In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 jun 2022, 11:04

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

In alle vroegte de strijk gedaan en nu staat de airco op. Gisteren heb ik hem een half uurtje voor het slapen gaan in de slaapkamer opgezet. Manlief zei al lachend , dat het precies een diepvries was :D , maar we hebben beide wel lekker geslapen.
Vanavond weer een BBQ, gewoon voor ons beiden en Matice wordt natuurlijk niet vergeten. Hij krijgt kippenworst, geen van ons beiden lust worst, maar hij wel.
Moet dadelijk doorgaan, want moet bij de manicure zijn voor mijn nagels. Manlief brengt me en gaat terwijl naar de slager en komt me nadien halen. En dan gaan we een schaduwrijk terrasje doen met een biertje voor manlief en een wijntje voor mij. Eentje volstaat, daarna drink ik heel graag tomatensap, een vreemde combinatie, ik weet het. En dan terug naar huis naar Matice. Hij moet hier blijven want het is veel te warm buiten voor hem.

Zo, ik wens iedereen een prachtig weekend. Liefs aan jullie allen en een verkoelende knuffel.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

18 jun 2022, 18:31

Dag seizoentjes allemaal ,
Hier is het nog 34° buiten :roll: 8O . Gelukkig is het binnen in de living maar 25° , en de airco staat nog niet op . Binnen blijven en rustig houden :-)
Nog 1 dag volhouden met die extreme warmte ... vanaf morgen vroeg zou het afkoelen .. Laat ons hopen ..
Ja, we klagen weer, hé :wink: maar dit is wel een beetje veel en we moeten erdoor ..
Vol goede moed verder ! en een rustige nacht voor iedereen ..

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 jun 2022, 18:43

Goede avond alle seizoentjes,
het was weer proberen en niet binnengeraken, gggrrr

wilde eend hier ook zo warm, maar ik hou me koest
ik heb geen airco, een ventilator volstaat maar ik heb
er nog geen nodig gehad....een beetje minder heet
mag wel want dit is niet gezond meer... :roll:
Ik kan de hitte gelukkig nog wat buitenhouden
maar als het veel langer duurt en het gebouw
wordt warm dan kan je 't niet buiten houden :oops:
Hopelijk kan je nog wat slapen want die rust heb je zeker nodig :)

Slaapwel allemaal en tot morgen als ik binnen geraak :roll: 8O
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 jun 2022, 19:12

Jullie gaan mij niet geloven maar tegen de morgen aan heb ik mijn dekbed terug gepakt.
In totaal bijna zeven uur geslapen.
Het duurde lang eer ik vertrokken was, maar daarna tot vijf uur aaneen gesloten gemaft.
Ik heb een hele gekke droom gedroomd.
Op een of andere manier was ik in een gezelschap beland, vreemde mensen, waar we weg moesten uit ons vakantieverblijf met een vrachtwagen. Daar moesten we zelf inklimmen met onze rugzak.
Niemand hielp mij, ik moest maar zien hoe ik erin geraakte in de laadruimte!
In het gezelschap was een knappe jonge gast.
Voor we vertrokken vond ik dat ik zijn verkreukelde mouw tegoei moest doen...
Na een stoffige rit kwamen aan in een super de luxe hotel.
Daar vroeg de reisleidster me om te poseren in de gloed nieuwe hall.
Ik vond dat oké tot ik ontdekte dat ik een niet bij elkaar passende rok en sweater droeg.
Dat was geen probleem we zouden in de shop een nieuwe outfit kopen. Ik moest de gids maar volgen.
Die liep langs massa's trappen, met een vaart, zo snel dat ik haar telkens uit het oog verloor. Het waren dan ook nog eens marmeren trappen waar ik afschoof. En soms stopten ze ineens en moest ik me gewoon langs de muur laten zakken.
Uiteindelijk had ik de gids dan terug in het vizier en was ze lastig omdat ze me kwijt was..
Lang geleden dat ik nog van trappen droomde.Vroeger heel dikwijls.

Verder heb ik vandaag mijn boek uitlezen en gepuzzeld.
Beetje orde gebracht hier en daar en dat was het.
Ik heb nog niet gezweet...

