In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 jun 2022, 14:27

Goede namiddag allen, :wink:
Hier is het hard aan 't regenen :roll:
maar ik heb binnenwerk.... al goed...

Helena, ze hebben nogal hun voorstellen hé,
ze vragen daar niet bij of je het nog kan
alsof dat voor zo'n man zo moeilijk is om
even die put open te maken...
Wij hebben vroeger in ons huis geen put
in de grond gewild voor die meters... en hoe
of wat?... dat is nog gelukt ook, ik weet
niet meer hoe we dat toen (1972) geflikt hebben :roll:

Ik ga mijn betalingen doen, van de 2 dagen spoedopname
met m'n been.... 2 aparte rekeningen, maar het klopt...
ze kennen daar in de kliniek ook de prijs :roll: :oops:

Groetjes aan allen en tot later.... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

28 jun 2022, 05:57

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

28 jun 2022, 08:22

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, je was er vroeg bij deze ochtend, hoop dat je nog een beetje geslapen hebt.

Gisteren was ik de vensters van de eerste verdieping aan het wassen. Had door het regenweer het idee ze allemaal eerst binnenkant te wassen, maar plots begon het zonnetje te schijnen en hield de regen op. Hab dan ook maar de vensters van keuken en living buitenkant gewassen, dan was er maar 1 dagje chaos, zetels die verschoven moet worden, handcréme en handwaszeep, notieblaadjes en een eierkoker van de vensterbank doen in de keuken enz.
Vandaag dan boven de vensters binnen- en buitenkant wassen en daarna daar alles opruimen en dan de vensters van het gelijkvloers nog. Overal stofzuigen en opruimen en dan staat er nog een kleien strijk op mij te wachten. Morgen zijn we dan weer in het gewone doen wat het HH betreft en poets ik boven alles en lag ik nieuwe dekbedhoezen.

Eergisteren onverwacht door onze naaste buren uitgenodigd voor een drankje en een kleine BBQ. Was lekker en leuk. Buurvrouw heeft geen vaatwasser, dus had ik haar natuurlijk geholpen met de opruim en de vaat. Volgende week zijn manlief en ik 32 jaar gehuwd en heb ik hen uitgenodigd voor een hapje en een drankje. Als het goed weer is, kunnen we dat doen in de lounge op het boventerras. Maar dat ik nog koffiedik kijken. Toch wel een luxe hoor, goede buren hebben. Je moet daarvoor de deur niet plat lopen bij elkaar, maar het is gewoon leuk, fijne buren te hebben . De buren schuin tegenover ons, leven al jaren in onmin met hun naaste buren en dat escaleert alsmaar verder, spijtig vind ik dat.

Matice had last van zijn linkeroor, het is altijd de linkse. Hebben er al druppeltjes erin gedaan en zalf op zijn oorschelp gedaan. Dat hebben we altijd in huis voor hem en hij heeft een zak reismedicatie waar zowat alles inzit, antibiotica, pijnstillers, pilletjes voor hoest en bronchitis, zijn medicatie voor zijn oor dan en iets voor zijn maag. Een schaartje en isobetadine zit er ook in. Alles voorgeschreven door de dierenarts.
Het hotel in Texel waar we gaan, is wel verbonden met een lokale dierenarts, maar die zit in het volgende stadje. Hopelijk hebben we hem nooit nodig. Nemen ook altijd zijn inentingsboekje mee. Dat moet want je moet dat kunnen laten zien als ze erom vragen, maar dat is nog nooit gebeurd.

Zo , ik zie dat het al laat is, heel veel beterschap voor diegenen die het nodig hebben. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

28 jun 2022, 09:27

Goede morgen seizoentjes,

Technieker kon niet komen wegens ziekte. dan maar direct een nieuwe datum afgesproken. waren dan eens vroeg op zei ventje.
hebben gisteren "philly cheesesteaks" gedaan. ik had daarvoor roquefort nodig en room. dus is ventje te voet naar de carref. gewandeld. bij het uitpakken merkt hij dat hij drie pakjes roquefort mee heeft. geen nood, die raken ook wel op.

