In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2022, 11:39

Afbeelding

Zo we zij aangekomen in de zomer van 2022.
Moge hij gematigd zonnig en gematigd vochtig zijn...
Afbeelding
Bijlagen
fd8fbee4b106cbb9414fd3921a79e814.jpg
fd8fbee4b106cbb9414fd3921a79e814.jpg (80.73 KiB) 3862 keer bekeken

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2022, 11:41

Oeps, wat is er nu weer mis gelopen?

Bekske Help!

Kan jij van die 26 een 27 maken asjeblieft?

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 jun 2022, 13:03

Smakelijk eten
en dank aan de "zomermakers" :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

21 jun 2022, 13:26

Ik kom ook mee op 'zomerkamp ' !
Goede middag iedereen die langs komt, met dank aan MH en Bekske voor haar mooie plaatjes....
Weer zo vroeg wakker, Bekske? Nu, ik was ook al van vóór 5u wakker, terwijl manlief mooi aan het snurken was..... ik ga dat toch eens moeten opnemen en hem dan laten horen, want neen hoor, hij snurkt niet, maar ik daarentegen.... :wink:

En nu moeten we weg, manlief maakt zich al klaar, zal ook maar eens bewegen.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

21 jun 2022, 14:12

Afbeelding

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 jun 2022, 14:47

Dank u , Bekske , voor het mooie plaatje
en MH voor de verhuis ...
OMA C : veel moed ! ik hoop dat de dokter u kan helpen , donderdag ..
Groetjes aan alle seizoentjes ...

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

22 jun 2022, 07:13

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 jun 2022, 08:37

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, dank je voor de verhuis en Bekske , dank je voor het bijzonder mooie plaatje.

Oma-C, hoop van harte dat de dokter jou kan helpen.

Anjelier, dan was ik toch juist. Baby D is op 2 september geboren.

MJ, fijn te lezen dat alles zijn gangetje gaat.

Wilde eend, wens jou een mooie dag.

Edwina, dat geldt ook voor jou.

Muddy Maddy, wat heb je veel pakjes besteld :D . Leuk om ze allemaal open te maken. Verwacht vandaag zelf een pakje, maar dat gaat in mijn brievenbus zitten, denk ik. Ik had graag een lange roze ketting gehad, maar in de kledingszaak was de laatste uitverkocht. Maar kon ze nog online bestellen, wat ik dan ook gedaan heb. Draag dat veel als accessoire op mijn outfits, dat geeft meteen een ander zicht. Succes bij de dokter.

Gisteren een hele dag geen internet gehad. Manlief was in BXL werken en ik kreeg het niet in mijn eentje opgelost, maar deze ochtend was het euvel vlug verholpen.

Het is woensdag vandaag, dus dat betekent dat ik boven moet poetsen en nieuwe dekbedhoezen moet leggen. Ga daar meteen aan beginnen, dan ben ik voor de echte warmte klaar. Volgende week moet ik ook echt de ramen eens wassen, dat staat op mijn lijstje. Doe dat in 2 dagen.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 jun 2022, 09:27

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
weer een zonnige dag, ja 't is zomer nu :)
en dan vragen we niet meer....overdag wat zon
en 's nachts een buitje, dan houden we het wel vol :roll:

clive, wilde eend, met een dafalgan probeer ik
me te behelpen tot morgen als ik naar de dokter kan
ik hoop ook dat hij raad weet :roll: :oops:

Allen veel sterkte en geniet van wat kan....grts :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 jun 2022, 11:39

Goede morgen seizoentjes,

i'm late! Maar ik ben pas in de vroege ochtend in diepere slaap geraakt.
gisteren dus naar de kermis. bij het lunapark was het geen vetten. en we gaan geen brol in huis halen om die punten kwijt te geraken dus we houden ze voorlopig. de bakken lagen echter zag ik onbespeelbaar. ( alles in het midden op een hoopje- dus moet je zeker een halve bak jetons gebruiken om die vooraan te krijgen) bij Linda voor 10 euro aan kogels moeten bestellen om een mooie messenset te kunnen verkrijgen èn en laserpointer voor Gimly.
ik had gedacht dat hij bang zou zijn maar neen! hij was getikketakt om die rode stip te pakken! toen die stip ineens weg was, keek hij beteuterd! hebben ferm gelachen.

we gaan via zoo+ ander kattenzand moeten bestellen want de kwaliteit van die vègètal korrels is niet je van het. veel te weinig klontering. en grof. niet zo fijn voor fluwelen pootjes. van het eten zijn we tevreden nu ook van hun kattezand tevreden zijn en we moeten dan niet meer gaan zoeken want op de site van carrefour is zijn zand niet meer verkrijgbaar.

