Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

07 okt 2020, 15:58

De bamboe stokken zijn voor stoute buur haar poezen ze plassen op onze plantjes, weet niet welke ze gaan uitkiezen, ook hun kakske komen ze in ons tuintje deponeren. Je kan er niets tegen doen, maar als er appeltjes, blaadjes van ons boompje op haar terras vallen kiept ze deze terug in ons tuintje.
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

08 okt 2020, 09:19

Goedemorgen allemaal!
Corry mooi je tuintje...Wat een stout buurtje...Enja tegen die poezen kun je niets doen hé, bij ons komt er ééntje bijna elke dag sproeien tegen dezelfde struik en bij onze overburen die een overkapping in hun tuin hebben met een mooie buitensalon enz gaat die sproeien tegen één van hun mooie zetels.
Weer een grijze dag vandaag...deze namiddag op zangles en misschien eens naar mijn favoriet bloemenwinkel moet nieuwe plantjes hebben voor mijn potten op de vensterbank in de living!
Ga richting badkamer daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

08 okt 2020, 09:48

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

08 okt 2020, 10:28

:lol: :lol: :lol: :lol: gemist van dag
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

08 okt 2020, 11:52

Kleine vergissing meme-rietje, die maken ons allemaal menselijk!
Corry, alles komt wel weer op zijn plaats, uw tuintje ziet er alvast mooi uit!
Voor iedereen: tevreden met wat je wel hebt volhouden en hopen op beter!

Ik hoop dat Sander het vroege sluitingsuur overleeft: om 11u sluiten is wel vroeg. De meeste cafés houden zich nochtans aan de strenge regels, ik geloof niet dat zij een broeihaard zijn voor Corona, waar zullen ze dan na 11u naartoe trekken ?
Ik ga een beetje eten klaarmaken tot later
Ivette

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

08 okt 2020, 13:03

Goeie middag

Of het nu woensdag of donderdag is maakt niet veel uit hoor.
Alle dagen zijn zowat gelijk vooral nu er steeds minder mag :roll: .

Ivette ik begrijp dat het voor Sander weer een opdoffer is dat vroeger sluiitingsuur
maar
Met zijn allen aan de regels houden is de enige oplossing ook al is het soms zwaar.

Corry, Stafke goed met zijn nieuw bloed en je tuintje klaar om de winter te doorstaan. Samen uitkijken dus naar de nieuwe lente... nog ff geduld toch.

Deze voormiddag mijn voorraadkast en diepvries gevuld en mijn geldbeugel geleegd :roll: ; we kunnen er weer tegen voor een tijdje.
Deze namiddag op jacht naar een paar nieuwe broeken want de tijd van bermuda's en rokjes is helaas voorbij voor dit jaar.

Menu : hammetje met gekookte prinsesjes, aardappel en uien-azijnsaus; ouderwets maar oh zo lekker.
Oud maar niet Out

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

09 okt 2020, 08:35

Goeiemorgen

Volhouden is de boodschap
zowel in
het hier langskomen
als
het naleven van de coronamaatregelen
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

09 okt 2020, 08:54

goeie morgen iedereen
gisteren is de tuinman langs geweest
is weer proper maar kaal
alles staat op zijn winters
en de vogeltjes gaan we ook weer mogen voederen
gelukkig heb ik nog mijn beestjes
anders zou het hier maar eenzaam zijn

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

09 okt 2020, 09:31

Goedemorgen allemaal!
Zal een droge dag worden denk ik dus daar gaan we dan van profiteren, hoop van deze namiddag te kunnen gaan wandelen want mijn echtgenoot heef een halve dag vrij genomen en ik zou graag naar zee gaan wandelen!
Meme-rietje mijn echtgenoot heeft voor de laatste keer dit jaar het gras afgereden, de tuin is ook al winterklaar!
Ben gisteren zoals gezegd langs geweest bij mijn favoriete bloemenwinkel, heb daar vaneigens mijn goesting gevonden...gisterenavond hebben ze dan mijn aankopen geleverd want dat kon niet in een gewone auto!
Afbeelding
En nu ga ik eerst ontbijten want heb eerst onze living gedweild die was vuil van gisterenavond!
Wens jullie nog een fijne vrijdag daag...
You only have one life...live it!

