegen de vlakte op het voetpad...
Hoe? Ik weet het weer niet meer. Ik voelde mijn voet omslagen en een tel later lag ik op mijn buik.
Gelukkig was buurman net buiten bezig en heeft hij mij helpen rechtstaan en even gewacht tot ik terug bij mij positieven was.Dan ben ik zelf naar binnen gelopen, dus er is niets gebroken. Een blauw knie en een paar schaafwonden en een beetje mottig van het verschieten zullen we maar denken...
Daar staat mijn schoffel in de tuin en de emmer met de spons op het hoogste...
Morgen ander en beter.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 mar 2020, 15:36

Ai, Helena, het is rap gebeurd hé
Nu verder kalm aan doen, die schoffel en de emmer
gaan niet lopen...die staan er morgen nog... niet leuk natuurlijk :roll:
laat de voet maar rusten en eventueel een ijszak
erop leggen tegen het zwellen :oops:
Loop er nu maar even niet teveel op, spaar jezelf nu even :?

Ik heb een groot deel van de ramen gewassen en je ziet het :lol:
Nu even theepauze, straks misschien verder doen... ik zie wel...
Morgen komt ook nog langs :wink:
Straks nog de vuilzak en papier buiten zetten...niet vergeten :roll:
Heb nog een paar verjaardagskaarten gepost, heerlijk in de zon...
die kaarten zullen misschien te vroeg zijn maar
beter te vroeg dan te laat :mrgreen:

Ik zie wel of ik nog terugkom :oops: zo niet ...allen een fijne nacht...
morgen zou het minder mooi weer worden
(ach....dat is altijd zo als ik ramen ga wassen :oops: )
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 mar 2020, 17:16

Hallo iedereen,

HVT: toch maar rusten met die voet, en bekomen van die val.Het gebeurt allemaal zo rap .Gelukkig dat buurman er was, om je te helpen.

MM: ik zou wegblijven van dat forum, als je er meer verdriet van hebt dan vreugde .Het is niet de bedoeling van een forum dat je daar ongelukkig van wordt.

MJ: een zotte dag beleeft, kan ik goed geloven dat een mens daar horendol van wordt.Nu in deze tijden weten veel mensen niet waaraan of waaraf.

Gisteren naar wzc geweest voor de propere was af te geven voor vader.De deur is op slot , je moet aanbellen.De was wordt pas s'avonds naar de kamer van de bewoner gebracht , omwille van het virus.Mocht er virus zijn, na enkele uren zou dit weg zijn volgens de directie.Nu dacht ik bij mezelf, de post in je brievenbus kan ook besmet zijn.Dus nemen we s'avonds de post uit de brievenbus, is een kleine moeite die misschien een besmetting kan voorkomen.Zou daar eigenlijk nooit aan gedacht hebben tot gisteren.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 mar 2020, 06:51

Goede morgen seizoentjes,

Veel te vroeg op, anders lig ik toch maar te piekeren.
Wij hadden online onze grote boodschappen besteld die ze vanmiddag gingen leveren. Tussen 14 en 15 u. kreeg toen moeder belde een bericht dat mijn bestelling ge-anuleerd is, maar als "goodwill" krijg ik een compensatie bedrag ( de helft en dan nog op een bepaald groter bedrag) te gebruiken op een ander tijdstip. ik ga hier de woorden niet herhalen dat ventje zei maar ze zijn niet bepaalt flaterend voor die bepaalde supermarkt. Als het aan hem lag kocht hij daar nooit meer. ( och, ja en de rijken hadden er natuurlijk weer iets mee te maken :roll: )
Dus geen avondeten, want als hij in zo'n bui is maak ik me er ook druk in.
Bij Lidl stond er over de middag geen rij, maar werd de boodschappenkar ontsmet en mocht de volgende klant binnen. ging nog redelijk vlot. die lieten weten dat tegen zaterdag er overal plexi glas gaat tussen klant en kassierster zitten. en tussen elke klant zit er dus een booschappenkar.
ventje moet vandaag nieuwe papieren gaan halen in zo verre er gaan zijn, en gaat dan poolshoogte nemen aan de supermarkt.
ik heb het eerste gedeelte van de nacht geslapen maar nu...
heb nog geen anullatie van de poestdienst gekregen, maar heb vernomen dat als je ze zelf afbelt je ze toch moet betalen. En laat nu zo zijn dat dit de laatste 4 dc's zijn. ( het onderhoud van tuutje was duurder dan gedacht)
nu heeft ventje zo'n spuitwaterspel besteld op het web in de hoop dat ze die ook effectief gaan leveren. deze zou makkelijker zijn in bediening en er kan meer spuit in zodat de volgende dag ze ook nog bruist.
Wij hadden onze boodschappen online gezet omdat we dan zeker zijn dat Gimly's zakjes geleverd gingen worden. En nu dit. seffens krijgt iedereen een tijdslot om maar buiten te gaan....( ventjes woorden) moeder belde om te zeggen dat ze een nieuw voordeur nummer heeft laten maken door Roland want je zag het laatste cijfer niet meer van het mini houten plaatje dat papa indertijd ineengeknutseld had en het nummer erop geverfd, want ze hadden het oorspronkelijke huisnummer plaatje afgerukt.
Anjelier: ik wist dat mensen gemeen kunnen doen: ben zelf als kind gepest, maar dàt had in van sommigen nooit verwacht. ik blijf daar nu weg.
ventje mailde naar onze nederlandse vrienden en daar moet Hans nu weer maanden wachten voor een ct- scan en mag voorlopig niet autorijden en moet lopen met een stok. Hij mag niet buiten omdat hij hartpatiënt is en Suus kan niet buiten wegens d'r fybromyalgie. ( een zware opstoot)
verleden week was mijn wish bestelling naar een later tijdstip verzet en nu weer op de gewone levertijd. Ventjes muts komt ook weer op de gewone levertijd.
Die moet nu een camo-pak lenen van een collega in het geval ze opgeroepen worden om samen met de politie te gaan patrouileren. ( hij kan al heel lang niet meer in de zijne) er was al van in het begin sprake van want het werk gaat op en gegeven moment stoppen daar er schepen in quarantaine gaan. 1 is het al. Ze eisen nu van degene die niet thuis kunnen werken verlof te nemen. net zo'n maatregel als het ineens afzeggen van je boodschappen! Denk je dan aan jouw veiligheid en die van de bezorger - neerzetten en afstand nemen. de diepvries gaat ook afgebeld worden denk ik. gisterenavond mail na mail gekregen van wij sluiten, maar we kunnen u nog wel bedienen via onze webshop. niet plezant voor iemand die geen pc heeft of bv de app van de lidl niet kan downloaden omdat het nog zo'n oud model is.
Om met de gevleugelde woorden van Bredero af te sluiten: het zal wel verkeren.
Fijne dag seizoentjes en hou je gezond.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 mar 2020, 07:14

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, oeps. Gevallen. Is dat nu een indruk van mij of val jij veel tegenwoordig. Want in de tram overlaatst ben je ook gevallen als ik me dat nog goed herinner. Zou dat als je de volgende keer naar de huisarts gaat, toch eens aankaarten. Nu is het altijd redelijk goed afgelopen, maar je kunt eens brute pech hebben en iets breken. Wil me niet bemoeien hoor. Verzorg je maar goed vandaag.

Anjelier, ja, de post, daar heb ik ook eens over liggen nadenken. Ik hoop dat jouw vader er zich van bewust is dat jullie hem niet mogen bezoeken en dat hij niet verdrietig is.

MJ, wat een zotte afspraken. Gisteren kreeg ik een brief van het ziekenhuis dat mijn tweede MRI zeker doorgaat, vond dat heel raar want mijn eerste gaat niet door. Maar mijn verbazing was vlug opgelost, want plots kreeg ik telefoon van de desbetreffende dienst dat ook deze MRI niet doorgaat. Moet na 6 april terugbellen. Ook van het hotel in Texel kregen we een mail en een heel vriendelijk telefoontje dat ze zondag dicht gaan, maar dat wisten we eigenlijk al . Nu ja , uitstel = geen afstel.

