In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 mar 2022, 10:23

Ja wat moet ik vertellen?
Dat er niets te vertellen valt?
Dat alle dagen op mekaar lijken?

Amuseer jullie vandaag met wat jullie ook gaan doen.

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

17 mar 2022, 11:04

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: kan me best voorstellen dat jullie flink geschrokken zijn. Gelukkig komen ze het vlug herstellen, want het hinderd toch .Met de fiets door de gang is ook niet praktisch.

Heb het gisteren ook gevoeld dat het niet zo warm was. Had me lichter aangekleed, en aangezien ik bij zoonlief was, kun je je niet omkleden.
Zoonlief heeft al enkele vaste planten geplant in de border. Is mooi, maar er moet nog wat aan veranderd worden, hij zag het nu zelf wel in. De tuin krijgt geleidelijk aan vorm.
Dat was hier ook zo jaren geleden, je doet niet alles in 1 keer.

Morgen is het papierophaling. We hebben hier een reuzedoos staan. Volgens buurman nemen ze die mee zolang ze niet groter is dan 1meter op 1 meter.Ik weet dat eigenlijk niet. Heb al gezegd om die in stukken te doen, zal ook makkelijker hanteren zijn voor de papierophalers.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 mar 2022, 11:17

Nog even na een betaling gedaan te hebben

Helena hier ook geen nieuws :oops:
maar gezond blijven is ook goed nieuws hé :)
Kwalen gaan toch nooit weg als je ouder wordt :oops:

anjelierken, ik breng altijd van delh*** lege dozen
mee van wijnflessen of van een andere supermarkt
en daar sorteer ik mijn papier in,
rechtstaand zodat als ik het buitenzet er niets kan uitwaaien
ik heb elke 2 weken zo'n volle doos, handig om te verzetten
en naar beneden te brengen en zo is telkens alle papier weer weg
als ik meer papier heb dan gebruik ik 2 dozen :lol:

M-M, na mij mogen ze babbelen zoveel ze willen
ik trek me dat niet aan, het doet geen pijn
mij interesseert het ook niet wat een ander
aanheeft....of hoe ze eruit zien.... elk z'n ding!
toch een fijne dag zondag :wink:
"Hoe minder je je druk maakt om
wat anderen van je denken,
hoe makkelijker je leven wordt"


Ik ga verderdoen, rekening is betaald
dat kan ik niet meer vergeten :)
Grts en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

17 mar 2022, 14:29

Dag seizoentjes allemaal . ik heb terug moeten inloggen ; kon niet meer binnen . geen idee waarom???
Hier ook weinig nieuws ...Het is bewolkt met een koude wind . Gisteren was het hier ook meer bewolkt en kouder dan voorspeld.
Grtjs en tot later ..

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 mar 2022, 15:51

Afbeelding

Goede namiddag allemaal :wink:
de zon is er hier deze middag doorgekomen
en langs de zonnekant is het heerlijk, maar
in de schaduwkant is het niks gezellig,
er zit nog altijd een snijdende wind....
Ik heb de zonnekant opgezocht voor mijn
dagelijks wandelingetje.... heerlijk was het
wel nog met een sjaal en jas aan want voor
minder is het nog te gevaarlijk voor verkoudheden
en bronchites... en ik heb geen zin in een griep
of iets van die aard :evil: :oops:
Overal ligt veel zand :roll: zelfs op de brievenbus :|

Nu is het even theepauze en dan eens kijken
wat er te eten valt vanavond, ik heb verse andijvie
en een kippenbilletje dat zal wel lukken zeker :)
vanmiddag een boke gegeten met mijn zelfgemaakte
kip curry sla, en dat is voor herhaling vatbaar... :D
morgen is het weer visdag... dan zal het forel zijn :wink:

Fijne dag verder en tot morgen...seffens nog eens kijken
of er wat sport zit op europort :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 mar 2022, 18:18

Ik maak ook nooit grote pakjes van het oud papier, want dan kan ik het zelf niet buiten zetten.
Ik drop dat dan bovenop de brievenbus, dan moeten die mannen zich alvast bij mij niet bukken.
Al zappend kwam ik zo uit op het programma van de vuilste jobs in Vlaanderen.
Chapeau voor die mensen die bij de ophaaldienst werken.
Wat die op een dag of nacht opheffen.