Clive: er komt volgende week ook nog een pakje aan. dat van de tenspleisters.
ik hou ook van accesoires, dat maakt of breekt je outfit vind ik. nu komt er een nieuwe horloge aan met romeinse cijfers. en een ring met groene steen. mijn grijze poncho met een grote libellebroche is een succes.

neef en zijn madam en de kleine komen in juli af naar zee. moeten nog een datum regelen. er is geen verjaardagfeestje voor haar 1 jaar want net dan zijn ze op reis. ik denk dat Justine net hetzelfde denkt als wij. 1) je moet rekening houden met oma en loverboy/betweter. 2) rekening houden met de toestand van haar schoonmoeder. 3) die tweeling van haar schoonzusje. gaan ze niet ziek zijn of liggen ze weer in de kliniek voor een of andere test. daarom kiezen wij voor ons zelf. denk ook dat neef niet veel familie meer ziet want op de receptie drong hij er echt op aan om langs te komen. das de typische familie die je alleen maar ziet op begrafenissen, huwelijken of dopen. ik vraag mij af wat haar ouders nu denken van die relatie van de oma van fre met die loverboy/betweter. als ik dat tegen de mensen zeg kijken ze raar. die affaire is immers al meer dan 56 jaar oud! de kleint gelijkt met de dag op frè. in het begin kon je dat niet goed zeggen maar nu op de foto's is er bewijs.

wat haar naamgenote uit Nederland betreft daar zit de kat weer in de horloge. het is weer uit met Jo. ik ben de tel kwijt. en ze gaat ze nooit terug nemen en enkele weken/maanden later is alles weer koek en ei. *zucht* ze moet maar relaties afzweren en ze is goed op weg om een crazy catlady te worden. nu zit ze weer in zak en as en haalt zichzelf naar beneden. toen ze de woorden schreef wilde ze weer niet meer leven. Hans draait zich alweer om in zijn graf. :roll: ach, ik zal wel op een vrijdag een mss krijgen met kan ik praten.

er ontbrak in de apotheek een flesje contramal. ik heb er dus nog een tegoed. heb er nu voor alle zekerheid 2. morgen gaat ventje er om.

vandaag eten we spaghetti met kippegehakt en geraspte kaas van de boni. die vind ik beter van smaak. is zachter. paremezaankaas vind ik te zout. ik hou van gorgonzola en tallegio maar die laatste is soms moeilijk te krijgen. gisteren broodje brie gegeten. van de beenhouwer hebben we aan een prijsje een stuk belegen kaas gekregen. mensen willen geen kleine sneetjes. hij gaat een rundshart bestellen maar die weegt +/- 2 kilo! hij vroeg aan ventje of die soms geen varkenshart had verstaan; die zijn kleiner. neen. en vroeger was het thuis altijd varkenslever, hier nu runds. smaakt ook verfijnder. binnen 14 dagen gaat de slager in verlof. hopelijk komt hij weer niets tegen! vroeger hadden we twee slagers maar nu 1. wij gaan onze diepvries leeg eten en dan een colli bestellen, vlak voor hij sluit. wat die diepvries betreft er zit waarschijnlijk dingen in die al jaren verbruikt moesten zijn. grote schoonmaak dus en ook van de frigo want ik heb nog een doos pralines van 2 jaar geleden. ga er degene uithalen die ik wel lust.

ik ga nu naar de boerderij: gaan vissen. dan mijn case oplossen.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel!
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 jun 2022, 11:56

Hallo iedereen,

Ik heb er al een wandelingetje te voet naar de apotheek opzitten.
Morgen terug, want de oogdruppels had ze niet in huis.
Altijd fietsen is niet goed, die wandelspieren moeten ook aan het werk gezet.
Daarbij was ik veel te nieuwsgierig hoe de werken aan de tangent vorderen.
Die wordt dit weekend geopend en terug gesloten.
Er zijn nog wat mankementjes met de software in de tunnel onder de vaart.
Die kunnen maar beter opgelost zijn voor het grote verkeer er door mag.
Ze zijn ook bezig met de aansluiting voor de fietsers.
In het kort gaan we op verkenning.
Ondertussen zijn ze ook bezig met de oversteek aan een gevaarlijk punt in orde te brengen.
Het wordt hoog tijd dat ze daar werk van maken.
Er zijn al mensen die het leven daar gelaten hebben.

Voor de rest gaan we vandaag verder proberen de oven proper te krijgen.
Komt ervan als je dat niet dadelijk na gebruik doet...

Hou het fris!

