In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

14 dec 2020, 07:24

Yes , plaatje plakken IS gelukt :lol: :D :D
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 dec 2020, 09:16

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Mammyretro, wat een mooie foto' s en wat een lieve en leuke kleinkinderen. Dank je wel voor het te delen met ons.

Er is veel geschreven en er zijn pareltjes van overzichtjes bij. Dus ik ga niet alles herhalen.
Manlief wil tegenwoordig in de living werken, hij vindt dat gezelliger, zeker nu met de kerstboom en de kerstversieringen en alle kerstlichtjes aan.
Dus heb ik in alle vroegte alles al gedaan van het HH in de keuken en de living, moet ik daar niets meer doen. En heb dan maar in 1 keer ook de benedenverdieping volledig gedaan. Wat betekent dat ik nog in pyjama ben en dadelijk mijn haren ga wassen en douchen en dan ook boven meteen alles doen.
En dan nog een strijk doen.
Als ik nog fut genoeg heb, kan ik nog een extra taak doen, nadat ik naar de apotheek ben geweest en ben gaan wandelen met Matice.
Manlief neemt vanaf 14.00H ongeveer verlof, want moet nog bij RIT*ALS zijn, heb een aantal dingen nodig en bepaalde producten die ik graag in reserve heb. Laat dat allemaal in een geschenkdoos stoppen en zet deze dan onder de kerstboom. Dat zijn stevige en herbruikbare dozen.
Gisteren ook met Matice gaan wandelen , ofwel was ik goed ingeduffeld of wel was het niet koud. Maar had het aangenaam warm gisteren.

Ik had eigenlijk voor vandaag hamburgers liggen om vanavond te maken, maar gisteren zei manlief dat hij zin had in de hamburgers tussen een broodje, met groentjes erin. Dus ging hij in het supermarktje dat zondag tot 20.00H open is, de broodjes halen. En nu komt het, manlief heeft ze gemaakt, heb dus buiten tafel dekken niets aan het eten moeten doen. Daarna leek mijn keuken wel op een slagveld, maar de broodjes waren wel erg lekker, heb er bijna 1 volledig opgegeten. En na het eten, ben ik onmiddellijk begonnen de keuken op te ruimen en af te vegen. De vaatwasser gevuld en toen dat gedaan was, alle 2 nog glaasje wijn gedronken.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens jullie allemaal een mooie dag, maak het binnen maar extra gezellig. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 dec 2020, 09:18

Goede morgen seizoentjes,

Granny M: hier is er ook iets uitgesteld. het schrijven van de kaartjes! Ging ik gisterenavond doen maar ventje had een paar sms-sen uitgewisseld met Suus en hij wilde graag een gesprek. dat doen we via messenger. dus een paar uur gevideochat en laat gegeten en raad eens wie weer maagzuur a la volontè had. Juist, Ventje.
Gimly is nog niet genezen.
Ventje is zich nu gaan klaar maken om dan boodschappen te doen en kan ik dan de kaartjes schrijven, heeft hij ze dan maar te bepostzegelen en in de bus gaan steken voor 1 u 30 want dan wordt ze normaal gelicht. ( allez, normaal)
morgen dan de rest van de kaartjes bussen.
Dus vandaag de nieuwe poets. ik hoop wel dat het meevalt. het andere buro, dat behandelen we wel als ze iets van zich laten horen en dat zal willicht ergens in januari zijn wat te laat is. en ik laat Ir. niet meer komen want we vermoeden dat ze Covid gehad heeft en die leefde ook de regels zoals mondmasker in huis niet eens na. 't was maar een griepje zei ze. Bovendien heeft collega ventje ook Covid gehad en die is daar zeer ziek van geweest en zowel V als ventje zijn op hun hoede als die klaagt over een "kuchje". Nu Kirsten in de kliniek haar stage afwerkt is het elke 14 dagen testen op Covid en dan in onzekerheid leven.
Nu, ik heb al koffie gehad en ga nu de kaartjes schrijven aan de hand van mijn lijst. ik hoop dat ik er genoeg heb, al zal ik dezer dagen waarschijnlijk nog een paar moeten maken. maar dan hoef ik me niet te haasten.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 dec 2020, 09:21

Even snel een goede morgen wensen aan alle seizoentjes :lol:
Ik ben klaar om m'n jas aan te doen en met zoon naar
de oogartse te gaan, 't is wel efkes rijden :oops:
Maak er een goeie dag van hier is alles nat en het miezert :roll:
Tot later nog eens....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

14 dec 2020, 11:07

Hallo iedereen,

Oma-C: succes bij de oogarts.

GrannyM: ik doe mijn oefeningen 4x per dag, steeds 10 minuten.Denk dat ik daarmee genoeg oefen.Merk wel elke dag beterschap aan mij arm.Kan er steeds meer en meer mee.

