In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

25 jun 2022, 08:24

Goede morgen seizoentjes,

Zaterdag en dus de plicht om naar moeder te bellen anders ben ik geen goede dochter.

de mms stond gisteren niet stil. overbuurvrouw wilde weten wie er naar de begrafenis van de freule ging. er vielen er enkelen uit de lucht.
( waaronder ik) ze is overleden aan de grote K. de begrafenis is om 10 uur. allez, dus geen chique doening om 11 uur. heb wel manten en kalle aan die deur gezien want hij is ook een corveleyn. die zullen er dus wel bij zijn. Carolien en ik kunnen niet gaan. Joyce en Gracienne gaan wel. overbuurvrouw wilde een soort delegatie van buren op de begrafenis. voor degene die niet kunnen gaan. ( oftewel was ze zeer curieus wie er ging) het zal niet lang duren ( denk ik) dan voor die grote woning te koop wordt gezet want de Baron kan dat zelf niet onderhouden. ( zijn tuin al niet) ofwel komt er een van de kinderen met de kleinkinderen hier wonen en zorgen voor hun vader. we zullen wel zien.

Gisteren een kort video gesprek met Suus. De oogjes van de kleintjes gaan langzaam open. ze gaat er drie verkopen maar het grijsje wat ik wel wilde, is al besproken. we gaan het risico met Gimly toch wagen. want ik wil een meisjeskat. liefst een lapje. ( maar pipje heeft geen lapje geworpen)
haar relatie met Jo is dus weer ten einde maar er is nog heel veel aan klusjes te doen dus ik zei mean girl zijn en ze alles laten doen en daarna doe je wat zij ook doet. een einde maken aan de relatie! jammer dat ik gisteren weer hevige hoofdpijn had en we nog moesten eten. heb lavendel eau de cologne gebruikt en dan is het tegen dat de film overboard ( mannelijke versie) gedaan was, verminderd. daarna twee afleveringen van Castle gedaan omdat Gimly echt eiste dat we gingen gaan slapen.

En vandaag is Gimly jarig. hij is 12 geworden. ventje zei dat met goede zorgen, hij nog 10 jaar kan leven, maar dan zijn wij te oud om nog opnieuw met kittens te beginnen of we moeten ook oudjes een kans op een gouden mandje geven. liever dan dat laatste. en met 12 jaar wordt Gimly al als bejaard beschouwd. ( hij is nu 64!)

Vandaag gaat ventje bij Peter kijken of die advokaat heeft want ik heb bij de snoepwinkel twee proefpotjes advokaat gekocht, een met ammaretto en 1 met karamel en een grotere gewone. maar ventje vind dat die pot al veel te leeg is ondanks het gebruik van miniglaasjes en dus gaat die kijken hoeveel Peter vraagt voor een fles advokaat. we hebben wel ijskreem met advokaat maar dat zal wel smaakstof zijn. Geen idee wat er vandaag op de menu staat, ventje heeft iets gezegd maar ik ben het vergeten. met dat ik gisteren moest zoeken naar de vis, kwam ventje een tweede zak calamares tegen: deze keer van de bofrost. maar we weten niet welke de lekkerste is. dus gaan we proefpanel moeten spelen voor onszelf op een vrijdag.

ventje heeft beloofd de afwas te doen. aangezien ik gisteren gekookt heb. enkel de pot saus moet ook nog verdeelt worden en dan is alles afgewassen om zondag weer vuilgemaakt te worden. ( zaza gabor zei het al: je doet het huishouden en 6 weken later zie je er niets meer van) en ik zou zeer graag hebben dat de ramen gedaan worden. maar gelijk gisteren was het duiveltjekermis. regen & zon tegelijk met hagel. Suus vroeg of er geen regenboog was maar binnen kan je dat niet zien. dus dan sta je daar met je emmer, je aftrekkertje en een mivrovezeldoek. water met azijn en een druppel dreft.

ik ga WD40 moeten gebruiken voor mijn pc-kastje. die zwenk-arm begint te piepen. het is heel handig. heb je de pc niet nodig dan zwenk je hem weg en als er gepoetst moet worden verzet je hem met de wieltjes tegen de verwarming. gedaan met een pc op een tabouretje. en het oogt een beetje properder.

nu neef gaat komen moeten we nieuwe placemats want ik heb er maar 2 niet meer. en 4 met blinkertjes en dat past niet. dus dan toch een keertje naar de act*on. ten zij ventje een beroep doet op het blauwe mannentje.

Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 jun 2022, 09:03

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
hier probeert de zon om er door te komen
we zien wel wat we krijgen... :roll:
ik heb een bonte was en die kan eventueel
in de linnendroger als het weer zou regenen :oops:

M-M medeleven met het overlijden van de buurvrouw
K is een vreselijke ziekte, hopelijk heeft ze niet
te lang moeten afzien :roll: Dat ze rust in vrede :?

Allen een fijn weekend gewenst, de wasmachine roept
groetjes allen en tot later... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

25 jun 2022, 09:32

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, onze innige deelneming bij het overlijden van jullie buurvrouw. Ik hoop dat ze niet teveel pijn heeft gehad.
En voor Gimly een heel gelukkige verjaardag gewenst.
Jij zei van, als andere mensen foto's maken, of ze dan eerst alles opruimen en/of poetsen. Neen, ik zelf doe dat niet, dat is gewoon toeval, maar meestal is het hier sowieso opgeruimd, behalve als Matice aan het spelen is met zijn binnenspeelgoed. Maar iedereen is daar ten eerste vrij in en het is ook een keuze die je zelf maakt. De ene heeft het graag gezellig rommelig en de andere wilt dan weer het omgekeerde. Ik hoor bij de laatste groep want ik kan echt niet tegen wanorde in mijn huis, wanorde in mijn huis is wanorde in mijn hoofd. Maar zoals eerder gezegd, het is een keuze die je maakt.
En wat een mooi vooruitzicht, een zusje voor Gimly.

Bekske , bedankt voor het mooie plaatje.

Oma-C, ik hoop dat je een redelijk nacht achter de rug hebt.

Zo, ik ga beginnen met de strijk. Gisteren een pakje besteld en dat komt vandaag al aan, dat is wel supervlug. Kan het na nazicht dan meteen betalen. Maandag komt het pakje aan voor de verjaardag van manlief aan. Hij heeft het zelf gekozen. Hij wou per se een goede radio voor buiten in de tuin of hier boven op het terras. Dus moest ik niet nadenken deze keer wat hij wou. Heel gemakkelijk. Een week later zijn we 32 jaar getrouwd maar die attentie heb ik al gekocht zonder dat hij daar iets van weet. Het is dan ook maar een kleinigheid.

Voilà, ik heb alles gezegd. Ik wens iedereen een mooie zaterdag, veel liefs en een dikke knuffel voor ieder.

edwina
Lid geworden op: 29 jan 2021, 19:06

25 jun 2022, 10:19

Goedemorgen iedereen,

hier was het een beetje een hectische week, blij dat ze voorbij is ...
wasmachine stuk gegaan en woensdagavond wou ik boodschappen doen en liet mijn auto het afweten
schoonbroer opgebeld en het was de batterij, met startkabels het probleem verholpen en een goede toer gaan rijden om de batterij terug op te laden, donderdag geen probleem auto deed het perfect.

gisteren was ik van thuis aan het werken, dus auto niet nodig. gisterenavond wou ik mijn boodschappen voor het weekend gaan halen, batterij terug plat :evil: toen was het mij allemaal efkes teveel, hij is pas binnen geweest voor een groot onderhoud en nu dit weer, dochter gebeld en die zei : mama het is maar een auto, die kan nog gemaakt worden maak je niet zo druk, ze heeft gelijk maar ja, t was op die moment gewoon teveel

vanavond ga ik met de dochters eens uit eten bij de Italiaan, toch nog iets om naar uit te kijken

M-M, ga je een klein poesje bijnemen ? Ik heb mijn kat vorig jaar moeten laten inslapen, maar ja hij was ook al
17 jaar
ik ben al bang voor als er iets met mijn hondjes zou gebeuren, ze zijn ook al 15 en 14 jaar oud, dus ja zo lang zullen ze ook niet meer leven

Oma C, ik hoop dat je vlug van uw pijn verlost bent

ik ga jullie laten voor iedereen een fijn weekend gewenst.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 jun 2022, 16:32

Hier terug regen... :roll:
raar maar dat wordt je niet gewoon hé :oops:
Finale van het damestennis in Eastborne gezien
altijd spannend vind ik dat...

edwina, ja sommige dingen komen altijd op een hoopje hé
dat is nooit leuk hopelijk geraakt het snel opgelost
Hier gaat het wel, er zijn ergere dingen vind ik :oops:
Met geduld en boterhammen wordt het wel beter :?

Bij zoon is z'n auto door de opkoper afgehaald
die was na het ongeval Perte Total verklaard
door de verzekering :roll:
(ook al was het niet de eigen fout)8jaar en teveel kosten :roll:
De 2e wagen had ook ineens batterijproblemen....
die mocht vandaag terug afgehaald worden na reparatie
dat was ook eerst efkes bijladen en naar hop de garage,
weer onvoorziene kosten, maar t kan gebeuren
dan zaten ze helemaal zonder vervoer... en dat zijn ze niet gewoon :twisted:
Dinsdag komt dan de nieuwe auto.... 't is daar
ook geen leuk jaar, en dat zo net voor de besproken vakantie
Maar gelukkig alleen materiele schade en geen
gekwetsten of lichamelijke schade..... 't kon erger geweest zijn

Allen nog een fijne dag verder, tot later............. :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

25 jun 2022, 22:16

Afbeelding
Gelukkige verjaardag voor Gimly.

Hallo iedereen,

MM: innige deelneming bij het overlijden van buurvrouw.

HVT: ik gebruik die pyrolyse 1x per jaar in de winter. Eerst kuis ik de oven met een vochtige doek uit , zodat de vet - en aangebrande resten weg zijn. De roosters moeten uit de oven ( de oven moet leeg zijn). Daarna start ik de pyrolyse. Dat duurt 3 u ( denk ik) en wordt heel heet, de ovendeur kun je tijdens het proces niet openen. Als het gedaan is , en de oven is afgekoeld , blijft er enkel wit poeder over. Nog even uitkuisen en je hebt precies een nieuwe oven.

Het is open tuinenweekend van Landelijke Gilde. In Vlaanderen stellen mensen hun tuin open. Wij hebben vandaag 4 tuinen bezocht hier in de streek .Altijd plezant en leerrijk.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

26 jun 2022, 07:39

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 jun 2022, 09:48

Afbeelding

Een goede zondagmorgen, allemaal :wink:
gisteravond en vannacht nog wat
weldoende regen gehad, en nu
komt de zon erdoor, hopelijk wordt
het voor iedereen een fijne dag :)

Fijne verjaardag voor Gimly....
Afbeelding

Veel sterkte voor al wie het nodig heeft.... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

26 jun 2022, 11:04

Goede morgen seizoentjes,

Gimly zou jullie willen bedanken voor de verjaardagswensen en hij is ziekjes. haarbal. dat is dan een week onpasselijk zijn en diaree hebben. hij kwam donderdag al niet af toen ventje kippeboutjes mee had uit de frituur, dus dat wil al veel zeggen. hij die dol is op kip! ook gisteren toen we de kippelapjes bakten, kwam hij niet zeuren. maar hier denk ik dat het door de kruiden kwam. ventje had de chimichuri gebruikt. niet slecht maar had er beter van verwacht. vandaag biefstuk/friet. weet wel nog niet of het op de bbq gaat kunnen en/ of met pepersaus.
we gaan wel zien.

Gisteren vertelde ik moeder dat de freule begraven werd. direct een spervuur van vragen. hoe oud was ze, is het rap gegaan, welke K was het? enz. dat weet ik allemaal niet. gisteren bracht een van die zonen hem naar huis na de dienst en rouwmaaltijd en die is er een tijdje gebleven. die heeft hier een old- timer staan. ik weet niet of die nog gaat komen maar hij was het die hier de week de deur heeft opengedaan. de delegatie bestond uit overbuurvrouw en gracienne en de dochter van de overbuurvrouw. ik heb Joyce niet zien passeren. ik ga een gewoon rouwkaartje schrijven en er op zetten vanwege de dames van het seniorenforum de 4 seizoenen. zou weet hij het. ik denk dat de Baron nog niet helemaal beseft dat ze er niet meer is. tegen wie gaat hij nu gaan kijven? dat die van 10 hier weer enkele dagen voor zijn voordeur staat? die dronken zottin met d'r stok en hij nu met dat lang hippie haar?


mijn moeder zei toen ik zei dat ze pas goede dag zeiden als het niet anders kon, dat ik mij daar allemaal niet van moest aantrekken. ja, moeder. je hebt gelijk moeder. En het gesprek was korter want moeder moest nog om confituur naar het klein carrefourtje en mocht van mij niet vergeten een bus Glorix mee te brengen.
het is nog niet proper zei ze, maar jaren verwaarlozing ga je met 2 bussen niet direct weg krijgen. op de 2 appartementen dat wij gewoond hebben was de wc telkens weer als nieuw. op het tweede zei deze van het immokantoor dat het in betere staat was dan de vorige die er gewoond hadden. maar de huisbaas dacht daar anders over. die had de bleekschoen sporen in de computerkamer met het balkonneke ontdekt en die trut van boven mij zei dat dat brandsporen waren van een strijkijzer. trouwens het tapijt die er lag lag, lag gewoon los. de vorige vonden het oranje tapijt niet mooi. zeg nu eens zelf, een schoenafdruk verschilt toch van een strijkijzer? ach ja, CsI bestond toen nog niet. En de huisbaas was uit op geld. zo beweerde hij per aangetekende dat ik mijn eerste maand niet betaald had. ventje heeft een kopie van zijn uittreksel opgestuurd en met fluo aangeduid. niet met hem.

toen we ruim 5 jaar in engeland zaten belde die huisbaas schoonmoeder op waarvan hij de contactgegevens had. begon daar over een zoektocht met deurwaarders naar ons en ze moest 9 jaar helemaal betalen want hij had verlies gehad aan zijn flat(s) toen wij er van onder muisden. schoonmoeder aanhoorde dat allemaal en vroeg toen hoe het kwam dat hij haar contactgegevens had. euch, euch, via de bovenbuurvrouw ofzo zei hij. Ze heeft hem in niet onmisbare termen duidelijk gemaakt dat zij geen zaken deed met een louche huisbaas en dat wij wel de regels van opzegging hadden gevolgd. en dan nog zo vriendelijk waren geweest haar contactgevens in de opzegbrief te zetten. Daarna heeft ze opgelegd. Nooit iets meer gehoord. Good ridance, goodbye.

Ventje vroeg gisteren of ik daadwerkelijk doorging met het plan van een kitten te adopteren van Suus. ik zei hem dat er nog geen geslacht was vastgesteld. stel dat het katje dat ik wilde nu eens het enige meisje is? en het is al besproken. touwens ze moeten 12 liefst 14 weken zijn en hun injecties gehad hebben, gesterelizeerd zijn èn gechipt. dan pas betalen wij bij aflevering. als we er nog geraken met die olieprijzen en/of we een catsitter gaan vinden. Buurman zou geschikt zijn want Gimly vertrouwd hem. we zaten met open mond te kijken hoe Gimly naar binnen stapte, aan Johnny's vingers rook en ging liggen op zijn dweil en ging slapen! het was een WTF- momentje. buurman was hier geweest om de keukenkraan te herstellen en iets te drinken.

Tijd om de medicatie te nemen en dan de aperitief met hapje te nuttigen.
we moeten nu een nieuwe serie vinden want Castle is ten einde.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

26 jun 2022, 13:27

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

Oma-C, gelukkig was er bij zoon en schoondochter enkel materiële schade. Neen, die extra kosten zijn echt niet fijn, verre van. Maar moesten zij gewond zijn en in het ziekenhuis liggen, was de auto evengoed stuk, maar dan zou het veel erger zijn. Manlief heeft ook eens een ongelukje gehad met de toen nog recent nieuwe auto. Hij belde mij en was een beetje van streek. Ik zei net hetzelfde tegen hem wat ik boven geschreven heb en daardoor kon hij het onmiddellijk plaatsen. Heb toen wel een boeket bloemen van hem gekregen omdat ik niet boos of zo was. Heb een manlief uit de duizend.

@ Gimly, een heel gelukkige verjaardag gewenst , een dikke knuffel van ons en een vriendelijk pootje van Matice :D . Veel geluk met de beslissing dat jullie ( waarschijnlijk) een kitten gaan adopteren.
Tijdens de pandemie en de lockdown had de kweekster van onze Matice ons gevraagd een Australische Cobberdog van 6 jaar te adopteren omdat zijn baasje helaas overleden was en zijn weduwe had een heel slechte gezondheid en kon niet meer voor de hond zorgen zoals het hoorde. Hij is dan terug opgenomen bij de Nederlandse kweekster en wij waren de eerste aan wie ze dacht , ook al om het feit dat we( helaas) geen kinderen hadden. Wij hebben daar echt wel heel goed over nagedacht, maar besloten het niet te doen om een aantal redenen. Matice is echt een hond die niet kan delen, ook hoog sensitief , hij zou het niet leuk gevonden hebben alles te moeten delen ( speelgoed en onze liefde voor hem en de volledige aandacht die wij hem kunnen geven) + bovendien hadden we dan 2 slechte eters in huis + dan nog het financiële plaatje, want Matice is echt wel duur in onderhoud. Had de kweekster een mail geschreven met de uitleg die hier boven staat en ze begreep het en feliciteerde ons met onze eerlijkheid. Tenslotte heeft Rudolf, dat was de naam van de hond en een neefje van Matice, een geweldig Nederlands gezin gevonden waar hij heel gelukkig is.

Zo, dat is een hele uitleg.

Liefs en een warme knuffel voor elkeen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

26 jun 2022, 18:09

Oudste en man zijn net de deur uit.
Was plezant die twee nog eens te zien.
Hij had zijn hemd bij om te laten zien.
Amai, best wel mooi gedaan om voor de eerste keer in zijn leven een hemd te maken.
Hij heeft de rabarber mee om confituur te maken.
Ze hebben de toer van het land gedaan.
Oudste kwam gewoon van thuis.
Zijn man kwam van bij zijn ouders, waar hij na het optreden in Werchter gaan slapen was.
Alles met de fiets.
Dan was hij nog even langs Leuven gereden en nu gingen ze dus nog naar Antwerpen.
Zo hadden ze iedereen nog een keertje gezien voor ze op vakantie gaan.
Toch plezant als je dat allemaal kan.
Ach ja, geen kinderen en geen huisdieren, dan ben je vrij.
Ik kreeg toch complimenten omdat de tuin weer op orde was...
Was nog bezig de laatste struik nepeta te kortwieken toen hij aankwam.

Allez, nadat eerst heel Polen en dan gans Roemenië zijn vrachtwagens hier kwam parkeren is het de beurt aan Bulgarije om te komen slapen op de parkeerstrook!!!!Als ik die nog eens tegenkom bel ik de politie.
Rij en rusttijden respecteren oké, slapen langs de kant oh neen!

Oei, te laat, heel mijn slaapkamer gaat nog eens naar de frieten ruiken, venster niet op tijd gesloten...
Iedere zondag om half zes begint buurvrouw frietjes te bakken in de garage.
Dat ruikt dan tot in mijn slaapkamer.
Ik heb eens gevraagd om wat uur ze begon en of ze dat elke zondag doet, ja dus.
Kwestie van op tijd de vensters toe te doen.
Kwestie ook van met mekaar te communiceren.

Zal met buurman tropische tuinen nog eens een babbeltje moeten doen.
Zijn druivelaar groeit ondertussen in de dakgoot van mijn tuinhuis.
Dat kan niet de bedoeling zijn.
Ik durf daar niet aan snoeien, want dat is delicaat bij druiven.

Ik ga iets te eten zoeken en heb nu geen honger na die lekkere taart...

Fijne avond nog iedereen.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

27 jun 2022, 08:01

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

27 jun 2022, 08:49

Goede morgen seizoentjes,


wij zijn vroeger opgestaan omdat "watergenius" vanaf 8 u kan afkomen voor het jaarlijkse onderhoud van de waterverzachter. Normaal was dat begin januari maar met de pandemie is alles opgeschoven geweest. Dat toestel is 17 jaar oud. wij wonen hier net zo lang. wij hebben dus het VK verlaten 17 jaar geleden. toen ventje na het afgeven van de sleutels en het ondertekenen van papieren aan de kanaaltunnel aankwam vroegen ze hem hoe lang hij hier gewoond had. 7 jaar zei ventje. och zei die Rij dan maar door! ook een soort good ridance, goodbye! je mag nog zo goed de taal praten, je bent en blijft een vreemdeling. ventje is dan naar mijn ouders gereden waar ik met Mies woonde omdat het hier nog niet klaar was. ik had op 1 augustus de verhuiswagen met de hulp van neef en schoonzus, pa & ma en de mannen van de verhuisfirma alles uitgeladen en quasi op hun plaats gezet. toen moeder honger kreeg, ben ik naar de toemalige bakker gegaan waar ze belegde broodjes hadden. jaren later herinnerde frè zich nog die lekkere belegde broodjes. toen ik hem zei dat ze dat niet meer deden was hij ietwat teleurgesteld. er zijn al 3 verschillende bakkers daar geweest in 17 jaar tijd. nu is er stutjes & teugjes. uitgebaat door Rita die er als verkoopster werkte als Lieven er bakkerij hield. Ze neemt wel brood en gebak van Lieven af.

ventje verteld me net dat ook schoonbroer payconiq gaat moeten hebben. ons kapstertje heeft dat al. is wel makkelijk vind ik. Barbara moet nog cash hebben. We waren gisteren bezig wat er zou gebeuren als de Baron zijn huis en grote tuin te koop zet. aan de overkant was het buurtwinkeltje van Willy. nu staat dat te koop uit faling. dat zal 9/10 keer tegen de grond gaan en wat gaan ze zetten denk je? yup, appartementen. Gisteren kwam de oude schoenmaker hier nog eens langs. je zou hem nu 5 euro geven want hij ziet er armoedig uit. net zoals onze evil landlord. die zou je ook 5 pond gegeven hebben. en dat was miljonair hè. reed met een Astin Martin. die roadster is zeer gewild. en ook zeer kostelijk in aanschaf. een oud collega van ventje, Kevin had er zo ene. waren eens uitgenodigd in Norfolk waar hij een huis had gekocht in een wijk. was vroeger een bosrijk gebied dus de duiven en eksters zaten er nog. we kwamen dus toe in Norfolk en we moesten meehelpen de tuin proper te maken! ik was kwaad, ook omdat we onze eigen drank moesten meebrengen al had hij een flesje wijn uit zijn collectie beloofd. maar je gasten aan het werk zetten? :twisted: Toen we daar de tweede keer naartoe gingen met de vissen uit het aqarium van LT Boudry, had hij beloofd om fish & chips te gaan eten. hebben we fish & chips gegeten denk je. nope. meneer had buikgriep. wij zijn toen met Kerry en de landrover naar de dichtsbijzijnde Tesco gereden om geneesmiddel. en een diepvriesmaaltijd. dezelfde of de eerste keer: chicken Kiev. om 11 uur 's avonds. wij hebben toen extra biertje meegebracht.