Vandaag naar de dokter voor de uitslag van de bloedafname. Hopelijk zijn mijn waarden genormaliseerd en de K-markers weg. qua weer ziet het er goed uit. maar ik denk niet dat we gaan bbq-en. ventje moet nog mijn leesvoer gaan halen en kan desgewenst wel vlees halen. ik had verleden week gevraagd of onze beenhouwer rundshart kon verkrijgen. ik heb twee mooie sneden, de rest is voor iemand wiens kat die dat regelmatig eet. zij maakt eten voor haar kat omdat het dier niet tegen industrieel gemaakte voeding kan. nu zit die mooi in zijn pels.het beestje krijgt ook af en toe een eendagskuiken. ( zoo zielig die kuikentjes) chapeau, je moet het maar doen. elke dag eten maken voor je dier. maar dat is dan omdat je het graag ziet. wij gaan pizza eten met de rest van de roomroquefort en wat geraspte kaas.

voor wie ik ook bewondering heb is Janet van de poezenhaven. probleemkatjes nog een thuis geven omdat ze bv onzindelijk worden door ouderdom. katjes met ataxie. ( Peter, faitlyn en nog enkele) verlamming( Brandon uit Malta) blind ( Zipi) katjes met dwerggroei en autisme.(Bartje- nu helaas overleden) en dat allemaal zonder subsidie. en zelf heeft ze lichamelijke problemen. Huub springt in, kan veel zelf en dochter, schoonzoon en de twee kleinkinderen helpen waar ze kunnen. Kalaini is nog klein, maar toont de katjes hoe ze met hun puzzelspeelgoed moeten spelen. ze hebben ook nog opvanghonden zoals Einstein. Een loebas die niet meer weet dat hij een hond is.

Clive: mijn ramen moeten ook eens gedaan worden maar 't schiet er altijd bij in. ik kan niet op 't laddertje en als ik wil dat ze gedaan worden dan moet ik met twee woorden spreken. maar ze gaan gedaan worden tegen de tijd dat neef en zijn gezin naar hier komt. stuurde gisteren een mms naar anne-sophie: geen antwoord. ook goed, dan hoeven we niet te gaan om de tweeling te zien zei ventje.
ik heb wel het nieuwe adres van de mensen van de frituur. je hebt gelijk goede buren zijn goud waard. wij zien de onze nu bijna nooit. alleen als er een pakje bij ons is. voor de rest wordt er gecommuniceerd met mms. vooral door overbuurvrouw.

ik dacht dat ik een filmpje had van ons Gimly spelend met de laserpointer. helaas vergeten op de record knop te duwen. :? er komt wel nog een gelegenheid.

Helena: zoveel commando's voor een watermeter in een put? kan die vent dat deksel niet zelf opheffen? en stofvrij zijn ook nog? wie in zijn goedwerkende brein gaat daar gaan afstoffen? Dat hemd van je oudste: zo'n model heeft ventje ook, gekocht voor de receptie. hij wilde iets anders dan hoge kragen. en met zo'n hemd moet hij geen stropdas dragen. ( heeft daar een hekel aan)

Bekske: zou jij ook kinderplaatjes kunnen maken?

ventje heeft gisteren een nieuwe serie ontdekt. over een journalist in Japan. ik heb dan een beetje met de boerderij gespeeld en criminal case. daarvoor hadden we naar 'departure' gekeken maar ventje dacht dat het' Manifest' was. daar ben ik ook aan begonnen maar dan stoppen ze met zo'n serie en als ze die terug uitzenden zit je plots drie of vier seizoenen verder. dat is ergerlijk. ik heb nu weer aircrash investigations opgenomen. en een nieuw seizoen van SVU.

ik ga mijn medicijnen in nemen en een potje yohurt eten. daarna aankleden. heb dan nog een half uurke om tot rust te komen. sinds ik een watteschijfje met lavendel cologne tussen mijn bh gestoken heb zegt iedereen dat ik zo goed ruik. moet ook die vele hoofdpijnen aankaarten bij de dokter. ze komen waarschijnlijk van mijn nek. en het is bijna altijd 's avonds.

Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 jun 2022, 09:56

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
Hier een stralende zon en het zou
droog blijven vandaag, dus wandel of fietsweer
(en nadien tennis kijken vanuit Wimbledon) :lol:

Ik wens allen een fijne dag zonder op iedereen
te reageren, sorry.. :oops: ik ben de ramen aan 't wassen
omdat het een dag niet zou regenen .... zoals clive :D
hopelijk zo geen storm-tornado zoals gisteren in Zierikzee
Wat was me dat ... en het kan overal gebeuren :twisted:

Groetjes en allen het allerbeste, en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 jun 2022, 12:44

Was drie steekt in, was één en twee hangen op de draad.
Bloemkool zit in de vriezer en savooi is aan het afkoelen.
Seffens nog de snijboontjes.
Ik kan nóg soep maken, maar dat heb ik gisteravond ook al gedaan.
Nu nog paprika drie kleurtje en pompoen verwerken...
Koken, niet echt mijn ding.

Ligt hier nog te wachten: de vraag van Fluvius voor een afspraak voor plaatsing van een digitale meter.
Moet ook alweer digitaal.
Heb ik al gezegd dat die heren willen dat ik dat deksel moet opheffen?

Ik word nog onnozel van die pc. Verwacht pakje van UPS. Aanmelden om tracking te lezen.
Ah neen hé, want die hebben mijn wachtwoord veranderd, uit veiligheidsoverwegingen....
Moet ik dat zelf ook nog veranderen opnieuw.
Mij aanmelden, maar dat was dan weer niet de juiste gebruikersnaam....
Help!!!!!!!!!!!!!

De zon schijnt, de was droogt goed en ik wens jullie allen nog een fijne dag toe.

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

28 jun 2022, 14:11

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: goede buren hebben is inderdaad goud waard. Je moet elkaars deur niet plat lopen ( want dat blijft niet duren), maar als er iets is, kun je op elkaar rekenen. En een fijne babbel in de tuin of op straat is altijd leuk.

MM: ik ken iemand die jaren gekookt heeft voor haar hond. Dat dier had last van allergie en na vele doktersbezoeken, dieetvoeding en medicatie besloot ze om zelf te koken. Alles zoutarm en in 1 pot ( rijst , aardappelen , wortelen en vlees of vis). Na 1 maand was haar hond allergie vrij, had geen last meer van jeuk, haaruitval, enz. Het kwam ook veel goedkoper uit. Het is natuurlijk wel een opoffering, maar zij heeft alles over voor haar hond(en).

Straks naar de visboer, voor vanavond gebakken vis met sla en tomaat en aardappelen. Ga ook nog komkommersoep maken. Heb komkommers geoogst in de serre.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 jun 2022, 14:27

Ons moeder kookte ook altijd zelf voor de honden en de poezen .
Een grote pot rijst voor haar en de hond. :roll:
Die kreeg regelmatig hart, niertjes, lever...
De poezen kregen americain nature!
Ik heb altijd gezegd dat ik wil re-incarneren in een kat van ons moeder. :P

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 jun 2022, 20:24

Afbeelding

Als ik vroeger voor de poezen van de buren zorgde
kregen die ook altijd vers voedsel, die aten ook
geen gekochte potje of doosjes, 't is efkes werk ja
maar veel beter voor die beestjes, de buurvrouw
had het in pakjes ingevroren met de dagen erop
en ik moest er elke dag een pakje van klaarmaken
niet erg en ze zagen me graag komen,
ze zaten ook veel in onze tuin gezellig wad dat.. :)

Voor allen een gezellige avond en slaapwel voor straks :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

29 jun 2022, 07:41

Afbeelding
ik maak al heel mijn leven voedsel voor de honden zelf klaar hier geen droge brokken of voedsel uit blik .Maar vlees dat ik iedere dag zelf klaar maak .Ik vind het niet veel werk je maak voor je eigen toch ook eten klaar en dat is toch ook niet veel werk denk ik toch .Afijn ja iedereen doet hoe hij het wil in feite .Maar ik vraag me af wat zit in die droge brokken allemaal niet in .En ook eten ze dan iedere dag hetzelfde want je kunr niet voor iedere dag een andere zak hebben.Hier krijgen ze iedere dag iets anders groetje

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

29 jun 2022, 08:10

Goede morgen seizoentjes,

Ventje voelt zich niet lekker. heeft diaree en moet overgeven. moet hem iets misvallen zijn. ik denk de kippedij van gisteren.
zelf voel ik me goed maar gisterenavond wel moe. ventje gaat trouwens even terug gaan liggen. zal best zijn denk ik.

Ik gisteren dus naar de dokter. moest niet lang wachten. overhoorde een gesprek tussen Dr jonathan en haar over een vergadering. hun patiënten stop wordt ( tijdelijk) opgegeven en vanaf november hebben ze weer plaats. Dr jonathan was in korte broek!
ik dus naar binnen. ze had net een kindje behandeld die een spuitje moest hebben. dus de behandelkamer was nog in chaos. ze zegt tegen mij zet je. haalt ze mijn resultaten boven en zegt: je leverwaarden zijn met meer dan de helft gezakt! ook de K- markers waren naar beneden, geen cholesterol. wel een iets te hoge suiker maar dat was te verwachten en over de 1000 eenheden aan vit. B. dat is wel te veel van het goede, dus die befact forte een drie-tal maanden stopzetten. en ik was in 1 week tijd ook weer 2 kilo kwijt gespeeld. ik ben dus 5 kilo kwijt in twee maanden. ze was erg tevreden. ( en ik ook!) in September weer bloedafname en voortdoen met mijn di-eet. om helemaal goed te zijn zou ik voor een gezond BMI tot 65 kg moeten afvallen. dat is dus nu 85.5 kg. ik zei dat ik 75 zou moeten wegen voor ik terug in mijn trouwkleedje kan. ooit woog ik 40 kg en zei wijlen Dr Pesryn aan mijn moeder dat ik ooit nog moeite ging moeten doen om ze eraf te krijgen. (mijn moeder woog indertijd tegen de 90 kg toen ze diabetes kreeg) Dus ik kom van 89 kilo naar 85.5 kilo. ga ik misschien tegen de jaarwisseling een maatje L kunnen kopen ipv xxxxxxxxl. ik hou niet van nauwaansluitende kledij. ook toen ik 40 kg woog verhulde ik mij met M sweaters. je kon mijn sleutelbeen zien en dat vind moeder lelijk. en nu ik gewicht verlies is de druk op mijn gewrichten ook verminderd.

mijn hoofdpijnen zijn afkomstig van mijn nek, die weer vast zit. ik had eergisteren weinig rugpijn en had dus de saus kunnen koken. gisteren een beetje rugpijn maar dragelijk en vandaag zullen we zien. veel heeft te maken met de luchtvochtigheid. vandaag zou het een mooie dag zijn met bbq en ventje is nu ziek. dan ga ik het wel zelf doen. zo heel moeilijk is dat niet. de stoof heb ik ook moeten leren aansteken.
kolen en aanmaakvloeistof, even laten indringen en dan de fik erin. rooster erop en wachten tot de kooltjes wit gloeien. en na een 15 min je vlees erop leggen. wij gebruiken altijd schalen met gaatjes in voor het opvangen van vet dus dan heb je geen vlammen. ook frikandellen aka curryworsten kan je bbq-en en dan pas zie je hoeveel vet er daar in zit. want nu de nieuwe bezig zijn met grote werken hebben we tijdelijk geen frituur. ( kan alleen maar goed zijn voor de lijn) er komen nieuwe klantenkaarten en hopelijk staat de spaghetti al la mama weer op de kaart. stoofvlees met friet wordt ook veel gegeten. en ze hebben op de zijkant een terrasje. wel geen glas. het zijn bekertjes als je buiten eet. ik weet niet of ze supporteren voor den KVO maar dat zien wel dan wel weer. ventje is club brugge trouw gebleven en hij kijkt alleen naar de rode duivels als er niet geknield wordt voor die BLM. hij vind dat hypocriet.

Clive: bedankt voor het leuke kaartje, het is dus wel degelijk te voet gekomen. verjaart jouw manlief niet vandaag? wens hem dan een fijne verjaardag. het kaartje volgt. dan moet ik er ene maken voor de Bistro op 2 juli. question, wanneer verjaart Matice?

Helena: probs met het digitaal gedoe? hier komt als ventje het voor het zeggen heeft geen digitale meter in huis. bij mijn moeder hadden ze hem verkeerd opgehangen. de cijfers zaten aan de onderkant en nauwelijk zichtbaar. ze hebben dan omdat Mia de standen moest doorgeven per PC en dat gemeld heeft een nieuwe komen zetten. de electriciteitskast staat nu open ipv achter deuren bovenaan de voordeur. de watermeter zit in een ingebouwde kast. ik snap niet dat jij als frêle vrouw dat deksel zou moeten opheffen. als ik zoiets zou moeten doen ga ik door mijn rug met alle gevolgen van dien.

ik ga nu naar de boerderij na het nieuws gelezen te hebben en dan na criminal case door naar fb om het goede morgen plaatje te zetten.
Fijne dag seizoentje, geniet nog van het goede weer want morgen is er weer regen. keep safe en knuffel voor elk.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 jun 2022, 08:58

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
de zon is al goed van de partij :wink:
en het wordt warm vandaag....
heerlijk zo wakker geworden met vers
gepoetste ramen, ('t kan weer regenen
meestal is dat zo) maar ze hebben hun recht gehad :lol:

clive geef je man een fijne verjaardags knuffel
en wens hem nog vele gezonde jaren toe

Afbeelding

Bekske, leuk weer die aapjes bij die bloem :) fijne dag....

M-M, jij hebt geluk dat je nog een man hebt
die veel werkjes van je overneemt :roll: wat zou
je doen als je geen man meer had :roll:
wens hem spoedig beterschap
waarschijnlijk is er iets misvallen, na wat rust
van de maag wordt het hopelijk wel beter :oops:

Allemaal een fijne dag geniet van wat kan en tot..... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

29 jun 2022, 09:18

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Manlief is inderdaad jarig vandaag. Hij had een radio gevraagd die we, als we buiten zitten, daar geplaatst kan worden zodat we wat muziek hebben. Hij heeft hem nog niet gezien, want hij was juist weg op de dag dat hij geleverd werd. Heb die doos dan weggezet. En nu is hij werken , moest vandaag in BXL zijn. Heeft me de belofte gemaakt rond 16:00H te stoppen en is dan als het verkeer meezit op 45 minuten thuis. Moet nog een tafeltje voor 2 reserveren in ons geliefd Italiaans restaurant. Als het even kan , liefst op het terras.

Vandaag woensdag, dat betekent boven poetsen en nieuwe dekbedden leggen en de oude wassen en strijken als ik er nog de fut voor heb. De vensters zijn allemaal gewassen geraakt. Vooral de ramen waar een vliegenscherm achter zit, die zijn altijd een stuk vuiler dan de andere ramen. Waarschijnlijk omdat dat niet zo goed droogt na een regenbui.

Matice ligt beneden in zijn kamer te slapen op zijn zetel / slaapbank. Hij was blijkbaar nog moe toen ik hem wakker maakte.

Zo, ga eraan beginnen. Liefs en dikke knuffel voor iedereen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

29 jun 2022, 09:22

Afbeelding

Dankjewel al voor de mooie verjaardagswensen voor manlief. Laat hem ze lezen als hij thuis komt.

Liefs.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

29 jun 2022, 13:23

Voor echtgenoot van Clive :
Gefeliciteerd met uw verjaardag !!
Afbeelding
Aan alle seizoentjes : een fijne dag ! liefst zonder pijn en ongemakken !