In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

17 jun 2020, 14:11

Goede middag iedereen,
Hier ook nog geen regen. Wat komt is welkom, maar ze moeten niet overdrijven met hagel, he. We zullen zien wat het wordt....Hier 2 drukke weken voor de boeg, voor alles en nog wat.... Heb alles op de kalender geschreven, anders loopt het gegarandeerd mis.
Heb daarstraks nog enkele kaartjes gepost, hopelijk komen ze tijdig aan.
Van kaartjes maken moet ik nog niet dromen, gewoon geen tijd. Normaal sta ik een maand voor, nu zal het korter op de bal spelen zijn. We zien wel waar ik uitkom 🤔😉
Moet hier nog wat bijlezen, zal voor straks zijn, denk ineens dat ik de kleine vriezer moet herschikken omdat de grote morgen uitgejuist moet worden en alles zo vlug mogelijk moet gebeuren. Vrijdag gaan we naar de anatomie voor vers vlees en dan kan het in een uitgekuiste vriezer, dan heb ik daar ook geen ziens meer naar. Morgen onze bestelling doorgeven zodat alles zoveel mogelijk klaar zal staan en we rap naar huis kunnen en alles op maat ingepakt kunnen invriezen. 😊 Ja, het zal 'werkendag' worden vrijdag ! Maar dat heb ik er wel voor over. 😉

Nu nog even een strijkje wegwerken.... Ik laat het nooit teveel bij elkaar komen, dan is het vlug gedaan....
Het moet tegenwoordig allemaal zo vlug gaan, dat is de tijd zeker?? Enfin, ik ga beginnen, strijken ligt al klaar.....

Dames, hou jullie zo goed mogelijk, en tot .... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 jun 2020, 14:35

De zon kruipt hier weg, de weerman beloofde
regen en kans op onweer voor de komende dagen
we zien het wel :roll:

Ik heb iets moeten opzoeken voor schoondochter
dus kom ik efkes langs;
Nog een fijne dag wensen en misschien tot morgen
ik zie wel of ik nog kan terugkomen :oops:

M-J, ja, de dagen zijn precies korter hé
hier is dat ook zo, ik was toch al van 7u wakker
maar dan denk je weer dat je wat meer tijd hebt :)

anjelierken fijn dat jullie samen bij je vader konden zijn
dat zal hem ook deugd gedaan hebben :lol:

Alle seizoentjes, ik moet stoppen want schoondochter wacht :?
tot later of tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 jun 2020, 14:44

Hallo iedereen,

De weigelia struik is gesnoeid.
Dat is dan dat.
Nu nog de afgesnoeide takken wegwerken.
Het zal het veldje worden vrees ik.
Gisteren gazon gemaaid.
Ik had maar één kruiwagen maaisel dat viel mee.

Misschien doe ik nog een stukje strijk, maar ik ben wel moe.

In september had ik een reisje naar de Moezel geboekt.
Gisteren kregen we bericht dat het kan doorgaan.
Ik heb niet veel goesting.
Ben dan wel 500€ kwijt want corona telt niet als annulatie...
Ik weet het nog niet.
Betalen moeten we toch, dus doen we dat maar.
Ik zie het niet zitten met een bus vol oude mensen vier uur rijden.
Dan in een ressort waar je met veel mensen aan tafel moet.
Mijn reisgenote laat zich niet opsluiten zegt ze .
Die gaat in juli al naar zee in een voorziening van de mutualiteit.

Ben ik een beetje aan het flippen of ben ik voorzichtig?
Ik weet het eventjes niet meer.

Nog een fijne namiddag allen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 jun 2020, 18:42

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, in normale omstandigheden ben ik ook zo'n vlugge shopper en manlief ook. Maak ook mijn lijstje in volgorde hoe de producten in de winkel staan. Dan ben je vlug binnen en buiten.

Muddy Maddy, dan heb je gisteren veel gedaan gekregen, goed zo. Gimly blijft toch een gevoelig maagje hebben. Linkeroor is Matice zijn gevoelig aandachtspuntje.

Wilde eend, ik heb altijd zoveel respect voor jou dat je zoveel doet ondanks jouw rug. Neem op tijd en stond toch maar een pauze.

Anjelier, fantastisch nieuws dat je je vader terug hebt mogen bezoeken en ook dat hij er zo goed uitzag.
Niets meer gehoord van die ellendige gifmenger ? Hoop dat die heel vlug gevat wordt. En inderdaad alert zijn, moet er niet aan denken aan Spaanse Woef.

HVT, denk wel dat jij, als alles zoals nu een beetje blijft met de dalende Covid -19 cijfers, dat je in september rustig naar de Moezel kan gaan hoor. Flip jij, neen, jij bent gewoon voorzichtig. Dat ben ik nu ook nog altijd als ik onder de mensen kom. Voorzichtig zijn, is geen schande.

MJ, jullie hebben dan 2 volgeboekte weken voor de boeg. Hopelijk zijn ze vlug voorbij.

Het is nog vroeg, maar ga me toch al verzorgen voor de nacht, ben een beetje moe en als ik klaar ben, moet ik dan enkel nog tanden poetsen en handen wassen en verzorgen en kan dan zo bedje in.

Ik wens jullie allemaal nog een fijne avond en voor later vandaag een zachte welterusten.

Liefs.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 jun 2020, 07:34

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Heb heerlijk geslapen, maar werd wakker van hoofdpijn en natuurlijk lagen mijn hoofdpijntabletten beneden. Had gewoon verkeerd gelegen want had ook een beetje een stijve nek. Kan nu enkel op mijn rug slapen. Manlief lag ook heerlijk te slapen en ik had geen zin hem wakker te maken om die tabletten te gaan halen. Dus ben ik ze maar zelf gaan halen, maar was zo slim een strip mee naar boven te nemen om daar bij mijn nachtmedicatie te leggen. Het tripje naar beneden en naar boven was het waard, want mijn hoofdpijn is volledig weg en de zachte pijn aan mijn nek ook.
Nu zegt manlief net tegen mij dat hij dat niet graag heeft dat ik midden in de nacht trappen doe, omdat ik dan altijd nog een beetje suf ben van mijn nachtmedicatie en dat ik hem voortaan wakker moet maken. En nu vallen met een gestrekt been van de trappen is iets wat zeer achteraan op mijn lijstje staat :) .

Vandaag de 2 benedenverdiepingen stofvrij maken met een sopje en een vochtig doekje en een verfborstel waar ik de tere spulletjes mee afborstel. Waar ik niet aankan, doet manlief , maar dat is niet zoveel. En een klein wasje doen en vanavond daar het strijkje van. Is maar 20 minuutjes werk.
En dan terug rusten. Manlief zegt net dat ik ook wat kan kleuren en dat is een heel goed idee.

Zo, ik ga niet alle namen noemen maar wens ieder van jullie een leuke donderdag. Liefs en een dikke knuffel.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 jun 2020, 08:28

Goede morgen seizoentjes,

Ventje is gaan werken en ik had een sms of ik zijn eten weer in de frigo kon leggen: weer vergeten.
ik heb drie boeken en er zijn er besteld. Die van stephen King had weer een enorme aantrekkingskracht want toen ventje naar de beenhouwer was, had ik al enkele bladzijden gelezen. :oops:
er zijn er ook die besteld zijn: daarvoor gaan ze me bellen en ik heb weer een bon van 3 euro.
heb een nieuwe bankapp. moeten installeren. Gisteren gekeken naar de rest van andy op patrouille, steenrijk- straatarm, forbidden weddings en dan kastje dicht en naar boven.
heb dan nog een beetje gelezen tot ik het wel genoeg vond.
gisteren kwam een allochtoon jongentje steeds maar weer naar mijn japans visser figuurtje kijken dat aan het raam staat en later riep hij z'n vriendjes erbij en maar wijzen. Als ze denken dat er hier een boedist woont, zo veel te beter. en regen of niet, dat bleef maar buiten.
vandaag komt om 12 uur Ir. toesjeezen, ik zal ze wel horen toekomen want ze heeft ook een stereo- installatie in d'r auto. :roll:
Ze mag in de keuken aan het werk. die moet volledig gedaan zijn en nog eens de vloer van de living. dan zie ik ze een maand niet meer aangezien ventje dan in verlof is. wel niet vergeten te bespreken of ze liever de vrijdag komt dan regel ik dat wel met de buro. en ik zou het ook eens moeten regelen dat zij met mij op boodschap kan als de nood het hoogst is. ik heb de oude telefoonnummers van het buro weggegooid uit mijn telefoon aangezien ze nu i-mens noemen.
Clive: ik heb dat ook al eens voorgehad dat ik naar beneden moest om dat mijn blister leeg was en ik die beneden had laten liggen. maar ik moet het hoofdlicht van de trap naar beneden aansteken als ik naar beneden ga en om laat zeggen 3 uur in de nacht denkt Gimly dan van 'joepie, 't is morgen, mijn pot is leeg!' ventje gaat niet zeggen: maak mij wakker. ha, neen. het is eerder omgekeerd.
MJ: ventje dankt je heel hartelijk voor zijn mooie kaartje. Die wielen is dat zo'n glitterlijm accentje?
ik ben normaal een maand of twee voorop met de kaartjes, maar nu krijg ik datums binnen en moet ik er dus extra maken
Ons moeder had de buurvrouw kaartjes laten meebrengen: er stond op die van moeder een flinke pint waarop ventje de opmerking maakte: ik mag niet veel meer drinken zie de ironie. :roll:
hij heeft overlaatst een fles witte wijn uit de kelder gehaald van mijn geboortejaar. Denk wel dat die azijn zal zijn. er moeten nog enkele flesjes sterk bier uit een bak gedronken worden en dan kunnen die bakken ook ingewisseld worden. Papa dronk, al hoewel hij het erg graag wilde niets meer van alcohol nadat ze die morfine pleisters begonnen waren.
dus die flesjes bier zullen via de riool moeten passeren. maar dat is voor een datum waarop we kunnen gaan zonder gezeur over het werk en dat ons moeder dan vroeg moet opstaan. Je moet toch nergens meer gaan eten, hoewel vrienden van ons al terrasjes gedaan hebben in brugge. Voor mij hoeft een terrasje niet. nummertjes trekken voor een toiletbezoek? ik weet zeker dat de vriendin van moeder dat een schandaal zou vinden. Die is al een keer uit d'r kot geweest naar haar zoon met de auto. De buren van moeder zelf zijn nu de blijfinuwkot gedaan is, weer op stap naar her en der.
HVT: en waarom zou je niet op vakantie gaan? ik vind 500 euro ook een ferme som om zomaar kwijt te zijn aan covid als dat geen reden is voor annulatie. ( er zou hier een ventje helemaal flippen als die dat te horen kreeg)
Morgen dus fondue daar ik gelijk heb gekregen qua weer. staat op het lijstje fondue-olie en wat kleine dingen want we gaan nu poes ziek is geweest niet veel moeten bijhalen. De andere kant van de shoppinglijst is ook allemaal kleins en haalbaar in militaire stijl.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 jun 2020, 08:48

Afbeelding

Alle seizoentjes een fijne donderdag
wij hebben gisteren goed wat regen gehad en onweer
maar als het buiten is heb ik er geen last van :wink:
Ik hoop dat jullie ook geen schade hadden
want er was weer ferm wat wateroverlast :roll:
Wie erdoor moest zal het geweten hebben :oops:
Vannacht nog wat regen en nu probeert de zon
er weer door te komen, het is al warm weerom....

clive, jouw man heeft gelijk wat betreft 's nachts
op de trappen lopen, je weet nooit wat er gebeurt
en vallen is rap gebeurd :wink: dan sta je verder van huis :oops:
voorzichtig zijn.... dat geldt voor iedereen van ons
ik moet niet naar beneden, heb alles op dezelfde verdieping
en als het nodig moest zijn..... dan heb ik nog de lift :wink:
Dank voor je overzichtje :lol:

Helena ik denk ook dat tegen dat jouw reisje doorgaat
we ook al een heel eind verder zijn en er zal wel
rekening gehouden worden met de situatie...
teveel bang zijn helpt ook niet, wat moet komen komt :oops:
Je moet nog durven leven ook als je de hygiëne naleeft
en een masker draagt... (zei de dokter me)
M-M is net over me gesprongen, heb het nog niet gelezen
da's voor seffens :)

Alle seizoentjes een fijne donderdag, de vuilkarren zijn onderweg.. :)
Groetjes en sterkte allemaal :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 jun 2020, 11:19

Zo, het ziet er naar uit dat er vandaag niet veel uit mijn handen gaat komen.
Ben al de hele ochtend aan het lummelen.
Computer denkt ook dat hij een Diesel is vandaag.

Ik ben nog niet gaan kijken of er water in de wasmand staat in de garage.
Wat niet weet, niet deert.

MM wat die centen verloren betreft dat is iets wat ik me de laatste tijd niet meer kan aantrekken.
Ik vind het wel een beetje cru de mensen zo voor het blok zetten, wetende dat ze zogezegd all in een annulatieverzekering hebben, maar die geldt dan niet voor corona. Stel dat iemand ziek wordt en niet mee kan...Als die zijn been breekt komt de annulatie wel tussen.
Ook goed. Het zal de laatste keer geweest zijn, want ik kan toch niet deelnemen aan de uitstapjes tenzij ze met een boot gaan varen de hele namiddag.Ik ga eens op de site kijken wat ze voor voorzorgen nemen in het ressort zelf.

In feite zou ik fier moeten zijn op mezelf. Ik doe mee aan een studie van UGent in verband met welbevinden en corona. We moesten een aantal doelen voorop stellen, waarvan we dachten dat we ze konden verwezenlijken tijdens deze week. Behalve handwerken heb ik al alle dagen minstens twee tot drie van de vijf kunnen waar maken!

De zon weet het hier niet zo heel goed. We zien wel.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 jun 2020, 16:25

Hallo iedereen,

Vannacht heeft het hier gegoten, heb ernaar liggen luisteren want ik viel niet in slaap.Soms heb ik dat, dat ik klaarwakker blijf.Ik zie mijn groenten zo groeien :D :D .Je merkt toch duidelijk dat regen nog altijd het beste is.

HVT: de angst om terug onder de mensen te komen, denk dat veel mensen daar last van hebben.We moeten toch stilletjes aan terug ons oude leven hernemen.Wel op een veilige manier.
Maar als je het echt niet ziet zitten, zou ik niet gaan.De bedoeling is van een ontspannend reisje te hebben, en geen reis waar je constant met angst loopt, daar heb je ook niks aan.

MJ: jij bent toch een bezige bij hé, met vanalles en nog wat bezig.Maar vergeet niet op tijd een beetje gas terug te nemen.

Clive: niks meer van gehoord, het was ook per toeval dat ik het hoorde, er wordt daar weinig van gezegd.Enig lichtpuntje is wel, dat we een camera hebben aan de straatkant, misschien dat dat afschrikt.Maar ja, zoiets doe je toch niet hé. Mensen zien hun hond graag en zorgen er goed voor en dan gebeurt er zoiets.Als je hond al niet meer veilig is in de eigen tuin, dan is het toch al ver gekomen.
Je manlief heeft gelijk dat je s'nachts niet op eigen houtje naar beneden gaat, te gevaarlijk.

Ik ga koken, ga het receptje maken van gisteravond in Bake off, dat zag er lekker uit.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 jun 2020, 08:35

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, op boekenjacht geweest :D ? En vandaag komt de poesthulp dan. Het zal netjes zijn als ze weg is. Vergeet je a.u.b. ventje niet een gelukkige verjaardag te wensen van manlief, Matice en van mij ? Kaartje is onderweg + maandag gepost. Ik hoop van harte dat hij geniet van zijn verjaardag.

Oma-C, neen hoor, dat ga ik voortaan nimmer doen, de trappen ' s nachts. Manlief zei dat ik dat, brace of geen brace, niet moet doen omdat ik ' s nachts als ik wakker wordt nog onder de invloed ben van mijn medicatie.
En dat is ook wel zo, voel me dan echt nog wel suf.

HVT, proficiat met jouw deelname aan deze studie. En Anjelier heeft gelijk wat jouw reisje betreft.

Anjelier, was gisteren aardbeien aan het eten en moest aan jou denken, want als ik me niet vergis hebben jullie die ook in jullie moestuin staan. Die zullen toch nog wel lekkerder zijn dan die uit het groentekraam.
Weten jullie al iets meer over die gifmenger ? Het moet voor jullie ook niet altijd gemakkelijk zijn hem steeds te begeleiden in jullie grote tuin. Wij zijn in stukjes en beetjes de voortuin aan het aanleggen, de draad staat al zodat het gedaan is daar door te crossen. Maar we waren een week of 2 geleden in Turnhout gaan kijken in een groot tuincentrum die rechtstreeks aan de klant verkoopt. En daar manlief terug een boompje(s) in de voortuin wel zijn we gaan kijken naar krenteboompjes die jij eens vernoemd had Vonden het beiden heel mooie boompjes. Dat tuincentrum is wel goedkoop, maar het zijn echt wel alleen bomen , planten enz. die ze daar verkopen. Het heeft bijvoorbeeld geen cafetaria en ook geen bloempotjes of mooie prulletjes waar ik zo gek op ben. Maar de prijzen zijn daar echt goedkoop. En we hebben toch heel wat beplanting nodig in de voortuin.

Wilde eend, wanneer ging jij weer op reis ? Het zou jou toch zo' n deugd doen, even weg van die vreselijke buren. Gun het jou van harte.

MJ, 2 heel drukke weken voor de boeg. Af en toe eens pauze nemen hoor, zodat je je niet voorbijloopt.

Heb al een klein wasje buiten gehangen, manlief moest alleen de paraplu open doen, want ik kon er niet aan, aan de lus om de paraplu te openen. Nu is hij naar de kapper, moet ik even wachten om te douchen.
Gisteren de 2 benedenverdiepingen met nat afgeveegd en de tere spulletjes met een verfborstel. Stofzuigen kan ik ook op voorwaarde dat de stofzuiger daar staat waar ik moet stofzuigen. En voor de rest hou ik me gedeisd want anders wordt mijn been heel dik. Kan gelukkig het voeteinde van ons bed omhoog zetten en dan daar nog een kussen onder en dan is de zwelling in de ochtend volledig verdwenen.

Zo , ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes . Ik wens iedereen een mooie vrijdag. Liefs en een dikke knuffel van ons 3.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 jun 2020, 09:01

Goede morgen seizoentjes,

Ventje zat met collega te videobellen en nu met
zijn moeder aan het bellen.
Gimly is wakker en ik ook.
Ventje dus jarig vandaag en wij gaan fonduen.
Laat het nu net mooi weer zijn.
Clive: ik heb de groetjes doorgegeven en met dat we niet weten of de post vandaag komt...
HVT: ik heb ook last van terug onder de mensen te komen. denk dat ik dat maandag zal bespreken met de dokter. want hoe ik het ook keer of draai, ik moet nieuwe denervatie's hebben.
nu, ik ga m'n kopje koffie verder doen.
Fijne dag allemaal en Keep safe.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jun 2020, 09:09

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, een zonnige dag
weerom, kans op een bui ja dat kan maar 't is niet erg
't is goed voor mens en dier :wink:
straks weer eens een ander kussen boven halen
want ik heb weer hoofdpijn en ik denk dat het daaraan ligt :roll:
in plaats van goed uitgeslapen te zijn heb ik bijna elke morgen
barstende hoofdpijn, ik slaap met de raam open, dus
frisse lucht genoeg :oops: :roll:

Gisteren zijn zoon en schoondochter nog hier geweest
en ze hebben hun Amerikareis afgezegd, die gaat dit jaar niet door
en volgend jaar zien ze wel, de fietsvakantie is opgeschoven naar aug-sept
we zien wel... :wink:

Aan het ventje van M-M een fijne verjaardag :lol: weer een jaartje erbij
blijf gezond dat is het voornaamste en smakelijk die BBQ :lol:

Voor alle maatjes een aangename dag, de week is weeral op
straks is het weer weekend, geniet ervan en hopelijk komt
de verwachte regen alleen 's nachts :roll:

Groetjes allen en tot....:)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

19 jun 2020, 09:50

Vandaag is het boodschappendag .. dus kom ik even snel de groeten doen .. :-)
MM : voor ventje alvast een fijne verjaardag !!
OMA C : beterschap met de hoofdpijn ....
Clive : ik ga af en toe een dagje naar de Eifel in Duitsland naar de Rursee met enkele meren waar elektrische boten op varen . Langer dan een dag blijf ik niet weg omwille van ons poezemie :-D
Voor iedereen een fijn weekend ;
Ik ga weer een grote lading lossen in het containerpark ..

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 jun 2020, 10:41

Goede voormiddag,

Goed nieuws en slecht nieuws.
Een geboorte in de kennissenkring.
Iemand die opgenomen is op IC.
Dat is het leven zeggen ze dan...
Het leven in mijn onmiddellijke nabijheid begint anders wel redelijk hard te worden.

Vandaag gaan we de strijkmand een beetje leger maken, want morgen weer wasdag.

Nog een fijne dag voor iedereen.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

19 jun 2020, 17:46

goede voor avond
kom even langs
hier ook veel regen ,de dag begon goed, maar na de middag een fikse regenbui
daarna weer zon ,en blauwe hemel,

ik wou ook eerst niet met vakantie,papy was akkoord,
maar nu verandert hij wel
maar het is niet alleen het virus die me doet twijfelen
het is alleen,dat hij nooit wil gaan waar ik wil
dierzntuin , ,parken of kasteel ,is goed
maar wandelingen,of eens een stad of dorp bezoeken
wil hij niet,en kom ik altijd half ontgoogeld thuis
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi