In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

14 jun 2020, 10:20

Fijne zondag, iedereen,

Dipje, MM, kan gebeuren en blijft niet duren. Geniet wat van de rust...... soms heeft een mens dat nodig, we zijn geen machines.....

Clive, toch maar voorzichtig zijn met de brace op straat, een steen die scheefligt kan al genoeg zijn......
Spoedige genezing gewenst, en met de aandacht van jullie krullenbol zit het ook goed ! Fijn zo !
Elke dag een spuitje zelf zetten, zeg je, voor wat dient het? Toen manlief zijn operatie aan de darmen had, moest hij ook elke dag een spuitje hebben, dat was voor de maag te beschermen, want hij kreeg enkel vloeibare calorieën......

Gisteren hier een vruchtbare dag gehad ! En dat voor een zaterdag ! Was het 1 en ander beu aan het worden en heb de 'onderste steen' bovengehaald. Met hun certifituten en fabeltjes altijd... De mensen in de rij achter mij hebben mogen/kunnen 'meegenieten' !
Nu zou het ten laatste vrijdag in orde moeten zijn, en anders ..... sta ik daar terug, zeker weten ! 'Schow verzekerd' ! (niet de eerste keer dat ik moet laten zien wat ze aan mij hebben (😉)......

De electrowinkel ging iets moeten bestellen die we woensdag mogen afhalen, ze verkopen wel graag iets, maar hebben geen mesjes of vervangkop ......

Zelfs de loodgieter heb ik tot hier gekregen voor een dakschalie terug op de plaats te schuiven en vast te maken. Waarschijnlijk door de hevige wind los gekomen.

Missie gisteren dus 'volbracht', tot mijn tevredenheid !

Gisterenavond witte was ingestoken, hangt al buiten te wapperen, zondag of niet. Het zal rap droog zijn. 😊

Wij houden het hier straks 'sober' met de maaltijd, we hadden alle 2 zin in pizza, dus dat wordt het dan ! Lekker als het wat geleden is !

Dames, ik ga jullie laten, kijken of er al was droog is voor te plooien, anders is het veel te ruw.....
Hou jullie zo goed mogelijk, en tot .... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

14 jun 2020, 10:20

Fijne zondag, iedereen,

Dipje, MM, kan gebeuren en blijft niet duren. Geniet wat van de rust...... soms heeft een mens dat nodig, we zijn geen machines.....

Clive, toch maar voorzichtig zijn met de brace op straat, een steen die scheefligt kan al genoeg zijn......
Spoedige genezing gewenst, en met de aandacht van jullie krullenbol zit het ook goed ! Fijn zo !
Elke dag een spuitje zelf zetten, zeg je, voor wat dient het? Toen manlief zijn operatie aan de darmen had, moest hij ook elke dag een spuitje hebben, dat was voor de maag te beschermen, want hij kreeg enkel vloeibare calorieën......

Gisteren hier een vruchtbare dag gehad ! En dat voor een zaterdag ! Was het 1 en ander beu aan het worden en heb de 'onderste steen' bovengehaald. Met hun certifituten en fabeltjes altijd... De mensen in de rij achter mij hebben mogen/kunnen 'meegenieten' !
Nu zou het ten laatste vrijdag in orde moeten zijn, en anders ..... sta ik daar terug, zeker weten ! 'Schow verzekerd' ! (niet de eerste keer dat ik moet laten zien wat ze aan mij hebben (😉)......

De electrowinkel ging iets moeten bestellen die we woensdag mogen afhalen, ze verkopen wel graag iets, maar hebben geen mesjes of vervangkop ......

Zelfs de loodgieter heb ik tot hier gekregen voor een dakschalie terug op de plaats te schuiven en vast te maken. Waarschijnlijk door de hevige wind los gekomen.

Missie gisteren dus 'volbracht', tot mijn tevredenheid !

Gisterenavond witte was ingestoken, hangt al buiten te wapperen, zondag of niet. Het zal rap droog zijn. 😊

Wij houden het hier straks 'sober' met de maaltijd, we hadden alle 2 zin in pizza, dus dat wordt het dan ! Lekker als het wat geleden is !

Dames, ik ga jullie laten, kijken of er al was droog is voor te plooien, anders is het veel te ruw.....
Hou jullie zo goed mogelijk, en tot .... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 jun 2020, 11:35

Hallo,

Hier dezelfde modus operandi als bij oma-C: was ophangen en bed terug dekken straks als hij droog is.
MM kop op, het komt wel weer goed.
Anjelier, hier zitten ook pitjes in de uitwerpselen van het krentenboompje van de buren.
Ergens staat hier ook een boom met blauwe bessen in een tuin en dan is het helemaal prijs!
Gelukkig mag je met je brace lopen dan ben je tenminste nog een beetje mobiel, Clive.
Neem je tijd om te herstellen. Toch plezant hé zo een gezellig huisdier.
Koba heeft ook uren op mijn bed doorgebracht, toen ik geopereerd was aan mijn schouder en ik beneden sliep.
Anderzijds ben ik blij dat ik nu geen poes heb, want dan zou de jongste nog eens iedere keer voor eten voor de kat en grint voor het bakje moeten zorgen.
Voorlopig ga ik toch nog niet naar de "grande surface" gelijk ze in Frankrijk zeggen.