Hier staan de blinde vinken te pruttelen.
Ik wacht nog af tot de student thuis is om te weten of hij rijst of frietjes wil hebben erbij.
Ik dacht nog worteltjes bij de champignons te doen, maar heb de fut niet.

nog een fijne avond en rustige nacht allen

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

18 mar 2022, 07:37

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 mar 2022, 09:02

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren heeft ventje het zand van Tuutje gespoten met een slang. Toen kwam Joyce toe en voor de lol spoot hij haar wagentje nat. heeft hem dat ook afgespoten. wat later kwam carolien buiten en vroeg of hij het bij haar wilde doen. Gratis carwash voor die twee. nadien bedacht ventje dat hij de ramen boven had kunnen afspuiten want die zijn al jaren niet gewassen. en beneden ook al was het maar om niet te veel moeite te moeten doen. ze hadden in het nieuws gezegd dat je eerst moest afspuiten. ik denk dat de car wash van die vreemdelingen op de baan oostende-brugge nog meer goeie zaken gedaan hebben want er staat altijd volk als de zon schijnt. en naar verluid zijn ze ook goedkoop.
Forel vandaag Oma C? wij eten koolvis met spek in de oven. Forel is ook lekker, ventje at dat veel als de familie naar de ardennen ging. verleden week hadden we een gesprek met Suus dus is het er niet van gekomen van die koolvis. gelukkig zat ze nog in de diepvries.
moet vandaag een kaartje in de rode brievenbus gestoken worden. ik hoop maar dat het op tijd is.
gisteren vroeg die portugese dame of mijn handschoentjes al ge-arriveerd waren. neen. ventje heeft ook met drie maanden vertraging post uit het buitenland gehad. ik hoop maar dat ze niet dekt dat ik onder de betaling uit wil of dat ik beschaamd ben om te zeggen dat ik verkeerd gemeten heb.
als ze dat als een gewone zending gedaan heeft zoals Suus indertijd met een zegel van hun koning ( op z'n kop dan nog) kwam die twee weken na nieuwjaar aan. ik zei tegen haar: vandaar dat het zo laat toegekomen is, de "willem" stond op zijn kop! schiet ze daar in de lach. zijn bijnaam vroeger was prins pils. dus we gaan afwachten. kan ook zijn dat de brief verloren is gegaan en zeker als ze iets voelen bij de dienst enveloppes. het is niet de eerste keer. wij hebben hier zelfs een yoga broek maat small gekregen die voor iemand anders was bedoelt en dus bij ons geleverd is.
Helena: wij kijken ook naar 'de vuilste jobs van vlaanderen'. je ziet ze langs de voorhaven rijden met de camera. de broodjeszaak had laatste keer prijs. en ik kan er soms niet bij hoe mensen een woning achterlaten. ( vooral in oostende/westende) iemand van zo'n kuisploeg zei dat ze liever moord opkuiste lang nadat het parket was afgestapt omdat het dan niet meer 'vers' was. ze hebben al een keer zo'n kuisjob van een overleden mens ( pas gevonden na 3! maand) getoond. binnenkort lopen BV's achter de kar of helpen ze mee de panden op te ruimen. schone televisie man!
ik probeer nu al drie keer na elkaar de Peelman te bereiken om te vragen hoe het met zijn hond Barry gaat nu hij agent af is. het wordt wel gelezen maar ik krijg geen antwoord. zou een joviale kerel zijn. ik denk alleen als de camera's draaien. :? ik denk dat zijn vrouwmens zijn berichten leest.
ze is een duitse en misschien is ze de lezende taal niet machtig. ofwel zeggen ze dat de peelman zo'n toffe kerel is maar is de waarheid anders. heeft hij Hollywood kapsones.
gisteren was er geen buurtpolitie maar die actie voor de oekraïne. ook 's avonds was er andere programmatie. En dat op St-Patricks day. die dag is normaal voor de Ieren. groen bier, groene cake groene mikshakes, noem het maar op.
Gisteren was ik niet in mijn haak. ik had zelfs geen honger. die strijk zal wel de catalisator geweest zijn. ventje was niet op zijn gemak. ook vandaag niet. zo'n opflakkering van mijn arthrose duurt wel effe dus hoop ik fit genoeg te zijn voor de doop. vandaar dat ik me wat koest hou.
toen ik beneden kwam lag Gimly in de zetel voor zijn palufsessie door ventje. hij keek me aan van: en? bezwaar? heb hem dan ook maar een wreefje op zijn koppeke gegeven en hij gaf me een pootje. ja , dat kan hij. je legt gewoon je vinger op zijn kussentjes en dan gaat dat pootje toe. ze waren koud. nu is hij aan het speuren naar vogeltjes. maar er zijn er geen. de vuilniswagen moet nog komen. ze zijn laat vandaag. Iemand heeft zich dinsdagnacht op de tramsporen vastgereden. was onder invloed. maar er is geen schade aan de sporen dus kon de tram gewoon uitrijden. Toen ventje nog ging werken met de tram was er regelmatig een spoor uitgevallen door de bovenleidingen. grote camions houden daar soms geen rekening mee. soms werden er vervangbussen ingelegd. dan kwam die thuis en je wist met 1 blik genoeg. ventje heeft in engeland eens 4 uur in de file gestaan omdat zo'n hele grote camion dwars geslipt was en de vangrail meehad. hij zag dat de afrit naar Beaconfield vrij was en via die weg naar Loudwater gereden. thuisgekomen was het hoog water. Het was ook hoog water bij ons Pa toen die ons is komen bezoeken. aan Heatrow heb je altijd file. die wilde zelf uit de wagen stappen om te pissen! dat mag niet zei ik , is zedenschennis en ze kunnen er hier nog minder mee lachen dan in Belgïe. Gelukkig was mijn beneden wc niet ver. de deur open en de eerste deur die je zag. je kon er als je wilde een kapstok zetten. Ons Mies moest altijd mee als er iemand ging plassen. want dat was een onderbreking van haar knuffelsessie. zodra je weer in de zetel zat, hervatte ze haar sessie. Gimly is geen schootkatje. tot grote spijt van ventje. En nu hij bijna 12 wordt zal het er ook meer niet van komen.
Zal vrees ik vandaag enkele keren mijn rug moeten insmeren met flexium. gisterenavond gedaan en gelijk als een baksteen in slaap gevallen.
de vuilniswagen bevind zich nu in de St-Antonius straat. dan draaien ze af naar de Jacob Besage, doen dat korte stukje, draaien zich en doen dan onze straat aan.
maar het papier/blauwe zakken moet ook nog komen. Op een keer stonden ze neus aan neus! wat hebben we dan gelachen. een moest dan achteruit. ze hadden waarschijnlijk een weddenschap aangegaan. En de kar die hier is, is die van de blauwe zakken! we have a winner. nu nog de groen/bruine zakken ophalen. dan kan deze met de steekwagen en de schop ook passeren. Ventje zei gisteren dat we ons boodschappenkarretje niet meer moeten gebruiken nu de ldl weg is. ik zei dat die hem maar naar moeder moet doen, maar ik geloof dat ze er ook eentje heeft.
vandaag sms naar schoonbroer sturen om te vragen of die nu covid negatief is. en of zijn wagen nu al hersteld is. want ventje heeft al getankt voor zondag. de prijs aan de pomp was iets naar beneden. En Tuutje heeft zijn schoonheidsbehandeling gehad met wax. is wel niet zacht of de eerste keer dat ventje hem deed. die wax komt nog uit engeland en is waarschijnlijk niet meer zo werkzaam.
de meeuwen zijn op patrouille. niet moeilijk: de vuilkar passeert en Gimly pakt zijn biezen. dus alles is weg. en het zand op mijn voordeur ook. ventje was rapper dan ik gisteren. hij had al een vod nat gemaakt en die er over gehaald. nu liefst niet te veel wind want anders hangt de voordeur ook weer vol zand.
Fijne dag seizoentjes, keep Safe en knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 mar 2022, 09:47

