Radio gestuurd uurwerk

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

31 mar 2022, 17:21

Hallo, ik zit met een vraagje eigenlijk een probleem.
Ik heb twee radio gestuurde uurwerken, die normaal het juiste uur zouden moeten weer geven.
Dat is niet zo een muur uurwerk geeft de juiste tijd van mijn laptop deze laatste werk via via een program van de Atoom klok en ook met de tijd van de BRT, ik veronderstel dat de muur klok de juiste tijd weer geeft, ze reset ook ieder dag om 21.05 uur.
Het probleem is dat mijn pols uurwerk 0.30 seconden later is en deze reset om 2 uur middernacht.
Dat pols uurwerk is reeds drie jaar out en heb het al binnen gebracht waar ik het gekocht heb maar deze persoon zeg dat hij er niets aan kan doen.
Is hier iemand die mij de reden kan zeggen.
Het program dat ik gebruik en waar mijn laptop, de klok aan de muur en de BRT de zelfde tijd weer geven is.
[url]file:///C:/Program%20Files%20(x86)/AtomTime%20Pro/Doc/registration.html[/url]

Willy
Laatst gewijzigd door stevens-willy op 13 mei 2022, 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

18 apr 2022, 12:49

ik vrees dat daar niks aan te doen valt hoor, radio gestuurde uurwerken zullen
nooit gelijk het uur aangeven. ik heb dit hier ook voor.
ik zou mij daar geen te grote zorgen over maken . :wink:
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 apr 2022, 14:46

In principe lopen alle radio gestuurde uurwerken gelijk.
De DCF77 tijdseinzender uit Duitsland wordt aangestuurd door een atoomklok.
Zichtbaar resetten is waarschijnlijk te wijten aan slechte batterijen ofzo.

Vele klokken oa microgolf klokradiowekkers enzo lopen op het wisselstroom signaal van 50Hz wat soms voor afwijkingen kan zorgen

https://www.hln.be/wellen/mysterie-in-w ... ~a22dede7/

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

18 apr 2022, 19:30

Bedank voor het antwoordt.

Willy
Afbeelding

RyanR
Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Locatie: Brabant

13 mei 2022, 15:22

DCF77 is lange golf signaal, en komt van een zender in Frankfurt a.d. Main. In theorie komt die 2000 km ver.
Maar in huis wil het wel eens gebeuren dat er stoorsignalen zijn. Computers en dergelijke.
Of dat de klok slechte ontvangst heeft door metalen in de buurt zoals een verwarming.
Meestal helpt het om zo'n klok even spanningsloos te maken, en ook de batterijen eruit. Zet hem weer na een minuut of zo aan, en liefst voor het raam of zo. Het beste met zicht op het oosten.
Dan duurt het een minuut of 5-10 om de goede tijd te vinden.
Ik heb elke keer dit probleem bij het omschakelen van winter- naar zomertijd.

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

13 mei 2022, 19:12

RyanR schreef:
13 mei 2022, 15:22
DCF77 is lange golf signaal, en komt van een zender in Frankfurt a.d. Main. In theorie komt die 2000 km ver.
Maar in huis wil het wel eens gebeuren dat er stoorsignalen zijn. Computers en dergelijke.
Of dat de klok slechte ontvangst heeft door metalen in de buurt zoals een verwarming.
Meestal helpt het om zo'n klok even spanningsloos te maken, en ook de batterijen eruit. Zet hem weer na een minuut of zo aan, en liefst voor het raam of zo. Het beste met zicht op het oosten.
Dan duurt het een minuut of 5-10 om de goede tijd te vinden.
Ik heb elke keer dit probleem bij het omschakelen van winter- naar zomertijd.
Hallo, het gaat hier bij mij wel om een pols uurwerk.

Willy
Afbeelding