In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jun 2020, 18:28

Goede bijna avond alle seizoentjes
het plaatje dat ik koos was eerst niet beschikbaar
en nadien weer wel :roll: raar wat er allemaal gebeurt soms :oops:

Afbeelding

Ik wens iedereen een fijne avond en straks een goeie nacht :wink:
morgen weeral zaterdag en een mooi weekend hoop ik...

mammyretro niet altijd gemakkelijk om voor de vakantie
afspraken te maken, je moet er wel samen iets aan hebben hé :wink:
Ik ga al een aantal jaren niet meer op vakantie
ik heb genoeg gezien en wil nu alleen nog rust... :)

Voor alle maatjes een fijne avond en straks een goeie nacht
Slaaplekker en tot morgen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 jun 2020, 20:53

Hallo iedereen,

MM: wens ventje een gelukkige verjaardag van ons.

Oma-C: aan een hoofdkussen kan veel gelegen zijn, je moet gemakkelijk liggen hé.De kans is groot dat het probleem opgelost is.

Clive: ik heb heel veel aardbeienplantjes in de tuin , met als gevolg veel aardbeien.Er hangt een net over voor de vogels, maar aan de zijkanten pikken ze er toch nog door :D .We eten er dagelijks en wat teveel is
gaat de diepvries in voor confituur.Ik moet me eigenlijk nooit confituur kopen.
Van de gifmenger niks gehoord, naar het schijnt is het onderzoek nog bezig, ik denk dat dat nog wel een tijdje gaat duren.Als Spaanse woef achteraan de tuin loopt, is het oké( veld en aan de zijkanten de tuin van de buren), het is enkel vooraan.
De werken zijn aangevat in de voortuin, met die krentenboompjes hebben jullie een goede keuze gemaakt, is eigenlijk mijn lievelingsboom.

Mammyretro: kan je niet alleen een bezoek brengen aan een stad of dorp.Natuurlijk met z'n 2 is het leuker, maar als je half ontgoocheld thuiskomt is het ook spijtig.Daar hou je geen goed gevoel aan over.

Dames , tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 jun 2020, 07:48

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren was het dus ventjes verjaardag en tegen de avond was hij aardig door de neus.
we lagen al in bed toen zijn zus belde en schoonbroer ( de flauwe plezante) had daar natuurlijk een opmerking op. :? de echte reden waarom ventje naar bed moest was dat hij behoorlijk lastig is als die door de neus is. hij was aan het ruziën met iemand die veganiste was op fb en ik kon mijn voorlaatste aflevering van manifest niet volgen.
ze hebben gepraat tot schoonzus haar telefoon bijna leeg was. En ze heeft nog niet alles gezegd.
de trouw gaat misschien toch door want de caterer was al besteld en nichtje wil het echt laten doorgaan. zus heeft naar mij gevraagd. ventje vertelde dat hij naar het zuiden van Frankrijk wil verhuizen zodra die op pensioen is, maar dat m'n moeder er nog is en dat dit dus niet gaat.
ik wil best naar het zuiden van frankrijk verhuizen, maar zal eerst een cursus frans met haar op moeten volgen. en gisteren dus ventje maar bezig en bezig en ect over de betere warmte voor mijn spieren enz tot ik zei dat hij naar bed moest. nadat zus gedaan had met bellen ( de dag is begonnen met een telefoontje en geëindigd met een telefoontje) heeft ventje nog wat gekeken naar GOT en dan is die eindelijk in slaap gevallen. ik lag wakker.
vandaag de rest van de fondue ( was geen weer om te bbq-en , Oma C, om 11 uur hadden we daar een drash national....) en morgen wil ventje een hespengebraadje in de pasgekuiste oven. Dit als de beenhouwer er nog liggen heeft. anders geen idee.
maandag naar de huisarts. Dinsdag is het weer gewone werkedag.
Ventje heeft tegen mijn moeder gezegd dat we gingen langskomen en die zal dat natuurlijk onthouden hebben en geen gelegenheid voorbij laten gaan om te vragen wanneer. ja, belofte maakt schuld.
denk van vandaag verder te lezen in stephen kings 'als het bloed'. eventueel kaartjes maken want ik was bezig met eentje toen de dronkenmanspraat begon. ( hij was gestopt met stoken tegen die veganiste- en hoe dat gebeurt is weet ik niet, ik was boven gaan rusten en ventje had al twee straffe westmalles binnen en als ik beneden kwam en de praat over het zuiden van frankrijk ging nog 2... :roll: )
Vroeg vanmorgen of hij slecht geslapen had, neen, heel goed zei hij. wat me verbaasd. als ik zoveel babbelwater binnen zou hebben zou ik om 3 uur al klaar wakker zijn.
zal zien of hij een blikje cola drinkt want dan is het zeker zo dat hij last heeft van zijn maag.
ik ga nog een kopje vragen voor hij achter de krant gaat.
Er is vanavond niets op tv dat wij niet gezien hebben/liggen hebben op dvd.
Dus dat wordt een dvd- avondje of opkijken wat we staan hebben op play more en mijn kijklijst.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 jun 2020, 08:13

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, de kinderen hebben een juiste beslissing genomen om pas volgend jaar naar Amerika te gaan.

Mammyretro, het zou jou thans deugd doen, een vakantie, maar als je al op voorhand weet dat je teleurgesteld gaat zijn, denk ik dat je beter thuis kunt blijven op manier van spreken.

Anjelier, zelfgemaakte aardbeienconfituur, lekker. Moet tot mijn grote schaamte zeggen dat ik dat nog nooit gedaan heb, zelf confituur maken. Maar aardbeienconfituur is mijn favoriet.
Gelukkig kan Spaanse Woef dan achteraan vrij lopen, dan moet je eigenlijk hem enkel in het oog houden in het begin van jullie tuin.

Wilde eend, het gaat mooi weer worden, ideaal voor die mooie wandelingen die jij altijd maakt.
Ik wens jou nu al veel plezier. En geef Molly een kopje van Matice.

MJ, jij bent nog altijd druk bezig. Neem toch maar af en toe een flinke pauze.

HVT, al uitgekiend wat je vandaag van plan bent ?

Muddy Maddy, hoop dat ventje gisteren een leuke verjaardag heeft gehad. En dat alles naar wens verlopen is.

Heb gisteren de keuken en de living " gedweild" op zijn dienstencheques. Lees, mijn halve emmer water met product op een trapje gezet en dan met een uitgewrongen dweil de vloer gedaan En het lijkt nog netjes ook. Manlief gaat vandaag Matice zijn kamer doen, de hal en WC = de garage.
Ga nu een strijkje doen, dat is echt niet veel. En voor de rest houd ik me rustig vandaag, want gisteren was mijn voet gezwollen en heb er ' s nachts ijs op gelegd en nu is hij wat minder gezwollen.

Zo, ik wens elkeen een mooie zaterdag, liefs en een dikke knuffel van ons alle 3.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 jun 2020, 09:33

Afbeelding

Goede zaterdagmorgen alle seizoentjes :wink:
wasje is bijna klaar dat kan dan buiten en hopen
dat het over blijft tot het droog is...

clive, de warmte zal ook wel meehelpen om je een
dikke voet te geven, doe maar rustig aan :)

M-M, hopelijk geen extra kater in huis :lol: maak er
een mooi weekend van hier heeft het gisteren voormiddag
alleen even gedruppeld, verder geen regen gezien :?
't zijn plaatselijke buien hé....

anjelierken ik wissel regelmatig van hoofdkussen maar
het beste slaap ik normaal op een ergonomisch kussen
goed dat je woef goed in 't oog kan houden vooraan in de tuin :lol:

mammyretro, toch een fijne vakantie gewenst, niet altijd makkelijk
als de meningen anders zijn, maar geniet er toch maar van...

M-J, Helena, wilde eend en alle seizoentjes een heel fijn weekend
geniet van het mooie weer, de eventuele buien moeten we erbij
nemen... de grond heeft ze nodig... en zolang er geen schade is :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 jun 2020, 16:59

Prettige namiddag, bijna avond.

Wat hebben we vandaag gedaan?
Een wasje of drie.
De garage onderhanden genomen.
Ik had al een vermoeden dat er muisjes gepasseerd waren en jawel vandaag zag ik keuteltjes.
Het vervelende is dat ik niet achter de diepvries geraak om te poetsen.
Ik kan die niet alleen verzetten.
Misschien heeft jongste woensdag even tijd als ik dan alles al klaar zet.
Dan is dat vlug gedaan in dat hoekje.
Ik hoop dat hij de ventilators van het zolder wil halen.
De grote kan ik onmogelijk alleen afhalen.

Bah, ik zie er al heel erg tegenop dat het weer zo pokke-warm gaat worden.
Ik zal al mijn zonneweringen al eens uithalen tegen dan.
Ik heb echter niet graag dat de lichtstraat nu al behangen wordt.
Dat neemt heel veel licht weg in de keuken.
Ik ben niet zinnens 5000€ uit te geven aan een zonnescherm.
Dan nog liever airco, maar dat zie ik niet zitten, wegens zo afschuwelijk lelijk die buiten units.
Enfin, bij mij toch. Ze kunnen niet aangebracht worden uit het zicht.
Toch straf dat die sinds de jaren vijftig weinig of niet van uitzicht veranderd zijn.
Toen al hadden wij airco in Leopoldstad.
Zou er geen productontwikkelaar zijn die daar een eleganter modelletjes voor ontwerpt?

Vandaag nog geen kat gehoord of gezien.

Ik ben wel in blijde verwachting van Poes.
Die komt logeren begin juli.
Jongste en vriendin gaan naar Frankrijk met hun eigen caravannetje.
Is nog het veiligste mijns inziens.
Als je toch weg wil.

Jongste had zijn schoonmoeder een cursus "Werken met de boormachine" gegeven!
Dappere dame die schoonmoeder.
Gezien schoonvader het niet meer weet hoe het moet, heeft ze na de eerste schok zich herpakt en nu leert ze alle dagen weer iets bij.
De eerste keer dat ze alleen het gazon gemaaid had was ze zo fier als een gieter!
Nu gaat ze dus klussen....
En dan nog eens fulltime werken...
Hopelijk beseft ze op tijd dat je niet altijd alles alleen kan.

Dames en dieren een fijne avond nog en een rustige nacht!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 jun 2020, 22:05

Hallo iedereen,

MM: dan heeft ventje zijn verjaardag goed gevierd :D , ja, dat mag hé op je verjaardag.

Heb niet veel gedaan vandaag.In de voormiddag bij zus geweest en tevens de was opgehaald in het wzc.Bij het naar binnen gaan buurjongen van vroeger tegenkomen en een flinke babbel van 1 uur ! Ja, die kan het uitleggen.Manlief begon zich al ongerust te maken.En in de namiddag een fietstocht.Tijdens de tocht een andere route genomen, waardoor we veel meer kilometers gedaan hebben.Ik voel het nog aan mijn zitvlak :D :D .

Volgende week heel zomerse temperaturen.Dat is weeral veel te veel.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 jun 2020, 07:06

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Zo te lezen heeft iedereen zijn zaterdag kunnen invullen gisteren, fijn zo.

HVT, zo'n buitenunit is inderdaad niet zo mooi , maar bij ons gaat die uit het zicht hangen. En zelfs moest dat niet kunnen, zou het me niet interesseren , liever een koel huis dan 35°C in living of slaapkamer ondanks zonweringen.

Gisteren een nieuw benchkussen gaan halen voor Matice, dat was nodig. Hij heeft dus heerlijk geslapen deze nacht, maar niet meteen, want zag dat hij nog gespeeld had met zijn slaapknuffels. Nu is hij wakker.

Wij zijn gisteren, met respect voor de regels, iets gaan drinken op een terrasje in het zonnetje. Zijn dan doorgegaan toen mijn voet weer heel dik werd. Heb er dan ijs opgelegd, is nog dik, maar veel minder dan gisteren.

Om 10.00H vertrekken we naar de hondenschool, vind het spijtig dat ik niet op de plein kan, maar manlief en Matice bezig zien vanop een stoeltje is ook leuk.

Gisteren kwamen we voorbij een boetiekje en in de etalage hing echt wel een heel mooie ketting. Het is een heel goedkoop kledingswinkeltje waar ik niet veel binnenga omdat de kwaliteit van de kleding maar zozo is, maar de ketting vonden we beiden wel heel speciaal en mooi. Manlief zei dat hij binnen zou gaan en hij kwam buiten met die ketting die ze uit de etalage moesten halen. Hij grapte dat hij een volle 15€ had moeten betalen en dat ik hem mocht vrijhouden op het terrasje. Ben er bij mee. Doe ze vandaag aan om naar de hondenschool te gaan, heb een kleedje uit de dressing op het oog waar deze perfect op past.

Na de hondenschool hebben we niet meer veel te doen. Ga dan lekker rusten.

Vrijdag komt eindelijk de trimster van Matice en of dat nodig is.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens elkeen een mooie zondag.
Liefs en een dikke knuffel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 jun 2020, 09:02

Afbeelding

Goede morgen alle dames... zondag alweer :wink:
lekker niksdoen vandaag, (tot ik weer iets tegenkom)
rusten en van de schaduw genieten...
De zon probeert al weg te kruipen

clive, vervelend als je telkens een dikke voet krijgt
dan helpt er niet veel anders den "pootje omhoog leggen"
sterkte en geniet van je mooie halsketting :lol:
Matice zal ook blij zijn als z'n pelsjas uitgaat vooral
nu het zo warm gaat worden :oops:

Helena, die hitte is voor ons niet goed, we moeten
er voor schuilen want wie het aan z'n hart heeft
moet dan zeker niet buiten komen (zo min mogelijk)
en terug een familie muisjes gehad :lol: :lol:

anjelierken, goed gefietst ja dat voel je aan het zitvlak
mijn zoon en schoondochter gaan in augustus weer
fietsen in Duitsland en Oostenrijk, hij heeft gisteren
zijn schema doorgestuurd, 't is weer een ferme tocht
maar ze zijn jong en kunnen het nu nog :wink:

Ik wens alle seizoentjes een aangename zondag
groetjes aan allen en tot..... :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2020, 10:42

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: oma-C.
Ik weet aan welke muisjes jij denkt...

Vandaag de strijk uit de voeten doen.
Boven stofzuigen en het kleine bed zomers opdekken.
Ik ga in de strijkkamer logeren volgende week.
Zeker weten.

Prettige zondag allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 jun 2020, 11:04

Goede morgen seizoentjes,

vandaag hespengebraad. gisteren digistel moeten nemen omdat mijn eten niet teerde. ik heb ook buikkrampen gehad dus conclusie: fondue moet verkeerd gevallen zijn. heb redelijk lang een dutje gedaan en had gelukkig mijn nieuwe boek mee en heb gelezen tot het licht weer van intensiteit verminderde. ze ligt nu nog aan de oplader. Als het volgende week zo warm wordt en de wind niet hard waait zal dat zeker goed zijn voor mijn rug, kan ik eens tot aan de winkel. moet nog de bank binnen ook.
Collega van ventje mag Dinsdag terug aan het werk omdat ze nu minder hoest. Schoonzus merkte op dat Zij een mondmasker moet dragen en niet ventje en zijn andere collega. Schoonzus kan het beter weten ze werkt in een revalidatiecentrum. :roll:
Morgen naar de dokter en dan ventjes coupe kortwieken. onder dat dak daar op het werk zal het weer zweten worden.
vandaag kijken hoe en wat we gaan doen om onze dag in te vullen.
ze hebben aan ventje gezegd die zei dat zijn maag opblies als hij veel brood eet van speltbrood te kopen, maar ga ik dat lustten? we gaan wel zien. zijn dokter is terug uit ziekteverlof en is weer bereikbaar.
HVT: als het zo warm is zoals ze zeggen dat het gaat worden en die clown van onze verduistering is nog niet geweest, ga ik de slaap zak pakken en in de badkamer gaan slapen. niet in het bad, want dat heb ik niet, maar voor de wasmachine en droogkast. recht geraken daar zal wel een probleem zijn.
Nu vlug even piepen of fb, ben daar al enkele dagen niet geweest en mijn boerderij doen al heb ik niet veel zin.
Fijne dag allen en keep safe
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2020, 14:10

Dames het is de eerste dag van de zomer vandaag.
Tijd om de verhuis te organiseren van de lente naar de zomer.
Pak al je zorgen in je plunjezak en kom mee naar de zomer...