Mammyretro: fijne kleinkinderen.Ik hoop dat Florian zijn droom kan waarmaken.

Clive: jouw manlief een chef-kok in wording :D .Als ze willen, kunnen ze het wel.Als je begint met de simpelste dingen, lukt het.Manlief hier zegt nu dat koken eigenlijk zo moeilijk niet is.Je moet het enkel doen.

Straks naar vader.Ga kerstversiering meenemen, om zijn kamer wat aan te kleden.Zus heeft een kerstroos gekocht.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 dec 2020, 11:25

Afbeelding

Goede dag allemaal de seizoentjes, even hier en dan
voor middageten zorgen, verse groentesoep
met een boterhammetje...'t ruikt al lekker :wink:

Ik ben al terug van de oogdokter, ze was
stipt op tijd en alles is voorlopig weer goedgekeurd :)
Ik tevreden en zoon heeft me thuis afgezet
die ging nu de boodschappen doen, en brengt ze
straks naar boven... makkelijk is dat wel :oops:
Ik zet alles op z'n plaats (en zie wat er nog meer nodig is) :roll:

Ik ga niet op iedereen reageren, wens jullie allemaal het allerbeste
Als het straks na het eten droog blijft ga ik nog een paar kaarten bussen,
bij de oude buurvrienden...als dat klaar is heb ik een uurtje gestapt
en is het tijd voor wat rust... :oops:
De zon probeert wel maar of het lukt.... dat is de vraag
Groetjes allen en tot.....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 dec 2020, 14:17

Wat was dat voor vuiligheid onder de diepvries!
Geen muis te zien, geen levende en geen dode.
Wel een massa visitekaartjes.
We hebben samen de diepvries verzet.
Evenals de was machine.
Zeggen dat ik dat tot voor kort allemaal in mijn eentje deed.
Nu verschoof die diepvries geen millimeter bij mij.
Samen ging het nog.
Ik heb zo wieltjes om er onder te zetten, maar ik denk dat we daar niet goed in waren.
Die bleven niet goed staan onder het toestel.
Maar, de garage is spic&span nu.
En dat op een voormiddag!
Anders is dat voor dagen bij mij.

Hier is de zon even komen piepen maar ze heeft het al opgegeven.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

14 dec 2020, 15:33

goede namiddag
ben naar de bakker geweest en een toertje gaan wandelen,
het is mooi weer,morgen voorspellen ze weer regen,

dank je wel allen voor de reaktie's van mijn foto's

clive graag gedaan hoor
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 dec 2020, 06:29

Goede morgen seizoentjes,

De te verzenden kerstkaartjes zijn geschreven en in een overvolle brievenbus gestopt. Ventje zei dat hij moest oppassen dat ze er niet terug uitvielen. het lichtingsuur is ook veranderd, denk dat ze anders het niet meer aankunnen. Dus nu zien hoe laat de kaartjes op hun bestemming komen. kreeg schrijfkramp toen ik bezig was.
Vandaag de in de buurt te bussen kaartjes want ik moet toch om leesvoer en mijn middagmaal + Ventjes avondeten.
Mijn poetsje was 15 min te laat, ze zat aan de verkeerde kant van mijn straat. ze heeft wel een gps, maar daar kijkt ze niet naar. Enfin, ze was hier dan en heeft het aanbod van een kopje koffie afgeslagen want ze wilde die 15 min inhalen. De strijk is pico-bello gedaan en de badkamer blinkt zoals nieuw. Wat mij betreft mag ze blijven. Ze heeft ook de ramen gedaan want je kon er amper nog doorkijken en die zijn zonder strepen. Jammer dat het nu regenweer is, maar ze zijn gedaan.
We aten gisterenavond Kip in de pan en rara wie is er genezen? juist. Aan zijn gemiauw te horen scheurde hij van de honger!
Ventje heeft last van zijn slokdarm en heeft zijn biertjes niet opgedronken. Bij de dranken centrale scoorde hij nog twee flessen bier van 75 cl want ze waren vergeten hem van die actie op de hoogte te brengen. verleden week waren het gewone bakken ipv 6 +2. Hij heeft een Omer en een Gulden draak.
De collegaatjes krijgen elk voor hun kerst een fles Rode wijn. Voor N. een Spaanse en voor V. een franse. N. is stapelzot op alles wat Spanje geörienteerd is dus dat zal wel snor zitten. Ze gaat elke vakantie daar gaan doorbrengen.
Nederland zit nu in totale lockdown. Alleen voedingswinkels mogen open blijven. Gelukkig moet Suus niet ver lopen voor een AH. De erfeniskwestie van Hans is nu ook opgelost en ze krijgt maandelijks een bedrag bovenop haar uitkering. Haar massagepraktijk is nog steeds gesloten.
Poetsje zou nog 1 keer kunnen komen en net die week moet er bij mij bloedafname gebeuren en de dag nadien gaan we naar moeder. ik denk wel dat het buro zal bellen om te vragen hoe tevreden ik was. Ons beltarief is veranderd dus het is nu onbeperkt bellen naar de vaste telefoon. Tijdens ventjes vakantie kijken om die vaste lijn eruit te gooien, letterlijk en figuurlijk. Toen Vinny nog leefde lag dat ding met regelmaat tegen de stenen. Die moest ook overal op, onder en achter kruipen.
hij sprong ook via de tafel op de kast(en) dus daar ook 't een en 't ander moeten rechtzetten of oprapen.
Ik heb koffie gemaakt en gisteren moest ik nog in 7 haasten de afwas van de ardeense oester doen want ventje had de oude grillpan weer gebruikt en die wast niet goed meer af. Dan eitjes gekookt en een oplossoepje gemaakt want de soep mag weggegooid worden. We maken dan morgen andere: wortel/bloemkool. ik ga eerst moeten kijken of ik nog genoeg grote uien heb. ik moet toch een kaartje gaan afgeven aan de groenten en fruitwinkel en dan kan ik nog wat fruit en uien meenemen.
Dus ik moet vandaag 3 winkels doen als het een beetje gaat met de knoken. Het is weer zeer vochtig en gisteren toen we moesten verluchten vond ik het toch wel heel fris.
De coupons op de ldl app zijn zeer teleurstellend deze week. Ventje vond het ook. het gehakt van de ldl lust hij al lang niet meer, geef hem maar het gemengde gehakt van bij de beenhouwer. Die is overgens zeer populair. ze gaan daar dagelijks wel ettelijke plateaus van verkopen. ook de gemengde worst tussen een broodje is lekker. maar ik denk dat ik eens een rol bladerdeeg in huis ga halen en er worstenbroodjes mee zal maken. We zaten gisteren naar komen eten te kijken toen we overgestapt zijn op U-tube via de televisie. Ventje heeft zelfs geen dvd bekeken, die kwam boven, legde zich neer en viel in slaap. in tegenstelling tot mezelf. ik heb wel ettelijke uren wakker gebleven.
We gaan ons even naar de boerderij begeven om te zien of de boot gevuld is geraakt en wat de nieuwe lading is. want mijn schuur is vol en ik heb geen expansie matriaal genoeg om die up te graden. idem voor de silo. Er begint ook een nieuwe Derby en ik hoop geen bloesemderby want wij halen dat konijn nooit in. zelfs al doen er meerdere mee. Ik heb gisteren toch een kip gevangen in de vallei. m'n totaal is nu 2.
Ik moet straks ook fb op om iemands adres op te vragen.
Koffie is bijna op, ventje zal er ver ook zijn en dan doen we verder aan wat we ook willen beginnen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 dec 2020, 09:49

Afbeelding

Alle seizoentjes een aangename dinsdag :wink:
Donker weeral maar ja we zijn in de
donkerste dagen van december :oops:

M-M fijn dat je tevreden bent van de
nieuwe poetsvrouw... plezant als het netjes is hé :)

Mijn kaarten zijn allemaal weggeraakt en
toen kwam er nog een onverwachte in de bus :oops:
gisteren dus opnieuw schrijven .... zo blijf je bezig :lol:
maar ik antwoord graag op een leuke kaart
via de pc zijn er ook al binnengekomen
de postbodes zullen hun werk hebben dit jaar... :)

Helena, onder zo'n toestellen zijn dat verzamelplaatsen
van stof en vuil, dat kan niet anders, ze worden ook
niet elke week verzet, dat is onmogelijk alleen
maar je bent blij dat het weer proper is :lol:

Ik wens alle seizoentjes een aangename dinsdag
was gisteravond niet meer aan de pc geweest
ik was moe en ben al om 22u gaan slapen :oops:
en nu moet ik naar de mailbox, die zit vol... :lol:
ook daar is "opgeruimd is netjes".... :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 dec 2020, 09:54

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Vandaag al veel gedaan enkel de bovenverdieping moet er nog aan geloven. Wat poetsen betreft dan toch. Ga ook nog 2 machines was instoppen, eentje daarvan moet ik gaan ophangen, want die mag niet in de droogkast. Strijk dan vandaag al de droge was. Wij moesten gisteren naar Shopping en waren zeer tevreden dat we daar konden vertrekken. Maar vandaag moet ik met de fiets terug naar Shopping, want had gisteren 2 horloges van mij binnen gedaan voor nieuwe batterijtjes en die moet ik na 12.00H gaan halen. Maar dat is vlug gedaan. Ga eerst met Matice wandelen en zijn oefeningen doen. Gisteren dan een uur met hem gewandeld en daarna naar shopping waar het niet vooruit ging. Met als resultaat dat ik 2 pijnstillers moest nemen toen we thuis kwamen, nu is de pijn ietsje minder. We zullen maar geduldig zijn.

Wilde eend, Granny M, dankjewel voor de zeer mooie kaarten . Ben er heel blij mee. Wingerd , jij ook, maar ik dacht dat ik jou al bedankt had.

Anjelier, goed te lezen dat jouw arm alle dagen wat beter wordt. Toch nog maar niet forceren.

Oma-C, fijn zo, jouw ogen zijn goedgekeurd. Het mag ook wel eens meevallen.

HVT, jouw garage spic & span na het harde werk. Bestaat dat eigenlijk nog, spic & span ???

Mammyretro, jij bent gisteren fijn gaan wandelen, fijn voor jou.

Muddy Maddy, proficiat, alle kaartjes geschreven :) . Fijn dat poetske meeviel, eerlijk gezegd zou ik dat niet op 4 uur klaar krijgen, de badkamer en de strijk en de vensters. Dus ik hoop dat ze lang bij jou mag blijven.
En het beste nieuws is wel dat Gimly beter is.

Vanavond maak ik een varkenshaasje, dat is relatief vlug klaar, met broccoli en puree. Manlief eet het liefst puree en als ik dan eens gewone aardappelen op tafel zet, prikt hij met zijn vork die dusdanig stuk dat het op puree lijkt :D :D

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Groetjes aan jullie allemaal en een knuffel mag niet ontbreken.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 dec 2020, 11:01

Hallo iedereen,

MM: ben blij dat poetshulp zo goed is meegevallen.Hopelijk kan ze blijven.

Mijn kaartjes zijn van vrijdag gepost en die hier in de buurt van gisteren.

De kerstster hangt ook buiten, het was een oproep van de plaatselijke vrouwenbeweging om aan de straat een ster met een wens op te hangen.De bedoeling is om tijdens een wandeling de wensen te lezen.Manlief en ik hadden uit isomo een ster gesneden en met stift een kerstwens opgeschreven.

In de kamer van vader is er ook al kerstsfeer.Lichtjes aan de muur, een kleine kerstboompje op tafel, een kerstroos aan het raam en een krans aan de deur.Vader was content.

Weeral een grijze , regenachtige dag.Denk van hier een kast uit te kuisen.Kan hier eigenlijk niet veel doen.Zolang de vloer niet volledig afgewerkt is.Wanneer dat zal zijn, weet ik niet.Wel raar, als je naar de winkel belt, wordt er niet opgenomen.Stuur je een mail , geen antwoord.Manlief denk dat daar iets niet pluis is.We zien wel.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 dec 2020, 12:12

Goede middag,

Volgende seizoentjes bedankt voor de kerstwensen: Clive, Wilde Eend en Anjelier.

Nog Goed nieuws, Poetske mag blijven! :D
Cats Rule!

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

15 dec 2020, 12:36

Heb daarnet zo iets leuks meegemaakt... Moet het even delen met jullie. Buurvrouwke kwam met haar I-pad even aanbellen. Ze had op Facebook ( ik zit daar niet op ) in de groep "Zijde van WW" een oud filmpje (1973) gezien van de plaatselijke turn-club
en kwam vragen of ik daar ook in had gezeten. Het was een optreden samen met Johan Verminnen voor het Gemeentehuis, ik herkende er wel velen van.
En bijna op het einde (duurde niet zolang) kwam mijn moeder toch wel vol in beeld in haar blauwe trainingspak met rek- en strek oefeningen op de zang van J.V. :D Ik wist niet wat ik zag, nog eens en nog eens teruggespoeld, het duurt ook niet lang natuurlijk. Ze was toen 60 jaar. Buurvrouwke zal het proberen door te zenden naar mijn e-mail. Was wel mijn vitamientje voor een hele tijd !
Hoop, dat jullie vandaag ook iets leuks onverwachts meemaken ...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 dec 2020, 14:08

Goede middag alle seizoentjes,
De zon is erdoor gekomen en het is
ongeveer 11° dus niet echt koud
Voor ik mijn dagelijkse wandelingetje ga doen
eerst alle kaartzenders bedanken voor
de mooie kerstkaart :lol:
Hartelijk dank!! aan clive , mammyretro,
anjelierken en wilde eend ze hangen
mooi te zijn aan de kaartenhouder
heel gezellig en fijn... Dank u :lol:

granny M dat was een leuke verrassing :lol:

Nu ga ik mijn jas aandoen en een stapje doen
het is droog dus ervan genieten :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".