In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 jun 2022, 12:10

Ha ik ga dat nog doen: een mailtje sturen naar oma-C om te verven of zij ook last heeft met inloggen.
Niet zodra was dat mailtje weg en de zaak was in de sacoche.

Het fietstoertje van de dag om brood en pistoleetjes naar het naburige di rop is ook al achter de rug.
De strijk is heel hard aan het roepen, maar als ik mijn hoorapparaat afzet hoor ik hem niet meer.

Zonnige zondagse verjaardag aan ventje van MM!

Gisteren naar de dochter gebeld.
Nu hoop ik maar dat ze niet vergeet he tuinafval te komen halen voor ze vertrekken.
Oudste heeft een kanjer van een verkoudheid, vergezeld van de nodige bloedneuzen.
Spijtig want nu komt hij niet langs deze week.
Foto van het linnen hemd dat hij onlangs voor zichzelf maakte.
Als hij moet pensioen is gaat hij een naaicursus volgen in avondonderwijs...
Ik denk dat hem daar niet veel meer moeten leren tegen dan.

Afbeelding

Fijne dag iedereen.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

19 jun 2022, 19:24

Goede avond, seizoentjes,

Ook ik geraakte van heel de voormiddag hier niet binnen, ze waren met de opkuis bezig of zo iets, geen internet dus.....

MM, ventje een goede dag gehad? Ik hoop het. Je kan hem nog gauw mijn gelukwensen nog over brengen.

Vandaag verder aan de kaartjes gewerkt, morgen is het strijken wat vandaag is gewassen en gestreken moet worden, en dan mijn stikmachine eens bovenhalen, ga van te kleine jeansbroeken van kleindochter zakken maken, met lange lits. Vroeger had ik zo eentje gemaakt van een broek van dochterlief, kleindochter heeft die zich eigen gemaakt, de lits moest wat gemaakt worden wegens versleten en ze heeft ook verschillende broeken dus ook hier gelaten om er hetzelfde mee te doen! Enkele weken geleden waren we samen naar de markt in mechelen geweest waar ze van alle figuurtjes heeft gekocht (lees gekregen :D ) die op de zakken geplakt en gestikt moeten worden !
Dus vanaf morgen staan de kaartjes aan de kant ! Nu hopen dat mijn machine geen foert zegt...... :wink:

Dames, nu nog wat tv kijken, daarstraks qrocks gegeten met de overschot van groentjes erbij van de koude schotel van gisteren, dus intussen zijn de restjes ook 'verwerkt ' ! Was lekker !

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende... :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jun 2022, 20:16

Afbeelding

Goede avond allen, het is hier terug donker geworden
waarschijnlijk weer een regenbui of wat onweer :roll:
We zien het wel,.... straks op tijd mijn koffertje in,
ik heb slaaptekort dus als het kan wil ik bijslapen :oops:

M-J, goed gedacht om zo de jeans te verwerken in
grote zakken met een rits.... altijd handig zoiets
amuseer je ermee :lol:

Helena, je bent toch binnengeraakt uiteindelijk 8O
vervelend hé, zo meten prullen om binnen te komen
ik haat dat en als dat nog veel voorkomt geef ik er de brui aan,
Er zijn plezantere dingen dan aan de pc te zitten wachten
tot je "binnen mag" :roll: :roll:
Hemd van zoon is goed meegevallen vind ik :lol:

Allen nog een fijne avond en slaapwel straks :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

20 jun 2022, 03:04

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 jun 2022, 08:30

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, dat hemd is mooi gelukt, wens hem maar proficiat.

Oma-C, hoe gaat het intussen met jouw been ?

MJ, wat een goed idee van die oude jeansen tassen te maken. En dan die figuurtjes erop, kleindochter gaat heel blij zijn.

Anjelier, ik geloof dat jullie grootste ukje na de vakantie ook naar het eerste studiejaar moet, want ik dacht te weten dat hij en baby D in hetzelfde jaar geboren zijn. Wat vliegt de tijd toch.

Wilde eend, alles een beetje oké daar ?

Muddy Maddy, hoe is het gisteren geweest met de verjaardag van ventje ? Leuk gevierd ?

Bekske, dank je wel voor het mooie plaatje.

Edwina, voor jou ook een hele leuke dag gewenst.

