In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 sep 2022, 13:53

en nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig welke plantjes: bloemen of groenten?

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 sep 2022, 17:51

Ik heb bloemen plantjes gekocht.

Geranium himalayense "Baby Blue", voor rond ons beeld. De huidige beplanting is nogal hoog en bossig, manlief vindt het beter als er iets wordt aangeplant dat lager blijft.

Liriope muscari is een groenblijvend plantje voor in de schaduw. De vorige planten zijn ten onder gegaan aan de ratten, die graven daar gangen onder en eten de wortels op. Hopelijk blijven deze planten ervan gespaard.

Physostegia virginiana " Summer Snow" beter bekend als scharnierplant. Je ziet ze meestal roze bloemen maar ik heb de witte genomen.

Thalictrum delavayi , die plant had ik eens gezien op tv in Gardeners'World.

Hopelijk ben hier iets mee.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 sep 2022, 23:39

Daar ga ik er moeten van opzoeken.
De Geranium heb ik zelf staan.
Sterke planten, die hebben afgezien deze zomer, maar ze herpakken zich dapper.
Kijk jij ook naar Gardeners'World?

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

16 sep 2022, 07:04

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 sep 2022, 09:49

goede morgen seizoentjes,


ventje heeft zijn Covid uitnodiging verzet om dan samen met mij te gaan. moet dan geen twee keer naft verrijden. hij zei ook van niet te begrijpen dat het 1 en hetzelfde adres en is dat ze 2 uitnodigingen sturen en dat we apart moeten gaan. ze zien dat toch ook zei hij. ik denk dat het in de alfabetisering van de namen zit, beiden met een V als achternaam maar ik ben een VE terwijl hij een VA is. nu ja vanmorgen zat zijn annulatie bij mij in de inbox terwijl hij een heeft op zijn telefoon met de tweede datum. ( met ondertussen veel wafblaf- sinds die farce met die burgers is ventje zeer rap op zijn tenen getrapt. omdat alles bij mij toekomt. ik zal dan straks de mijne bevestigen en me gaan aankleden want ik moet naar de dokter om 11.20. en er zeker 10 min voordien want het is de 'vieze' aan het loket. ze moet wel onder haar voeten gekregen hebben toen ik daar eens ferm door haar afgesnauwd werd voor een voorschrift dat ik toen niet kreeg enz. ik zei tegen mijn dokter dat ik tegen haar klacht neerlegde. Dr zei dat het haar schuld was ( nietes)
moet nog kaartje voor doc maken maar dat is rap gedaan want het is met klevers. dan nog voor de 2 nichtjes van ventje en de klein van de ex frituristen. naar de nieuwe gaan we niet meer. ze hebben andere aardappelen en de prijs van een vuurvreter is 10 cent de lucht ingegaan. je oude klantenkaart telde niet meer ( op de afscheidsite van S&S stond van wel) en nieuwe moesten nog gedrukt worden. de beste frituur van vlaanderen gaan ze niet worden want daarvoor moet je je onderscheiden met bepaalde gerechten en vol au vent van anneke, haar zus telt niet. het moet gaan om een specifiek lekker friet gerecht met bv kaassaus en parmaham en schijfjes fricandel. ( ik zeg maar) ja, zij doen het met een koekje en de frieten maar het is de jury die beslist. al twee jaar op een rij is het Oost-vlaanderen geworden.
enfin, nog 1 aflevering van sg1 te gaan en dan twee films. ventje kijkt nu naar cat's eyes, een drie luik gebaseerd op verhalen van S. King. ik zit bijna in de helft van zijn nieuwe boek. er is wel nog een voorgaande en niet billy summers maar Gwens finale waarvan ik echter geen verwittiging heb gekregen. de eerste van Gwen heb ik liggen. maar dat zal voor volgende maand zijn of de maand erop want ik moet nog postzegels tellen en bestellen. voor de eindejaarskaartjes. daar ga ik volgende maand aan werken. ik heb in oktober maar 1 jarige.
Anjelier: schone bloementjes gekocht en ik kijk niet naar garderners world. intreseert ventje geen bal. hij zegt dat hij het met trial en error doet, de planten die het hier op de koer goed doen. vooral de lavendel heeft het hier erg naar zijn zin.
zo, ik ga eraan beginnen.
fijne dag seizoentjes en keep safe+ knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 sep 2022, 09:54

