In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 mar 2020, 10:51

Hallo iedereen,

Clive: ik denk dat met vader alles oké is, als er iets was gingen ze bellen.We mogen zelf ook op een bepaald uur bellen naar de hoofdverpleger.Verder zei het wzc dat je gerust een brief of foto's , tekeningen, enz. mocht sturen.Ik ga alvast een brief schrijven waarin ik de toestand vermeld en ook hoe het is met de familie.Zoon belde gisteren en de ukjes gingen een tekening maken , zoon ging ook foto's nemen van hun gezinnetje en dat allemaal opsturen naar vader.Vind dat wel een goed idee.Verder kun je ook via skype contact opnemen, maar denk dat dat voor vader te emotioneel is.

Het is mistig, heel ander weer dan gisteren.Ga terug ramen poetsen, manlief had hier gisteren met de hogedrukreiniger bezig geweest en ja, de ramen hebben ook hun deel gehad :D .

Verder ligt de tuin er al redelijk proper bij, al veel vroeger dan anders.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

19 mar 2020, 14:23

Dag seizoentjes allemaal ,
Ben een paar boodschappen gaan doen . Twas mijn zus die voorstelde om allebei half de afstand te rijden van waar zij woont (20 km ) want ze was aan het wachten op de weekbladen die ik haar gewoonlijk geef .
Dan heb ik onderweg zo genoten van de natuur :-D de bloesems bloeien al van de pruimen en perenbomen / De magnolia's staan overal prachtig ! ( jammer want het gaat weer vriezen .. )
Thuis gekomen vloog hier een citroengele vlinder aan de voordeur en aan de keuken , een blauwtje ..
De vogeltjes weten van geen virus ( gelukkig ) en zingen dat het een lust is om te horen ..
Het doet toch goed om even buiten te komen ..
Aan de winkels was het nu terug rustig .... Laat ons hopen dat het zo blijft .. :roll: :roll:
HVT : spoedig herstel . Erg dat je nu terug gevallen bent . Hopelijk geneest het goed .
Clive : Jammer dat jullie reisje niet kan doorgaan . Texel smeekte de mensen om weg te blijven omdat daar op het eiland het virus (nog ) niet is ...
Verder aan iedereen veel sterkte ....... het zal nog lang duren en we zijn al die heisa stilaan beu :roll:

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 mar 2020, 14:33

Met dat herstel schijnt het best mee te vallen.
Ik loop hier nu rond met een korst op mijn knieën, zo gelijk ik vroeger als kind altijd wel geschalodderde knieën had.
Ja, dat vallen is geen nieuw verschijnsel hoor.
Ik denk niet dat er één marmeren trap is waar ik op school niet afgevallen ben.
Een beetje stijf maar voor de rest lukt het best.

Ik heb het weggetje waar ik gisteren aan begonnen was verder afgewerkt in de tuin. Dat is dan ook weer eventjes onkruidvrij. Ik zal maar even wachten met de grove werkzaamheden als verticuteren.

Voor de rest heb ik me daarstraks toch even heel erg geërgerd aan die onnozelaars van een politiekers.
Zitten we midden in een gezondheidscrisis zonder voorgaande, gaan ze nog wat stokken in de wielen steken.
Me dunkt dat bepaalde partijen met plezier niet anders doen dan de toestand destabiliseren.

Ik ga me verder in stilte bezig houden...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 mar 2020, 16:05

Afbeelding

Goede middag alle maatjes,, de zon is hier
al terug weggekropen :oops: jammer
maar ik vind het niet echt zo koud :wink:
De ramen zijn weer allemaal proper
ik kan weer buitenkijken :lol:

Helena, goed dat jouw val meegevallen is...
hopelijk blijft het beteren want soms heb je
pas na een paar dagen last :oops:

wilde eend, prachtig hé zoals de natuur nu
echt wakker wordt met die bloesems
Hopelijk vriest nu niet alles weer kapot :oops:
Hier zijn de vogels ook helemaal blij... en nu
het voor de rest stil is hoor je ze beter :lol:
En ja, we zijn die heisa nu al beu maar smeer
de beentjes maar in, het kan best nog duren tot
half of eind mei :wink: :oops:
Maar we zullen er moeten aan wennen :?

Alle seizoentjes nog een fijne dag verder, een goede nacht later
en tot morgen als alles goed is :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 mar 2020, 07:12

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Een wat trieste dag vandaag. Had jullie nog niet zolang geleden gezegd dat mijn vriendin haar broer een tumor in zijn hersenen had, hij wordt vandaag al begraven. Hij laat zijn vrouw en 2 kleine kinderen na .De begrafenis moet in intieme kring gebeuren en daar heeft mijn vriendin het dan heel moeilijk mee. Ze heeft me gisteren verschillende keren gebeld, heb haar zo goed als mogelijk getroost, maar ze miste een knuffel van mij en wou me zien maar gaat dus niet. Heb haar gezegd dat we in gedachten bij haar en haar familie zullen zijn.

Manlief is gisteren naar de Colr*yt geweest. Er was daar een nieuwe Belg die doodleuk alle flessen water van het huismerk in 2 van die lage karren stapelde. Hij stond naast manlief aan de kassa en ondanks Colr*yt gezegd had dat ze zouden ingrijpen met het hamstergedrag, werden de 2 karren gewoon geteld en werd hij gewoon doorgelaten, begrijpen wie begrijpen kan.
En de melk was ook nog niet aangevuld. Verder was het daar erg rustig. En aardappelen waren er ook.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen en de was doen. En gaan wandelen met Matice. Hier in de wijk, zeker achteraan, controleert de politie meermaals per dag. Ook deze mensen verdienen een applaus, net zoals de dienst die de vuilbakken komen halen. Het zou een zooitje worden, moest dat nimmer gebeuren.

Ga niet alle namen noemen, maar wens elk van jullie een mooie vrijdag. Sorry voor het ego berichtje, maar ben een beetje van mijn melk door het overlijden van de broer van mijn vriendin. Liefs.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 mar 2020, 07:22

Goede morgen seizoentjes,

Hier vroeg opgestaan voor de vuilniszak en blauwe zak want die halen ze nog op.
We kregen een mail van de firma voor onze waterontharder. die schorten alle onderhoud op tot nader order. pech want we zitten bijna zonder zout en als de brico een non-ensensiële winkel is, zitten we in de problemen.
Gimly heeft 'the time of his life' met een nieuwe schoendoos en zijn zakjes. Wilde niet eten vanmorgen, neen. Spelen mammie! kijk, hier staat een doos! Hier ligt een zakje! Zot beest.
aangezien onze online voedselbestelling afgezegd was, hebben we nu via Bol een doos van 72 zakjes besteld. die leveren nog. zoveel ga je zeggen, ja, daarmee omzeilden we de verzendingskosten.
Er bougeert hier geen enkele auto. Je ziet bijna geen mens buiten lopen.
De frituur heeft besloten omwille van hun kleine toch de deuren te sluiten. En ja, er was een klant boos daarvoor.
Ventje zei dat in de carref. een briefje hing: slecht 1 pak wc papier per klant.
wij eten ribben die waren voor gisteren maar we hebben een avond niet gegeten omdat we dan die annulatiemail kregen.
Dinsdag mag ventje wel om nieuw materiaal om verder te werken. anders blijft de kazerne gesloten.
Rita liet weten dan je brood niet naar ontsmetting gaat smaken als ze een brood vastneemt en je best een stylo meebrengt als je je code op de betaalterminal niet met je handen wil intikken. ja, sommige mensen...
Verder gaan wij ons maar bezig houden. Niet op fb gaan zitten want dan begin je je te ergeren.
De allochtonen staan ons in de rij in hun brabbeltaaltje uit te schelden en laten bejaarde mensen niet door ondanks dat zij voorrang hebben 's morgens. Er was bijna een vechtpartij daar. Reacties als van: als het gratis is horen ze het wel en de woorden ocmw kennen ze wel. De nachtwinkels moeten hier om 22 u al dicht. die kopen ook in andere supermarkten en dan zijn de prijzen wel een stukje hoger.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 mar 2020, 09:03

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
net als gisteren nog geen zon hier, afwachten
het heeft vannacht wel een beetje geregend...
en dat was even geleden :)

clive mijn medeleven met het overlijden en het is
jammer dat nu alles in intieme kring moet plaatsvinden
maar dat is natuurlijk voor de gezondheid van hen die
nog gezond zijn, het is erg voor de familie en niet aangenaam
dat is zeker, voel je niet schuldig, het is verboden dus kan
je er niks aan doen... :oops:

M-M, mensen die boos worden omdat zaken gesloten zijn
dat zijn egoïsten.... dat ze thuis een potje frietjes bakken hé
zo moeilijk is dat toch niet... :oops:
en wat een zever dat brood naar ontsmetting zal smaken
omdat de winkeldame haar handen ontsmet... dat moet toch.. :roll:
als ze het niet zou doen dan zou het ook niet goed zijn
En die "vreemden" kunnen best hier geboren zijn...
die moeten ook leven, en als je die brabbeltaal verstaat
moet je erop antwoorden... je zou ze zien schrikken :oops:
Ik denk dat de mensen aan 't gek worden zijn;
allemaal "ikke-ikke-ikke" :oops: :roll:

Alle seizoentjes een fijne dag ondanks alle miserie
probeer gezond te blijven.... en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 mar 2020, 10:21

@ Oma C: ik denk ook dat de mensen zot worden. daarstraks ging ventje naar de beenhouwer en heeft de vrouw van de beenhouwer een verkoudheid ( hun deur moet open staan) en er werd aan haar gevraagd of ze besmet was!!!
Ventje wordt mogelijk opgeroepen en dat maakt me wel bang.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 mar 2020, 10:36

Goeie late morgen,

MM laat u niet opjagen, blijf thuis en vermijd al die heisa waar de helft niet van aan is.
En inderdaad onze gekleurde medemensen blijven samentroepen en handjes geven en kusjes.
Als Allah het wil worden ze ziek, waarom dan maatregelen nemen. Zo gaat dat in die cultuur.
En jawel, ook al zijn ze hier geboren, ze wonen nog altijd in getto's en houden hun eigen cultuur in stand.

Dit gezegd zijnde blijf ik gewoon thuis en kom alleen in mijn eigen tuin naar buiten.
Dit gezien het feit dat mijn medemensen hun gezond verstand verloren zijn en toch niet luisteren.
Tot hiertoe heb ik nog genoeg eten en drinken en zo nodig doet de jongste de boodschappen.
Ik was al tot de bevinding gekomen dat je als alleenstaande heel weinig nodig hebt, wat nu bevestigd wordt.
Trouwens dat binnen blijven is op voorschrift van een vriend arts van de oudste.

Gisteravond stuurde middelste een schattig berichtje met foto van jongste kleindochter die me slaap lekker wenste. Wel, ik heb heel goed geslapen vannacht.

Clive, mijn medeleven met je verdriet om jullie vriend. Dat is wel heel vlug gegaan dan. Ik herinner e da tje erover schreef nog niet zolang gelden.

Ik wens jullie allemaal nog een heel fijne dag.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

20 mar 2020, 13:46

Dag seizoentjes ,
Clive : ik leef met jullie mee ...... Het zijn droeve tijden en je mag de mensen niet een troosten van dichtbij ..... :(
Het is zo ver : een man uit mijn straat is opgenomen, sinds gisteren, op intensieve met corona virus .../ Hij had al 2 weken maagklachten en vermits de huisarts niet handelde , is hij maar zelf naar spoed gegaan en onmiddelijk in quarantaine geplaatst 8O 8O 8O / Hij had dus geen van de symptomen die ze altijd vernoemen zoals koorts , hoest etc .... Het virus is niet genoeg gekend en de bijwerkingen ook niet .. !
Een bevriende politie agent zegt dat de mensen echt niet beseffen hoe erg het wel is . Zij worden met de minuut op de hoogte gehouden wat er allemaal gebeurt :roll: 8O
Ben even naar *ldi geweest voor boodschappen . dan moet ik hopelijk de eerste dagen niet meer buiten . Daar was het heel rustig . De mensen wachtten buiten hun beurt af .. Alles was in voorraad behalve wc papier ,maar dat had ik ook niet nodig ..
Gelukkig is er hier in de straat een " hoevewinkel" , met voeding recht van bij de boer .. Dus we kunnen even verder .. Ze leveren ook aan huis , als je dat wil .....
Veel moed aan iedereen : binnen blijven ....... het is erg .... maar het moet écht ....

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 mar 2020, 14:52

Hallo iedereen,

Clive: sterkte met het overlijden van je vriendin haar broer.

Een donkere dag vandaag, het blijft grijs.
En inderdaad het is stil op de straten, hier rijdt bijna niemand meer voorbij.

Deze ochtend videochat met zoon en gezinnetje.Zo kunnen we elkaar nog eens zien.