Manlief werkt thuis vandaag, want hij had in Antwerpen een plaats gereserveerd, maar nu rijdt de tram niet. Ben dan wat vroeger opgestaan en heb de keuken en de living eerst al gestofzuigd en daarna gesteamd. Nu blinkt het weer. Moest steamen, want Matice heeft gisteren praktisch de hele dag binnen gespeeld met de helft van zijn speelgoed, vooral zijn nieuwe roze flamingo moest het ontgelden :D . En het is een hoogglans vloer en dan zie je daar strepen op als hij zo druk binnen heeft gespeeld. Maar dat steamen gaat snel. Is ideaal voor een " poestbeurt" tussendoor zoals vandaag. En nu moet ik geen lawaai meer maken in de living als manlief bezig is voor zijn werk.
Ga ook de wasmachines instoppen, hier schijnt ondertussen het zonnetje, misschien kan ik het riskeren de was buiten te laten drogen. We zullen zien.

Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens jullie allemaal een zo'n fijn mogelijke maandag.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 jun 2022, 09:33

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
vannacht weer goed wat regen gehad
goed voor de tuintjes zo, niet teveel ineens :)

clive dank voor je overzichtje, makkelijk om te volgen :)
mijn been is al stukken beter, je ziet nog een verkleuring
waar het hevigste blauw was, op een enkele plaats
zit nog wat gloei en de pijn is bijna helemaal weg
ik ben blij dat ik al zover sta :oops: hou jij je ook veilig en gezond :roll:

Maak er een gezellige week van en blijf gezond allemaal :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

20 jun 2022, 09:42

Fijne morgen iedereen,
Hier ook al wat geflipperd, de badkamer en de kamer is al gedaan, de living doe ik seffes, als de kinesist hier is, ze gaat met hem gewoonlijk op de gang op de hometrainer en daarna naar de trap..... ik moet zeggen dat hij wel courage heeft, maar ja, het is voor zijn eigen goed.....

De aardappelen zijn ook al geschild, het is met boomstammetjes en gebakken champignons, allemaal terug plaats in de vriezer vrij, straks komt bofrost, voor het eerst in een hele tijd, want de grote vriezer is weg en dan moet je keuzes maken wat er in de kleine kan, nu heb ik er terug zicht op, maar ik moet me inhouden of hij steekt weer zo vol als een ei.... :)

Zo, ga nog wat voort doen, de voormiddag is zó voorbij....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 jun 2022, 10:54

Goede voormiddag!

Het is dieseltjesdag vandaag.
Ik geraak niet goed op gang.
Gisteren was een heel fijne dag.
Om 15 uur belde de dochter.
"Moeder, doe jouw bottines aan en een lange broek ik kom je halen."
Samen met het tuinafval is ze me komen halen voor een mooie wandeling.
In feite de geleide orchideeënwandeling die ze met natuurpunt maken in het Silsombos.
Een beetje aangepast aan mijn fysieke mogelijkheden, maar ik heb toch veel bijgeleerd.
Daarna een lekkere Griekse salade als avondmaal.
Het was meer dan twee jaar geleden dat ik nog bij hen thuis was.

De student heeft me samen met haar thuis gebracht.
Ineens dan maar zijn gerief mee genomen dat nog hier lag.
Het doet maar raar zo: geen tweede tandenborstel, tandpasta en bekertje, geen babyshampoo, Sanex 0% in de douche, geen handdoeken voor hem apart.
Geen tweede bordje voor ontbijt.
Het is een beetje leeg zonder student.
In mijn herinneringen op fb lees ik dat vandaag elf jaar geleden ons laatste stukje samen thuis begon...
De laatste week thuis met grootvake.
Alles gebeurt hier op verjaardagen van: vandaag wordt oudste nichtje veertig.
Het slechte nieuws in 2000 kregen we op de verjaardag van ons moeke.
Sterven deed hij op de verjaardag van zijn vader.
Bon, we gaan verder alleen, veel te doen, teveel en dan kan ik altijd moeilijk beginnen.
Ik kijk uit naar de komst van Poes, waarschijnlijk, dat weten ze nog niet goed, de zesde juli.
Ik ruil kleinkinderen in voor katten...
Het is maar hoe je het bekijkt.
De zon schijnt, het is hier opvallend stil.
Tiens zou ik vergeten zijn mijn hoorhulpen in te doen.

Fijne dag nog verder.
Nog één dagje en de zomer begint.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 jun 2022, 11:05

Goede morgen seizoentjes,

ik ga eerst ventje aan het woord laten: " Bedankt voor de verjaardagswensen."

en na dat gaat hij de douche in. hij was zeer tevreden over zijn pot "braai" kruiden. ik had voor "chimichurri" gekozen omdat dat eens voorbij kwam in een programma. ( braai is zuid-afrikaans voor bbq)
daar zeggen ze niet wij gaan bbq-en maar wij ga braai. het lijkt op een soort nederlands met een vlaams accent. in engeland konden de zuidafdrikaanse klanten van het Hotel als ze in de pub iets waren gaan drinken onze conversatie(s) volgen. ook heeft hij 2 dvd voor zichzelf gekocht een van gimly heeft hij een chocolade muffin gekregen gekocht in de bistro tvv: de dansclub voor de meisjes. die deden een optreden voor de bistro. en kregen daarna eten. ( ze moeten nog veel oefenen zag ik)

bij de bistro zat het stampende vol zodat ik hoofdpijn kreeg. heb de schuifdeur op een kiertje gezet. ik heb garnaalkroketten gegeten nadat we van een kir royal genoten hadden. ventje at een portie zalm. ik had nochtans weer geen sla erbij gezegd maar dat is waarschijnlijk standaard opgemaakte borden. daarna heeft ventje stoofvlees gegeten die zei hij uit een pot kwam: je proefde dat en ik een salade van zalm. maar die kreeg ik niet op dus heb ik met een smoesje de zalm voor de kat gevraagd. heb zijn foto getoond en " och wat een mooierd!" te horen gekregen. ja, hij is mooi en hij weet het. nog 5 dagen en dan is die jarig. hij wordt 12. 12 jaar geleden pastte hij in mijn hand en sliep graag in mijn ballerina's. nu zou hij zijn poepe in een kleine kartonnen doos proppen.
omdat de hemelsluizen opengegaan waren hebben we nog een derde degustief genomen; een italiaanse koffie en voor ventje een whiskey.

door veel koude wind naar huis gegaan en ik zette me neer en door de snijdend koude wind had ik weer slijm in mijn keel dus mijn lunch kwam terug. mijn poncho waaide de hele weg terug open en ik had geen speld gebruikt. nadat mijn maag tot rust was gekomen ( gelukkig waren we al thuis) een dutje gaan doen en dan de rest van het voorlaatste seizoen van castle bekeken. waren maar 3 afleveringen. de kippeboutjes smaakte zeer pittig doordat ik in de marinade de "carolina reaper" saus had gedaan. blijkbaar moet die langer marineren. voor je die typische pit smaakt.

vandaag naar schoonbroer en ventje moet nog eerst naar de dranken centrale. na schoonbroer naar mijn moeder. de zijne heeft gisteren gebeld en ik heb me versproken dat mocht hij geboren zijn geweest onze kleine nu ook 11 jaar zou geweest zijn. ( buitenbaarmoederlijke)
vruchtje was opgelost in de eileider en later hebben ze dat gezien en heeft de gyne 2 clips moeten steken op die plaats zodat er geen andere ongelukjes gebeurden. de pil was ik moe en met die rubberen dinges vond ventje dat een gedoe en hij had geen feeling meer.
het was de 15 augustus dat ik het ontdekte. wel beetje verdrietig geweest dat er hier toen geen klein Brunooke rondliep. maar als je ziet waar de wereld heen gaat ben ik blij dat ik daarna kinderloos gebleven ben.

wat de site betreft, ik was net op tijd om te posten en toen ik bezig was te herlezen kwam ineens de mededeling 404. ben dan maar gaan simmen en eindelijk is een verjaardag gelukt! zelfs dubbel gelukt want mijn sim ging van kleuter naar kind naar tiener. nu lopen er nog twee rond die een verjaardag moeten hebben maar nu weet ik wat ik moet doen. op het moment zijn ze aan het tuinieren gegaan. (eten is dan gratis ipv zoveel simoleons.) en gaan vissen. heb nu ook een viskraam en dus voor vistaco's kunnen ze er een gaan kopen. hebben nog geen tomaten, daar moeten ze level 4 gardening voor zijn. heb ook de layout van hun huis veranderd. nu heb ik geen deuren en ramen meer.

Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel.
Cats Rule!

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

20 jun 2022, 15:14

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: het hemd van zoon ziet er professioneel uit, hij kan heel goed naaien. Ik denk ook dat ze hem nog weinig kunnen leren in de avondschool.

Clive: ik denk dat ukkepuk en Baby D niet veel schelen in leeftijd. Ukkepuk is van april 2016. Overmorgen gaat hij 1 voormiddag naar zijn nieuwe school. Alle kindjes van zijn klas gaan dat doen. Ze moeten allemaal naar een andere school, daar de huidige school enkel een kleuterschool is.

Manlief is aan een karweitje bezig. Zaterdagavond tijdens de bbq was de steun van de parasol afgebroken. Manlief had de parasol verplaatst voor de zon en zo schuin gezet ( wegens een boompje dat in de weg stond) dat die ineens afkraakte. Ik dacht het nog toen ik het zag, en ineens krak. Ja, ség, gedaan met de parasol.
Nu had hij een nieuw stuk besteld , en is hij het aan het herstellen.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 jun 2022, 16:02

Afbeelding

Goede middag allen :wink:

Ai anjelierken dat zal schrikken geweest zijn die parasol :roll:
niks blijft eeuwig duren hé en als je man het kan repareren
ben je weer gesteld :) succes ermee....

M-M nog aan 't nagenieten van het verjaardagsfeest
van gisteren... het weer valt nog mee vandaag geniet ervan :)

Helena, een dieseltje vandaag, niet erg hoor
niks gaat lopen... het wacht allemaal tot je het zelf weer doet :roll: :oops:

Mijn kinderen zijn hier zopas aangekomen :o
zoon om de pc "eens uit te mesten" zoals hij het zegt :D
en schoondochter om de kelder een beurt te geven...
een goed half uur en ze waren beiden klaar... :wink:
Dat kan ik normaal zelf nog maar ze hebben niet graag
dat ik met een emmer water op en af de stenen trap ga
het zijn nogal hoge treden en na mijn laatste val.... :roll:
Ik ben blij dat het gedaan is want ik vraag niet graag iets :oops:
Gelukkig moet het maar 1x om de 3 maanden gedaan worden :?
Hierboven kan ik het zelf nog de baas ...maar ik ben ze dankbaar :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

20 jun 2022, 20:23

Dag seizoentjes allemaal,
Oma C : fijn dat je hulp hebt voor de PC en de kelder .
Clive : hier gaat het vandaag wat beter en ook geprobeerd om een en ander te doen ;-) : 2 grote potten ( verschillende ) soep gemaakt voor de diepvries . Gras gemaaid en bad genomen .. Voormiddag regende het nog .. de natuur kan het water nog steeds heel goed gebruiken .
Verder genieten van de koelere temperatuur buiten .
Voor iedereen een goede nachtrust en vol goede moed vooruit ..

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 jun 2022, 21:07

Afbeelding

Ik heb hem tegengehouden klaas vaak
voor de mensen die slecht kunnen slapen
laat hem wat strooien...hopelijk helpt het een beetje
Tot morgen en slaaplekker (straks) :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

21 jun 2022, 03:32

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 jun 2022, 09:20

Goede morgen seizoentjes,

Niet al te best geslapen. heb ik altijd als ik ergens naartoe moet, dit keer de dokter. en 't is bloedafname.
schoonbroer was in form. 's ochtens was schoonzus naar de bestraling geweest en had hij de prognose gevraagd. mevrouw gaat volledig herstellen. maar zij gelooft het niet. hij had nog wat tijd want zijn patiënt na mij was later. hij moest dus nog zijn ei kwijt. schoonbroer had het over onze schoonvader. en schoonmoeder ligt natuurlijk weer in de onderste schuif. qua karakter vind hij dat ik op mijn vader gelijk. er zijn er nog die dat gezegd hebben.
komen we bij mijn moeder: staat die daar verbaasd te kijken. ze was vergeten dat we gisteren kwamen. enfin, gelukkig was hare feuilleton: de dinges des levens nog niet begonnen. Ze heeft een electrische kookplaat van 2 gekocht omdat ze het gasvuur dat even oud of zelfs ouder is dan ik, niet meer vertrouwd. nu moet ze op bijna 84 jarige leeftijd nog leren electrisch koken. is wel gemakkelijk zei ze. moet ze nog zeggen dat ze de restwarmte moet leren gebruiken.

het raam in de keuken staat op kiep want die vuilnisbak meurt. er zitten kliko korrels in en lavendelstofzuigerkorrels. er staat een wierookhoudertje dus straks met de zakdoek voor de neus dat gaan aansteken. het was gisteren 19 u tegen dat we thuis waren en dan heb ik de haaienvinnensoep opgewarmd. vandaag eet ventje de rest van de chinees en ik ga mijn zalm eten met nog wat heilbot erbij. moet nog een ui snipperen.
ventje moet vandaag om mijn leesvoer en limoenen en naar de beenhouwer gaan vragen of die een rundshart kan krijgen. als kind at ik ook veel lever en rundshart omdat dat goedkoop was. zet dat nu voor de jeugd en ze eisen een hamburger.
ventje moet vandaag ook voor zijn haar want hij ziet er weer uit als een schotse koe.

deze namiddag gaan we naar de kermis om de punten te gaan inwisselen. want morgen is het hun laatste dag. ze staan maar van de vrijdag tot de woensdag. de botsautos's vertrekken vannacht al. dan gaan Bjorn en Linda naar oudenburg kermis. en de rest volgt hun eigen agenda. er staat wel een nieuwe die oliebollen verkoopt. gebak van de kust stond er vroeger maar die zouden gestopt zijn toen de pandemie uitbrak en niemand van de foorkramers mocht rondtrekken. Hier slapen ze dichtbij hun kraam, in brugge en andere steden staan hun sleurhutten ergens anders. als ge die ziet van buiten dan zijn dat dubbelbrede. ze hebben waarschijnlijk meer comfort dan wij.
en dat zijn state of the art op maat gemaakte sleurhutten zoals Helena een caravan noemt.

De kleintjes van anne-sophie, ventjes en mijn nichtje zijn thuis van zaterdag. ze moeten wel nog regelmatig op controle voor hun oogjes.
schoonbroer zei dat ze nog heel klein waren en hij ze niet graag vastpakt. ze zijn nog een beetje broos. ze heeft voorlopig maar 1 bedje nodig want ze kunnen met twee in een bedje. 1 aan het hoofdeind en 1 aan het voeteinde. hun voetjes zouden elkaar kunnen raken. Miel is blond en Gust is donker van haar. een twee-eige tweeling dus. schoonzus was gaan helpen. 't zal ook niet makkelijk zijn om als haar bevallingsverlof erop zit weer te gaan werken. wie had gedacht dat er complicaties zouden zijn. ergens had ik het verwacht want op de doop hield ze regelmatig haar buik vast. ze zei ook tegen schoonmoeder die aan het trunten gegaan was dat ze moest meewerken ofdat ze de tweeling op de vloer in kortrijk ging kopen. Justine had een droomzwangerschap en bevalling en anne-sophie een zware. ik heb het nu ook aan schoonbroer gezegd dat ik een buitenbaarmoederlijke gehad heb. hij( ik had het gevoel dat het een hij was) zou nu tegen de 14 lopen. misschien 15 en flink aan 't puberen. zijn naam ging Vincent zijn. ventje wilde voor een meisje galadriël. ik hermione.

aan de kust is het deels zonnig en nog steeds veel wind. nu is het 13°.

oei, Anjelier: onkosten aan een parasol. jij hebt een handig ventje. de mijn kan nog geen twee bakstenen op elkaar leggen bij wijze van spreken. moeten nog steeds om een contregewicht voor de parasol die op de grote koer staat en ook kan knikken.

morgen verwacht ik een pakje van het kruidende vat, een pakje van snoepeiland en een doos met wierook uit tibet met een zilveren boedhahouder. die laatste is per overschrijving, de rest kon ik met payconiq betalen. Clive: ik verwacht je kaartje vandaag. anders zal het morgen zijn. Vera heeft het hare ook niet op tijd gehad. schoonbroer was weer bezig over de kaartjes dat er veel werk in zit. ja, en ook geld.

Fijne dag seizoentjes, ik ga naar de boerderij en als ik terug kom van de dokter ga ik d eafwas doen. keep safe en knuffel voor allen.
Cats Rule!