Kevin had ook een state of the art alarmsysteem. als ik rond 8 uur opstond en koffie zette, kon ik die niet in de tuin opdrinken. het alarm ging afgaan en Kevin opbellen. dus maakte ik koffie en keek via de venster naar de tuin. achteraan had hij een Hot tub en een chaletje met home-cinema. ik ben er niet in geweest ( geen badpak) maar ventje wel en je moest eerst een douche nemen. Kerry had ook geen zin en wij zijn blijven zitten en hebben wat gepraat. de tweede keer wilde ik niet in die reuzentuin werken dus zei ik dat ik ging koken en ik had alles mee en deed die de dag nadien klaar. Kevin zei dat ik mijn kruidenmix moest op de markt brengen. in de namiddag schoot hij met een bb-gun op de duiven en raakte een kraai. toen hij op het terras ging zitten zei ik met uitgestreken gezicht tegen Kevin dat hij niet naar het hiernamaals ging gaan. hij vroeg waarom niet en ik zei omdat hij een kraai gedood had die normaal de ziel van de overledene naar het hiernamaals brengt. Kevin hoorde die saga aan en werd bleker en bleker. Kerry stond in de deuropening haar lach in te houden. ( is een noorse saga die ook voorkomt in de film met de overleden Brandon Lee, zoon van Bruce Lee en ook op set overleden. zij had al van die saga gehoord. de dag nadien was de bb-gun nergens meer te vinden en het target was weggehaald. lang heeft hij het niet volgehouden, een maand later was hij weer op duiven aan het schieten en ene kwam in de tuin van een buur terecht die de politie belde.

ik denk dat we de technieker pas om 10 uur gaan zien.
Fijne dag seizoentjes het is 14° en bewolkt. Keep safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 jun 2022, 09:53

Afbeelding

Goede maandagmorgen allen :wink:

M-M wat een verhaal weerom :lol:
succes met de technieker, die zal
ook in de drukte van het verkeer zitten :roll:

Bekske, dank voor je leuke plaatje weerom :)

Helena, fijn dat de jongens nog even goedendag
kwamen zeggen voor ze op vakantie vertrekken
Hier is dat ook de gewoonte, wij hebben nog altijd
een etentje in het weekend voordat ze vertrekken
en dat is gezellig :) Maar nu gaan ze eerst in
augustus door de perikelen met de auto's :roll:

Alle seizoentjes ... maak er een fijne dag van :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 jun 2022, 12:26

Mooi plaatje weer Bekske.

Al drie digitale problemen zijn opgelost.
Probleem met de bank is in orde: manueel en op papier.
Ik moest wel langs op kantoor.
Daar liet ik toch mijn handtas op mijn fiets staan zeker!
Oef, niks gepikt.
Op de mutualiteit ben ik aan een nieuw wachtwoord geraakt.
Dat kostte me wel twee telefoontjes want de eerst dame kon het niet oplossen.
Het was weer te simpel, maar je moest het wel weten.
Derde probleem was een USB adapter, maar welke?
Is al besteld op aanraden van middelste.
Wordt morgen geleverd.
Dan moet ik een afspraak maken met Fluvius voor een slimme meter.
Daar gaat mijn dubbel tarief vrees ik.
En ik moet zelf het deksel van de watermeterput open leggen...
Zal niet lukken, is te zwaar.
Welke onnozelaar dat weer uitgevonden had dat dat in een put moest staan?
Ha ja en de put moest proper zijn ook.Nog iets? Je zegt het maar hoor!
Dat gaat nog vonken geven vrees ik...

Het ergste van al is de samenstelling van het dossier dat we moeten indienen om de centjes te recupereren van de verontreinigde mazouttank. Alle papieren van in 2000 en 2014 terug opsnorren..

Het regent hier behoorlijk.

Parapluutje, parasolleke en zo voort!