In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 sep 2022, 14:04

Als jij zo blijft stoefen over uw nieuwe verblijfplaats zie ik mij nog verhuizen naar bij jullie.
Maar als niet inwoner en geen connecties hebbende met die gemeente zal dat wel geen optie zijn vrees ik.
Ik heb het niet zo druk als jij maar tot bij jullie geraken is er nog altijd niet van gekomen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 sep 2022, 14:05

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier ook de ene bui na de andere. Tussen de buien door, ben ik aan het planten. Zou graag alles gedaan hebben vandaag. Morgen is het zondag, en dan doe ik dat liever niet, en volgende week heb ik ook een drukke week. Bijna elke dag is er wel iets.

Gisteren had ik ook mijn covid uitnodiging, ik mocht zelf de datum kiezen. Heb volgende week donderdag genomen, zelfde dag als manlief. Maar ik moet wel in de namiddag gaan, manlief op de middag zelf. Had het niet verwacht dat ik al zo vlug een uitnodiging zou krijgen.
Had ook al een email gekregen van huisarts voor de griepspuit. Dat moeten we nog in orde brengen. Dat zijn op vastgestelde dagen waarop ze enkel griepspuiten zetten.

MM: stoofpot van varkenswangetjes zijn lekker en heel mals. Heb dat eens gegeten op restaurant. Zelf heb ik het nog niet klaargemaakt.

Dames, tot morgen allemaal

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 sep 2022, 14:38

Voor MJ: Ik mag niet binnen bij jullie, niet van de gemeente en geen kinderen in de gemeente woonachtig... :cry:

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

17 sep 2022, 16:43

Even zitten...... manlief heeft al oefeningen aan het rek gedaan, uit zijn eigen , en nu beiden in de zetel, een aflevering van flikken Maastricht bekijken, hebben we opgenomen, gisteren waren we uitgenodigd bij een buurvrouw, voor een hapje en een drankje...... we hebben het niet te laat gemaakt omdat ze graag op tijd gaat slapen......

MH, sorry als wat ik geschreven heb, als 'stoeferig' overkomt..... mea culpa.....
Het is echt zo niet bedoeld, echt niet.
Ondertussen ben ik er al wel achter dat het niet is 'wat je kent' , maar 'wie je kent' , en ja, al de mensen hier zijn familie van iemand die hier aan de gemeente werkt, en......
Zo ook wij, in principle zouden wij hier ook niet binnen geraakt zijn.......
Alleen thuis je plan kunnen trekken , met of zonder hulp, heeft ook zijn charmes, niet ??
Moest manlief niet voorgehad hebben wat wel gebeurd is, zouden wij ook thuis gebleven zijn, hoor, maar ik heb wat verder gekeken dat mijn neus lang is, en aangenomen wat kon.
Als ik alles op voorhand geweten had dan hadden wij zo geen nieuw dure afsluiting hebben laten plaatsen, ook geen nieuw plansier, waar manlief goed uit de voeten kon met stappen. Ook een nieuw grasmachine met batteries zou niet gemoeten hebben, omdat ik, zelfs met de hulp van alle duivels, ik het oude niet op gang kreeg getrokken...... Dat alles wist er op dat we niet zinnens waren ons huis hier te verlaten.....
Ik moet toch niet verder gaan, of wel ??
Intussen blijft onze uitnodiging van kracht, kom met de bus naar keuze en we halen je aan de halte hier op, dan beleven we hier samen een gezellig dag..... hier zijn 3 buslijnen die passeren, waar wij woorden was er 1 bus per uur.......

Dames, ga nu wat meekijken naar flikken Maastricht, ben al een stukje kwijt......
Hier heeft de regen al flink zijn best gedaan !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot ..... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 sep 2022, 19:21

MJ het staat ook duidelijk op hun website hé dat je in X moet gewoond hebben of minstens een direct familielid.
Het zou uiteraard veel fijner geweest zijn moesten jullie thuis hebben kunnen blijven.
Och het is hier voor de moment efkes niet echt plezant omdat ik nergens meer geraak met al die werken overal in het stad.Niet met de fiets, niet met de bus, niet met de auto.Overal ligt alles open.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 sep 2022, 21:18

Afbeelding

Voor allen veel sterkte en straks een goede nacht
slaaplekker :) tot morgen als het kan....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

18 sep 2022, 08:24

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 sep 2022, 09:21

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes,

hier heeft het goed geregend vannacht en het is
al fris 's morgens, maar ja 't wordt herfst en is
heel normaal dus, dat zijn we niet zo rap
gewoon als de voorbije warmte.....

Sterkte voor wie het nodig heeft en een mooie dag verder :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 sep 2022, 10:05

Goede morgen seizoentjes,

Vandaag is er autoloze zondag zowel in Brugge als hier. schoonzus belde om 18.10 en wilde dat ventje ging gaan helpen. het dringt blijkbaar niet door dat zijn zondag heilig is. maar eerst moet schoonbroer iets met de electriciteit doen want waar de buro staat daar is een soort paal en alles stopcontacten zitten daar. hij ging kijken om dat te verzetten. 't zoontje moet dan maar die kast met opzetstuk verzetten en dat wit kastje. toen ik tegen haar zei dat ze aan Frank moest zeggen dat het om voorkamerfebrilatie ging, stelde ze me iets voor dat me verdacht veel in de oren klinkt als 'biofeedback'. ( ik moet nu zo wie zo ademhalingsoefeningen doen) ik heb er gisteren ook weer een gekregen, gelukkig dat ik al een nieuwe pil had genomen want de duur was korter dan anders. ik dacht nog bij mezelf dat dit rap werkt maar een gewone pijnstiller neemt pijn ook direct weg dus waarom deze niet?
Helena; binnen een maand zal er beslist worden of er een cardioloog moet worden ingeschakeld. en dan beginnen zoeken wat de oorzaak is. mamsi zei dat ik onbewust bezig ben met die verhuis van schoonmoeder enz en dat ik dat daardoor krijg. ja, zei ventje: ze heeft gestudeerd in d'r dromen voor dokter. :? die bypasses van mijn moeder hebben niets met mijn hartritme stoornissen te maken. ik heb altijd een hoge hartslag gehad in rust maar nu was het een beetje te hoog en hard. ( en ik had eigenlijk al veel eerder moeten komen naar haar)
gisteren hadden we lever uit de diepvries gehaald omdat je dat volgens Google mag invriezen. er was een vieze achtersmaak nadat die gebakken was en ik heb ventje , die zichzelf nog niet opgeschept had, onmiddelijk gezegd het niet te eten. ik zei dat ik dacht dat het bloed die nasmaak gaf. hij gaf me gelijk. volgende keer goed afdepppen. we hebben dan een boterham gegeten. de spekblokjes waren niet aangetast van smaak. vandaag biefstuk/friet/pepersaus. ook uit de diepvries. de soep was weer lekker maar ik heb ze zelf in de frigo gaan zetten want de vorige keer had ze drie dagen buiten gestaan en toen ik er naar keek zeg ik het opborrelen: blub-blub. ja, die was peniciline aan het worden. heb ook donderdag alles uit de frigo gehaald wat een reukje of een vlekje had. mijn gewone kaas verpak ik dubbel in folie. moest ze dan blijven liggen.... nu ligt alleen de brie eruit. om wat te rijpen maar die zit ook al in folie.
volgende donderdag volgt de rest van de frigo. en dan pas de diepvries.
Peter, onze groenten/fruit en krantenboer zei niet te begrijpen dat de droge worstjes bij Johan daar open und bloos hangen terwijl zijn pakjes een datum hebben. iets met de atomsfeer opperde ventje. peter haalde zijn schouders op. die moet volgens het voedselagentschap ze dan aan verminderde prijs verkopen of weggooien. daarom moet je bij hem voor bepaalde groenten of fruit de dag voordien bestellen. zoals mijn rabarber en radijzen. voordien had ik ook al grote waterkers besteld en pak choi. en dat was voor de pandemie.
overbuurvrouw is te voet naar de carref. geweest. nu de naft zo duur is, moet ze wel. ventje ging gisteren ook te keer tegen zijn zus over die benzineprijzen en als ze al iemand hebben dan moeten ze hem zijn zondag gunnen. nu zou er ook een woensdag bij komen. dan moet ik naar mijn moeder zei ventje. maar dat haalt mijn plannen voor Lilly in de war. ik was van plan de maandagavond toe te komen en de woensdagmorgen te vertrekken. en er is volk genoeg: schoonmoeders oude werkvrouw ( in 't zward) en haar lief willen ook komen helpen. maar dat ze geen roste klute gaan krijgen dat weten ze nog niet. schoonmoeder wil al haar geld meenemen naar het valhalla. ventje zegt dat ze daar nooit zal geraken. en schoonbroer zegt dat er nog nooit niemand ze heeft meegenomen. ( tenzij in de kist)
allez, we wachten op een volgende bui.
fijne dag seizoentjes en keep safe + knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 sep 2022, 13:19

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes,

Ik durf het bijna niet zeggen, maar heb tot bijna 12:00H geslapen. :oops: :oops: :oops: De boosdoener is waarschijnlijk dat ik deze nacht ben wakker geworden van de pijn die ging niet over, integendeel. Dus heb ik deze nacht nog een pijnstiller genomen. Plus had mijn alarm niet gezet.
Ga nu badje nemen en dan houden we het vandaag rustig.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 sep 2022, 15:44

Afbeelding

Goede namiddag allen,
Ja clive, je zal de rust nodig hebben gehad
en dan kan je best naar je lichaam luisteren
Veel sterkte en niks "moet", alles mag :)

Hier al regelmatig een flinke bui gehad,
mijn strijk is afgewerkt en opgeruimd
straks zien dat er nog iets op tv zit.....
Onze Belgen hebben het goed gedaan
aan de andere kant van de wereld..... :)

Voor vanavond een goede avond en
een rustige nacht allemaal enne.... sterkte!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 sep 2022, 15:59

Al een paar nachten heel goed geslapen en heel lang.
Ik begin gaan te denken dat dat vaccin er voor iets tussen zit.
Of de pijnstiller die ik nam.
Ik heb minder pijn nu ik de verwarming heb opgezet beneden.
Ook al staat ze op 19°C ingesteld.
Alles beter dan die 16°C van gisteren.

Vandaag een hele lange babbel gehad met de buurvrouw van de haag.
Ik weet nu van wie dat "gil" kind is.
In de week was het weer van dat.
Het doet gewoon pijn aan de oren dat gekrijs.

Voor de rest op zijn zondags.

Prettige zondag nog iedereen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 sep 2022, 22:15

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ik wist zelfs niet dat het autoloze zondag was, niks over gehoord.

Clive: je zal het nodig gehad hebben. Kan me best voorstellen, als je dan wakker wordt, je schrikt dat het al zo laat is.

Manlief keek deze morgend naar de koers, wou weten hoe Evenepoel het ervan af bracht. Is derde geworden , wat een heel mooi prestatie is, gezien de inspanningen van de voorbije weken.

Bekske: weeral een mooi plaatje.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

19 sep 2022, 06:22

Afbeelding
hier voorlopig droog maar het enorm frisjes en een lichte wind in de dag geven ze nog regen wel .Het zal beginnen met koud en nat maar ieder seizoen heeft voor en nadelen en zijn charme groetje

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 sep 2022, 06:55

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Vandaag ben ik wel een heel stuk vroeger op dan gisteren. Maar jullie hebben gelijk, mijn lichaam zal het nodig gehad hebben. Het heeft mij alleszins deugd gedaan.

Vandaag het 1°en het gelijkvloers steamen, is vrijdag volledig gedweild, dus steamen zal wel genoeg zijn.

Manlief werkt van thuis uit, hij moet wel een uurtje verhuizen naar een andere kamer, want moet hier al het voorgaande kunnen doen.

Verder heb ik niets te vertellen behalve dat ik mijn spuit morgen moet gaan halen.

Ik wens jullie allemaal zonder uitzondering een hele fijne dag. Maak het zo gezellig mogelijk binnen, dan moet je niet naar het sombere weer buiten kijken.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.