In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 mar 2022, 19:40

Afbeelding

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 mar 2022, 19:41

Zo dames we zijn verhuisd naar de Lente.
Met dank aan Bekske voor het nieuwe plaatje!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

20 mar 2022, 20:06

Dank U , HVT en Bekske voor het mooie plaatje !
Aan iedereen een goede nachtrust liefst zonder pijn en ongemakken ...
Afbeelding

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

21 mar 2022, 07:49

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 mar 2022, 08:08

Afbeelding

@ HVT , bedankt voor de verhuis naar de lente en @ Bekske voor het mooie plaatje.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 mar 2022, 08:22

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Benieuwd hoe Muddy Maddy en ventje het op het doopfeest hebben gehad. Hoop dat ze zich geamuseerd hebben.

Gisteren de Paasboom gezet. Geen gele, maar een poederroze. Hij is groot uitgevallen, lang en breed, maar hij is echt wel heel mooi geworden. Onder de boom staan 2 vrolijk gekleurde, stenen paashazen, een jongen en een meisje. De kast heb ik heel subtiel gehouden met een aantal kleine paaskonijntjes met daar een theelichtje bij. En op de toog van de keuken staan 2 vierkante theelichthouders waar je een groot theelicht moet insteken en daar tussenin 2 paaskonijnen, ook weer mannetje en meisje.
Heb me er gisteren echt mee geamuseerd.

Zo, ik ga eruit. Manlief is naar de kapper, kan ik hier vlug de keuken en de living steamen. Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 mar 2022, 09:02

Afbeelding

Dank Helena voor het lentehoekje, :wink:
en dank Bekske voor het leuke plaatje :)

Hier een stralende lentezon, hopen dat ze blijft
we gaan genieten van wat kan en toch voorzichtig blijven :?
want er zijn veel zieken..... corona variëteit en griep :roll:

clive 't zal weer mooi zijn bij jullie die paasboom,
ik doe dat al jaren niet meer, teveel gedoe.... :oops:

wilde eend ook een fijne week voor jou en sterkte...

Alle seizoentjes een mooie lente gewenst,
maak er het beste van....je hebt maar wat je pakt :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 mar 2022, 09:19

Gisteravond is de dochter gepasseerd en alle problemen waren ineens opgelost.
Tuinberging uit de weg, hordeuren gedemonteerd en weggezet, batterij opgeladen en auto weggezet van de oprit, zakken met tuinafval mee voor de container...
Die heeft dat van haar twee grootmoeders.
Problemen zijn er om opgelost te worden.
Ik was toch maar heel blij dat alles in orde gekomen is.
Er hangt al een was op en de tweede steekt in.
Vroeg opstaan dan heb je al veel gedaan.
Wat je voor acht uur gedaan hebt, zei mijn tante altijd, kan je nooit meer inhalen.
Het is dat we echt geen tijd hebben :D

Als nu die werklui er door gaan komen zal ik nog contenter zijn.

De zon is al van de partij, maar het heeft serieus gevroren vannacht.

Geniet van jullie dag!

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

21 mar 2022, 10:02

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT en Bekske: bedankt voor de verhuis en het mooie plaatje, we kunnen weer een tijdje verder.

Hier een stralende zon. Deze nacht toch nog flink gevroren, alles zag wit.
Gisterennamiddag een klein fietstochtje gemaakt, eerst gaan kijken naar de mooie paasbloemen op het dorpsplein, die elk jaar weelderig bloeien. Dan verder gereden, als het een tijdje geleden is dat je ergens gepasseerd bent, zie je altijd verandering. Huizen die afgebroken zijn en waar nu nieuwe staan, huizen te koop ( waarvan je denkt, allez die wonen hier nog niet lang).

De was is bijna gedaan, dan kan die straks buiten hangen. s' Avonds steek ik die al in de machine, is het s' morgens enkel nog aanzetten.