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 jun 2022, 19:12

Jullie gaan mij niet geloven maar tegen de morgen aan heb ik mijn dekbed terug gepakt.
In totaal bijna zeven uur geslapen.
Het duurde lang eer ik vertrokken was, maar daarna tot vijf uur aaneen gesloten gemaft.
Ik heb een hele gekke droom gedroomd.
Op een of andere manier was ik in een gezelschap beland, vreemde mensen, waar we weg moesten uit ons vakantieverblijf met een vrachtwagen. Daar moesten we zelf inklimmen met onze rugzak.
Niemand hielp mij, ik moest maar zien hoe ik erin geraakte in de laadruimte!
In het gezelschap was een knappe jonge gast.
Voor we vertrokken vond ik dat ik zijn verkreukelde mouw tegoei moest doen...
Na een stoffige rit kwamen aan in een super de luxe hotel.
Daar vroeg de reisleidster me om te poseren in de gloed nieuwe hall.
Ik vond dat oké tot ik ontdekte dat ik een niet bij elkaar passende rok en sweater droeg.
Dat was geen probleem we zouden in de shop een nieuwe outfit kopen. Ik moest de gids maar volgen.
Die liep langs massa's trappen, met een vaart, zo snel dat ik haar telkens uit het oog verloor. Het waren dan ook nog eens marmeren trappen waar ik afschoof. En soms stopten ze ineens en moest ik me gewoon langs de muur laten zakken.
Uiteindelijk had ik de gids dan terug in het vizier en was ze lastig omdat ze me kwijt was..
Lang geleden dat ik nog van trappen droomde.Vroeger heel dikwijls.

Verder heb ik vandaag mijn boek uitlezen en gepuzzeld.
Beetje orde gebracht hier en daar en dat was het.
Ik heb nog niet gezweet...

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 jun 2022, 19:13

Jullie gaan mij niet geloven maar tegen de morgen aan heb ik mijn dekbed terug gepakt.
In totaal bijna zeven uur geslapen.
Het duurde lang eer ik vertrokken was, maar daarna tot vijf uur aaneen gesloten gemaft.
Ik heb een hele gekke droom gedroomd.
Op een of andere manier was ik in een gezelschap beland, vreemde mensen, waar we weg moesten uit ons vakantieverblijf met een vrachtwagen. Daar moesten we zelf inklimmen met onze rugzak.
Niemand hielp mij, ik moest maar zien hoe ik erin geraakte in de laadruimte!
In het gezelschap was een knappe jonge gast.
Voor we vertrokken vond ik dat ik zijn verkreukelde mouw tegoei moest doen...
Na een stoffige rit kwamen aan in een super de luxe hotel.
Daar vroeg de reisleidster me om te poseren in de gloed nieuwe hall.
Ik vond dat oké tot ik ontdekte dat ik een niet bij elkaar passende rok en sweater droeg.
Dat was geen probleem we zouden in de shop een nieuwe outfit kopen. Ik moest de gids maar volgen.
Die liep langs massa's trappen, met een vaart, zo snel dat ik haar telkens uit het oog verloor. Het waren dan ook nog eens marmeren trappen waar ik afschoof. En soms stopten ze ineens en moest ik me gewoon langs de muur laten zakken.
Uiteindelijk had ik de gids dan terug in het vizier en was ze lastig omdat ze me kwijt was..
Lang geleden dat ik nog van trappen droomde.Vroeger heel dikwijls.

Verder heb ik vandaag mijn boek uitlezen en gepuzzeld.
Beetje orde gebracht hier en daar en dat was het.
Ik heb nog niet gezweet...

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 jun 2022, 19:14

Jullie gaan mij niet geloven maar tegen de morgen aan heb ik mijn dekbed terug gepakt.
In totaal bijna zeven uur geslapen.
Het duurde lang eer ik vertrokken was, maar daarna tot vijf uur aaneen gesloten gemaft.
Ik heb een hele gekke droom gedroomd.
Op een of andere manier was ik in een gezelschap beland, vreemde mensen, waar we weg moesten uit ons vakantieverblijf met een vrachtwagen. Daar moesten we zelf inklimmen met onze rugzak.
Niemand hielp mij, ik moest maar zien hoe ik erin geraakte in de laadruimte!
In het gezelschap was een knappe jonge gast.Afbeelding
Voor we vertrokken vond ik dat ik zijn verkreukelde mouw tegoei moest doen...
Na een stoffige rit kwamen aan in een super de luxe hotel.
Daar vroeg de reisleidster me om te poseren in de gloed nieuwe hall.
Ik vond dat oké tot ik ontdekte dat ik een niet bij elkaar passende rok en sweater droeg.
Dat was geen probleem we zouden in de shop een nieuwe outfit kopen. Ik moest de gids maar volgen.
Die liep langs massa's trappen, met een vaart, zo snel dat ik haar telkens uit het oog verloor. Het waren dan ook nog eens marmeren trappen waar ik afschoof. En soms stopten ze ineens en moest ik me gewoon langs de muur laten zakken.
Uiteindelijk had ik de gids dan terug in het vizier en was ze lastig omdat ze me kwijt was..
Lang geleden dat ik nog van trappen droomde.Vroeger heel dikwijls.

