In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 sep 2022, 08:58

Goede morgen,

Hier een stralend blauwe hemel zonder wolken!
Wat het verder wordt zien we dan wel.
Om tien uur komt de middelste me halen om naar de dokter te gaan.
Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen en wat hij zinnens is te doen met mijn linkerhand.
Mijn rechterhand is ook nog niet helemaal oké, maar dat zal een beetje tijd vragen zeker.
Ik hoop dat hij niet lastig gaat doen dat ik het tweede voorstel heb gebruikt voor mijn duim.
Hij had twee soorten brace voorgesteld met voorkeur voor één van de twee.
Het probleem was dat ik het eerste model niet aangedaan kreeg aan mijn rechterhand met mijn linkerhand.
Ik kreeg de riempjes niet vast gedaan.
Roeien met de riemen die je hebt zeggen ze dan.

Dames en dieren hou jullie goed de rest van de dag!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 sep 2022, 10:35

Goede morgen seizoentjes,

schoonzus zond gisteren een sms om 11.14 dat ze nog bezig waren aan de electriciteit. ventje stuurde er een terug dat wij midden in de zone waar niet mocht gereden worden lagen. vandaar dat ik de overbuurvrouw te voet van de carref. zag komen heel vroeg in de morgen. doet ze anders nooit. geen enkele auto gezien dus en buiten een paar verdwaalde mensen niemand. ze gingen met bloempotjes voor KOTK rondkomen maar niemand gezien. dus het was een zeer rustige zondag. mag nog gebeuren. dat zeer rustig. geen gejoel van de anderskleurig kinderen enz. de politie had iets georganiseerd maar als je geen fiets hebt.... en 't was in stad, dus...
donderdag komt de dieprvies maar ik twijfel dus voor die soepballetjes. vandaag camenbert in de oven. Gimly heeft nog niet door dat we winter zijn want die zet de deur naar de gang wagenwijd open. dicht doen? kan hij niet. je zou van die deuren van op een star ship nodig hebben, die gaan automatisch open en dicht. maar dat werkt dan weer op electriciteit. er dus goed op letten dat die in slot is. als wij naar bed gaan staat die op een kier moest Gimly eens weg willen als hij in zijn bak een stinkiepoo gedaan heeft. dat doet hij meestal en dat zitten wij in de stank. je mag dan een wierook stokje brandden. als hij dan staat te krabben dat hij niet weg kan zeg ik dan: ik in de stank? jij ook zunne! ben benieuwd of Lilly gaat ruiken want zij heeft een aparte bak nodig. eigenlijk is het per kat 2 bakken. maar Vinny deed het gewoon in 1 bak en bedekte het en Gimly laat het open en bloot liggen. de andere gebruikten ze gewoon niet. Mies was een overdekte bak gewoon. staart eruit was een plasje, kop eruit was een poo.dat rook je dan niet. want bovenaan was er een filter. ik had die bak gekregen van mijn Ierse vriendin na de dood van hun kat door het gif aan de vuilnisbakken van de pub/restaurant/hotel: the papermill. dat lag praktisch aan hun tuin als je langs de heuvel achteraan naar de bovenste parking ging. de amerikaan die helemaal boven woonde had er zelfs een poortje. lekker makkelijk als die 's mogens heel vroeg weg moest. hij reed met een Pontiac. had ook een jeep. maar die benzinevreter stond dus op die parking. hun buren waren trainspotters en dus de trein toeterde telkens ze langs reden. niet om middernacht. die hadden drie dubbel glas en glas dat voor het glas was gezet. je hoorde binnen dus echt niets. en ook ornamentjes vielen niet om. je hebt dan ook plainspotters en dat was de man van mijn Ierse vriendin. jammer voor hem vlogen ze over mijn huisbaas zijn huis. om klokslag 14.15. was het later dan ja, had die vertraging. de treinsporen liepen ook er langs maar hoger op de heuvel en 's nachts om de 2 dagen kwam daar een vrachttrein langs die er 15 à 20 min over deed om van Beaconsfield naar High wycombe te rijden. en reparaties aan de sporen werden ook 's nachts gedaan. mijn vader vond het maar niets dat het een doodlopende straat was. die had liefst via een poortje of zo gewandeld.
fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 sep 2022, 10:38

Een goede morgen aan allen :roll:
hier afwisselend nat en droog....
maar het komt zoals het komt
en we nemen hoe het komt :roll:
Er is niks aan te veranderen
het is meestal van het ene uiterste naar het andere
en klagen doen we toch :oops:

Groetjes en veel sterkte allemaal en tot................ :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 sep 2022, 21:06

Afbeelding

Niemand gepasseerd vandaag :roll: :oops:
Slaapwel straks allemaal
en morgen gezond weer op :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

20 sep 2022, 07:52

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 sep 2022, 08:31

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, wat een mooi plaatje alweer :) .