Afbeelding

Goede morgen allen, een mooie blauwe lucht
en een stralende zon, mooi zo! :wink:
Eerst dit posten en straks bijlezen :oops:
want anders kom ik in tijdnood :roll:

Straks komt de voetenverzorgster en daar
zullen mijn 'onderdanen' blij mee zijn, want
om de 5à6 weken is dat toch nodig :roll:
dan loop ik vanmiddag weer op wolkjes... :)

Maak allemaal een fijne dag van deze vrijdag
ik ga nu nog wat huistaken doen, wat gedaan is
moet ik nadien niet meer doen, want vanmiddag wil ik nog
mijn wandeling doen, genieten van de zon
en de buitenlucht nu het nog kan... :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

18 mar 2022, 10:10

Afbeelding

Hallo iedereen,

Gisteren een flinke wandeling gemaakt , was goed ingeduffeld met handschoenen, sjaal en muts op. Spaanse woef was er moe van, op het einde ging het langzaamaan :D . Daarna thuis komen en in de zetel met de poten omhoog. Vroeger deden we wekelijks zulke wandelingen, maar met de covid niet meer ( wandelclubs lagen stil).Je merkt dat toch dat de conditie vlug achteruit gaat. Zowel bij mens als bij dier.

Oma-C: vroeger bracht ik lege dozen mee van de Colruyt, nu gaat dat niet meer. Ze hebben een persmachine waarmee ze de dozen platdrukken .De lege dozen die ik nu heb, is vaak van pakketjes die ze aan huis leveren.
Die hele grote doos staat ook buiten, ben eens benieuwd of ze die meenemen. Manlief had ze niet in stukken gedaan, omdat er binnenin ook papier zat.

Manlief is bezig met wit zand tussen de klinkers te vegen, maar het gaat wat moeilijk, het zand is nat. Dat zat nat in de verpakking. Hij had het gisteren al uitgestrooid, opdat het zo vlugger zo drogen, maar niks ervan.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 mar 2022, 10:23

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

De mensen van de garagepoort zijn op weg om de 2 veren te vervangen.
Wij hebben ruimte gemaakt voor hen, zodat ze plaats hebben om te werken.
Heb ook frisdrank en water in de koelkast beneden in de garage gezet, zodat ze kunnen drinken als ze daar behoefte aan hebben. Moet nadat ze vertrokken zijn dan wel de benedenverdieping nog dweilen, maar heb daar al gestofzuigd, dus dat is niet zoveel werk. Manlief heeft mijn strijkplank in de keuken gezet, gisteren had ik na de poets geen fut meer om nog aan de strijk te beginnen. Boven en hier is alles al gedaan.
Ga dus beginnen aan de strijk en er zit weeral een volle machine in en daarna nog 1 te gaan, maar dat is was die niet in de droogkast mag en die ik dus op het droogrek moet gaan ophangen. Die strijk is dan voor morgenochtend vroeg voordat ik naar de manicure ga

Oma-C, geniet van de voetverzorgster.

Zo, ik ga eraan beginnen, dan kan ik nog gaan wandelen met Matice. Die is hier voor een keer rustig aan het spelen met zijn bos plastic sleutels en zijn leeuwtje. Hij heeft maar 2 stuks uit zijn boxen gehaald, dat is een wonder, want meestal moet hij net iets hebben wat helemaal onderaan ligt en zijn werkwijze is dan zijn boxen laten kantelen zodat alles eruit rolt. Maar ik kan dan echt niet boos zijn op hem, zeg wel altijd tegen hem dat hij een rommelhond is. Maar als hij dan gedaan heeft, ruim ik alles op en leg alles terug in zijn speelgoedboxen. Het is dan ook vlug opgeruimd.

Ik ga niet alle namen noemen maar wens werkelijk iedereen + alle meelezertjes een hele fijne vrijdag en voor later een prettig weekend. Liefs en een dikke knuffel voor ieder.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 mar 2022, 15:42

Afbeelding

Zo... wandelingetje zit erop :wink: ... nu rugje laten rusten
met een kopje thee :wink: en wat koers kijken :)

Allen nog een fijne vrijdag en tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 mar 2022, 19:12

Fietstocht naar bib is gelukt.

MM je deed me eraan denken dat ik ook nog een kaart in de rode bus moest steken.
Misschien wel met hetzelfde adres op als op uw kaartje...
Dat was dan het tweede fietstochtje van de dag.

Wat die conditie betreft Anjelier, daarstraks nog in de les zei iemand dat ze zoveel kwijt was.
Ondanks wandelen tijdens corona...

Daarnet een nog heel klein wandelingetje gedaan.
Eerst orde gebracht in de chaos.
Nu trekt het er toch een beetje op hier beneden.
Deze middag te moe om alles dadelijk op zijn plaats te zetten.
Seffens nog een beetje was sorteren.

En alle dagen kom ik voorbij dat appartement dat de makelaar geknipt voor mij vond...
En alle dagen denk ik, misschien toch?
Het is ondertussen al 20000€ in prijs gezakt.
Maar het is die trap aan de voordeur hé!
En zo weinig zon...

Ach er komt nog wel eens iets voorbij...

Nog een fijne avond iedereen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 mar 2022, 08:52

Goede morgen seizoentjes,

ik hoop dat er snel zon zal zijn. heb toch een paar keer een duo mogen nemen. Toch te veel hooi op mijn vork genomen. en de vis smaakte me niet. Gimly is weer ziek. dat belooft voor als we morgen thuis komen. het zal met mondmasker op zijn en afstand houden want niet alleen schoonbroer is besmet, ook matthias en schoonloeder + de minnaar. schoonbroer en zus wonen voorlopig apart en matthias ook. ventje heeft zich ferm kwaad gemaakt en gezegd tegen zijn zus dat die die ziek zijn niet zouden moeten komen maar alles is al betaald. ( zij was degene die dan klaarheid in de zaak maakte)
ze hebben er wel voor gezorgd dat ik nergens ver moet lopen. ik heb dus een kaartje gemaakt en het al aan frè laten zien via de video. die vond het zeer mooi. tegen mijn schoonbroer zal het beeld maar geen klank zijn. het zal nog waar zijn wat mijn moeder altijd tegen me zei: verlummer je er maar niet op. ( kijk er maar niet naar uit) Maar we gaan toch omwille van Frè en zeker voor de kleine. ik kan alleen maar hopen dat deze die ziek zijn na de taart naar huis gaan. Schoonbroer zijn auto was dus bijna per total. Maar ze hebben het kunnen herstellen. Schoonzus is kwaad ook omwille van die auto en dat matthias loog toen ik belde en vroeg of hij ziek was. ik heb altijd een tube gel in mijn sjakos zitten en een klein flesje 4711. Ventje is er ook niet mee gediend en zei of dat misschien hun tacktiek was om ons weg te houden want ze merken al dat Frè in het bovenste schof ligt en schoonbroer en Matthias om over die twee andere maar te zwijgen onder de schoven liggen.
Toen wij op bezoek kwamen werden we niet behandeld als uitschot. Toen ventje mij naar zijn huis meenam om te helpen met het feestje van schoonbroer die 30 werd, werd dat niet in dank afgenomen. want uiteraard moesten ze me dan vragen om te blijven. en schoonvader was dan boos omdat wij ons afzonderden. de vader van schoonbroer zei: das jonge liefde, ze gaan rap genoeg bij de oude garde moeten zitten en hij schonk hun elk een glas in. voor die man was de kous af. hij had 7 kinderen en dus al genoeg gezien van jonge liefdes. ik vind het gewoon jammer dat schoonbroer zich er met een lachertje vanaf maakt. ik zal m'n afspraak de 28 ste dan ook afzeggen, hoe veel pijn ik ook zal hebben. ik zal ventje om een sneltest zenden, hoe wel al uitgewezen is dat je toch positief bent als je daarna een PCR test doet. Een kennis van ons had drie sneltesten gedaan en daarna heeft hij om een PCR gevraagd. bij de sneltesten was hij negatief. bij de PCR positief. je kan daar ook niet al te veel staat op maken. je kan nu ook naar de apotheker je laten testen.
Er passeert hier een wagentje van 'ello fres'. hoe veel keer ik die aan de landlijn heb gehad is niet meer te tellen. ik zei dat ze te duur waren en ze bleven maar aandringen. ik vroeg wat ze niet begrepen de N of de O. of de woordjes: te duur. bleven ze dan maar aandringen, ik legde neer.
ik heb ook verschillende klachten gehoord dat de groente niet vers genoeg was. of dat er ingredienten misten. zoals kruiden.
een duif is aan het koeren om water.
Helena, ik denk ook dat het kaartje voor dat adres is. moet er nu nog 1 maken voor mijn vriendin de secretaresse. die verjaart op 1 april. ook een zeker Alain van de vrije radio van de suprette verjaard dan en vroeg aan zijn moeder waarom ze hem nu precies op 1 april moest van hem bevallen. hij werd daarmee gepest. Dus daarom hielden de twee zondagsdj's waaronder die Alain de aap en de zot met de straat en meestal met mij en mijn voorliefde voor lange glitteroorbellen.
ik was gisteren gaan rondneuzen en stootte op een revieuw van onze chinees door een franstalige.
de walen waren dus volgens die persoon niet welkom en alles van groenten was niet doorgekookt. Que? ik dacht dat groenten in de wok juist knapperig moesten zijn. vooral de soyascheuten dan.
Anjelier: ik heb al lang geen conditie niet meer. ik heb nooit graag aan sport gedaan. meestal zei de juf LO zelf dat ik aan de dokter een briefje moest vragen omdat ik toch gebuisd zou zijn. ik zat dus op de bank met de anderen die ofwel gekwest waren of ongesteld. mijn vriendin Fanny was daar een goeie in. ze dacht als ze die nacht niet bloedde ze over waren. en dan moest ze gaan fluisteren van : ik heb ze weer. de juf rolde dan met d'r ogen en zei dat Fanny eens naar het PMS moest gaan om meer uitleg door de verpleegster. Haar moeder had dus ook zeer weinig verteld. ( bij mij was het de buurvrouw die alles mocht uitleggen)
Clive: hoop dat de garagepoort hersteld is. Toen er bij mij gewerkt werd waren ze vrij om iets te drinken te nemen. meestal waren het Noël en Nick. Nick werkt daar al een paar jaar niet meer en Noël van begin dit jaar. en ze zoeken dus een vervanger. Tot nu toe geen kandidaten. degene die een proeftijd hadden staken ze bij Noël en als die zag dat ze maar aanrommelden werd het niets. of hij kon er gewoon niet mee werken zei hij. Matice een keer niet heel zijn speelbox omgegooid? Hier zitten de speelgoedjes van Gimly in de doos die moet blijven staan. die van de mop. daar ligt alles in maar haalt hij er niets uit. hij speelt af en toe met een catnipzakje dat hij nog van willemien kreeg. die woont op een boot en vangt daar dieren op. Ze heeft 2 jaar gelden haar hond sjoerd moeten wegdoen omdat ze in duitsland geopereerd werd aan haar rug en ze geen lange wandelingen meer kon maken. Sinds dien heb ik van haar niets meer gehoord. of Gimly speelt in de zetel met een snuffelzakje van sylvia. die heeft onlangs een oproep gedaan om zoveel mogelijk bestellingen omdat de stof duurder is geworden en de catnip, valeriaan en matatabi ook. Gimly is niet zot van die watatabi. dat stokje ligt daar werkeloos in de zetel.
Oma C: houdt Mr M zich al een beetje koest?
ik heb geen idee wat er voor lunch zal gegeten worden. ventje zei: ik ga gewoon naar de beenhouwer en wat mooi tegen me lacht breng ik mee. Hopelijk lachen de brochettes hem toe. Donderdag heeft ventje een hele liter tomatensoep opgedronken. ik zelf lust niet zo graag tomatensoep. geef mij maar een kippensoepje of een Miso-soepje. sla of waterkers lust ik ook, prei maar geen aspergesoep. vind dat je 's anderdaags raar ruikt. ook wortelsoep is niet mijn favoriet. ventje heeft geraspte wortelen mee en gisteren heeft hij een portie gegeten met coctailsaus. de kerstomaatjes zijn al gesneuveld. moeten vandaag opzoeken welke broodjeszaak open is want voor vertrek naar de doop zouden we een belegd broodje eten.
als mijn moeder gedaan heeft met bellen en de krant is uitgelezen ga ik uitgebreid douchen en een facial doen. ik weet nog niet of ik make-up ga aandoen want aangezien het mulleslunsen zijn is er niet veel te zien. moet ook nog van de brillendoekjes in de sjakos steken en een nieuw bandje voor aan mijn hals. de rekker van de vorige is verstorven. ik had van vriendin 2 met een verjaardag zo'n nieuw brillenkettingkje gekregen. dus ik moet die ook uit de doos met rommel halen die op de salontafel staat. daar zit mijn eerste evenstar in. die konden ze niet reinigen omdat het geen zilver was maar een andere legering en ze durfden er niet aan komen bij de juwelier. boven ligt een andere, een betere kopie en ik heb er ook een met de evenstar en de leaves of Loriën. de ring van galadriël is stuk. heb dus een nieuwe besteld. gelukkig hadden ze die op voorraad. ik heb ook de ring van Elrond maar die is eigenlijk voor ventje die dan de ring van aragorn heeft èn de one ring.
one ring to rule them all. Sauron had nauwelijks vat op de elvenringen. die van de dwergen heeft hij (7) en de negen van de men die hij bedroog. de negen zijn dan wraiths geworden. niet te verwarren met de wraiths van stargate atlantis.
Zo, ik ga even iets te drinken nemen en dan is het ver tijd om te bellen.
Fijne dag seizoentjes keep Safe en knuffel
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 mar 2022, 08:56

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, Spaanse Woef ook zo moe als hij terug is van de wandeling en met zijn poten omhoog een powernapke doen, ik zie het zo voor me :D . Matice zijn lichtje is ook uit nadat we gaan wandelen zijn. En die ligt dan ook op zijn rug, achterpoten omhoog, 1 voorpoot onder hem en zijn tweede voorpoot rond zijn hoofd op zijn oor. Ook hij heeft dus een grappige slaaphouding. Meestal rust ik ook een beetje na de wandeling en doe dan door waar ik mee bezig was.

Vandaag was het 05:20H toen ik wakker werd, eerlijk gezegd van de pijn. Heb dan een pijnstiller ingenomen, maar raakte nimmer in slaap. Ben dan maar opgestaan en heb de volledige strijk gedaan. Die mag een dagje luchten, de strijk van gisteren ligt al terug op zijn plaats.
Manlief sliep nog, kon dus niet stofzuigen, heb dan maar de 2 benedenverdiepingen opgeruimd en gesteamd.
Is alles terug fris.
Moet om 12:00H bij de manicure zijn voor mijn nagels. Daar kan ik ook van genieten. Manlief die nu is opgestaan, vroeg me al hoe laat ik daar moest zijn, Dan gaat hij terwijl de boodschappen doen. Dat is handig, boodschappenbriefje is ook al klaar. Moeten dan daarna alleen nog naar de JU*BO zijn, winkel daar graag. Het is een supermarkt die wij in TEXEL hebben leren kennen.

Deze namiddag ook nog naar de bloemist een ruiker bloemen halen voor op tafel in de living, dat geeft zo'n fijn lentegevoel, vind ik. De voorlaatste week van maart de paasboom zetten. Daar amuseer ik me echt wel mee. Doe dat graag.

Zo, ik wens iedereen een prettig weekend. Liefs en een dikke knuffel voor elk.