Afbeelding

Fijne vrijdagmorgen allemaal
tussen de regenbuien is de zon er even :roll:
maar 't zal maar efkes zijn want het ziet er
uit alsof het al laatavond is :oops: :roll:
We hebben in de zomer bijna al het licht
opgebruikt denk ik....niks aan te doen... :)
vanaf gisteravond tot vanmorgen altijd
regen gehad.....het wordt misschien
wel een natte herfst :roll:

Helena ik kijk ook graag naar Gardener 's World
een rustig en leerzaam programma op bbc

Allen een knuffeltje en veel sterkte wie het nodig heeft :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 sep 2022, 13:20

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: ik kijk al jaren naar Gardener's world. Dat is mijn vast programma op vrijdagavond :D . Sommige planten in mijn tuin, had ik eerst op tv gezien.

Zou eigenlijk nog moeten verder aanplanten, maar het is hier de ene bui na de andere. Waarschijnlijk zal het voor morgen zijn. En anders voor volgende week.

Voor vanavond op het menu: frieten met stoofvlees en rauw witloof. Is al heel lang geleden dat we dat nog eens gegeten hebben. Ik maak meer stoofvlees klaar dan we nodig hebben, de rest is voor in de diepvries.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 sep 2022, 15:06

Goede namiddag,

We zijn toch al over en weer naar hofstade gereden om brood.
Vanmiddag een smos maison gemaakt.
De tomaten uit de tuin van de dochter zijn heerlijk.
Die van mijn zus zijn ook lekker.
Dat zijn Roma, beetje gekke vorm.
Dochter heeft met allerlei soorten geëxperimenteerd.

De problemen die ik gisteren veroorzaakt heb met de rook melders zijn opgelost.
Nu nog eens opzoeken in welk fragment van de afval recyclage de oude terecht moeten.
Ik ga ervan uit klein elektrische toestellen.
Dat lukt om die in de Carrefour kwijt te geraken.
Ik ben ondertussen kampioen in het vermijden van het containerpark.
Om de eenvoudige reden dat ik daar niet geraak.
Ik zie me daar al aankomen met de fiets.
Zal ik een karretje achteraan moeten vast maken.

De zon komt nog eens door de wolken piepen
Vlug naar de apotheek voor de griepspuit bestelling en voor een en ander.

Gezellige namiddag nog en rustige avond en nacht.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 sep 2022, 20:34

Afbeelding

Goede avond en voor allen een sterkteknuffeltje
en slaapwel voor straks...hier ook de ene bui na de andere
niet tegen te houden... :roll:

Veel sterkte en moed aan wie het nodig heeft
Slaapwel en tot later.............. :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