Verder heb ik vandaag mijn boek uitlezen en gepuzzeld.
Beetje orde gebracht hier en daar en dat was het.
Ik heb nog niet gezweet...

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

19 jun 2022, 04:16

Afbeelding
ik heb daar niet zoveel werk mee om die plaatjes te maken .Om hele mooie te maken dat wel .Het is met een gratis programma dat ik het maak dit zijn simpele plaatjes .Op een goede 15 minuten is dit ged
maakt groetje een frisse wind buiten

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 jun 2022, 08:43

Goede morgen seizoentjes,

Een dag en een nacht verschil bij gisteren. toen onze grote parasol aanstalten maakte om te gaan vliegen, de boel dichtgedaan en naar binnen want dat was geen zeebriesje, maar een zeebries van zeker 5 beaufort! En ze kwam uit 't zeegat. een paar dagen eerder ook toen kon je zelfs de zilte in de lucht ruiken. wij hebben kippeboutjes op de oude bbq gelegd omdat ventje nog wat wil wachten om de nieuwe te gebruiken. stel, zei hij, dat we toch geen goed bbq weder meer hebben. Diene vent van mij is ook geen optimist. gisterenavond zei hij: en als ik morgen wakker wordt ben ik weer een jaar ouder. ik moest me inhouden om niet te zeggen wat ons vader altijd zei als ze zijn leeftijd vroegen: een jaar ouder dan mijn tanden. (en hij bedoelde niet z'n vals gebit)

vandaag gaat ons moeder zelf bellen naar ventje. zijn andere familieleden doen wat ze willen. sms of praatje of helemaal niets tot een wens op fb. de Kids van schoonzus zullen wel een wens op db zetten, schoonloeder kan bellen en schoonzus en broer hebben geen fb. schoonbroer heeft wel whatsapp, maar dat komt niet op de telefoon van ventje. is bang van virussen en ze kunnen dat makkelijk hacken. en aangezien hij zijn finaciën op zijn telefoon doet, past hij daar voor op.

vannacht om 10 na 4 is het beginnen onwederen. was net op weg naar de badkamer. terug van de wc zorromaskerke aangedaan. en daarna weer ingeslapen. rond 5 uur weer wakker, maar geen zin om op te staan aangezien ik me weer van uur gemist had en het nog maar kwart voor 3 was de laatste keer dat ik dacht dat we rond 6-en waren. het was 24.1° in de slaapkamer maar de ruit kon niet openblijven wegens te veel wind binnen. de houten lammelen waaiden tegen de gordijnen. ventje heeft de boel dicht gedaan als zijn dvd te einde was. straks zijn nog niet ingepakte kadootjes geven. en ik weet aan geen kanten meer wat ik voor hem besteld heb. want ik mocht het niet zeggen. dan is 't voor mij ook een verrassing wat ik van mijn zakgeld gekocht heb. moest extra geleiders hebben voor de tens maar ze zijn uitverkocht. ga een mail krijgen als ze terug in stock zijn.

heb een online winkeltje gevonden waar ze advokaat verkopen. natuur of met ammaretto of met karamel. ventje moet dan maandag enkele bussen slagroom meebrengen. ook een pot mayonaise met ei. thuis was de mayo altijd met citroen. vind die niet lekker.
er loopt hier een dikke meeuw parmantig op de bovenkant van het trekwagentje waar buurman zijn muziekinstallaties zitten. die zullen ook laat thuisgekomen zijn want na draaien moet je opkramen. het is nog geweest dat het tegen 6 uur 's morgens was dat buurman thuiskwam. in calais en dover gingen die pletsvoeten ook altijd op de daken van de auto's gaan zitten en niet zelden lieten ze een markering achter. waarschijnlijk voor hun collega's in een andere stad of land om te zeggen: ze zijn hier bij mij geweest. ventje had daar meer last van toen hij in zeebrugge werkte. ipv een blauwe Honda had die een witte. nu is tuutje grijs en valt dat niet zo op. tenzij ze 't op het raam of ertegen gedaan hebben.

Toen het begon te onweren dacht ik aan een pot soep. ik zag die buiten op ons tafeltje staan en ik zag dat er zich bubbels begonnen te vormen. mijne soep staat al meer dan een week in de frigo. die ga ik ook moeten wegsmijten.
Vanmiddag gaan we gaan eten. maandag moeten we naar schoonbroer en dus gaan we chinees gaan halen. 1 schotel al dan niet met rijst. Dinsdag moet ik naar de dokter voor bloedafname om te zien of mijn markers gedaald zijn. ik begon k-markers te krijgen. toen zei ze dat ik moest denken aan mijn eigen en niet aan mijn moeder en ventje die meestal de zondag raar doet. hij wil niet in pyama blijven maar volgt de mode van walter van beierendonck die uit het kastje durfde te denken en rokken voor mannen ontwierp. zijne protègè is dol op snoepkleurtjes en ook rokken. een schotse dat kan nog vind ik. maar rara skirts? Princess Elizabethe had ook een lang kleed aan in rarastijl in het roze. ( en neen, ventje wil niet van geslacht veranderen. maar zich op een zondag erg comfortabel voelen.) dat lang kleed vond ik niet mooi paula.