Dames, maak er een mooie dag van en tot morgen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 mar 2022, 10:34

Goede morgen seizoentjes,

Daar is de lente daar is de ZON, dat ze maar lange schijnen kon!
gisteren dus de doop. het werd een lange dag. Suzanne hield zich echt flink. het was een beetje een informele dienst en een beetje chaotisch op sommige momenten. het water over haar kruin vond ze niet zo heel leuk. en ze liet geen moment onbenut om te brabbelen.Schoonbroer had negatief getest maar de man van nichtje was nog ziek en durfde niet. Nichtje toont al een redelijk flink buikje. wat wil je? met twee. ze wordt op 1 juni ingeleid omdat de zoontjes Ying en Yang liggen. dus een met het hoofdje naar boven en de andere met de voeten naar boven.
op bepaalde momenten in de doop moesten de aanwezige mensen hun hand als een dak boven de klein haar hoofd houden en een paar woorden zeggen die de diaken voorlas.
ook moesten de peters en meters handelingen doen die in het boekje staan dat nog in de auto ligt.
ook wij moesten haar een kruisje op haar voorhoofd geven, ik eerst en zeggen god zegene en bewaar u. en dan moest frè de hele rij af. ventje, de tweede meter enz.
de dienst duurde een klein uurtje en was later gestart omdat een van de peters en tevens opa de weg niet vond mèt een gps.
en na de dienst naar de menenpoort. dat is niet ver van het voetbalstadion van KV Kortrijk die op dat moment speelde. Politie overal. op een kruispunt waren er een paar auto's tussen gekropen maar Justine was zo vriendelijk te wachten tot we hen ingehaald hadden. ze vond het een heel leuk kaartje. we hadden een bijdrage gedaan voor het speelkamertje.
Schoonzus nam in het restaurant de leiding en zei nog een tafel bij te zetten zodat wij er ook bij konden zitten.
de taart was bresiliëne. de thee mocht je kiezen maar ze hadden geen groene dus heb ik linde genomen. en naast de taart een flinke toef slagroom en een krul caramel.
daarna wat drankjes. en een potje speciale chipkes. bolletjes die naar grill's smaakte en de sterretjes iets straffer. toen de zon onderging werd het koud en ik dus kreeg het ook koud. toen had ik beter mijn poncho meegedaan. heb dan mijn vast aangedaan tot het avondeten. voorgerecht waren hapjes op lepeltjes., allemaal heel lekker. en daarna een reuzebrochette. ik kreeg die niet op .
er was de keuze tussen zelfgemaakte frietjes en denneaardappeltjes. Ventje heeft natuurlijk gemorst op zijn hemd. hopelijk krijg ik die vetvlek er uit. maar alles is dus goed verlopen.
we waren rond kwart voor 11 thuis en de gps zei: welkom thuis.
zo, dat was het verslag seizoentjes.
fijne dag, keep safe en knuffel. vergeet niet te genieten van de zon!
Cats Rule!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 mar 2022, 11:42

Dag seizoentjes allemaal ;
HVT : wat fijn dat dochter is komen helpen en zo knap is om de klusjes gedaan te krijgen . Dat doet plezier hé .
Clive : de paasversiering zal weer heel mooi zijn bij jullie .! Zaterdag moest ik naar Antwerpen en ik heb me moeten haasten s' avonds om naar huis te rijden , want om 21u30 werd de E313 volledig afgesloten omdat daar de brug wordt afgebroken ..... 8O 8O
MM : het doopfeest is dan goed verlopen .
Oma C en de andere seizoentjes : ja, het had goed gevroren vannacht ... maar de zon doet gelukkig veel goed overdag . :-)
Bekske : dank voor de mooie plaatjes !
Namiddag ga ik het gras afrijden op de hoogste stand want ik wil een stukje madeliefjes laten staan ..
Volgend weekend schakelen we weer naar ZOMERTIJD !! Dat wordt weer aanpassen voor iedereen !!
Groetjes aan alle seizoentjes !!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 mar 2022, 15:52

Afbeelding

Goede middag allen, in de zon is het heerlijk :wink:
maar er zit nog steeds een koud windje :roll:
Mijn wandelingetje zit erop, nu even een
warm drankje om op te warmen.... :oops:
ik heb alleen koude handen, dat heb ik dikwijls
maar 't is niet erg....even opwarmen aan de
warme kop thee :)

Voor jullie allemaal een fijne dag verder
en later een goeie nacht.... tot morgen...
bakske gaat toe... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

21 mar 2022, 20:40

Eindelijk geraak ik binnen.... het ligt aan mijn nieuwe foon die ik nog niet deftig onder de knie heb maar ook dat ik 2 x onderbroken ben door telefoontjes die ik echt moest opnemen. Laptop was niet open, dus neem ik gauw de foon, met alle gevolgen van dien.....

Bedankt trouwens, MH, voor de verhuis en Bekske voor het mooie plaatje weeral.
Bekske, heb gelezen dat je hondje overleden is, en ik wens je veel sterkte om het te verwerken. Niemand geeft graag iets af, of het nu mens of dier is. Maar er is jammer genoeg niets aan te doen.....

OmaC, weer die vervelende M weer.... Doe maar rustig aan dan gaat het na een tijdje terug beter, maar dat hoef ik niet te vertellen, je hebt er al lang ondervinding mee, al veel langer dan ik.

Clive, ook ziek geweest. Hopelijk terug helemaal beter. En Maticce blijft deugenietachtig! Dat houdt jullie jong, moet je maar denken.... :D

En MM naar een geslaagd doopfeest. Ook fijn zo. Het mag al eens meevallen, nietwaar?

De rest dat ik gelezen heb, weet ik niet meer, sorry, het is niet slecht bedoeld.

Intussen staat ons oude huis officieel te koop, en we hebben er nog steeds geen spijt van, integendeel. Nu besef ik pas wat we allemaal gemist hebben van gezelligheid met de kids. We hebben hun, sinds we verhuisd zijn, al meer gezien dan op een heel jaar. Overdreven misschien, maar dat is ons gevoel. Prettig dat iedereen zo kortbij woont. Ook is hier in onze buurt de 'melkerij', we hebben al 2 x daar naar een evenement geweest, van jonge mensen die moeten improviseren, een soort wedstrijd, en het publiek moet stemmen om een winnaar aan te duiden, en bij binnenkomen kregen we, naast wat uitleg voor wat zij staan, ook een sloef, die naar de juri kon worden gesmeten. Op het einde van het seizoen blijft de ploeg met de meeste stemmen de winnaar.... Heel leukemia, de zaal zat die 2 keer dat we geweest zijn, afgeladen vol. Ze spelen ook in Antwerpen en Gent, het is een echte wedstrijd en er wordt ook veel plezier gemaakt met al hetgeen ze moeten spelen, improviseren.....
Dat pakken ze ons niet meer af, en we zijn zinnens om zoveel mogelijk nog mee te pakken! :D
De dagen vliegen hier voorbij en ik ben stilaan ook bezig om mijn hobby terug verder te doen. Al heb ik alles nog niet bij mij en heeft alles nog geen vast plaatsje in de kasten......

Nu nog wat tv kijken, en morgen terug een nieuwe dag...

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en.... tot de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

22 mar 2022, 08:21

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 mar 2022, 08:39

Goede morgen seizoentjes,


voel me nu uitgeslapen. dat zal andere koek zijn volgend weekend met die stomme uursverandering!
en we zijn er nog niet vanaf. kunnen ze dan bakkeleien dat zij het zomeruur willen en wij het winteruur. ach wat, in amerika hebben ze ook andere tijdzones.
Doordat het een late maaltijd was geweest zondag, heb ik voorgesteld om een omeletje te bakken met flinterdunne sneetjes parmaham. dat was licht en lekker. wel vroeg naar ons bed geweest.
ik zit hier met een pleister van nurofen op mijn rug. gisterenmorgen voelde mijn rug niet goed aan.
flexium en contramal hielpen niet veel, dus dan die nurofen geplakt en de pijn is aan het stillen.
ze mag er nog 8 uur op. ( is 24 u) het is al lang geleden dat ik er ene heb moeten plakken. onder de douche zakte ik bijna door mijn benen zondag en dat is geen goed teken. ga naar de ziekenbond bellen om zo'n douchestoeltje te vragen. ventje vertrouwd die uit de boekjes niet. hij vreest dat de poten zullen doorzakken. er is daar een ingebouwd stoeltje maar dat is zo glad als een aal. ik ben al op mijn kont gegaan erdoor. mijn benen duwden de douchedeur open en daar zat ik dan. gelukkig was ventje in de slaapkamer. we kunnen hem niet verlagen want de buizen liggen eronder (5cm opstap) toch maar eens info vragen aan die firma's die seniorendouches plaatsen. vragen staat vrij.
vandaag is het leesvoerdag met een extra magazine van goed gevoel. die moest ventje zaterdag meenemen maar hij was het vergeten.
het is hier nog een beetje overtrokken.
zondag kwam een van de peters en tevens de vader van justine aan onze tafel en minnaar nam het woord door te zeggen dat ik dè schoondochter van Nicole ( is de naam van schoonloeder) was.
die is helemaal aan het wegkwijnen. ik had opgemerkt dat ze vuurrode nagels had en ventje vertelde me dat zijn loeder nooit rode nagellak aan deed dus moet hij dat dan gedaan hebben. hij verfde vroeger ook haar haren. ventje moet dat bij mij doen en verft dan een stuk linoleum mee en denkt dat dit gaat uitgaan met....de stoomreiniger! maar iemand wist me te vertellen dat het toch afslijt. haar dochter is al alle kleuren van de regenboog geweest en idem vlekken. linomeum is ook al gescheurd aan de wasmachine. die moet vandaag een kleurwas afwerken. en toen ze eens de bulex kwamen schoonmaken om de twee jaar heeft die man een soort roest/roet moeten verwijderen maar laten indrogen. die gaan ook niet meer uit maar je kan ze niet zien door de wasmanden. Blijkbaar poetste Irina niet naast de wasmachine. ook het droogrek verzette ze niet.
ventje zou de duivenpoep van aan de kapel en onder de boom aan het restaurant moeten wegpoetsen maar ventje had gisteren geen zin. Dan maar vandaag als de wagen van Joyce weg is. hij moet hem dan nog eens afspuiten en dan de ramen boven meespuiten. die zijn al jaren niet meer gepoetst. Arlette haar zoon, omdat die lang was, is er nog in geslaagd die toch te poetsen maar niet 100%. de middelste venster zit in de weg voor de linkerkant te doen. ( rechts als je binnen bent) ik heb ook nog zo'n uitrekbare stok met een spons en dat heeft hij dan gebruikt. een ramenwasser komt hier niet. ze willen ook niet en ze zijn duur. ons moeder heeft haar ramenwasser eens onder diens voeten gegeven om dat hij twee keer in de maand kwam. ( 5 weken maand) haar buren gaan binnenkort nieuwe ramen steken en de buitenkant isoleren en er komt een steentje tegen. wij mogen dat hier niet doen. het zijn 6 indentieke woningen en daar mag niets aan veranderd worden van steen. jammer want buurman V wilde kurk tegen de gevel maar dat mocht dus niet. achteraan is het wel gespoten kurk. hoef je jaren niets aan te doen.
Ventje wil een overkapping maar dan zal hij zijn kot moeten wegdoen en ergens anders zetten. ook het afdakje moet dan weg. ik heb niets gezegd want ik weet dat hij meestal dat idee dan laat varen. ook die cookerkraan voor spuitwater is gaan varen.
we hebben immers dat geval dat spuitwater maakt.
Geen idee wat we vandaag gaan eten. ventje moet zich nog aankleden en pillen pakken. dan is Gimly mee om de actimel op te likken. als ik kersenyoghurt eet, moet hij het potje uitlikken.
moet dat dan opschrijven voor maandag als ventje op boodschappen gaat.
Zonnebloemolie hamster ik niet. ik gebruik maisolie. ook bij Peter staat er van 2 flessen olie en 2 pakken bloem. ook bloem om brood te bakken. ik begrijp niet waarom de mensen in joostnaam wc papier gingen hamsteren. en spaghetti en rijst. ik heb een beetje het hamster gedrag van mijn Pa geërft die had de oorlog meegemaakt als klein manneke. dus stond er in ons oude huis een rek en als er een artikel weg was ( stonden er altijd 2) moest dat aangevuld worden.
MJ: wat fijn dat je zo geniet van je nieuwe stek en het meer zien van je familie. een sloef om naar de jury te gooien, ze zouden dat beter in de voetbal ook uitdelen :D
Fijne dag seizoentjes, keep Safe en knuffel.
Cats Rule!