In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

23 mar 2022, 17:27

goede avond ,allen

clive je vroeg hoe het met me ging , niet super
heb kniepijn sedert gisteren ,deze morgen kon ik bijna niet uit bed
ik had gisteren een afspraak bij de rumatoloog , ,die heeft juist even
gekeken naar de knie ,een beetje geduwd hier en daar ,
maar heeft niks gedaan,
mijn oog is ook nog niet hoe ik het wil , volgende week donderdag
word het 2de gedaan , ik hoop dat hij toch zal kijken aan het eerste,
enfin, ,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

24 mar 2022, 07:50

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

24 mar 2022, 08:24

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Mammyretro, wat sneu te horen dat het niet zo goed met jou gaat :( . Ik wens jou heel veel sterkte en beterschap.

Bekske , altijd fijn opstaan met jouw mooie plaatje.

Gisteren was het heerlijk weer, in shirtje gaan wandelen met Matice en één keer in het bos, verander ik van leiband. Doe dan zijn politieleiband ( zo heet dat) uit en doe zijn lange flexi lijn aan. En hij weet precies in welk deel van het bos dat gebeurt. In het bos heeft hij dan door die lange lijn veel meer bewegingsvrijheid en kan ik zijn oefeningen doen. En die deed hij gisteren perfect. Kwam een man tegen in de straat en ook die gaat met zijn hond in het bos en hij zei tegen mij dat hij mij eens gezien had terwijl ik Matice zijn oefeningen liet doen, want moet hem dan natuurlijk zijn commando's geven en die man voegde eraan toe, dat dat prettig was om naar te kijken. Hij vond dat ik heel veel tijd in Matice stak. En eigenlijk is dat wel zo.
Verheug me nu al op de wandeling deze namiddag. Manlief neemt namiddag verlof en gaat mee wandelen.

Zo, ik ga onder de douche. Vandaag moeten de keuken en de living grondig gepoetst worden, dat betekent alles met nat afvegen en dan met veel water dweilen. Met een goede scheut Dettol erin.

Voilà, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en dikke knuffel aan jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 mar 2022, 08:55

Afbeelding

Goede morgen allen, een zonnige groet :wink:
Fijn zo'n zonnig weer, en ja we moeten ervan genieten
want eens het omslaat zal dat raar doen... :roll: :oops:
Het kan niet tot kerst zo mooi blijven hé :?

Bekske en clive, mooie plaatjes dank u, :wink:
en ja er gaat veel tijd in diertjes 'opvoeden'
ze kennen het allemaal rap...

mammyretro, sterkte.... ja als je begint te sukkelen
ben je er niet zo gauw vanaf.... beterschap! :roll:

Geniet van mooie wandelingen, het doet deugd 8)
Maak er een fijne donderdag van, ik ga ook nog
want HH-taken doen en nadien genieten nu het nog kan
Groetjes allen en tot later........... :)
Laatst gewijzigd door Oma-C op 24 mar 2022, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

24 mar 2022, 11:41

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ik was hier uitgelogd, dat gebeurt zo nu en dan. Maar allez, het was vlug opgelost, heb mijn wachtwoord bij de hand.

De vogeltjes zijn al druk op zoek naar een nestje. Hier inspecteren ze de vogelnestkastjes :D Ze hebben de keuze uit 3 kastjes.

Ben al naar de supermarkt geweest, heb voor buren ook voeding meegebracht. Had gisteravond gebeld of ze iets nodig hadden. En daarstraks alles netjes aan de achterdeur geplaatst. Ze doen hun achterdeur vast, eigenlijk wel een goed idee. Bezoek komt er steeds langs achter, soms staan ze al binnen voor je het weet .Nu met die corona blijf je beter buiten.

Vanavond eten we spruiten, zal ver de laatste keer zijn, denk ik, het seizoen loopt op z'n einde.
Manlief eet dat graag, ik ook wel .Samen met een runderbrochette , zal dat smaken.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 mar 2022, 11:51

En ik kan niet buiten want mag niet over de stabilisering lopen tot morgenvroeg.
Zal ik maar genieten van achter het raam.
Ik kan uiteraard via de voordeur op trot als ik wil.
Ben benieuwd wanneer ze komen verder doen, want nu is hu planning een beetje in de war.
Spijtig eigenlijk dat ze gisteren net een halve kuub tekort kwamen...
Ach ja, het geraakt wel gedaan.
Ga ik seffens de man van de zonnewering even porren.
Die ging in januari al komen.
Is niet van die zijn gewoonte.
Ik denk dat hij mij vergeten is...
De helft van het werk heeft hij al gedaan...

Gisteren was het een plezante theevisite.

Allen een zonnige dag gewenst.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

25 mar 2022, 07:47

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

25 mar 2022, 08:08

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Het wordt weer heerlijk lenteweer vandaag, er misschien van profiteren want zondag is het al misschien voorbij. Wouden voor mijn verjaardag samen met Matice een weekje naar Texel gaan, maar helaas was alles al volgeboekt, gaan dan een dagje naar Roermond, daar mag Matice mee. Hebben nu op het einde van mei een vakantie geboekt, want tijdens Pasen kost hetzelfde hotel, honderden €'s meer en dat vinden we dan zonde van het geld. Maar ben al blij met een dagje Roermond. Zolang Matice maar mee kan.

Gisteren was manlief een klein uurtje mee gaan wandelen met Matice en hij was verbaasd dat Matice zijn oefeningen wel echt goed deed. Maar dat is echt iets wat je eigenlijk alle dagen moet doen, want ze zijn het anders vlug vergeten. Alleen apporteren doet hij niet, heeft daar sinds zijn puppytijd al, een vreselijk hekel aan. Als je een speeltje weggooit, zie je hem echt denken van" als jij het per se wilt weggooien, ga het dan ook maar zelf halen ". Nu, dat geeft niet. Vind zijn andere oefeningen waarvan een deel is voor zijn eigen veiligheid, belangrijker. En die doet hij goed.

Ik ga dadelijk douchen en boven dan al alles doen. Keuken en living zijn gisteren grondig gedaan, hier moet ik dus enkel stofzuigen.
Dus vandaag moet het GV eraan geloven en de was moet ook gedaan worden. De strijk daarvan is voor morgenochtend, kan dat niet op 1 dag.

Zo, ik wens iedereen een prachtige vrijdag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor elkeen die hem nodi heeft.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

25 mar 2022, 08:54

Goede morgen seizoentjes,

Vrijdag en we moesten er niet uit. ( maar een halve vuilniszak)
Gisteren was het weer de gewone trul: boodschappen. aangezien de ldl er niet meer is sparen we alles op om die dan bij moeder te gaan halen.
Jongste nichtje is positief getest. zij is bij het eten zondag bij de jongere generatie gaan zitten. schoonzus zei aan ons om het goed in de gaten te houden. incubatietijd moet dus 2 dagen zijn. Tot zo ver ( hout vasthouden) merken wij niets. denk dat ons moeder ferm op d'r tenen getrapt zou zijn als ik niet afkom en die afspraak met de bank verzet zou moeten. ventje denkt van nog eerder te gaan en te gaan eten in de qwack. ( ze kwakken het er gewoon op) Jammer dat dan de knotwilg en rainazia gesloten zijn.
Mijn boek is onderweg en zou hoogstwaarschijnlijk maandag geleverd worden. hopelijk 's morgens.
van mijn handschoentjes geen spoor.
Suus liet weten dat ze volgende week donderdag geopereerd wordt. vandaag moet ze voor een ECG en een bloedtest. En Puk, die toen Suus naar ons belde op zwier was? is enkele minuten nadat we afscheid genomen hebben, komen opdagen. net toen haar broodje klaar was. dat is toch een echte charmeur van een rosse kat. en of hij het weet.
en als Suus dan genezen is, dan is het operatie Belgen Bezoeken. Ik zal Monique alvast op de hoogte brengen als ik weet wanneer. die bachdruppels hebben Gimly niet geholpen. de dame die ze voor hem heeft gemaakt zit ook niet meer op katten zijn lief en leuk als moderator.
ga vandaag een kaartje maken en proberen even een frisse neus te halen want morgen is het al weer over. ventje had gedacht gespierde korte letten te eten gisteren maar die wilde ik niet. hij moest maar naar de frituur. vandaag kip in de plaats van vis. heb geen zin in vis.
ventje wil niet dat er een douchestoeltje in de douche komt want hij denkt dat het door die verhoogde vloer gaat gaan. ga moeten informeren bij de firma die ze gezet heeft. als dat vloertje een man van 100 kilo kan dragen dan moet zo'n stoeltje erbij kunnen vind ik of we moeten antislip leggen op dat ingebouwde stoeltje. nog iets op het to do lijstje. inlichtingen.
ventje is de laatste tijd erg lui aan het worden. zal het maar steken op lentemoeheid. :? en een victoriapintje. hij doet als ik nog boven ben niets want ik zou kunnen wakker worden. :?
Ondertussen is buurman V lustig aan het stofzuigen. als ik zie dat die zijn ramen wast, dan open ik mijn venster en vraag of hij de mijn ook niet wil doen. nu is het moment want er zit nog geen zon op de ramen.
zo, fijne dag seizoentjes, keep Safe geniet als je kan en knuffel
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 mar 2022, 09:14

Afbeelding

Goede zonnige morgen allemaal :wink:
heerlijk om buiten bezig te zijn...
Ik sta wel niet buiten om de ramen
te wassen want ze kunnen allemaal
helemaal open en kan ik er goed tussen kuisen ook
met dat zand van de Sahara is er veel blijven plakken
en als het volgende week zou regenen, dan is het er nu
toch al af....schoondochter wil het wel komen doen
maar met dit lekker weer gaan ze graag fietsen
en dat wil ik hen niet ontnemen.... :roll:

M-M ik heb in de douche een gewoon krukje staan
en dat werkt goed.... :) ik zet het wel op een antislip
douchemat.... ik vind die stoeltjes tegen de muur
niet erg handig :oops: maar ieder denk anders hé :?
Voorzichtig met de coronabesmettingen....

clive fijne uitstap, en geniet van een dagje Roermond :)

Helena, bijna een nieuw terras, zal fijn zijn.... :)

anjelierken, goed weer om in de tuin te werken...
zolang je het kan, geniet ervan :)

mammyretro veel sterkte en beterschap... :?

wilde eend jou zag ik ook nog ergens maar
weet niet meer wat ik kan antwoorden, sorry :roll:
mijn gaatjeshoofd :oops: :roll:

Alle seizoentjes een fijne dag nog
ik ga verderdoen nu mijn handen nog willen :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

25 mar 2022, 12:54

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wat een heerlijk weertje , nog enkele dagen en dan komt er regen. Is al een tijdje geleden dat het nog geregend heeft, de grond ligt er al goed droog bij. Ik giet toch al bepaalde planten waarvan ik weet dat ze graag vochtige grond hebben.

Daarstraks bij zoonlief geweest , die had een lekkende buitenkraan .Manlief heeft die herstelt. Wij gaan toch nog even wachten met het water buiten aan te zetten, het kan nog altijd vriezen.

Manlief is gaan wandelen met Spaanse woef. Gisteren hadden ze in het veld gezelschap van een ander hondje. Kwam plots aangelopen en liep een heel eind mee. Manlief had al rond gekeken naar het baasje, maar nergens te zien, behalve heel ver een landbouwer op zijn akker. Het bleek zijn hondje te zijn. Dat hondje gaat elke keer mee naar het veld , en terwijl de man werkt op zijn tractor, loopt het hondje daar rond . Hij komt altijd terug , zei de man. Spaanse woef kon het gezelschap van die andere hond wel op prijs stellen, gelukkig maar :D .Want met loslopende honden heeft hij het moeilijk.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

25 mar 2022, 14:08

Heb ik pech: mag nog altijd noet over de stabilisering lopen.
ik zie ook dat die niet overal al droog is.
Ik wil ook het harde en secure werk van een hele dag niet naar de vaantjes doen.
Dus alweer het zonnetje van achter de ruiten zien schijnen.
Maandag zouden ze komen afwerken.
De tussentijdse rekening is ook al betaald.
Net telefoon gekregen dat volgende week donderdag de zonnewering geplaatst wordt.
Ik zie mijn spaarpotje zakken....
Maar ja, je kan ze toch niet mee nemen naar sint-pieter...
Voorlopig de wasjes binnen drogen, want niet in de tuin...

prettige dag nog iedereen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 mar 2022, 16:13

Ben tussendoor even bij de kapper terecht gekund
haren zijn weer goed kort geknipt en ik ben weer netjes...
ik mocht direct komen toen ik belde voor een afspraak... :)

Ik ga nog even naar de koers kijken
E3 Harelbeke... en straks iets zoeken om te eten
de vriezer zit vol dus dat lukt wel :wink:

Ramen zijn bijna allemaal gewassen, morgen de rest
aan de achterkant dan zijn ze allemaal binnen en
buiten weer proper....het zand plakte er echt
aan de buitenkant aan en ertussen aan :roll:
't was een gepeuter in de hoekjes :?

Helena, succes met het drogen van de stabilise, 't gaat niet snel
ondanks de zon en de wind....maar het komt goed....
dus niet langs daar naar buiten.... :roll: :oops:

anjelierken, geniet van de lentezon :)

Allen een fijne dag verder en tot morgen....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

25 mar 2022, 18:30

Wat een lekker weertje, hallo seizoentjes, profiteren allemaal, zou ik zo zeggen...
Enkele dagen terug werden we getracteerd op een ritje met een bakfiets, met een electrische fiets er aan. Dat was leuk zeg, zo konden we een toertje doen om de weg wat te kennen. Als het 1 april goed weder is doen ze dat nog eens!
Na de rit kwam de kinesiste voor manlief en de volgende dag was hij er stijf van, teken dat de oefeningen goed gedaan waren, maandag komt ze terug. Het is een hevige, babbelen en werken tegelijk, dat kan ze wel!

Vandaag naar plankendaal geweest met dochterlief, we hebben ineens een abonnement genomen met parking, en na ons boterhammetje hierjuist kijken we moe maar volgende,nu wat tv. Van wandelen wordt je dus ook moe, maar het was heel leuk.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende ! :lol:
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

25 mar 2022, 19:34

Dag seizoentjes allemaal
ik hoop dat jullie zo veel mogelijk hebben kunnen genieten van het mooie weer . :-)
Vandaag ben ik samen met mijn broer gaan wandelen tussen de bloesems in het "narcissenbos" . Door het warme weer zijn de bloesems plots heel snel open gekomen , en ook de magnolia's. Jammer genoeg kunnen ze volg week bevriezen .. dus nu nog snel genieten . Het heeft me goed gedaan .
Aan alle seizoentjes : een fijne avond en een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .
Afbeelding
:-)