In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

13 sep 2022, 08:51

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 sep 2022, 09:57

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
een regenachtige dag vandaag
maar ja de natuur heeft het nodig... :roll:

clive de dokter heeft zoals gewoonlijk
bovenop mijn hand geprikt en het was
van de eerste keer raak, hij was er zelf
content van :lol: 't is een pijnlijk plekje
maar ja verder is er niks te vinden :roll:

Bekske, dank voor het leuke herfstplaatje
't is weer mooi :)

M-M ik ben benieuwd als je lilly bij jou hebt
hoe het zal zijn met Gimly :roll: :oops:

Veel sterkte aan wie het kan gebruiken
en verder een gezellige dag allemaal :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 sep 2022, 10:16

Was wegleggen, medicatie klaar leggen, "zomergarnituur" verwijderen van de ramen en deuren.
Dat is een stukje van het programma van vandaag.
Met een klein hartje naar de kapper in de hoop dat we daar heelhuids geraken.
En dat gedoe met die werken duurt nog tot in oktober en als het weer niet mee wil nog langer.
Ik vraag me af of er nog één zelfstandige winkelier hier een winkel wil hebben in het stad.
Veel valt er hier niet te beleven en dus nog minder te vertellen.

Fijne dag iedereen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 sep 2022, 12:47

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: heb deze voormiddag ook ramen gewassen. Je ziet het verschil.

Wilde eend2: dat kinderen zoiets doen , is normaal, maar van volwassenen verwacht je dat niet. Je laten vallen ook al zijn jullie al jaren vriendinnen. Ik kan me dat niet voorstellen dat ik mijn 2 beste vriendinnen zou laten vallen of zij mij.

Straks met Spaanse woef een boswandeling maken , is ook al een tijdje geleden. Heb op de buienradar gezien dat het hier pas rond 15u een lichte bui zou zijn. In de week naar het bos gaan, is beter dan in het weekend. We zijn zo ooit eens op een zondagochtend geweest, nooit meer. Ik dacht dat de ganse gemeente aan het joggen en wandelen was :oops: Naar het schijnt is het zo elke zondag.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 sep 2022, 15:46

Afbeelding

Goede middag allen, ik stop even
om het zweet te laten opdrogen :roll:
Man wat is het warm en doef....
maar het begint te overtrekken, er komt
misschien nog regen van, zoals beloofd....
Ik heb alle boodschappen gedaan vandaag
nu het weer nog goed was en dinsdags is
het nooit zo druk op de middag in de
Col**** en de Al** Dan moet ik de volgende
dagen niet meer buiten als er dan ander weer komt
Mijn ramen wassen kan ik altijd van binnenuit
daar moet ik niet voor naar buiten, dat is makkelijk...

Helena een vliegertje om de poets te doen
dat geeft niet als het maat goed gedaan is
en zoals je het zelf doet is het toch nooit
maar proper is proper hé :lol:

anjelierken, ik hoop dat je droog kan blijven op
de wandeling vanmiddag...misschien toch
maar en plu meenemen voor de zekerheid
ik had vandaag ook een plu mee en heb
hem niet nodig gehad :)

wilde eend, je kan de mensen niet inschatten hé,
meestal ben je alleen "vriendin" als ze iets nodig hebben
maar daar is weinig tegen te doen denk ik :roll: :oops:
Jammer maar helaas, ik wens je heel veel sterkte...

Nu de laatste lading van alles in de kasten leggen
alles is weer goed aangevuld :wink: ikke content
Fijne dag verder allemaal, en tot morgen.. :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

13 sep 2022, 16:15

Dag seizoentjes allemaal .
Bekske : dank u voor de mooie plaatjes . Ook OMA C heeft dikwijls spreuken die veel waarheid bevatten ;-)
Clive : dank u voor het kaarsje , soms moet ik het hier even kwijt hé .
Anjelierken : Die vriendin is net 90 jaar geworden ... misschien ligt het daaraan ?? (verandering van karakter ??? ) ... maar toch ..
mensen doen soms raar . //// Ik ga meestal ook op weekdagen wandelen in het bos , meestal rond de middag .... Met een beetje geluk is het daar dan rustig .
Vandaag was het hier rond het huis voor één keer eens rustig , oef ... Dat doet goed . De naaste buren met de lawaai hond zijn een weekje weg . Dat is een heel verschil . Ik zie alle dieren graag maar die baasjes laten die hond veel te veel toe om te blaffen op alle onmogelijke uren .. dat is niet meer zo fijn ..
Ik ga stoppen want dit wordt anders veel te veel gezaag en daar zit niemand op te wachten .
Dank voor jullie steun .
Heel veel moed en straks hopelijk een goede nacht ..

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 sep 2022, 07:50

Goede morgen seizoentjes,

daarnet met de zaklamp naar de zekeringskast gegaan omdat een lamp van het plafond is gevallen! ( vraag me niet hoe dit gebeurd is, ik hoorde alleen een harde klap) na wat zoeken ben ik er in geslaagd de electriciteit terug aan te zetten. zowel Poes als ik zijn zeer geschrokken.
gisteren zonder eten naar bed gegaan. we hadden eten besteld maar dit is niet afgekomen. ben nu bezig deze transactie terug te vragen maar het verificatiemail komt op ventjes gsm en die slaapt nog. tevens ook een mail gezonden naar de tussenfirma om mijn inbursment terug te krijgen. ( ik heb echter geen hoge verwachtingen) op de site gelezen dat er nog meer klachten zijn maar die hebben hun eten, welliswaar koud of verkeerd wel gekregen.
ook een duur grapje die vieze goesting. dit geen tweede keer!
ik heb dan een tas noedelsoep gegeten die ik 's morgens had klaargemaakt. ventje wou uit woede niets eten. heeft zelfs de tv uitgedaan.
dan omdat het voetbal was ben ik naar bed gegaan maar die zaak van niet geleverde hamburgers lag op mijn lever. ik laat het hier niet bij: korte tenen of zere tenen of ultra lange, ik ben consument en dus zou ik koning moeten zijn en dat klopt helaas al lang voor covid niet meer.
het giet water. de kaarsjes brandden. we zullen zelf voor zon moeten spelen. Buurman V zijn automatische lattenstoor gaat naar omhoog. jammer dat dit niet bestaat in gordijenversie. :lol:
Oma C: jij en nog andere seizoentjes wachten af hoe Gimly gaat reageren. aangezien lilly een lief karakterje heeft zie ik dat wel loslopen. ze komt uit een grote diverse kattenfamilie en als Astor naar d'r gromt negeerd ze die straal. Gimly krijgt regelmatig het woordje zusje te horen en dat dringt wel binnen. bovendien hoort hij het ook als ik tegen de andere katten van Suus bezig ben. ( mijne charmeur tegen Puk en natuurlijk tegen Lilly: hier is je mama)
weet nu niet wat we uit de diepvries gaan halen, denk de lever. er zijn nog spekblokjes. er is geen afwas want er is niet gekookt en we hebben niets gegeten. ( er was buiten den cezar waar wij niet meer binnen mogen niets open)
ventje naar voetbal gekeken en we zouden gewonnen hebben. mij maakt dat niet uit.
bij Janet is Miepje over de regenboogbrug gegaan. ze heeft toch nog 4 mooie jaren gehad.
gisteren zag ik in de wolken precies een zebrapad. een vreemd verschijnsel. staat niet duidelijk op foto anders kon ik den frank om uitleg vragen.
verder niets speciaals, heb geen idee wat ik vandaag ga doen.
ga wel een kopje koffie zetten want daar heb ik precies nood aan. een bakje troost.
Wilde eend: vind het ook vreemd dat je vriendin van jarenlang je ineens laat vallen ook al is het haar leeftijd. troost je maar met het feit dat dieren je hart maar 1 keer breken en dat is als ze over de regenboogbrug gaan en mensen meerdere keren.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

14 sep 2022, 07:58

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 sep 2022, 09:36

Goede morgen alle seizoentjes.. :wink:
Hier een zachte maar gestadige regen
recht naar beneden,.... goed voor de tuintjes :)
Ik ben blij dat ik gisteren mijn boodschappen
heb gedaan, ik moet niet buiten vandaag

M-M ik bestel nooit eten aan huis, ik maak
alles zelf, dan weet ik wat erin zit en is het
minder zout en veel goedkoper en gezonder.... :oops: :oops:
maar elk z'n goesting natuurlijk.... :roll:

clive, wilde eend, anjelierken Helena, en alle
seizoentjes een fijne dag vandaag ondanks de regen
blijf of wordt gezond, hou het veilig :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

14 sep 2022, 22:47

Afbeelding

Hallo iedereen,

Een regenachtige dag, goed voor de natuur. Naar het schijnt zou het nog veel moeten regenen om de tekorten aan te vullen.

Vandaag een half dagje bij de ukjes. Normaal gaat manlief mee , maar vandaag niet , hij was verhinderd. Maar alles is goed meegevallen, ze waren braaf. Natuurlijk op tijd en stond een ander spelletje, want ze zijn alles vlug beu. En dan die " tablet" daar zijn ze precies verslaafd aan. Daar moet je echt een tijd opzetten, want anders doen ze niks anders.
En dan , toen ik ukkepuk ging afhalen van zijn nieuwe school een "vreemd voorval" (allez ik vond dat toch niet normaal).
Ik parkeer de auto op de parking aan de school naast een andere auto. Daarin zat een jonge vrouw met een babytje vooraan. Ik ga ukkepuk halen, ik kom terug, het valt me op dat de auto draait en de lichten branden en ik zie alleen het babytje, ik denk nog bij mezelf: allez, dat zou ik nu nooit doen, de auto laten draaien met de baby vooraan erin. Ik help ukkepuk in de auto en ik draai me om en kijk in die auto , en zie die jonge vrouw zijdelings neerliggen, ik schrok er even van, ik heb direct op de ruit geklopt, ze werd " wakker", ik vraag : "is alles in orde", ze keek een beetje verdwaasd, "ja, ja, ik ben in slaap gevallen". Toen ik weg reed, zag ik dat ze uit een blikje dronk, wat het was, weet ik niet. Vind dat toch allemaal raar, normaal is dat toch niet. Volgens mij was die onder invloed van iets. Vertelde het later aan zoon , schoondochter en manlief en die vonden het ook niet normaal. Heb er eigenlijk de ganse dag aan lopen denken.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

15 sep 2022, 08:10

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 sep 2022, 09:06

Goede morgen seizoentjes,

wij zijn al bekomen van de vallende luster hoor! ventje denkt dat de kabel waaraan die hangt te licht is voor de filigraamlamp zelf. ik zelf denk dat het door de vibraties van de slaapkamer komen want ventje is geen lichtgewicht en hij moet die plaats waar die beneden hangt ( hing) praktisch passeren als hij uit bed komt en naar de badkamer stampt.
straks gaat ventje boodschappen doen. we hebben gisteren cordon bleu gegeten in zo'n pan waar je geen vet in moet gebruiken. ( die had ik al lang geleden ooit gekocht) even wrijven met een vochtig doekje en die is weer proper. de kaas kwam er deze keer mooi uit en in een gewone pan 'verdwijnt' die. vandaag kippesnitsels.
gisteren was mijn pakje via b-post gekomen en hij ( onze vaste postbode) had het al op de stoep uit de regen gezet. maar die amerikaanse firma drong er toen via mails op aan om een handtekening! gelukkig is dat maar een proef want als ze zo zeuren, koop ik daar de volgende keer niets. ik denk er aan die firma te laten weten dat ik het gezeur van hun HQ niet waardeer. we gaan vanavond even uitproberen met popcorn zoals het in het receptenboekje staat. ik zeg wel gaan want wij en plannen maken....
Anjelier: dat vind ik ook niet normaal. in blikjes kan je veel wegstoppen. ken je de truk om een pintje mee te smokkelen? je neemt een grote beker van frisdrank zoals je in de fastfood vind en stopt daar het blikje in. ik weet niet of je haar adem geroken hebt maar ventje zegt dat je vodka; die de naam heeft dat je die niet ruikt wel kan ruiken op de adem. dus ik vermoed vodka in dat blikje. eerst de inhoud half legen of zo en dan bijvullen. als ze glazige ogen had, idem en rode zijn ook een symptoom van intocicatie. onze oude buurvrouw toen in mijn ouderlijk huis nam het geneesmiddel 'optalidon' is normaal voor een kater weg te moffelen. maar zij nam er veel te veel van en tijdens een controle liep ze niet eens een rechte lijn. ze gaf die zelfs aan de kat opdat die zou slapen en niet om eten zeuren want ze had waarschijnlijk niets in huis voor het dier. ook lengde ze de porto aan, de typische 'ik drink niet' trucks. Optalidon was vrij verkrijgbaar en dus ging ze niet naar 1 apotheek maar naar meerdere zodat het niet zou opvallen. heden ten dage zou je dat niet lukken. in engeland lukte dat wel met een medicijn tegen hooikoorts. ik ging naar de pharmacy van de high street en dan naar de supergrote in het winkelcentrum en dan nog eens naar de pharmacy in het busstation en die in de tesco dicht bij huis. enkel paracetamol kon je In de supermarkten krijgen en maar 12 per doosje en 2 per persoon. vrij verkijgbaar hè. het enige dat ze moesten doen aan de kassa was iets zeggen van niet meer en bla-bla-bla. ging je naar de dokter en kreeg je een voorschrift dan had je er meer in een potje. met je naam en de naam van je dokter. ik durft zelfs wedden dat die vrij verkijgbare paracetamol minder sterk was dan die via de voorschriften. aspirine had een andere naam. maar ben die vergeten. kan het opzoeken.
ventje moet voor zijn covidprik in oktober. ik nog niet. hij zal die moeten verzetten want dan moeten we naar schoonbroer die dag. de week ervoor gaan we Lilly ophalen. maar hij gaat wachten tot ik mijn uitnodiging krijg. ik ben jonger en denk dat ze nu via leeftijd werken.
ventje is een paar kilo afgevallen. eindelijk zei hij. ik denk dat dit door zijn cholesterolpillen komt. dat zijn metabolisme in gang is gezet. snoepen voor naar boven te gaan en in bed doet hij nog steeds. zal eens een nieuw vuilnisbakje moeten kopen maar ventje gaat niet graag naar de a.t...n. zou ook zo'n ding willen waar de wc rollen in kunnen.
gisteren twee keer met de TENS gezeten maar het was dan ook heel de dag aan het regenen.
fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 sep 2022, 09:45

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
een regenachtige dag vandaag
zoals er meer zijn beloofd en ja
de grond is nog lang niet verzadigd :roll:

Allen een fijne donderdag en tot later..... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 sep 2022, 10:33

Goede voormiddag,

Vandaag is het droog tot vanavond volgens de buienradar op twee adressen.
Alle zonnedoeken in de wasmachine gestoken, zodat ik het zomerhuis kan "opdoeken".
Licht en lucht in huis! Oef!
Ik ga ook eens met de ragebol rondlopen van boven tot beneden.
J. poetst maar tot op ooghoogte en verder brengen spinnen in huis geluk.
Dixit J. Mag je ze je dus niet wegjagen.

Gisteren heel en droog over en weer geraakt naar het vaccinatiecentrum.
Ligt nogal ongelukkig aan een heel drukke weg, maar eens binnen verliep alles vlot.
Dat hebben we dan ook weeral achter de rug.
Tot hiertoe valt het nog mee met de pijnlijke arm.

Het gras doet heel erg zijn best om er door te komen.
We zien het nog een beetje aan.

Een fijne dag nog, dames en dieren.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 sep 2022, 11:50

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: wat ze dronk weet ik niet, heb zelfs de autodeur niet open gedaan. Maar normaal was het zeker niet, en dan met een kleintje bij haar. Dat babytje is volledig afhankelijk van haar . Zoonlief zei: " je kunt moeilijk de politie bellen omdat ze in slaap is gevallen achter het stuur".

Manlief heeft zonet zijn covid-uitnodiging gehad, die mag op 22 september gaan. Die van mij zal nog wat langer wegblijven , denk ik. Was de vorige keer ook zo.

Ik weet al wat mij te doen staat deze namiddag, nl. plantjes planten. Had een bestelling doorgegeven aan een plaatselijk tuincentrum, en ben er daarnet achter geweest .Het is ook ideaal nu, met de regen .De grond ligt goed vochtig.

Dames, tot morgen allemaal.