17 sep 2022, 08:36

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 sep 2022, 08:40

Goede morgen seizoentjes,

gisteren naar de dokter geweest. ik heb al een tijdje last van wat ik een vlinder noemde die uit mijn borstkas wilde ontsnappen. schoonbroer had maandag gezegd dat zeker te melden. ( geloof dat ik dat hier ook geschreven heb en er van uit ging dat het zenuwen waren) zit ik gisteren in de wachtkamer, geen vuiltje aan de lucht. om 11.30 was het aan mij ( afspraak was 11.20 maar omdat het de vieze secretaresse was, ben ik eerder gegaan) vraagt ze hoe het is en ik begin dat geflutter uit te leggen. zij haalt de satuaratie meter uit: hartsslag over de 100. ( 110 om juist te zijn)
ik zeg tegen haar ik heb precies de indruk dat het weer gaat beginnen. heeft ze meteen een EKG afgenomen. ik heb voorhartkamer febrilatie.
ik moet straks ( want ventje is nog niet naar de apotheek geweest een pilletje nemen) ze schreef eerst iets voor van waar ik weet dat ik er een reactie op heb. ( enorme zweetaanvallen) wie medische series volgt weet dat ze soms zeggen V-fib. dat is ook zo iets maar de rest van mijn hart reageert normaal. ben benieuwd hoe mamsi gaat reageren. gisteren niet willen bellen omdat ze dan geen oog dicht gaat doen. ik ken haar te goed. v-fib. is dus onder controle te houden. we zullen zien.
de verwarming is sinds donderdag al aangegaan. dus nu is het hier lekker warm en de vinny kaars brand. ( de theelichtjes ( waxine in Nederland) moet ik nog allemaal bijvullen want ze zijn allemaal leeg.) ook mijn sierlampjes brandden. ( makkelijk met batterijen.) ze zijn bijna ook leeg die batterijen.
vroeger kon je die in de carref. de ldl en de brico binnenbrengen en ook bij den Jan stond zo'n box. kleine apparaten of tl & andere lampen dat wordt hier niet gedaan: Helena. te veel werk voor 't stad. en ik zie jou ook niet met zo'n karretje achter een fiets naar een containerpark rijden. als je het heel lief in de winkel vraagt nemen ze het mee maar meestal vragen ze een vergoeding. allez hier toch. MM en vandeborr* willen het wel gratis doen als de prijs van al je gekochte produkten goed is. wij hebben toen we deze pc kochten er 3 binnen gedaan. was geen enkel probleem. mamsi heeft een nieuwe koffiezet gekocht omdat er twee koppen gevuld konden worden. de andere heeft ze gehouden voor een klein tasje .Mia kon MM niet vinden en dus zijn ze naar vandeborr* gegaan. ook haar wasmachine en droogkast komen van daar. en Mia heeft het toestel gekozen. is van l'or. dus zei ik tegen mamsi dat ze die capsules in het kleine carrref. te vinden. die koffie is wel lekker van smaak. ze heeft dus een X-aantal capsules erbij gekregen. wijlen mijn vader zou gezegd hebben, dat heb je toch meebetaald. denk ik er nu ineens aan dat schoonmoeder eens zo'n botertje in papier had meegenomen. ( nu zijn dat kuipjes)
en totaal vergeten. jullie raden het al zeker? de sjakos mocht in de vuilbak. ventje had dat verteld toen we zijn gaan eten en mamsi mijn grove boterham mee wilde. ikzelf wist daar ook niets van. vond het uitermate grappig. ( en nu nog)
Anjelier: ik maak varkenswangen ipv stukken vlees. vind de smaak iets verfijnder. ik moet ze wel bestellen. en invriezen moet ik niet doen want alles is toch op. ben van plan een der dezer dagen hustepot te maken. het is er weer het weer voor. ook ga ik soep met de rest van de diepvrieskippeballetjes maken, die zijn dan ook op en kunnen we die de volgende keer bestellen. maar ik twijfel. die smaak is na twee dagen een beetje chemisch. dus een grote pak kippegehakt en ze zelf draaien en blancheren en invriezen.
toen ik bij de dokter was heb ik ook ons snuitje getoond dat we begin oktober gaan halen. wat lief zei ze. en omdat mijn nieuwe afspraak op 11.11 is, de dag dat ons Mies stierf moet ik ventje nog vragen om foto's van de pc naar de gsm over te zetten. het is van 2009 geleden.
ik weet alles nog haarscherp.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 sep 2022, 09:06

Afbeelding

Goede morgen allen,
na een regennacht is de zon er weer
zolang het duurt en het is al redelijk koud
's morgens maar ja het is herfstweer :roll:
Vuur heb ik nog niet aan, als ik bezig ben
is het warm genoeg en 's avond leg ik
een fleeceke over m'n benen...

Allen een fijn weekend zien of ik straks
de was kan buiten hangen :roll:

Veel sterkte aan wie het nodig heeft...
en hou het veilig aub :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 sep 2022, 09:57

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Heb heel wat mogen bijlezen, maar heb geen nota's genomen en kan dus niet op elkeen reageren.
Ik ben hier2 dagen niet geweest, niet wegens ziekte, maar louter door tijdsgebrek. Had hier in het huishouden veel te doen en alles wat ik wou doen is nu gedaan. Heb deze ochtend vroeg ook alles al gestofzuigd en opgeruimd daar waar nodig.
Maar het was een beetje een hectische week. Naar het ziekenhuis moeten gaan voor een bijkomend onderzoek, naar de huisarts geweest, vooral voor het voorschrijven van medicatie, hij heeft ook de griepspuit voorgeschreven, heb die nog nooit gehad, maar in het verslag van de pneumoloog stond dat ik deze spuit zeer zeker moet hebben. Dus ook dat is opgelost.
Dan ben ik nog 2X naar de apotheek moeten fietsen naar het dorp, want onze apotheker was dicht.Dus moest ik wel naar de apotheek in het dorp. Maar natuurlijk hadden ze mijn medicatie niet op voorraad en moest ik dus een 2X terug tussen de regendruppels door.
En gisteren was het Matice zijn beurt om mooi gewassen te worden en getrimd. Haartjes uit zijn oortjes verwijderd en een product erin gedaan zodat ze proper zijn. Hij gedraagt zich voorbeeldig in de bus.
Trimster zegt dat hij echt braaf is, alleen zijn hoofd droog föhnen heeft hij niet zo graag. Na zo'n trimbeurt is hij echt wel moe, want hij heeft dan meer dan 2 uur in zijn harnas moeten staan . Je zou van minder meo zijn :D .

