In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 jun 2021, 08:34

Goede morgen seizoentjes,

vanmorgen wakker gemaakt door een luide knal en dan drash national.
het was weer te geweldig warm gisteren. volgens de meteo zouden er vanmiddag ook een paar donderbuien zijn. ventje gaat geen goed weer hebben op zijn verjaardag. hij zou een cote à los op de bbq leggen, maar het gaat regenen. plan is dan gegaan naar take- away, alhoewel we ook met tuutje naar een fast food restaurant kunnen rijden. want zaterdag en zondag staan er altijd klachten in de revieuws. te laat, te koud enz. vandaag slaatje maken van tomaten in olie en azijn. en een romeins slaatje met van alles en nog wat.
't is te zien wat er in de frigo ligt.
ventje gaat alle boodschappen in de carref. gaan halen aangezien het vanmiddag ook weer lelijk kan doen. dat betekend dan geen frituursnacks.
vandaag de afwas doen op 't gemakje. was spaghetti.
en een begin maken van een klein wasje te draaien.
verder hier eens stofzuigen want gisteren is ventje van stad en zijn prik gekomen met van alles en nog wat onder zijn sportschoenen. heb wel bijna alles weggeveegd want ons meneertje lag te slapen. ( en die mag je dan niet storen)
het is weer begonnen regenen.
ga een glas koud water drinken want ik vind het hier beneden ook ferm warm en we moeten ooit eens die plafondventilator aanschaffen. anders wordt het een gewone staande ventilator. :?
gisterenavond was het op de slaapkamer niet te doen van de hitte.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 jun 2021, 08:40

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, hier is al wat
fijne regen gevallen, :roll: niet veel, en dat met veel wind
Ik werd vroeg uit mijn bed gewaaid :lol:
Ben dan maar opgestaan en heb alle ramen gesloten
voor de zekerheid.
Het ziet er onweerachtig uit, de weermannen beloven
een zwoele dag met naar het einde, hevige onweders
dus alles vasthangen wat kan gaan vliegen, en
voorzorgen nemen op hagel en zomeer. :oops:
Beter te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg :oops:

Dag Bekske, het regent al op de bloem in je prentje, :lol:

Helena, hier kan het ook nog gaan met de warmte binnen
maar het koelt 's nachts niet meer af, :oops: :roll:
en vanaf vandaag mogen we elke dag onweders verwachten
we moeten zorgen dat niks kan gaan waaien voor alle zekerheid :roll:

anjelierken, fijn je vader zal content geweest zijn om z'n
achterkleinkindje eens te zien :wink:

allen een fijne donderdag en groetjes... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 jun 2021, 10:18

In geen dagen zo slecht geslapen.
Ik zal maatregelen moeten treffen om de zomerkamer te gaan gebruiken.
Iemand lastig vallen om mee een nieuwe matras te gaan kopen voor dat bed in die kamer.
Maar dat wil ik wel zelf testen en zien wat ik koop.
Hoewel gisteravond was het daar zowat even warm als op mijn kamer.
Eventjes doorbijten.

Vandaag leesdag.
Ik heb een ongewoon boeiend boek gevonden.
Op goed geluk uit het rek gevist in de bib.

Ondertussen heb ik al door dat ik geen grote werkzaamheden moet plannen in die warmte.

Nog een fijne dag aan allen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 jun 2021, 11:51

Afbeelding
Goede(bijna) middag Seizoentjes,

Weinig tijd vandaag. Gisterenavond is er een deel van de vloer in de hal voor de voordeur uitgebroken. We kregen op bepaalde momenten, zeker als het warm was, de deur haast niet meer open en dicht.
Mijn ex buurjongen heeft samen met manlief een deel van de vloer uitgebroken en dat geeft natuurlijk wit stof. Het is begonnen met een haarbarstje in de marmeren vloeren dat kwam doordat er vocht is onder gekomen omdat ze net voor deze tegels een verkeerde chape hebben gebruikt. Dat is nu opgelost en daar zullen we voortaan geen last meer van hebben. Bovendien hebben we nu dat deel van de vloer er toch uit moest, een grote vloermat besteld, iets meer dan een meter op een meter, die dan als het af is, verzonken ligt in de vloer. De afwerking ervan gaat ex buurjongen zondag doen terwijl wij naar de hondenschool zijn. Hij kan onze sleutel gebruiken die bij onze buren , zijn ouders dus, gebruiken. Maar eerst moet ik vandaag de hal stofvrij en proper krijgen, een heel werkje. Maar het gaat dan wel mooi zijn als het af is, hoop ik toch 8O .
Buurjongen bleef na de werken nog een beetje hangen bij ons op het terras. Ik zei hem dat hij zijn uurtjes werk en materiaal zelf moest bijhouden, zodat we hem correct kunnen betalen. Maar dat ventje heeft zo'n goed werkattitude, ongelooflijk. Hij speelt op hoog niveau volleybal en hij zei dat hij droomde van een bepaald merk volleybalschoenen, hoge zodat ook zijn enkels beschermd zijn. Maar hij vond ze nog al prijzig . Dat gaf mij het onmiddellijke idee hem 2 envelopjes te geven. Eentje voor de werken en het materiaal en eentje waar hij "verplicht" zijn sportschoenen moet van kopen. Want de zijne zijn versleten. Bovendien hebben hij en zijn (in verwachting) vriendin 3 jaar geleden een mooi appartement gekocht. Ben er heel zeker van dat hij er heel blij mee gaat zijn. En hij verdient dat ook, zo'n presentje voor zichzelf. Zijn zus heeft door het feit dat zij getrouwd zijn en nu bevallen is van hun derde kindje, een beetje automatisch veel meer van ons gekregen in verhouding dan hij. Toen zij hun appartement kochten, hebben ze enkel hun frigo- diepvries van ons gekregen.
Voilà en nu ga ik doordoen.

Liefs aan jullie allemaal en een verkoelende knuffel.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 jun 2021, 14:51

Heu de planning was veranderd.
Gezien de regenton helemaal leeg was heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om ze proper te maken.
Gezellig met tuinslang gewerkt. Tegelijkertijd dan ook maar de dakgoot die uitmondt in de regenton proper gemaakt...En zo nog wat...Straks alles opnieuw aaneen knutselen. Als dat niet moest lukken dan is er de jongste die de boodschappen komt brengen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 jun 2021, 22:28

Hallo iedereen,

De rode duivels hebben gewonnen tegen Denemarken, maar ze hadden toch moeite.In de eerste helft vonden we dat de Denen beter waren dan de Belgen.Manlief had de nodige commentaar , niet te doen :D .Precies of hij stond zelf op het veld :D .

Vandaag toch de airco aangezet, ondanks dat de luiken al enkele dagen dicht blijven.Eenmaal de temperatuur hierbinnen boven de 25° is, zetten we de airco aan.

Clive: ook werken binnenshuis? Brengt altijd veel stof en werk mee, maar daarna zit je wel proper, en ben je blij dat het gedaan is.Wij zijn ook heel content van de vloer, daar zie je echt geen vuil op.Als je gedweild hebt, zie je het aan het water.

Heb de eerste aardbeitjes geplukt.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 jun 2021, 07:50