Ik heb een plaatje uit Pinokkio gekozen. Heb overlaatst op een zondag Pinokkio zelf getekend en die tekening was ontzettend goed gelukt wat niet altijd het geval is. Ben daar ook lang aan bezig geweest maar het ontspant me enorm . Pinokkio is dan wel niet van Walt Disney, maar ik vind het wel een leuk ventje
Moet de krekel ook eens proberen te tekenen. Zal misschien voor volgende zondag zijn.

Moet vandaag mijn spuit ( covid ), gaan halen om 13:10 H. En vanavond moet ik naar een "cursus" reanimeren gaan.Had me daar al lang voor ingeschreven. Leer dan ook werken met een AED apparaat. Want dat heb ik nog nooit gedaan. Het begint om 19:00H tot 22:00H. Manlief brengt me wel naar daar want het is te doen in één van de lokalen in het Fort en daar is het heel donker en hij wil niet dat ik daar om 22:00H nog fiets. Ligt ook behoorlijk afgelegen.

Ga vandaag wat wollen spullen wassen. Ze zullen nodig zijn ze binnen te dragen als je de prijzen hoort van de nutsvoorzieningen. Een paar graadjes minder en een pull aandoen is de boodschap.

Gisteren kreeg ik nog een grappige SMS van een vriend. Hij zei, " ik wil niet stoefen met mijn financiën , maar ik heb de verwarming aan PLUS het licht". Stuurde hem een berichtje terug met de boodschap: ik heb de verwarming aan + het licht + de airco en al mijn vensters staan open om te luchten :D . Hij kon er hartelijk om lachen.

Zo, het is al laat , ik wil beginnen aan het huishouden. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 sep 2022, 09:31

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes, :wink:
weer of geen weer we moeten onszelf aanpassen

clive een drukke avond dan...en je kan nooit teveel leren hé :)

Bekske, de blaadjes vallen al goed op je plaatje :)

Allen een fijne dag, en tot............... :) en hou het veilig
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 sep 2022, 10:39

Oma-C, MM en Clive en ik hebben toch iets geschreven gisteren?

Op de middag naar het hoorcentrum voor driemaandelijks onderhoud.

Het was een heel blij weerzien met de collega's van het eerste uur gisterennamiddag.
Bij dag door de tangent gereden, dat stukje tunnel dat Zuid met Noord moet verbinden en onze wijk met de wijk aan de Leuvense steenweg.
Ik wil goed geloven dat de mensen liever hun gewone weggetjes gebruiken.
Wat een doolhof is me dat.
Maar, ze bekomen wat ze willen: namelijk dat de mensen, goed te been of niet, hun fiets of het openbaar vervoer nemen.
Ondertussen bevriezen ze de contacten onder elkaar van oudere mensen.
Een collega komt niet meer op theevisite omdat ze niet meer tot bij mij durft rijden met de wagen.Plezant hé!
Ik zelf kom ook nog amper buiten of iemand moet me voorstellen om me te komen halen.
Ik durf bijna niet meer met de fiets omdat ik de nieuwe weg niet vind.
En ik ben niet de enige.

Blauwe lucht met wolkjes, meer wolkjes dan blauw.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 sep 2022, 10:48

Goede morgen seizoentjes,

gisterenavond geprobeerd het boek van S. King uit lezen maar heb het dan voor gezien gehouden. nu nog 3 hoofdstukken te gaan. dan is het de beurt aan Lucy Foley. het appartement maar dan ook in het engels. ik heb van haar alle andere boeken in het nederlands. ze is gekend van het boek : de gastenlijst als dat iemand iets zegt.
Clive: die sms mop heeft ventje ook al gehad. hij heeft niets terug gestuurd. wij moeten voor onze covidprik pas in oktober. goe idee dat je een opfrissingscursus ehbo volgt met die defibrilator. al staat er een instructie op, de mensen zijn dan in paniek.
vandaag leesvoerdag en we eten lasagne. uit de diepvries. de vorige keer had Johan een te groot stuk uit de presentatieschotel gesneden en heeft ventje die in 2 potjes laten doen. kunnen dus zo de oven in.
denk dat het morgen eitjes gaan zijn.
ventje heeft nieuwe olie in de frietpot gedaan. heeft wel vergeten de spatplaat achter het vuur te poetsen. het zal voor mij een beetje rekken zijn eer ik er aan kan. onze vroegere poets Arlette was dol op ontvetter , hoe straffer hoe beter. op een bepaald momet stonden er 4 sprayflessen. jammer dat die nu in een ziekenhuis werkt en verhuisd is. want die zag werk ( dat ik dan mocht doen)
Gimly ligt weer te maffen en nu in de zon. gisteren had hij alle 4 zijn poten + zijn staart vast! niets mocht weglopen!
soms liggen ze toch goddelijk. precies een verkeerd in elkaar gezette ikeakat.
er is zon en volgens de meteo is het 14°. we zouden naar tegen de 19° gaan donderdag. zouden zet ik er wel bij. de knoken en spieren zullen het wel zeggen.
ventje is ook met het glas naar de glasbol. dan snijdt hij een stuk af en is zo via de stokerstraat bij de beenhouwer met aan de overkant de Peter. moet extra geraspte kaas hebben voor de lasagne. bij Peter vind ik zijn zakjes kaas lekkerder van smaak. voor brood moet ventje naar de voorhaven. het is nu bijna 2 euro voor een gesneden brood maar zij hebben geen zachte pistoletjes zoals Rita die nu haar eerste sluitingsdag heeft en ook de vrijdag. de ander is de woensdagmiddag dicht en heel de donderdag. Hij wou ook sla & tomaten verkopen en beleg en fruit & groenten enz maar Peter was eerst met een uitgebreider assortiment en de broodjeszaak was er ook tegen op de hoek was er ook tegen. nu is die weg en is daar een winkeltje van een andersgekleurde. ook met groenten en fruit maar dan die exotische soorten.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 sep 2022, 22:01

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: ik heb ooit ook zo'n les gevolgd, was maar 1 keer , door een vrouwenorganisatie georganiseerd. Was wel interessant, maar je moet zoiets onderhouden. Ben er al veel van vergeten .

De nieuwe beplanting is klaar. De laatste plantjes heb ik deze namiddag geplant. Manlief was ondertussen het gras aan het verticuteren. Hij had gelezen , als je kale plekken hebt in de gazon, deze eerst verticuteren en daarna inzaaien.

Daarstraks 3 reeën gezien , hier rechtover , toen ik de luiken sloot. Het was dan al aan het schemeren. Enkele weken geleden was het maar eentje. Is mooi om te zien. Vroeger zagen we dit hier nooit. Hoorde onlangs op de radio als je schade oploopt aan je auto door overstekende reeën , je een omnium verzekering moet hebben , waarin ook overstekend wild is in opgenomen, anders moet je het zelf betalen. Een vriend van ons zei ook zoiets de laatste keer. In de streek waar zoonlief woont, lopen er ook veel .Heb het al enkele keren gezien, dat ze de straat oversteken.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

21 sep 2022, 08:34

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 sep 2022, 08:38

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Mijn arm waar de vaccinatie is gezet doet aardig " pijn ". Maar ik had een verpleegkundige die niet zo handig was in prikken, ze spoot me in en ik had het onmiddellijk door dat ik er last van ging hebben. Bovendien spoot ze de vloeistof in 2X in. Zelf zei ze " oeps " :) . :)

Anjelier, ik had jaren geleden die cursus ook al gevolgd, maar je hebt gelijk, je vergeet er veel van + is de reanimatie techniek veranderd. We hebben ook mogen oefenen met het AED toestel, dat had ik nog nooit gedaan. Het was van 19:00 H tot 22:00H en die 3 uurtjes waren toch wel nodig. Maar ik heb gisteren wel erg veel bijgeleerd.

Zo, vandaag boven alles poetsen en nieuwe dekbedden leggen. Leg die dan open en wacht dan op manlief om het bed op te maken. Heb een hele brede dekbedden in 1 stuk en dat is alleen haast niet te doen. En met zijn tweeën is dat klusje op 5 minuten geklaard.