Morgen ophaling van oude kleding, heb al een zak klaarstaan.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 mar 2020, 16:35

Goede middag alle seizoentjes, :wink:
even pauze en dan weer wat verderdoen
bezig blijven dan denken we niet
aan wat boven ons hoofd hangt :oops: :roll:
Méér dan ons best doen kunnen we niet
en mooi binnen blijven... ik heb mijn korte lijstje
aan zoon doorgegeven die ging vandaag zijn
boodschappen doen en ineens voor de 2 mama's ook :roll:
Veel was er niet nodig en hij komt het vanavond in de lift zetten
dan moet ik het hierboven er maar uithalen :) zo houden we afstand... :oops:
Omdat het hoognodig is, en de betaling gaat via de pc :)

Ik wens iedereen veel sterkte en niet teveel dubben
dat verandert ook niks aan de zaak...
voor vanavond een gezellige avond en later een goeie nacht :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 mar 2020, 09:14

Goede morgen seizoentjes,

Ofwel is de landlijn van m'n moeder kapot, want als ik bel, krijg ik nummer niet toegekend ofwel is de mijne kapot die al heel de week telefoon van de staf en collega's heeft opgevangen.
of 't spookt hier. :roll:
Er loopt hier een reddingsactie voor een ofwel verloren gelopen poesje die onder een auto zit, of te wel
buiten gesmeten is omwille van het virus. Buurvrouw v kwam vragen of wij het niet wilden opvangen, omdat ze dacht dat wij geen kat meer hadden. Buurman heeft dus blijkbaar voor Gimly zorgen klandestien gedaan en daardoor niet erg goed, weet je nog: het beest scheurde van de honger en was boos?
't zou trouwens niet gaan met de onze. na de dood van Vinny is hij heel op zijn eigen geworden.
en ventje dacht, wat haal je dan voor beestje in huis? is het gezond?
Bon, ik ga m'n medicijnen innemen en dan wachten of ik telefoon krijg.
Fijn dag en Keep Safe.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 mar 2020, 09:55

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Dank je wel allemaal voor de sterktewensen , ga ze zeker doorgeven aan mijn vriendin. Dat is op nauwelijks 1 maand tijd dat we 2 mensen verliezen.
Gisteren met veel moeite alles gedaan gekregen en vandaag heb ik dan al het licht HH op de 2 benedenverdiepingen gedaan. Elke dag is er weer iets anders.

Muddy Maddy, dan had buurman niet bijster Gimly goed verzorgd. Arm katje.

Matice was gisterenavond al om 20.30H aan het zeuren om slapen te gaan. Heb hem inderdaad slapen gelegd en ben zelf in bedje gekropen, daar lig ik het gemakkelijkste als ik me zo voel. Heb dan TV nog opgezet, maar heb de serie niet kunnen uitkijken, wat een goed teken is, omdat ik dan toch wel goed geslapen heb.

Het zijn hier allemaal flinke mensen op het forum. Iedereen houdt zich aan de opgelegde maatregelen. Als iedereen dat eens zou doen, zou het een stuk minder erg worden en zou het virus misschien ingedijkt kunnen worden.
Heb de beelden van Italië gezien, die zijn hallucinant . Het lijkt wel een SF film, vreselijk gewoon.

De groentjes voor Matice , heb ik gisteren nimmer kunnen maken, dat is voor vandaag. Worteltjes en boontjes.
Als ik me volgende week wat beter voel , ga ik de dressing eens onder handen nemen. Manlief is dan toch thuis aan het werken en dan is Matice niet zo alleen.

Zo, ik wens iedereen, vooral diegenen die alleen zijn in deze bizarre tijden, toch een zo'n mooi mogelijke zaterdag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 mar 2020, 10:06

Afbeelding

Alle seizoentjes en zonnige groet van hieruit :wink:
Mijn wasje hangt al buiten 't zal wel drogen hoop ik in de zon

clive voorzichtig zijn en binnen blijven moet wel hé...
maar rust houden ook op tijd en stond...
ik hoor ook dat er veel mensen zijn met vermoeidheid
waarschijnlijk voorjaarsvermoeidheid bovenop het vieze beestje
dat op de loer ligt... vooral zorgen dat we geen verkoudheid krijgen..

M-M vervelend dat je mama niet kan bereiken...
telefoons zijn rare dingen... en ik denk als je nu
een poesje bij Gimly zet dat het niet goedkomt... :oops: :roll:

Voor alle seizoentjes een mooi weekend, geniet van de zon
maar op sommige plaatsen is ze nog niet echt warm...
oppassen voor verkoudheden... :oops: tot later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".