Zo, als dat geen ego-bericht is , dan weet ik het niet meer :oops: :oops: :oops: .
Ik wens iedereen een heel prettig weekend. Liefs en een dikke sterkteknuffel voor jullie allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 sep 2022, 11:38

Clive, zo zijn we weer gerust dat alles oké is ten huize Clive, ook al vind jij dat het een ego bericht is.
Oma-C hier is dat een gehaakte sjaal boven een warme trui en een fleece dekentje over de knieën.
Bekske is ook al in herfst modus.
Hier is alles nat, schijnt de zon voor vijf minuten en regent het seffens dan ook weer voor vijf minuten.
Mijn struiken hebben de zomer overleefd en de gazon begint er ook door te komen.

De spierpijn is minder dan gisteren.
Ik heb heel goed geslapen vannacht.
De Dafalgan werkte wonderwel.
Ik heb de indruk dat de echte Dafalgan efficiënter is dan de generische paracetamol.
Ik heb in huis wat de dokter voorschreef na mijn val.

MM voorkamerfibrilatie, toch maar goed laten opvolgen.

Fijne dag nog iedereen, ik ga mijn spierpijn aangepaste dagprogramma aanvangen.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

17 sep 2022, 13:41

Dames, goede middag en namiddag......
Teveel hier om te reageren, hoor, . sorry....
Alles wel gelezen hoor, maar eigenlijk zou ik alles moeten noteren om op te antwoorden, en dat gaat niet, voor de moment, sorry...
Ben daarstraks naar een loods geweest voor mijn groenten, dat is iemand die in zijn loods marktgroenten en fruit aanbiedt en alle andere dagen de markten doet. Het is een. 'Zegen' voor deze buurt, ze zijn ermee begonnen, naar het schijnt, toen het corona was, en ze gaan ermee voort.
Een buur is daarstraks mee geweest en je wil niet weten wat ik allemaal bij had, (misschien wel ! ) maar het was echt de moeite, en, echt aan 'marktprijzen'..... ik kreeg er nog een mango gratis bij....
Nu het 'geweten' is komt er meer en meer volk, en.... het is kortbij voor ons, met de 'voeten' ook gemakkelijk te bereiken, de crèmerie is een kleine struikelblok, maar als je groenten in gedachten hebt dan ga je wel voorbij de 'verleiding'...... pffff het is hier dikwijls 'kiezen of delen'......
Wat niet negatief is, me niet verkeerd begrijpen, he !
Heb al tomatensoeo gemaakt , diepvriezer ontdooit, nu crock Mr maken, enfin, ik ben en blijf 'bezig'..... en straks ga ik nog wat voortdoen aan een 'serie' verj.kaartjes, ik heb gewoon niet veel tijd meer voor mijn gootsteen hobby, en dat vind ik erg, maar ik overleed het wel ! Maandag moet mijn tafel weer leeg voor de pedicure, maar dan beginnen we weer met de kasten uitladen, he .....
Vroeger was het wel wat anders, maar ..... vroeger is niet meer, en, niet verkeerd begrijpen, we zijn alle 2 van hetzelfde gedachten: dit was het, en hetgeen nu op ons afkomt, is héél fijn.
Ik zie mijn mailbox zelf woordenboek invoegen, sommigen kan ik onderscheppen, maar jullie begrijpen wel wat ik wil zeggen....
Trouwens, als 1 van jullie weet hoe ik van dat woordenboek afgeraak..... ik volgende elke 'piste', want het is een vervelend iets en ik lees niet alles na om te corrigeren.....

Goede namiddag iedereen en 'tot de volgende'
... :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen