In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 jun 2020, 08:50

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Kom hier nog even binnenwippen om jullie allemaal een zo'n prettig mogelijke vrijdag te wensen.

Muddy Maddy, veel succes.

Gisteren alles gepoetst en deze ochtend nog een kleine strijk gedaan en overal nog eens gestofzuigd. Alles is terug netjes. En alles staat klaar om naar het ziekenhuis te vertrekken. Manlief mag niet binnen in het ziekenhuis en hij is aan het werk, dus ik ga gewoon met de tram, het is te gek dat hij mij wegbrengt als hij mij toch niet mag begeleiden. Hij komt me na de operatie wel halen in de hal van het ziekenhuis.
Gisteren nog naar de tandarts geweest voor controle en het wegnemen van tandsteen. Doe dat 2 X per jaar, want maak ondanks elektrisch poetsen toch veel tandsteen aan, maar dat is nu weer opgelost.

Aan iedereen, heel veel groetjes en een dikke knuffel. Liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 jun 2020, 10:05

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, of is het
al voormiddag? 't is al 10u
Ik ben pas terug van de huisarts ik moest
er zijn voor bloedafname en medicatie
laten voorschrijven, de hele ceremonie
meegemaakt van koorts meten en ontsmetten
mondmasker aan en dan een ader zoeken
om te kunnen aftappen :roll:
dat zal altijd een miserie blijven :roll: :oops:
Maar na lang zoeken is het gelukt...
Als er iets niet in orde is belt de dokter zelf
als ik niks hoor is alles oké :wink:
Nu maar hopen dat ik hem niet hoor... :) de dokter :lol:
Ben langs de apotheek geweest en daar was
weer niet alles in voorraad, moet straks nog eens terug tegen 15u

Ik wens allen een fijne vrijdag, het is al warm buiten
maar vanmorgen even voor 8 u had ik toch nog
een jasje nodig, 't was nog frisjes...
Ik heb mijn wandeling eropzitten want ik ben naar
en van de huisarts tevoet gewandeld... toch al gauw
2x een goeie 20 minuten.... en nog rustig op de baan
Groetjes allen, sterkte en tot later :wink:
Heb nu net mijn ontbijt op en de ochtendmedicatie
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 jun 2020, 18:56

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes,
deze namiddag tegen de avond aan
een ferme regenbui gehad :roll:
zachte regen... dus veel zal het niet helpen
Het was hier 26°

Geen tv want er zijn probs met proximus en
de dame die ik aan de telefoon had heeft
het ook niet kunnen oplossen... maandag
voormiddag komt er een technieker, ben benieuwd... :oops:
Dit weekend dus geen tv, maar ja je mist niet veel deze dagen... :oops:
ik probeer wel een en ander mee te pikken via de pc
en verder heb ik nog lees- en puzzelwerk :wink:

Ik wens jullie allen een fijn weekend, geniet van wat kan
groetjes allen en tot morgen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jun 2020, 08:58

Afbeelding

Goede zondagmorgen alle seizoentjes,
ik hoop dat ik hier weer niet tegen mezelf
moet zitten praten :roll: want dat is niet leuk.... :oops:

Gisteren een goed onweer en bakken water gehad met hagel
vanaf 19u ongeveer tot na middernacht...
Ik hoop dat bij jullie alles goed is :roll:
groetjes en een fijne zondag
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

13 jun 2020, 09:20

Goede morgen,
Ik ben vroeg, voor mijn doen.... 🤔
Jeu, omaC, het is .... Zaterdag vandaag. Een mens zou de dagen allemaal dooreen kletsen. En hier gisteravond ook een serieus onweer gehad, ik denk pal boven ons hoofd, of toch bijna. Zo hard heb ik het al lang niet meer geweten. Er was geen hagel bij maar geweldige regen, ook te hard ineens voor de groententuin, het zou op zijn gemakske moeten kunnen regenen, dan hebben de bloemen en moestuin er veel meer aan.... Maar wie zijn wij, om zo iets te wensen ? Het moeten hier altijd van die extremen zijn ....🤔

Tegen 10 u naar post en electrowinkel, kan het ook volgende week doen, maar er zijn hier rare dingen die moeten rechtgezet worden en ik laat dat allemaal niet graag aanslepen.....
Je kan dat zo eens hebben, he, dat het 'te veel' wordt ? 🤔 Wel, in zo'n dag zit ik nu ! En laat dat nu juist op een zaterdag zijn.... 😏.

Zo, je staat er hier niet alleen voor, he ! Maar nu moet ik bed gaan verschonen en lakens wassen, deze namiddag komt er bezoek om bestelde kaartjes af te halen, heeft men juist bericht, ik moet dus wat voort doen.....

Tot straks dan, goed? 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 jun 2020, 09:59

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Sorry Oma-C, ben er gisterenavond nimmer geraakt. Was nog een beetje suf van de narcose.
De operatie is goed verlopen en moet nu een maand een verstelbare brace dragen. Die loopt van net boven de enkel tot over mijn bovenbeen en voor 17 dagen ik gestrekte stand. Het ziet er op zijn minst spectaculair uit. Maar ben blij, had bij de apotheek een douchehoes gekocht om over mijn gans been te trekken en heb dus gewoon kunnen douchen, kan me moeilijk een maand aan de lavabo wassen, bah. Manlief moet me daar wel een beetje met helpen met hem aan te doen, maar ben natuurlijk dolblij dat ik gewoon kan douchen. Positief blijven is de boodschap. Moet ook alle dagen een spuitje zetten.
Moet straks mijn nageltjes gaan laten doen, dat gaat lukken en ze moet even mijn teennagels opnieuw lakken, want die heb ik er gisteren vanaf moeten doen, dat is gewone nagellak, geen gelnagellak. Dus eigenlijk allemaal positief nieuws. Kan wel maar met een slakkengangetje stappen.

Zo, ik wens iedereen een heel fijne zaterdag en heel veel liefs. Dikke knuffel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jun 2020, 10:16

Afbeelding

Goede voormiddag M-J, veel geloop
ik hoop dat alles in orde komt.. :wink:

clive, ik wens je beterschap, doe voorzichtig
en ja... positief blijven helpt altijd...
geniet van het mooie weer en het werk gaat niet lopen :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

13 jun 2020, 10:44

Dag seizoentjes allemaal,
Clive : blij dat de operatie al achter de rug is ! nu kan het alleen maar beter gaan ! veel moed !!
MJ : duimen dat alles in orde komt !!!
OMA C : inderdaad : positief blijven is het voornaamste , maar het lukt niet altijd even goed ... :oops: :oops:
Goed weekend aan iedereen !!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 jun 2020, 12:03

Hallo iedereen,

Clive: ik dacht dat je enkele dagen in het ziekenhuis moest blijven, fijn dat je na de ingreep naar huis mocht, thuis is altijd beter :D .

Oma-C: het nieuws kan je ook op de pc lezen, eigenlijk is dat juist hetzelfde als s'avonds op tv.

Wij hebben gisteren onze mondmaskers gekregen van de gemeente.Die moeten wel eerst gewassen worden stond op de verpakking.Verder niks over de t°, maar ik ga die op 60° wassen, ze moeten er maar tegen kunnen.Er zaten ook voor elk masker 2 filters bij, moet je die ook eerst wassen of niet, ik weet het niet.Is het voor eenmalig gebruik of niet, is ook een vraagteken.Ik vind dat er te weinig info is.Die filters is een soort stof.

Maandag op bezoek bij vader, wij hebben groen licht :D , joepie.Zus en ik gaan in de namiddag.Voorlopig is het op de afdeling bij vader enkel op maandag en max. 2 personen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 jun 2020, 14:18

En nu maar verder herstellen Clive.
Goed nieuws dat je terug op bezoek mag Anjelier
Zaterdag is niet de gemakkelijkste dag om iets te moeten regelen, MJ
Hopelijk komt het in orde.
Dat was gisteren inderdaad een eenzame parlé oma-C
Ik weet niet waarom ik niet gepasseerd ben, want zoveel heb nu ook niet uitgestoken.
Nog altijd met frisse tegenzin aan het opruimen Wilde Eend?
Hier komt niet veel uit mijn handen de laatste dagen.
Ik heb het tegenwoordig nogal moeilijk als er iemand wegvalt.

Het is hier in termen van corona full house.
Schoonzoon is hier bezig met het vervangen van het warmwatertoestel onder de keukengootsteen.
Kleindochter is met haar lengte op de ladder gekropen en heeft de duivenstr...eindelijk weg gewassen.
Dat was een duif met serieuze darmproblemen denk ik zo een grote hoop!
Ik weet niet of de glazenwasser al terug aan het werk is.

Zo ik ga eens zien wat het wordt.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jun 2020, 15:28

Goede namiddag allen :wink:
efkes theetijd, eb razzia gehouden op de pc
af en toe is dat eens nodig :roll:

anjelierken, ik weet wel dat ik nieuws op de pc kan bekijken
dat doe ik ook regelmatig maar ik kijk ook graag
naar de Engelstalige zenders, en sport..

Helena, ja mensen verliezen is nooit leuk en we hebben
er nooit leren mee omgaan , wat wel beter zou geweest zijn
dan waren we beter gewapend ertegen...
ik had donderdag een deel ramen gewassen en kan weer beginnen
maar ze hebben hun recht gehad en 't meeste vuil is eraf geregend

clive rustig revalideren, dan komt het allemaal goed...
wedden dat Matice bij jou komt liggen als je rust. :D
en geniet van je mooie nageltjes...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 jun 2020, 08:47

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Van harte bedankt voor de beterschapswensen allemaal, echt hartverwarmend. Ik heb veel bekijks als ik op straat rondloop en krijg heel veel commentaar met die volledige brace. Wat wel is, als ik de straat oversteek, stoppen de auto' s automatisch en geven me alle tijd om naar de overkant te geraken. Is weer een positief puntje.
Gisteren mijn nageltjes gaan laten doen. Had dan vrijdag de gewone nagellak van
mijn tenen moeten laten doen , maar mijn manicure was zo lief gisteren ze opnieuw te lakken, moest het zelfs niet betalen, ze zei dat het haar beterschapsgeschenkje voor me was. Lief hé ?

En Oma-C, Matice is inderdaad niet van mij weg te slaan als ik aan het rusten ben. Komt ook constant aan mijn brace snuffelen.

Ga met wat hulp om mijn been in de hoes te stoppen, douchen en bedje opmaken en dan gaan we naar de hondenschool, waar manlief nu gaat oefenen met Matice. Ik krijg daar wel een stoel zodat ik geen uur moet rechtstaan.

Ga niet alle namen noemen , maar wens echt iedereen een hele mooie zondag. Liefs en een dikke knuffel voor elk.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 jun 2020, 09:04

Goede morgen seizoentjes,

ik weet dat het niet van mijn gewoonte is dat ik een paar dagen niet van me laten horen heb.
maar ik zat eergisteren en gisteren in een putje en wilde incommunicado zijn.
Fijne dag en Keep Safe.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 jun 2020, 09:11

Afbeelding

Alle seizoentjes een fijne zondag gewenst, :wink:
ziet er een beetje uit als gisteren, dat was aangenaam
was wordt seffens buiten gehangen en kan dan nadien
terug het bed op,... lekker fris :)

clive amuseer je vanop je stoel, en laat je man
het kleine geweld maar eens temmen :lol: :D
geniet van je zondag...

Aan alle maatjes een aangename dag
maak er het beste van en sterkte aan wie het nodig zou hebben :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

14 jun 2020, 10:13

Hallo iedereen,

Vaderdag vandaag, dochter komt straks , zoonlief niet denk ik, niks van gehoord, die zal dat vergeten zijn.Maar ja, die moet ook aan zoveel dingen denken.

Deze morgen lag er een dode mol op de oprit ( die lag op zijn rug).Wat daar mee gebeurd is , weet ik ook niet.Manlief heeft hem al begraven.We hebben ooit eens een dode kip op de oprit gevonden.Waarschijnlijk van een vos.

HVT: wij hebben hier ook veel last van uitwerpselen van vogels.De laatste tijd zitten daar ook pitten in, manlief vroeg zich af hoe dat kon.Wel ja, we hebben een kerselaar , helemaal achteraan de tuin, die eten onze kersen op.Denk dat wij de enige zijn in de buurt met een kerselaar.Zo gaat dat hé, ze eten onze kersen op en daarna mag je het nog opkuisen ook :D :D

Deze middag enkel eten opwarmen, ik had gisteren Griekse schotel gemaakt ( denk dat ik dat recept al eens neergeschreven heb), dat maak ik steeds voor 2 x.Dochter eet dat ook eens graag.En als nagerecht verse aardbeien uit de tuin, de rest steek ik in de diepvries om er later confituur van te maken.Taart heb ik niet gebakken, we hebben deze week genoeg appelcake gegeten ( van ukkepuk).

Dames, tot morgen.