Bekske bedankt voor de aanpassing!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

23 jun 2022, 06:18

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 jun 2022, 08:38

Goede morgen seizoentjes,

we zijn weer donderdag en dus gaat ventje op grote boodschappentocht. ik blijf thuis omdat ik weer huisarrest voor volwassenen heb. B-post komt m'n pakje van de snoepwinkel leveren. ( ik zit bijna zonder violetjes) volgende week wordt het kattenzand geleverd en die navulling voor de TENS. dat laatste kan in de brievenbus. en dan is het gedaan wat pakjes betreft. ( + het geld is op)
hopelijk vind meneerke dat kattenzand goed genoeg voor zijn pootjes en zijn poepe. hij ging weer als een speer achter de rode stip aan toen ik die gisteren gebruikte. heb Linda al op de hoogte gebracht en die is blij dat zo'n pointer het goed doet bij katten. zelf heeft ze nu een scheper omdat hun berner senner ingeslapen is vlak voor covid. ik kreeg altijd pootjes als die mee was in het schietkraam.

wij eten vandaag camenbert in de oven met lookstokbrood. vanavond gaat ventje de nieuwe uitbaters van de frituur gaan keuren en afscheid nemen van Sandro & Shana. dan brengt hij wat te eten mee.

neef en zijn madam en de klein komen de 23 juli af. gaan maar in september een feestje geven voor de klein of voor de kleine en haar papa want frè verjaart in september. moet nog bevestigen en een foto van frè van 25 jaar geleden doorsturen. suzanne had gisteren haar eerste koekje gekregen en dat was niet echt lekker te noemen zag je aan haar gezichtje. :D margaux gaat juichen, nog ene bekeerd tot het vegetarisme! die lust zelfs geen chocolade! *bitch*

er was gisteren ook nog veel wind maar heb toch het raam opengezet om de geluiden van de foor te horen. er kwamen van ons straat zeker twee inwoners terug met oliebollen. wij eten dat niet meer. te veel vet en veel te veel bloemsuiker zegt ventje. en als ge d'r in bijt heb je niets.
mijn moeder heeft dan nog liever appelbollen. maar daar moet ze ook mee oppassen want haar diabetes zou weer kunnen ontregeld worden. zelfs op dieet at ze nog chips en koekjes en chocolaatjes.( wel in den duik want vader mocht dat niet weten)

morgen is het vuilniszakken buiten +karton en blauwe zakken. de onze is bijna gemaakt maar staat buiten in de meeuwenton. de maden zaten er al in. nu gaan we zoals ik al voorstelde elke dag vuilniszakjes vullen en daarna in de ton smijten. blijft de keuken bijna geurvrij. die eitjes die dienen niet om een geur af te geven maar om te vernevelen. ach ja, in de slaapkamer komen ze wel van pas. want het is daar soms zeer droog. ventje gaat iets doen met twee usb stekkers en een stopcontactblok. maar wanneer? ventje in dieselmode.

Gimly is zich kwaad aan het maken omdat er vogeltjes op het dak zitten. dat mag niet van hem. ( is ook een deel van zijn territorium, net als alles hier van Mies was ook het raamkozijn buiten!) je had ze moeten horen krijsen als een een rode kater op hààr raamkozijn buiten zat: zo van Ik kan niet meer, dus jij mag niet meer dus get out/off. felle madam. een lapje in hart en nieren. jammer dat ze de zeelucht niet gewoon werd. Vinny deed graag een staarmatch als de vreemde katers op het oude golfplaten dak kwamen. hij won altijd. vanmorgen deed ik de achterdeur open en zag dat Gimly roef naar buiten rende. hij heeft een nieuwe zak met verse korrels en dat is pas lekker. natvoer geef ik hem nu niet want de vliegen zitten daar op en hij moet het dan niet hebben. yukkie, contaminated food. hij zal er niet dood van gaan maar zo krijgt die wormen. Mies had daar wel last van. pilletje tegen de wormen? no way josè. pippetje wel maar dan keek ze me drie dagen niet aan. mevrouw was beledigd omdat haar vel nu stonk naar chemicaliën. idem als we haar regelmatig moesten ontvlooien. er leefde een egelfamilie in de achterkant van hààr tuin. vond ze daar eens terug als ze daar in de wildernis zat.

goed, ga nu de bevestiging geven aan Justine. daarna boerderij en criminal case.
fijne dag seizoentjes keep safe en koel en knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 jun 2022, 09:10

Goede morgen alle seizoentjes, de gezonde en de zieken... :roll:
even geen plaatje vandaag geen tijd
want ik moet seffens naar de dokter
Allen een fijne donderdag en veel sterkte :roll:
Groetjes allen en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 jun 2022, 09:55

Afbeelding

@ Oma-C, heel veel succes bij de dokter en heel veel beterschap gewenst.
Liefs en een dikke knuffel.