Helena: dat is een heel rare droom. eerst op de vlucht en daarna in een hotel met trappen en trappen. doet me denken aan de "overlook".
dat behekste hotel waar Jack Nickelson gek wordt. die film vond ik twee keer niets. in het boek is er geen moderne lift maar zo'n ouderwets geval waar je het hek voor dicht moet doen. en het kamernummer komt geloof ik ook niet overeen met die in het boek.

ik hoor lawaai boven. misschien is ventje al wakker.

Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
Cats Rule!

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

19 jun 2022, 09:30

Afbeelding

Hallo iedereen,

Gelukkige verjaardag voor ventje van MM.
Maak er een mooie dag van .

We hebben gisteravond ook bbq gedaan. De kinderen kwamen en het was niet te heet in de avond, maar aangenaam warm. Nu vandaag eten we de rest, en gaan we de opkuis doen. In de namiddag in onze zetel, denk ik. Het heeft hier al druk geweest, de laatste dagen, er is altijd wel iets dat moet gebeuren.

Nu regent het, dan koelt het flink af. De ramen staan open.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jun 2022, 10:03

Afbeelding

Goede morgen allen, ja met een regenjasje aan :roll:
Na de hitte van gisteren is het onder de morgen
beginnen regenen :roll: en wel lekker afgekoeld :)
Ik denk dan aan mensen die met hun kinderen 8O
een weekeindje aan zee hebben geboekt :oops: :roll:
Dat valt dan tegen voor de kindjes.... en allen terug naar huis :roll:
Hier was het rond 5u vanmorgen beginnen waaien
en heb ik een deel van de ramen gaan sluiten
Er was geen onweer wel wind en nadien de regen
ik heb nog een paar uur geslapen en toen ik wakker werd
viel de regen er goed uit...maar geen onweer tot nu toe :?

Ik wens iedereen toch een mooi weekend
laat deze regenzondag de plannen niet in de war sturen
En geniet van de afkoeling.... 't was nodig :roll:

Sterkte wie het kan gebruiken en maak het beste van deze dag

Nog een fijne verjaardag aan de man van M-M,

Afbeelding

maak het gezellig vandaag, je leeft maar één keer :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 jun 2022, 10:18

Afbeelding

@ ventje van Muddy Maddy.

Wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Geniet van de geschenkjes en van deze dag.
Dus, van harte proficiat.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

19 jun 2022, 10:36

Voor ventje van MM : een fijne verjaardag !!
Hier is het nu buiten 18°, dat is al beter . maar nog geen regen gezien .
Voor iedereen een fijne , rustige zondag !

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jun 2022, 11:03

Wij hebben hier al een ferme regenbui gehad ,
dan kwam er eventjes terug zon en nu is het weer
donker voor een verse regenbui.... :roll:
Het is al veel draaglijker nu... :wink: en niet meer zo heet
Gezellige dag allemaal (ondanks het weer) :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 jun 2022, 11:17

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Zo, alles is intussen opgeruimd en gestofzuigd. Zo heb ik het graag.

HVT, wat een mooi verhaal, maar ik heb het wel maar 1 keer gelezen :D :D :D .

Manlief is juist thuis van de winkel, we dachten gisteren dat we ook vandaag nog konden bbq'en, maar dat gaat dus niet. Maar had niets in huis voor het avondmaal, dat is nu opgelost.
Het heeft hier goed geregend, maar nu is het alweer droog en het zonnetje komt voorzichtig piepen.
Moeten vandaag nergens meer naar toe, dus ga ik tekenen en de tekening inkleuren met waterverf en contouren met aquarel potloden om de tekening diepte te geven.
Manlief heeft ook hapjes meegebracht, dat is voor een uur of 13:00H , misschien vergezeld met een drankje, dat is nog niet zeker, want heb gisteren al 2 wijntjes gedronken.
De buren zijn terug van vakantie en daardoor ook het einde om voor poes te zorgen. Hadden 2 flessen zeer goede wijn gekregen en ze hebben misschien 1000 keer bedankt gezegd. Lieve mensen, echt waar.
Zo, ik ga mijn laatste kopje cappuccino opdrinken en dan is het tijd voor een rustige zondag met ons drietjes.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.