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

09 okt 2020, 10:18

Goede morgen,

Volhouden, is inderdaad de boodschap !
Maar ik ben toch blij dat ik de kinderen en kleinkinderen nog eens samen op bezoek heb gehad verleden week !
We zullen ons zeker aan de regels houden, en hopen dat we allemaal veilig zijn.
Ik denk natuurlijk het meest aan Nathalie, die zich nu ook weer opnieuw moet laten testen, omdat één van haar patiënten positief is bevonden. De test heeft van namiddag plaats en morgen weet ze al de uitslag. Hopen maar dat alles in orde is.

En toch zijn er nog mooie dingen, zoals mooie plantjes die je gekocht hebt Vera-Maria. Ook geniet ik hier van de mooie natuurfoto's door Rita vdm, en de mooie plaatjes van mémérietje, die zich eens van dag vergist, maar dat is toch niet erg hé, dan kunnen we nog eens glimlachen, en dat kan ons zeker allemaal wel eens overkomen.
Yvette, ja inderdaad, niet zo plezant dat sluitingsuur om 11 uur voor de mensen die alles goed opvolgen volgens de regels.

Er zitten hier nog altijd grijze wolken, maar het blijft droog, dat is toch het voornaamste. Ik heb deze namiddag een afspraak met mijn verzekeringsmakelaar in zijn bureau, dus mondmasker ligt al klaar.
Daarna hopelijk nog een wandeling op het strand.

Het weekend staat weer voor de deur, 't zal kalmpjes aan zijn, en ja 't wordt frisser, die zomerkleren mogen opgeborgen worden en muts en sjaal worden terug uit de kast gehaald.

Voor jullie allemaal, een mooie dag hou jullie veilig !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

09 okt 2020, 17:34

Mooi Veve, de natuur naar binnen halen.

Wij hebben er toch buiten nog eens van genoten met een fietstocht van 40 km, daar was het nog net zonnig genoeg voor.
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

10 okt 2020, 09:16

goeie zonnige morgen iedereen
gisteren uit eten geweest met mijn koffiemaatje
en het was zo lekker
alleen al omdat het zo lang geleden was dat ik nog was gaan uiteten
en met die nieuwe corona wet is het weeral gedaan
en ga ik er nu weer van dromen
mooie planten veve in huis,
daar heb ik een plaats voor, geen vensterbanken
je hofje weer mooi aangelegd corry

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

10 okt 2020, 10:01

Goedemorgen allemaal!
Meme-rietje met die nieuwe coronamaatregeling mag je toch nog afspreken met iemand op restaurant dacht ik, en jou dochter en haar gezin behoort die niet tot jou bubbel?
Gisteren met mijn zussen en broer en ons mama bij de geriater van het ziekenhuis geweest om alles te bespreken...ons mama haar wens word niet ingewilligd...denk dat ze verbitterd zal zijn want ze is jammer genoeg ook levensmoe!
Maandagnamiddag brengen mijn man en ik haar terug naar haar appartement, het gaat haar weer lukken hoor om alleen in haar appartement te zijn, ik ga zoveel als mogelijk gaan en ik heb al een thuisverpleegster geregeld enz...ga ook nog boodschappen moeten doen zodat haar frigo weer aangevuld word, kortom ik heb van alles te doen en te regelen want alles komt op mijn schouders terecht...begrijp me niet verkeerd ik doe het graag want ons mama stond ook altijd voor ons klaar!
Ik en mijn broer wonen het dichtst, mijn zussen wonen beide in Oostende en één zus vertrekt vandaag voor een week naar Spanje!
En nu ga ik mij een taske koffie zetten, mijn eerste vandaag...wens jullie allen een fijn wknd daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

10 okt 2020, 11:43

vera-maria schreef:
10 okt 2020, 10:01
Meme-rietje met die nieuwe coronamaatregeling mag je toch nog afspreken met iemand op restaurant dacht ik, en jou dochter en haar gezin behoort die niet tot jou bubbel?
we waren maar met twee altijd het zelfde maatje
en nee mijn dochter en co behoord niet tot mijn bubbel
ze zijn met vijf en ze vind dat genoeg
lang verhaal kort verteld, breek er mijn kopje niet meer over he corry
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

10 okt 2020, 11:48

heb zojuist boodschappen gedaan naar de beenhouwerij
drie straten verder, kan weer weg voor twee weken
te voet geweest was zwaarder dan ik dacht,
volgende keer boodschappen wagentje meedoen
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan