In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 jun 2020, 16:17

Goede namiddag alle seizoentjes :wink:
het is warm buiten,
Proximus heeft mijn probleem opgelost
en ben al bij de huisarts geweest die belde vorige zaterdag
dat er bijkomende onderzoeken nodig zijn na het bloedonderzoek
dus meer testen laten doen
Dan vanmiddag bij de apotheek het Belgische masker gaan halen
voor de mensen boven de 75 jaar, 't ziet er maar een flodderding uit :oops:
maar ja gratis kan je niet veel verwachten, 't is een propere wissel
en dan moet ik ze niet telkens per 2 wassen, 't was weer een zwart :roll:
we moeten zeker rouwen, de apotheker vond het ook een triestig geval :oops:
maar we gaan niet klagen, " de staat" heeft z'n best gedaan denk ik maar.

terwijl ik mijn theetje drink wat uitrusten want ik heb al mijn afstanden
afgelegd vandaag...mijn rug laat het voelen en het was heel warm in de zon

M-M ik begrijp dat je het niet makkelijk hebt maar je mag je
niet laten gaan...ik weet het 't is makkelijk gezegd :oops:
ik wens je sterkte en mijn kaars brandt... wie weet helpt het :oops:

Allemaal een fijne dag verder en straks een goeie nacht
tot morgen... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 jun 2020, 20:00

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Manlief is nog zonder mij even naar shopping geweest naar RI*UALS om wat douchegel, conditioner en een handzeepje te gaan halen. Heeft me van daar ook een mooi slaapshortje met brede pijpjes meegebracht als geschenkje omdat ik niet klaag tegenover hem. Maar dat shortje had hij mooi laten inpakken, ik had er maar 2 die over mijn brace gingen en nu heb ik er een mooi bij, draag daar dan een wit topje op om te gaan slapen. Heb een lieve manlief.

Hopte hier eigenlijk nog gewoon even binnen om jullie allemaal nog een mooie avond te wensen en voor later een zachte welterusten te wensen. Een dikke sterkteknuffel voor iedereen die er zo eentje kan gebruiken.
Liefs aan jullie allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 jun 2020, 06:50

Goede morgen seizoentjes,


ik ben maar mee opgestaan, ik ben stijf en mijn triple chocolat icecream with chocolate mouse is m'n darmen niet bevallen.
ik heb dus gisteren op mijn tanden gebeten en die afwas van 3 dagen gedaan, een gietijzeren kookpot een plaats gegeven, een trolley vol met boodschappen weggestoken.
Gimly heeft gepoept in de gang aan het kastje waarop mijn sjakos staat. Er staat een mop klaar, moet er alleen warm water in doen. er zit ook al product in. Dus dat zal niet veel werk zijn, een mopje slaan nadat ik mijn leesvoer ben gaan halen. heb vanmorgen ook al een kopje koffie gekregen.
Er liep hier gisteren weer veel vreemd volk rond. en spelende kinderen vlak op de rijbaan. er gaan nog accidenten gebeuren, wees daar maar zeker van.
ventje heeft eten mee, gisteren deed die weer aan coaching en heeft de hoorn van de haak moeten leggen want hij kreeg de ene telefoon na de andere. het leger zit zonder volk en ze willen nu 3 personen van wacht per verdiep! Wie dat gedroomd heeft weet ik niet. Vandaag is ventje niet alleen en collega die covid gehad heeft gehad heeft haar verstand gebruikt en haar vakantie(s) ge-annuleerd na een ferme preek van de dokter. ze mag thuis werk doen maar op het gemakje. Ze voelde zich weer 1000 man sterk.
't rommelt hier ferm in mijn buik en ik denk dat er een aantal wc bezoekjes op de planning gaan staan voor ik me buiten waag om mijn leesvoer. naar de beenhouwer moet ik niet.
moeder begrijpt niet waarom ik eerst naar de huisarts ga ipv mijn behandeling. Zij heeft makkelijk praten, er belt wel iemand voor haar en ze heeft vervoer.
Gimly is weer naar buiten al staat de mop-emmer in zijn weg. ventje zei dat hij aan de papyrus knabbelde. dus zeer zeker nog een haarbal. en dat zal wel een tijdje duren.
Gisteren heeft ventje de mergueze nog kunnen bbq-en en dan was het plens.
nu zou er weer zon zijn. ( en de graspollen staan hoog)
de saga van mijn pak is weer verlengt. moest hem op 11 juni krijgen: nu 1 juli. en geld teruggave? deze keer niet. normaal staat de 'helpdesk' onderaan, nu krijg ik dat niet te zien. we zullen zien wanneer we het krijgen.
ventje is op zijn werk en is een deel van zijn eten vergeten. moet het dan maar vanavond als voorgerecht opeten.
En Gimly ligt nu te maffen in 'zijn' zetel.
ik ga de tablet afkoppelen en eens kijken wat matchington mansions zegt.
Fijne dag en Keep safe.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 jun 2020, 08:13

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, dan heb je gisteren de vaat gedaan terwijl ventje werken was . Je klinkt al een heel stuk beter dan de voorbije 2 dagen. En vandaag moppen. Niets is zo leuk als alles netjes is.

Matice werd gisteren om 21.00H slapen gelegd door manlief, 21.05H, een korte blaf. Manlief gaat kijken wat er scheelt, zijn knuffels liggen niet bij hem :) . Het kleine drama was snel opgelost. Die slaapknuffels moeten ook altijd mee als we op vakantie gaan. Het is een eenhoorn, een draakje en een ring met 3 nylon fel gekleurde sleutels eraan. Gekke krullenbol.

Had gisteren eens rijst gekookt voor tussen Matice zijn eten, ( manlief heeft wel het water in de pompbak gegoten) en dat was een succes, had alles op.

Zo ga douchen en mijn haren wassen, manlief logt pas om 09.00H in zodat hij de tijd heeft me wat te helpen.

Oma-C, niet fijn dat de bloeduitslag niet goed is. Hoop dat het geen zware testen zijn die je moet ondergaan.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens elk van jullie een mooie dinsdag. Liefs aan jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 jun 2020, 09:26

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
het was een warme nacht(vond ik) :oops:
en nu is er weer volop zon, gewoon
afwachten wat er komt vandaag :?

clive leuk outfitje om te slapen gekregen
van je man, ja het is niet handig met zo'n brace
maar 't heeft z'n tijd nodig en hopelijk komt
het allemaal weer goed, ik duim voor jou..!

M-M, iets gegeten wat niet bevallen is
dat kan gebeuren. Verzorg jezelf en voorzichtig
met zo'n dingen.... je hebt er nadien last van
en dat is geen leuk gevoel :oops:
Fijne dinsdag

Alle seizoentjes een gezellige dag en tot later :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 jun 2020, 11:03

Goeie morgen voor mij toch nog.

Het was inderdaad nog warm vannacht.
Heb het gewaagd met het venster helemaal open te slapen.
Het was 25°C als ik ging slapen.
Van 1:00uur tot 4:00 vast geslapen en dan opgestaan om het raam dicht te doen.
Vanaf vier uur begint hier het circus.
Toch nog goed geslapen tot acht uur.

Normaal gezien moest mijn oog gisteren behandeld worden.
Gezien de druk maar 19 was ging de behandeling niet door.
Opvolging in september.

Oef, maar ik heb mijn plannen niet gewijzigd.
Ik ben toch niet naar de begrafenis gegaan van de vriendin van schoonbroer.
Er brandt een kaarsje en toeval of niet op Klara werd het mooie "Bist du bei mir" geprogrammeerd.

Ik ben aan het twijfelen of ik nu ga strijken of het gras afrijden.
Het begint te overtrekken, maar het hoeft niet te warm te zijn voor mij.

Aan iedereen een heel fijne dag gewenst.
Ik heb alles met aandacht en eerbied gelezen.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

16 jun 2020, 13:01

Dag seizoentjes allemaal ,
Ik heb voormiddag buiten gewerkt , het gras gemaaid enz ... namiddag voorspellen ze buien ... ben benieuwd ..
Clive : grappig om te lezen dat Matice wel laat horen als hij iets nodig heeft , zo'n slimmerd :-)
Ik hoop dat het met jou elke dag iets beter gaat ..
HVT : niet nodig om nu je andere oog te laten doen .... dat is al beter ..
MM : veel moed ....
OMA C : ook veel moed als er nu weer bijkomende onderzoeken moeten gedaan worden ... "Oud worden" .... er scheelt altijd wel iets hé ..........
ik ben nu aan het wachten op een kleine levering van lampjes voor de diaprojector .. Ik had die eindelijk online kunnen bestellen want in een doe het zelf zaak waren ze niet te vinden ...Meestal laat ik niet leveren aan huis , maar hier was niet veel keus ...
Ben benieuwd of de projector nog werkt na al die jaren , want anders gaat die ook naar het containerpark ..
En zo blijven we bezig ................ :roll: :oops: :oops: :oops:
Gisteren nog naar panden te huur gaan kijken en opgezocht .. / ik had online een heel mooi aanbod gevonden ..... tot ik op google streetview keek : ........ de spoorweg loopt achter het huis bijna door de tuin ... Niet echt een goede locatie voor iemand die zo al slecht slaapt hé ......
Aan iedereen nog een fijne namiddag ..... vol goede moed vooruit ...... !!! Groetjes !!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 jun 2020, 13:50

Hallo iedereen,

Gisteren had ik hier ook een ganse "parlé" neergeschreven en bij het verzenden was de pagina onbereikbaar.Nadien bleek dat we geen internet en ook geen telefoon hadden.Internet was nogal vlug opgelost maar telefoon niet.Nu blijkt dat we een andere nummer hebben en anderen hebben ons nummer.Manlief heeft hier al verschillende keren naar de storingen gebeld , maar ja, ze gingen het repareren, maar tot op heden nog niet gebeurd.Dat "repareren" zijn maar 2 draadjes opnieuw verbinden ( manlief weet daar alles van , heeft vroeger nog op afdeling storingen gewerkt).Manlief vraagt zich af waarom dat allemaal zo lang kan duren, zoiets simpel.

En dan nog een verontrustend bericht gehoord van buren.Er worden hier honden vergiftigd in de buurt, we hebben nu weet van 2 gevallen in onze directe buurt.Er wordt een vleesbal met gif in je tuin gegooid .Het is een zwaar rattenvergif volgens het onderzoek, en de honden kunnen niet meer gered worden .Wat kun je daar aan doen?Volgens mij niks, alleen maar alert zijn.De politie is ermee bezig , maar ja.

Wilde eend2: jaren geleden zijn we met zoon ook op huizenjacht geweest, en dan kom je wel eens op onaangename dingen uit, zoals een trein in je achtertuin , of eerst door de slaapkamer als je naar de badkamer wil.Goed informeren en uitkijken is de boodschap.Maar wie zoekt, die vindt.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 jun 2020, 18:20

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, de verkoopster vroeg gisteren aan manlief het ticket te bewaren moest het slaapoutfitje de verkeerde maat zijn, waarop hij zegt dat hij 30 jaar met me getrouwd is en de maat echt wel de juiste is :D .

HVT, de ingreep aan jouw oog is dan uitgesteld, helaas niet afgesteld.

Wilde eend, Matice dankt jou voor het complimentje :D . ik wens jou alle succes met de huizenjacht. Ben er zeker van dat je een mooi geschikt pand gaat vinden.

Anjelier, inderdaad heel verontrustend nieuws, die gifmenger. En je kunt er echt weinig aan doen dan superalert zijn en misschien Spaanse Woef nimmer zonder begeleiding in de tuin laten, hoe spijtig dat ook is. Ik hoop van ganser harte dat de politie hem heel vlug vindt.

Zo, wij moeten nog eten, anders wordt het te laat voor mij.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 jun 2020, 18:53

Aan alle maatjes een gezellige avond,
hier net een onweer en een felle regenbui gehad
amaai het was de moeite, maar 't was kort en nat!

Voor allen een goeie nacht, ik kom straks alles lezen
want ik wil eerst het nieuws kijken...
knuffel allemaal en tot later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 jun 2020, 08:20

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, van harte bedankt voor het mooie kaartje. Dat deed me echt goed en het was weer een juweeltje zoals anders.

Gisteren zittend de groentjes voor Matice schoongemaakt en gesteamd. Wij nemen bio voor hem omdat hij gevoelig is aan allergieën en volgens de dierenarts heeft hij daardoor al 2 oorontstekingen gehad. Zijn brokken en natte voeding zijn oké, maar we passen een beetje op voor wat hij extra krijgt om zijn eetlust wat te bevorderen. Hij heeft geen problemen met verse prinsesboontjes, worteltjes, pasta zonder saus en heel recent ook niet voor rijst. Dus keuze te over.
Heb gisteren ook gestreken, een klein wasje maar, was op 20 minuten klaar. Stop nu om de 2 dagen een machientje was in, zodat dat zich niet opstapelt en ik de strijk ervan kan doen op een minimum van tijd.
Nu dat ik om te gaan slapen enkel shortjes kan aandoen, vroeg manlief mij gisteren na de douche waarom ik mijn topje niet in de was gooide maar terug legde op de stoel. Ik zei dat ik er te weinig had en dat is ook zo. Shortjes heb ik genoeg en die kan ik 2 dagen na elkaar aandoen, maar heb wel graag elke dag een nieuw topje aan. Naar de kleerkast waar een aantal basic tops liggen om onder een pull aan te doen, maar die zitten te strak om te gaan slapen. Manlief zei dat ik de top in de was moest gooien en dat hij wel losse topjes zou gaan halen in de H&M. En dat heeft hij dan ook gedaan na zijn werk gisteren. Hij had er een aantal bij, allemaal van ribkatoen en in verschillende zachte kleurtjes. Dat kost daar bijna niets. Daar hij niet kon kiezen heb ik er nu meer dan genoeg en heb dan mijn nieuw slaapoutfitje nog. Hij vond de H*M wel een rommelwinkel :) waar alles onder elkaar ligt en hangt en dat is hij niet gewoon.

Manlief huivert als ik in de ochtend mijn spuitje zet, hij heeft het niet zo op naalden en in dit geval naaldjes.

Hier heeft het gisteren volgens mij niet geregend. En het gazon kan het best gebruiken.

We hebben nog geen vaste datum gekregen voor de installatie van de airco. Maar we staan bovenaan in de top 3. Ben dus benieuwd. Had het gisteren al warm op de slaapkamer en manlief ook.

Kan pas om 10.00H douchen, dus ga ik al wat kleine dingetjes van het HH doen, die ik kan.

Ik wens iedereen een mooie woensdag. Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 jun 2020, 08:38

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Hier is het al warm en zonnig, maar ook bewolkt
ik denk dat het zo'n weertje wordt als gisteren
tussen 18 en 19 u hebben we een ferme regenbui
gehad er was weer wateroverlast op de baan
hier gelukkig geen last meer gehad van water

clive, fijn dat je een boodschapper hebt die voor
topjes kan zorgen om te slapen :lol:
en de Hema rommelig :roll: hier valt dat nogal mee
maar ik kom er niet zo dikwijls, ik koop zoiets
meestal op de markt bij dezelfde verkoper
we kennen elkaar :wink:
Sterkte en een jouw kaartje heft er een week over gedaan
om tot bij jou te geraken, op die tijd kan ik het te tevoet
naar jou brengen :lol: Sterkte en beterschap... :)

Aan alle seizoentjes een fijne midweek geniet van wat kan
en doe verder rustig aan...groetjes allen en tot later :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 jun 2020, 08:47

Goede morgen seizoentjes,

vandaag thuiswerk, morgen Ir. Die liet de buro bellen om te vragen of ze overmorgen mocht komen ipv morgen, maar dan is het ventje zijn verjaardag en dat moet alles die dag lopen zoals hij wil.
Ik heb gisteren alles gemopt, nadat Gimly een enorme hoeveelheid gal had gespogen recht op de rugzak van ventje, die hij niet meer gebruikt, maar dat is wel nog voorlopig vloerdecoratie. :?
En Gimly spuwt altijd twee maal en dus op plaats nummer twee ook een "gulp". De doekjes om op te slorpen waren op en dus keuken rol gebruikt en handschoenen en meteen de koe/stier bij de horens gevat en begonnen met moppen, ook mogen ferm frotten op de al gedeeltelijk ingedroogde poep want hoeveel keer ik ook zeg tegen ventje dat moet je onmiddelijk opkuisen, soms is dat wel het geval, vaker niet.
Maar ik hoop nu dat Gimly genezen is en morgen kan Ir. dan klusjes doen die al uitgesteld zijn en ventje wil gedaan hebben. daarna ga ik met haar bespreken of ze inderdaad enkel de vrijdag wil komen, voor mij is dat goed al moet ze rekening houden met ventje die altijd thuis gaat zijn die vrijdag, alles is dan fris. nu ook en ik ben wel blij dat ik ondanks de stijfheid doorgezet heb. ik heb wel regelmatig moeten gaan zitten omdat die twee facetten tegenpruttelden.
Ik zal in de maand Juli een tweede poging wagen ivm de pijnkliniek want nu zie ik dat allemaal net zo goed meer zitten, wat de reden was van mijn dipje(s).
Ventje is immers niet de makkelijkste man om mee te leven van tijd tot tijd. En ik geloof niet meer in het feit dat tweeling een goede match is voor boogschutters.
Mag vandaag mee papieren gaan ophalen en heb gevraagd of hij dan even tot aan de boekwinkel wilde rijden om mijn boeken te bestellen en stiekem hopen dat er niet te veel volk aan de action staat, maar 't is woensdag...
Doordat de harde schijf bijna vol stond waren mijn vaste dinsdagprogramma's geschrapt en heb ik ze weer moeten manueel invoeren. ik heb ventje ook al 1000 keer gezegd dat hij zijn films en andere direct moet opkijken voor de marathon-opnames! gelukkig staat criminal minds in de kijklijst.
En ik was er gisteren van overtuigd dat we: jawel, woensdag waren. omdat ventje maandag en gisteren was werken. Had de mannen van de diepvries ook uit het oog verloren.
straks pillen pakken en een ontbijtje samenstellen. ik vind het jammer dat je nu maar met 1 de winkel in mag, of je moet zelf een kar nemen want ik mis de speciale weken en de promoties. maar tot ginder gaan, dat lukt jammer genoeg niet zo goed meer. En ventje is een vlugge shopper.
daarom is er vaak iets niet meegebracht van het lijstje. binnen, kar pakken, inladen en wegwezen.
Ik ga vandaag nog wat kaartjes proberen te maken, ik heb er twee en voor een man moet ik eerst nadenken.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 jun 2020, 10:30

Dag M-M, ik ben ook en "vlugge shopper :lol:
ik maak mijn winkelbriefje altijd volgens
de winkel waar ik naartoe ga...
ik neem ook wat ik nodig heb,
en voor ik naar de kassa ga kijk ik op
het briefje of ik alles heb...
Dan naar de kassa en terug naar huis
Boodschappen doen is geen leuke wandeling voor mij
en meestal ben ik niet lang weg ... :roll:
(als ik nu niet lang op een kar moet wachten :oops: )

Fijne dag vandaag :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 jun 2020, 12:05

Hallo iedereen,

Hier nog niks geregend, als je het weerbericht mag geloven zou het moeten regenen tot en met.Misschien de volgende dagen.De natuur heeft het nochtans hard nodig.

Manlief is al bij de apotheker geweest voor de mondmaskers, heeft het mijne ook direct meegenomen.
Ga die wel eerst wassen.Heeft ook filters meegekregen voor in je zelfgemaakte mondmasker te steken.

Clive: ja, ik ben toch alerter.Jij hebt toch een attente man hé :D , ik vind dat wel hartverwarmend als ik dat zo lees.Die denkt daar gewoon aan.

Hoor hier de sirene van de ambulance , is al even bezig, met die wegeniswerken rijden die vaak verkeerd.

De maandagnamiddag zijn zus en ik bij vader geweest, we waren blij elkaar te zien, 3 maanden was het geleden.Vader zag er goed uit.Het is nu enkel op maandag dat we op bezoek mogen.Zag op 1 van de kasten 1 groot blad hangen met in koeien van letters, dat ze de telefoon op de tafel moeten laten staan.Vond dat wel tof, want in het verleden waren daar problemen mee.

Dames, tot morgen allemaal.