Goede morgen seizoentjes,

Zijn gisteren naar de kermis geweest maar het was te druk, te warm en dat mondmasker was er te veel aan. er stond heel veel volk bij Linda en de muntjes waren nog niet open. er hing wel een briefje. en het was precies overspoeld door anders gekleurden. Die hebben voor niets respect, zelf niet voor iemand die met een stok gaat. wij zijn langs de achterkant van de wagens teruggekeerd en omdat ik naar beneden moet kijken met al die kabels zag ik een briefje van 5 euro liggen. dus achteloos met hun uitkeringen zijn ze dus ook. heb er mijn stok opgezet en ventje laten oprapen. dient dan voor een deel van ventjes verjaardagskado. of een deel van het geld dat we nu gaan mogen betalen voor de ontvangst van buitenlandse pakjes.
na de kermis zijn we dan buiten gaan zitten met een drankje. een hapje hoefde niet. en ik heb " alfie in de sneeuw" uitgelezen. maar ik had niet genoeg beschutting voor de therapeut te lezen. moeten toch een tussenoplossing vinden voor die zakkende zon aangezien mijn sponsor geen aanstalten maakt om de portemonee te openen. ik denk van deze mogen even te gaan surfen naar AS adventures voor een tijdelijke oplossing.
schoonmoeder belde ventje om hem te feliciteren. hij zei dat ze raar klonk. precies dronken. in en uit praten. ze dacht dat het gisteren zijn verjaardag was. die val op haar schouder begin 2020 heeft haar dus helemaal geen deugd gedaan. ik denk dat ze het volhoudt tot de offspring van haar kleinzoon geboren is en dan rap zal aftakelen. ik vermoed dat ik dan veel bij mijn moeder zal zitten want noch schoonbroer of ik behoren tot de onmiddelijke familie en dat werd ons heel goed duidelijk gemaakt toen er de maatregelen voor mijn dementerende schoonvader in voege traden.
met andere woorden: wij hebben niets te zeggen omdat we maar aangetrouwd zijn. Vind dat erg, zo'n mentaliteit.
ik zat zo te denken na ons blitz bezoekje aan Linda dat voor ons de kermis verleden tijd is. we beleven er geen plezier meer aan. zelfs geen oliebollen gaan halen want wat zijn oliebollen? wat deeg in de olie en met bloemsuiker bestrooid.
Vandaag garnaalkroketten. dat zal me beter smaken. ben benieuwd of ons restaurantbezoek zondag ons gaat bevallen. indien niet dan heeft Covid voor mij veel kapot gemaakt.
ik hou me nu liever bezig met lezen en nu als het kan buiten te zitten.
wil vandaag hier een mop zwieren met dat Poetske maandag niet geweest is. ventje moet maar afwassen. maar het is nog vroeg.
ventje zit de on-line krant te lezen en maar commentaar te geven. ik ga vlug iets anders doen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

18 jun 2021, 08:24

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 jun 2021, 08:32

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Heb gisteren met veel moeite vooral omdat het zo warm en zwoel was, alle wit stof in de hal weg gekregen. Ook mijn vuurrode muur ontstoft. Ook de trappen en de traphal waren geraakt met wit stof. Het ergste waren mijn handtassen, die staan op een rekje in de hal en die stonden allemaal dan nog een open ook. En die hingen vol wit stof. Manlief zei zeker gaan water te gebruiken opdat stof, want dan zouden ze allemaal strepen hebben. Maar ik zag buurman in de tuin en vertelde dat van die handtassen en die kwam met een prachtidee. Hij zei me zijn luchtdrukreiniger te komen halen en dus met droge lucht mijn handtassen te ontstoffen. Ben die dus gaan halen en dat was echt wel een goed idee. Handtassen waren op een mum van tijd buitenkant en binnenkant stofvrij. Daarna nog eens met een proper vochtig doekje ze afgeveegd.
En tenslotte de hal ontdaan van wit stof. En dan daar grondig gedweild, vandaag nog eens overdoen.
We waren gisteren wel in een buurtje leenbui. Want manlief moest een identiteitskaart hebben, maar dat hadden we niet. Overburen zaten buiten in de schaduw en riepen me. Ik blij dat ik even uit het stof was, even een praatje met hen gaan maken. En het gemis van de ID reader kwam ter sprake waarop overbuurman zegt dat we dat niet moesten kopen en hij ging vervolgens de zijne halen. Vandaag alles terugbrengen, want het was laat gisteren toen ik gedaan had. En toen was ik wel meer dan toe aan het wassen van mijn haren en een douche, me meteen verzorgd en een nieuw pyjamaatje aangetrokken.

Muddy Maddy, ben ik verkeerd? Ik dacht dat ventje morgen pas jarig was. Heb wel een kaartje gestuurd.

Anjelier, de airco staat hier van gisteren in de keuken/living ook aan, op de slaapkamer heb hem al een aantal dagen aanstaan. Het is hier heerlijk fris. Moest lachen met jouw manlief met zijn reactie op de voetbal.

Oma- C, jij hebt vast ook gekeken. Heb geen van de wedstrijden kunnen zien, maar hoorde wel een gejuich op straat toen de Belgen een goal maakten.

Zo, ik ga doordoen, living moet nog worden afgeveegd, daar ben ik gisteren niet aan toe gekomen. En als dat gedaan is, kan ik hier grondig dweilen.

Voor iedereen een mooie vrijdag gewenst. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 jun 2021, 09:23

Afbeelding

Alle seizoentjes een fijn vrijdag, :wink: hier heeft het vannacht
hevig geregend ,ik werd er wakker van en ben de ramen gaan sluiten
anders kon ik dweilen... :oops: :roll: Nu is het grijs....
met af en toe een streepje zon,
We moeten zien wat het wordt, het is vochtig en zwoel
en op veel plaatsen wateroverlast ik hoop niet
dat jullie schade hebben gehad :roll:

clive ja ik heb de voetbal gezien, de 2de helft was stukken beter
en toen werden de goals gemaakt, dank zij De Bruyne :lol:

M-M, gisteren vond ik het ook geen weer om op de kermis te lopen..
't is maar wat je interessant vindt hé :lol:

anjelierken een 'brombeer' die dacht dat ie op het veld stond :lol:
ik ken dat, ik heb dat ook dikwijls dat ik grom tegen die spelers
maar ja, ze hebben het na de time toch goed gemaakt
ik heb nadien nog oranje gezien ook dat was ook een
arm beestje.. :oops: ...maar ze hebben ook gewonnen

Bekske een goede dag, en dank voor je plaatje
de druppels staan nog op de bloem... mooi :wink:

helena de planning veranderd, dan blijft het spannend :lol:

Een fijne dag allen en straks een mooi weekend :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 jun 2021, 11:17

Dat was weer gemakkelijk se, een mooi overzichtje oma-C, waarvoor dank.
Bekske ook dank je wel voor je plaatje.
Mij is dat niet gegeven zoiets te maken.
Ik wou een offerte tekenen in PDF.
Ik weet dat ik dat al gedaan heb.
Meer dan één keer zelfs.
Vandaag lukte het niet...
Ik snap het niet.
Gisteren nog gedaan met de jongste, maar die was nogal rap om het zelf te doen.
Het wordt tijd om mijn pc met pensioen te laten gaan zegt hij.
Ik denk het ook.
We hebben een rechthoekige parasol extra besteld bij de winkel van ons allemaal.
Het is hier echt niet te doen sinds die bomen allemaal weg zijn.
Dank u wel buurman...
Eerst vliegen alle bomen eruit en nu heeft hij een soortement overkapping gebouwd over zijn zonnig ontbijtterras. Het wordt te heet. Ah ja...
Jongste zou zeggen dat een mens in zijn hof doet wat hij wil...

Heeft dat geregend en geonweerd vannacht?
Ik weet het niet, ik heb goed geslapen denk ik...
Maak er een mooie dag van.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 jun 2021, 11:36

@ Clive, je bent wel juist. ventje verjaart pas morgen: zaterdag.
hij dankt volgende seizoentjes voor zijn uit de bus gehaalde kaartjes: Oma C, Clive en MJ.
ze zijn stuk voor stuk mooi.
morgen toch maar eens kijken voor een cote à los want het zou de beste dag zijn. zondag gaan we we eten met moeder en vriendin 1.
Hvt: dan zal je computerloos zijn of ben ik mis?
Fijne dag verder!
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 jun 2021, 12:27

Neen hoor, normaal gezien zetten de kinderen de gegevens van de ene pc dadelijk over op de nieuwe.
Ik moet alleen maar durven een nieuwe bestellen.
En eventjes uitkijken naar wat welke waar kost.
Ik weet wat ik wil, maar, terwijl ik de deze helemaal alleen gekocht heb, na prospectie en goedkeuring door de oudste, heb ik nu een beetje koudwatervrees...

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 jun 2021, 12:45

Hallo iedereen,

MM: die oliebollen kan je gemakkelijk zelf maken , is helemaal niet moeilijk.Als je het recept wilt, laat maar weten.

Deze nacht flink geregend, gelukkig had ik alles dicht gelaten.

Deze voormiddag boven gepoetst, ik had geen kou :D :D

Ons kipjes lopen echt op "wolkjes", en daarmee bedoelt ik niet dat ze naar de pedicure geweest zijn :D :D :D .
Op hun terrein ligt het vol met het stuifmeel van de populieren.Precies of het elk jaar meer en meer wordt.Tot zelfs in huis vind ik hier en daar van die wolkjes.Ze kleven ook tegen de horramen.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

19 jun 2021, 06:59

Afbeelding