Gisteren toen we terugkwamen van de vaccinatie , kwamen we voorbij de lingeriewinkel waar ik mijn pyjama' s altijd koop. En op de deur stond dat er een volledige uitverkoop was. Want ze zijn daar aan de straat aan het werken en zij heeft de pech dat haar winkel niet meer bereikbaar gaat zijn. Manlief zei dat ik eens moest gaan kijken voor een paar dikke pyjama's waar ik het lekker warm in had als ik 's avonds me ga verzorgen voor de nacht? Ik wou eigenlijk zaterdag gaan kijken maar manlief zei dat ik tegen die tijd al veel minder keuze ging hebben. Dus stapten we de winkel binnen en daar was aardig veel volk. Enfin, ben 2 mooie en echt wel warme pyjama's bij, eentje heeft zelfs een voering van teddy. Was er blij mee. Nu kom ik zeker toe.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens iedereen een heel mooie dag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 sep 2022, 09:10

Afbeelding

Dag seizoentjes allemaal, hier een zonnetje
maar frisjes.... maar 't hoort zo, 't is herfst :wink:
Straks komt de voetenverzorgster die gaat me weer
op wolkjes laten lopen, fijn is dat :lol:
Ik ga nog gauw wat taken doen, gedaan is gedaan
voor ze hier is

clive, je zal lekker warm hebben komende winter :lol:
fijn is dat :lol:

anjelierken winterbloemetjes geplant, altijd leuk
en hier zien we geen reetjes, hooguit eens een eekhoorntje :roll:
we zitten te dicht bij de stad denk ik

Bekske, de blaadjes zijn gestopt met vallen, mooi plaatje dank u

M-M veel leesplezier nog :)

Allen een fijne dag en geniet van wat kan en mag :)
en veel sterkte aan wie het kan gebruiken :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 sep 2022, 10:31

Goede morgen seizoentjes,


het is buiten zonnig maar toen ik den Gimly buiten liet, was het fris aan de vis. ventje heeft gezegd wat we gaan eten maar ik weet het al niet meer. :? gisteren geprobeerd onze thermostaat te verlagen maar dat groene knopje werkt niet meer. dus doen we het nu anders. we zetten hem 's morgens op manueel en 's nachts op automatisch. met manueel hebben we hem al een graad naar beneden gewerkt. eigenlijk moet er een nieuwe maar ja. ventje zegt dat de regering onze spaarboeken aan het opsouperen is. had hij gedacht eenmaal op pensioen veel te kunnen sparen....
morgen boodschappen voor heel de week en den diepvries komt ook. ik heb al geruime tijd zin in bif* worstjes. en wat vergeet ik op de lijst te zetten? juist.
jammer dat Tom vandaag nog in verlof is want anders konden we een wandeling tot daar doen en er iets gaan drinken. ik heb per mail zijn menu kaart gekregen en rara: de prijzen met 1 euro omhoog van de dranken. van het eten weet ik het niet maar ik heb al zijn mails staan in een docufile en kan dat eventueel nazien.
Oma C: ik ben gisteren aan het appartement begonnen. ventje heeft naar de rest van een serie gekeken. das weer -3 uur op de digicorder. fairy tale is niet slecht maar geeft de donkere kant van sprookjes weer. ik heb ergens gelezen dat er andere versies zijn van de sprookjes die we kennen en dat die echt gruwelijk zijn. ( nog gruwelijker dan een S. King roman)
Anjelier: schade door dieren zit al in ventjes autoverzekering. hij heeft wel een mini- omium. maar dieren staan zowiezo in je standaardverzekering. ( denk ik) toch eens goed nalezen. omdat wij geen x aantal kilometer per jaar meer rijden hebben we onze autoverzekering laten nakijken. het scheelt toch wat in prijs.
Clive: weer koopjes gedaan? nu de verwarming in de slaapkamer op 15° staat denk ik ook van extra dikke pijama's te kopen. of van de doemart.
we zullen vandaag moeten stofzuigen. er ligt weer veel haar. stof en haar, haar en stof. ja, dan gaat meneer maar onder de kast liggen want de deur naar de gang blijft dicht.
met lilly weten we nog niet wat we gaan doen. ze op een kier laten? en trappen is ze ook niet gewoon. ik denk dat ze dat rap gaat doorhebben als Gimly een viesgezinde bui heeft. Mies was geen deur naar de slaapkamer gewoon ( die trap kwam uit in de living) dus moest dat open blijven en dus op een kiertje. maar 's morgens was dat wagenwijd open want madam haar achterste moest daar ook door.
daarom dat ik zei dat ik van die sf deuren wil. zou een kostelijk plaatje zijn. ventje vind al die domotica niet erg veilig. er moet maar een gek je hacken en je huis voor de lol overnemen. of een op hol geslagen pc die de domotica overneemt?
ik ga beginnen aan kaartjes maken.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

21 sep 2022, 13:49

Afbeelding