Oma-C, vensters gewassen, staat ook nog op mijn lijstje, maar heb een beetje buikgriep en dat put me een beetje uit. Maar vandaag is het al wat beter dan eergisteren en gisteren. Dus kunnen we er terug tegenaan.

Wilde eend , ben zo blij met mijn kaartje want mijn verjaardag valt in het water. Manlief vindt dat vooral spijtig. Maar we vieren die wel eens op een andere dag als al die heisa achter de rug is. Ben ook geen klein kind meer.

Muddy Maddy, mag ventje nu niet constant thuis werken ? Zou logisch zijn toch?
Onze dierenarts liet gisteren weten dat hij gewoon doorwerkt, maar enkel op afspraak, want zijn wachtkamer is veel te klein om daar met mensen te zitten. Hij prefereerde huisbezoeken. Maar hopelijk hebben we hem niet nodig voor onze krullenbol.

Gisteren hier veel politie in straat gezien, er blijven mensen bestaan die alle regels aan hun laars lappen en gewoon buiten in een groepje staan te keuvelen zelfs de afstand niet respecterend. Op die manier geraken we er nooit uit natuurlijk. Gisteren is manlief gaan wandelen met Matice. Vandaag kan ik wel al terug mee, denk ik. Maar dan zijn we met ons 3, krijgen we dan ook een gasboete :D :D .

Matice eet echt wel veel beter sinds ik verse groentjes ( boontjes en worteltjes) in zijn eten doe. Het valt echt op. Nu, een grote eter zal het nooit worden.

Gisteren is mijn pakje aangekomen. Uitstekend gekozen op mijn rok. Het was de post die het bracht, was niet zo'n vriendelijke dame, gaf het op armlengte af, helemaal mee akkoord, maar er kon zelfs geen alsjeblieft vanaf. En ze keek met zo'n kwade blik naar mij dat ik even dacht dat ik persoonlijk het coronavirus in het land had gebracht. Nu ja, ken ze , die is nooit vriendelijk. We mogen al blij zijn dat we nog pakjes mogen ontvangen.

Zo lieve mensen. Hou de moed erin, ooit wordt deze toestand geschiedenis. Liefs aan jullie allen en een hele dikke knuffel.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 mar 2020, 07:28

@ Clive: Ventje ontving daarnet een mail dat de kazerne gesloten is tot nader order.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 mar 2020, 07:48

@ Muddy Maddy, dan was ik een beetje helderziend :D . Vind ik ook wel logisch. Ook voor jou beter dat ventje thuis is. Liefs.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 mar 2020, 09:23

@ IEDEREEN !!!

Als jullie een 06 nummer op de telefoon krijgen, vooral niet opnemen, is een scam. Is op de radio geweest en schijnt dus geen ( flauwe) grap te zijn. Kan niet iedereen bereiken via GSM, dus doe ik het even zo.

Maak er ondanks alles nog een mooie dag van.

Liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 mar 2020, 10:39

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, de zon is nog niet te zien.. :roll:
Afwachten wat we krijgen en blij zijn dat we
nog gezond zijn ondanks alle last :oops:

clive, dank voor je overzichtje :wink:

M-M, laat je niet teveel opjagen, het helpt niet
we moeten gewoon geduld hebben, en blij zijn
dat we nog aan eten geraken, er is er genoeg
en die mensen die er moeten aan werken zijn
ook maar mensen die vanalles naar hun hoofd krijgen
van ongeduldige mensen en er niks aan kunnen doen :roll: :oops:

Anjelierken, sterkte voor je papa en goede moed... :?

Helena beterschap met de voet... en neem je rust... :oops:

wilde eend sterkte en moed, en veel geduld
met wat je dikwijls niet graag hebt :?

M-J, en alle maatjes, nog een aangename week verder
en hou je aan de regels dat is voor ons allemaal het beste
alleen als we allemaal meedoen kan het nut hebben :roll:
Ik ga nog verder de ramen wassen... en verder rusten... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".