Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

17 okt 2020, 18:53

Beste mensen,

succes met jullie nieuwe hoekje in herfstsfeer


Afbeelding
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Michelly
Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Locatie: Maaseik

17 okt 2020, 19:57

Dank je Redpoppy!
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
________________________________________

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

18 okt 2020, 08:25

Bedankt redpoppy 👍

Goedemorgen.
Afbeelding

Zoek de duif, dagelijkse gast, in vijf happen telkens zijn portie appeltjes binnen.
Afbeelding

Heb last aan rechtse knie, cortisone spuit is niet meer afdoende om me een tijd comfort te geven.
Als alles weer normaal is een prothese overwegen, revalidatie op verplaatsing en Staf mee met mij.

Straks onze kop even buiten steken, krijg Staf niet verder dan kortbij, dan daar maar iets gaan eten.

Gisteren met mondmasker op gezelschapsspel met dochter gespeeld, het spontane gebabbel en de humor erbij waren niet zoals anders. Mondmasker een noodzakelijk iets maar het doet wat met je ademhaling.

Groetjes, de koers zal hier ook het middelpunt van de dag worden.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

18 okt 2020, 08:43

goeie lichtjes zonnige morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

18 okt 2020, 08:56

Dank u wel Redpoppy voor het nieuwe hoekje !

Corry, ik hoop voor jou dat je knie vlug beter wordt, dan operatie en op revalidatie samen met Staf, het zijn toch wel hele veranderingen in jullie leven. Hou jullie goed !

Voor jullie allemaal een gezellige zondag !
Ik kijk al uit naar mijn kleindochter Dascha.
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

18 okt 2020, 10:36

Goedemorgen allemaal!
Bedankt Redpoppy voor het nieuwe hoekje!
Knappe kleindochter van je Omadina!
Viv heel mooie tekst en maar al te waar, heb de tekst gekopieerd en op fb geplaatst dat mag toch hé?
Corry dat is heel pijnlijk denk ik jou knie...bij ons mama en ik is het voorlopig nog zonder mondmasker.
Make’s poetsvrouw en haar kapster dragen mondmaskers en al degene die het appartementsblok betreden waar ons make woont moeten verplicht een mondmasker dragen!
Yvette ja Elise ziet er helemaal anders uit met haar bril, ze moet hem enkel dragen om tv te kijken en om het bord in de klas te zien...ze was hier gisterenvoormiddag...
Afbeelding
De tv staat hier al op ventje kijkt naar de ronde...ik ga onze living dweilen ondertussen de vloer is vuil...op vrijdagavond blijven de zoon en zijn keppekes hier eten en het was zelfgemaakte pizza en ieder mocht zijn eigen pizza beleggen met beleg naar keuze en onze zoon is nogal de slordigen en heeft weer vanalles gemorst op de grond met gevolg van vele vettige plekken op de vloer.
Ik ga aan de slag, nog een fijne zondag daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

18 okt 2020, 11:04

Goeie zondagmorgen

Dikke Merci Redpoppy

De strijk is weggewerkt, de keuken ruikt naar hutsepot, er is vers brood.....
Waarmee ik dan de rest vd dag zal vullen ?????

Koers kijken, Lezen, Surfen......

Gisteren zoals gepland naar zee geweest.
Wandelen : JA 10 km
WIndowshopping : NEE, niet te doen met mijn W dat haat hij
Terrasje : tegen de tijd dat we daaraan toe waren regende het en binnen wilden we niet.

Enkele plaatjes v aan zee :


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

18 okt 2020, 11:16

Zojuist nog in het afgesloten hoekje gaan lezen.
Vivke zetten daar een tekst neer waar je geen speld tussen krijgt.
We staan machteloos.
Verdriet om wie je niet kan zien en knuffelen.

Juist een bericht kleinzoon papa van onze kindjes komt samen met zijn vrouwtjes dinsdag namiddag langs.

Veveke, Elise is al een klein dametje, Romy moet ook voor dezelfde reden een bril dragen.

Omadina, een kleindochter welke veel bij je was, maakt dat ze dichter bij je staat. Weet het ook uit ervaring.

Groetjes
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

19 okt 2020, 09:12

raar moest me weer aanmelden

Goedemorgen iedereen
Het weekend weer voorbij..
Hopelijk een goeie nieuwe week,
Voor jou en mij
Wat het weer ons ook geven mag..
Er zit altijd wel iets goeds in iedere dag.
Wens je een fijne aangename maandag!

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

19 okt 2020, 11:16

Goeie zonnige voormiddag :wink:

Meme-Rietje op de poëtische toer :wink:

Koers zoals gisteren mag voor mij elke week, leuk om volgen vanuit je luie zetel
maar
ter plaatse gaan zien is natuurlijk nog veel leuker :lol:
die sfeer, die geuren, die kleuren.....
't zal iets voor volgend jaar zijn.

Menu : Hutsepot en die zal vandaag vast nog beter smaken na een nachtje trekken.
Oud maar niet Out

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

19 okt 2020, 17:30

Goede namiddag allemaal!
Ben net terug thuis van ons make weer naar haar appartement te voeren...en ben boos waarom?...awel aan de appartementsblok van ons make zijn er 6 parkeerplaatsen voor gehandicapten...er staan daar altijd maar 1 of 2 wagens op die voorbehouden plaatsen, dus zet ik mij zo dicht mogelijk bij de deur op zo een parkeerplaats en ik ga mee met ons make naar boven en ben in 5 minuten terug...ja en ik wil terug in mijn wagen stappen en komt er daar een oude vent naar me en zegt dat ik daar niet mag staan!
Ik argumenteer dat ik dat weet maar dat mijn make bijna niet kan stappen en dat ik er hoogstens 5 minuutjes sta, waarop hij zegt ja als ik de politie bel zul je een boete hebben van 150€ en ik zeg godverdomme man waar jij je mee bezighoud :evil: :evil: :evil: en weg was ik!
Ik zou er kunnen inkomen als die vent mij daarover aanspreekt moest ik daar uren staan maar ik sta er maar 5 minuutjes!
Ja het was mijn dagje niet vandaag ik ben ook nog gevallen...ik moest kaarten afhalen in de schouwburg en ik was tevoet gegaan wegens het mooie weer, ik passeerde voor een frituur en ben er weggegleden over vertrapte groenten, ben met een smak tegen een garagepoort gebokst, gelukkig heeft mijn handtas de zwaarste schok opgevangen en heb ik me niet pijn gedaan, ik kon direct op mijn knieën kruipen om weer recht te staan! En in het weer naar huis gaan heb ik me verslikt aan mijn eigen speeksel...ik moest kokhalzen en hoesten amai...gelukkig heeft het niet lang geduurd vooraleer het over was!
Voila sè blij dat ik ne keer mijn hart kon luchten!
Straks naar de les muziekatelier oef was me het dagje wel!
Wens jullie nog een fijne avond daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

20 okt 2020, 09:25

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

20 okt 2020, 10:22

Goedemorgen

Veveke, oude mensen zijn hetzelfde als toen ze jong waren. Je had pech zulk iemand tegen te komen.
Zachtaardigheid zit in de genen , het verschil is dat sommige oudere denken dat ze vrij van spreken zijn.
In een verzorgingshuis weten ze daar raad mee.
Gelukkig ben je bij het uitglijden goed terecht gekomen.

Kleinzoon papa van onze kindjes zou vandaag samen met zijn vriendin langs komen. Gaat niet door, iemand op zijn werkvloer is besmet.
Ook bij onze kindjes is er even onrust, plus broer zijn oma is besmet, Jarne heeft nog bij haar geweest, zit ook in dezelfde klas als ons kleintje Romy.

Zo zie je maar hoe snel deze virus ons kan overvallen. Wij blijven op ons eiland,

Nog een fijne dag 👋

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

20 okt 2020, 10:27

Goeiemorgen iedereen

Ja ook voor jou Veve

Tja dat zijn zo van die dagen....
't kan alleen maar beter gaan vandaag
en die oude zuurpruim had misschien ook zijn dagje niet :roll:

Corry, gelijk heb je dat je zoveel mogelijk contacten vermijdt en je zorgen maakt, je zou voor minder als je vaststelt dat er meer en meer mensen in eigen omgeving besmet zijn.

Gisteren hebben we van het mooie weer geprofiteerd om nog een mooie wandeling te maken met een vriendengroepje. Coronaproof, op afstand, in de vrije natuur, zonder stop
Vandaag opnieuw, maar dan alleen met zus een schoonbroer ?
We zien nog wel.

Menu : Schelvis met venkel en gebakken aardappel, appeltaart :wink:

Enkele beelden van gisteren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

20 okt 2020, 10:29

Gisterenmorgen heeft Dr Muermans me dus mijn 3e gelspuit in mijn schouder gegeven.
Nu moet ik een maand afwachten, als de pijn dan nog aanhoudt volgt een echo en waarschijnlijk een operatie.
Omdat de pijn nu al veel beter is heb ik er vertrouwen in, afwachten dus.
In AZ Delta Bruggesteenweg is het heel veilig, alles wordt direct ontsmet, ver uit mekaar in de wachtzaal en vriendelijke begeleiding aan de inkom.
Na mijn onderzoek moesten ze wel op afstand in een lange rij buiten wachten, het was er heel druk!

In de wachtzaal van de cardiologie was ik wel verwonderd dat we zo dicht bij mekaar zaten in deze nieuwe kliniek.
Eerst kwam een verpleegster me halen om te fietsen. Ik vroeg nog of de bloeddrukmeter niet op mijn linkerarm kon bevestigd worden maar dat mocht niet, wat natuurlijk pijnlijk was telkens dat opspannen op die zere arm!
Gezien mijn meestal lage bloeddruk ’s morgens heeft Dr Deceuninck me geraden ’s middags Losartan plus te nemen en dat is het enige wat er veranderd is(dat deed ik al zelf enkele dagen dus ben ik niet veel opgeschoten!)
Ik kreeg wel een pluim omdat ik zo goed mijn bloedwaarden bijhoud.
Het was dus een lange "kliniekdag" maar eigenlijk ben je daar veilig!

Deze namiddag komt Vicky, 4 weken geleden dus zal ik veel moeten "commanderen" want er moet hier deftig gekuist worden!
Zijn uw kuisvrouwen gewend om een mondmasker te dragen? Zij heeft er hier nog nooit een opgehad maar de Corona is toch almaar sterker hé!
Voor mij , zelfs als ik me beter voel nog lang geen markt want zonder toiletmogelijkheid ga ik niet! De winkels zullen ook wel triestige dagen hebben: zonder een koffie of ander drankje is dat shoppen toch niet hetzelfde!
Maar dat zijn allemaal luxeproblemen naast de hoge slechte Coronacijfers!
Toch moeten we blijven hopen...
Ivette