Aan allen maak er een fijne zondag van , ga ik ook proberen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 jun 2020, 13:56

Goede middag allen,
Was is droog, bed terug opgedekt
en de handdoeken en ondergoed opgeplooid
alles in de kast , heerlijk buiten
hoewel de lucht betrekt.. :roll:
Afwachten wat er komt...

Alle papa's en opa's een gezellige Vaderdag
geniet ervan met de kinderen
Hier valt niks te vieren :oops: jammer....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 jun 2020, 15:28

oma-C hier ook niet, troost u

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

14 jun 2020, 18:28

Dames, ik kom jullie een fijne avond wensen, heb pistoletjes afgebakken en dat is lang geleden, dus dat zal smaken.....
Hou jullie zo goed mogelijk en tot de ..... volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

14 jun 2020, 19:14

Dag seizoentjes allemaal ...
Clive : fijn dat je al weer zo mobiel bent :-) en Matice zal je wel met plezier gezelschap houden / ik duim dat verder alles goed kan genezen !!
MM : veel moed ... maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan !!
Ik heb vandaag een andere formule gekozen voor gas/electriciteit ... Bijna de helft minder betalen elke maand ... Het helpt soms wel eens om te praten met familie om tot oplossingen te komen ...
Verder is het tot nu toe , wonder boven wonder , een rustig weekend geworden , wat betreft de buren ... Ik had weer een barbecue verwacht ... Oef !!! niet dus ..... Mirakels gebeuren soms toch nog ...
Aan alle seizoentjes : een fijne avond en een goede nacht .....

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 jun 2020, 19:42

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Ja, gelukkig ben ik nog mobiel zij alles met een slakkengangetje. Maar beter zo dan totaal immobiel zijn, dan zou ik een beetje gek worden :D .
Op de hondenschool waren ze extra lief voor mij vandaag. Kreeg toen ik aankwam meteen een stoel van de eigenaar / therapeut, in het zonnetje kort bij zijn jeep waarvan de koffer altijd openstaat ,zodat ik mijn busje water daarop kon zetten en met zicht op de plein, waar ik manlief en Matice kon bezig zien. En beiden hebben het heel goed gedaan, Matice is er sinds een aantal weken precies echt mee weg, met de oefeningen..
Kregen een complimentje van de trainer en dat is altijd leuk.
Manlief is nog niet echt gewoon, dat ik heel langzaam kan stappen, die vertrekt dan in volle vaart om 10 seconden daarna te beseffen dat ik nog maar 2 stapjes kunnen doen heb , grappig.
Verder heb ik nog gerust vandaag, de volledige narcose maakt me nog een beetje moe, denk ik.

Muddy Maddy, kop op hoor.

LIefs aan jullie allen en voor veel later vandaag een deugddoende welterusten.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 jun 2020, 07:38

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ondanks dat ik gisterennamiddag vrij vast geslapen had, toch deze nacht ook goed geslapen. Ben wakker geworden van een pijnlijk plekje op mijn goed been, bleek ik met dit been tegen het ijzer van mijn brace gelegen te hebben, dus dat was snel oplost. Heb nu daar wel een blauwe plek. Ga voortaan een handdoek tussen mijn brace en mijn ander been leggen.
Ga vandaag wassen, heb maar 1 kleine machine, maar ga dat bijhouden, dan kan ik dat vandaag onmiddellijk strijken zonder al te lang recht te moeten staan. Manlief gaat alles stofzuigen voordat hij inlogt voor zijn werk.
Matice is aan het zeuren om zijn VIYO. Manlief is er al mee bezig.

Voor elk van jullie een mooie maandag gewenst. En heel veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
Liefs en een dikke knuffel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 jun 2020, 07:54

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
Ik ben vroeg omdat de technieker van proximus
tussen 8 en 12 zou komen en voor die dan
de boel afsluit wou ik allen een goede dag wensen

clive de verdoving blijft nog wel even in je lichaam zitten
maar goed dat je goed kan slapen :) dan voel je geen pijn
en slapen werkt ook genezend
Sterkte en doe rustig aan, goed dat je man thuis is
die kan je in de gaten houden, hahaha :oops: :wink:

Alle seizoentjes een gezellige maandag,
hier vannacht flink wat regen gehad
maar nu komt de zon er weer door, laat ons hopen :)
Groetjes allen en tot.... :roll:

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 jun 2020, 08:42

Kans op stevige (onweers)buien de komende dagen
Buien en onweer: het wordt de hele week erg wisselvallig
wat het weer betreft. Ontdek hieronder het weerbericht.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/15 ... nde-dagen/

dus geniet van wat kan.... :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 jun 2020, 08:47

@ Oma - C, wat een mooie tekst oma-C. Dankjewel om dit met ons te delen.

Liefs en een dikke knuffel van ons 3.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 jun 2020, 09:07

Goede morgen seizoentjes,

ik ga vandaag naar de huisdokter bellen, ipv van nieuwe ziekenhuisafspraken. ofwel hoor ik niet goed want de dokter mompelt net als ventje en geloof me, die laatste is voor de moment weer niet te genieten.
ofwel heb ik een phobia ontwikkeld. door die vieze rus.
dus die vrijdag was er toch een behandeling gepland maar aangezien ik niet getest was, moet alles opnieuw gedaan worden en daar wringt het schoentje. Ventje mag niet mee als begeleider.
Dus als ik niet hoor want er onder die maskers gemompeld wordt, kan ik het ook niet begrijpen. en worden er dus fouten gemaakt. En eerlijk gezegd met al die tra-la-la: ik ben het heel erg beu.
Maar er is toch ook nog goed nieuws want Suus & Hans gaan trouwen! Het is vooral voor haar veilig te stellen.
ik ben maar om 4 uur deze morgen in slaap gevallen. ik ben gisteren misselijk geweest net als Gimly en heb weer een onaangenaam kantje van ventje ontdekt. Sinds vrijdag staat de keuken overhoop.
hij heeft twee dagen op zijn achterwerk gezeten. Koken, ja. afwassen niet. en een afwasmachine? wil die niet want x, y en z zeggen dit er over.
Besmette en ik? ben alles een beetje beu. zag foto's van vaderdagsfeestjes op fb en ik werd weer blubby. wij moeten niets meer vieren. Ik zie in die foto's ook niets van social distaning want de bubbels mogen groter dan 10 personen zijn of wat dan ook.
ik kan zelfs niet meer denken en ben alle dagen kwaad. ik heb geen zin meer in spelletjes of tv kijken of lezen. ik wil niets meer. ik zie de toekomst als 1 zwart gat. maar dat is mijn probleem.
Maak er allemaal nog een fijne dag van, jullie zien het allemaal erg positief maar ik zit nu op mijn tandvlees. Tot....
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 jun 2020, 10:23

Afbeelding

@ Muddy Maddy, ik wens jou heel veel sterkte in deze moeilijke periode. Probeer op welke manier dan ook ergens een lichtpuntje te ontdekken, misschien al de aanwezigheid van Gimly. Hij zal ook wel aanvoelen dat het minder goed gaat met jou.
Brand deze avond een kaarsje voor jou.

Liefs en een dikke sterkteknuffel.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 jun 2020, 10:51

@ Clive: ik twijfel er niet aan dat hij alles "aanvoelt". bij mijn laatste keer misselijk is hij het ook geworden, maar de volgende dag was alles weer normaal. hij denk zelf dat hij gedacht zal hebben, oei, als vrouwtje nog beneden komt en die keuken ziet, zal ze zuchten. hij 'voelt' waarschijnlijk de spanning tussen ventje en mij en als reactie erop wordt hij ziek. als hij komt wil hij naar mij, maar ventje ziet dat als een schootjesaanvaarding wat het zeker niet is. hij wil niet dat ventje hem streelt of iets in die aard, hij wil dat ik het doe. hij weet dat ik momenteel emo ben, maar als ik er aan toe ben, zal hij afkomen. En ja, het gaat momenteel weer wat slechter met ventje omdat die juist in pensioen wil zijn en zich van niets meer wil aan trekken. ( een butler zou handig zijn) En Gimly kennende, ziet hij natuurlijk de eerste persoon graag die hem 's morgen eten geeft en dat ben ik nu niet.
Zaterdag heeft ventje vanaf het opstaan tot ver tegen de middag niet anders gedaan dan op zijn telefoon gezeten en verhalen, filmpjes enz tot vervelens toe over dat rasisme. Eerst was het al covid wat de klok sloeg, nu rasisme. En Gimly wordt dan gestoord in zijn dutjes en vind dat niet fijn.
Bedankt voor het kaarsje, volgende week maandag heb ik 's morgens een afspraak met de tweede vrouwelijke dokter in de praktijk en zal daar eens mijn complex probleem uiteen kunnen leggen. En dan zal ik thuis komen en het gezucht van weer pillen zal ik er dan maar bij nemen. Volgens mijn moeder en die heeft het al aan veel mensen verteld, heb ik mijn kruis met ventje. dat zal ik er moeten bijnemen en verdragen zoals zij ook altijd alles gedaan heeft voor haar schoonmoeder, zijn tante en dan hem.
Cats Rule!