In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 dec 2022, 16:10

Kaartjes is graag gedaan :wink:
toch gezellig al die mooie kaartjes in huis :)

Allen een fijne dag verder en straks een goeie nacht
dochter is al terug naar huis, ze rijden niet graag
in het donker....wat ik wel begrijp :oops:
het was een hele dag donker en nat

Slaapwel later en tot morgen..... :) en sterkte aan
wilde eend, mijn kaars blijft branden voor goede afloop :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

21 dec 2022, 08:38

Afbeelding
eerlijk gezegd ik had liever dat vriesweer met af en toe zon want nu heb ik meer pijn vooral aan de gewrichten die regen zorgt daarvoor groetje

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 dec 2022, 08:45

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, ik hoor net van manlief dat Delft ietsje minder veraf is dan Den Haag. Ik wens haar heel veel geluk in deze nieuwe stad . Ik kan erin komen dat ze niet graag in het donker rijdt en al helemaal niet met die constante regen. Dan is het zicht wel heel beperkt.

Gisteren naar de apotheek geweest, ik laat daar helaas altijd veel centen achter, maar ik heb dan ook 9 verschillende medicaties. En dan tel ik er niets anders bij ,zoals hoofdpijntabletten enz. Nu ja, klagen helpt toch niet. Er zijn ergere dingen.

De kapster heeft gisteren fijn werk geleverd, Haartjes mooi heel lichtblond en een carré als coupe die net over mijn schouders valt. Manlief vond het ook mooi. Ook de kapster heeft haar prijzen moeten aanpassen, want haar producten zijn qua prijs ook de hoogte in gegaan.

Zo, het is woensdag , dat betekent boven poetsen en het bedlinnen vervangen . En eventueel de oude nog strijken als ik er nog fut voor heb. Heb gisteren ook verse spaghettisaus gemaakt en heb die een nachtje laten trekken. Ga die nu meteen invriezen, buiten 1 portie, die is voor vanavond . Manlief had daar zin in. En dat is vlug klaar.

Zo, ga even een kommetje magere yoghurt eten met wat graantjes erin en da ga ik me douchen.
En kan dan boven al beginnen,

Ik wens iedereen een mooie woensdag. Een hele dikke sterkteknuffel voor hen die deze broodnodig hebben en heel veel liefs voor elk van jullie.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 dec 2022, 09:45

Afbeelding

Goede morgen allemaal, een natte morgen
en feitelijk hou ik net als Bekske ook meer
van droog en koud vriesweer, daar kan je
je tegen kleden, dat natte gaat overal doorheen
en ja, de knoken laten zich voelen :roll: :oops:

clive weer mooi gekapt, je kan er weer even tegen :lol:
geeft een fijn gevoel hé...als je in de spiegel kijkt :)
ik moet ook mijn bed verschonen en dan de slaapkamer
poetsen...en dan zien wat nog kan

Ik wens alle seizoentjes een fijne woensdag
hoewel het regent....
Hou het veilig en blijf gezond...allemaal
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 dec 2022, 10:31

Goede morgen seizoentjes,

Volgende seizoentjes zijn bedankt voor hun kaartje in de bus: Helena 1 stuk kerstkaart + 1 wel zeer te voet onderweg geweest zijnde verjaardagskaart.
Oma C: 1 kerstkaart
Bobijntje; 1 kerstkaart.er is een wederkaartje aan de terug weg begonnen gisterenmiddag.
we zijn de handelaars die er nog geen hadden die gaan brengen. Bij de bistro hebben we moeten zoeken naar een brievenbus.
Bij Tieneke ook nog een afspraak gemaakt voor een pedicure. die is al voor volgend jaar. de prijs is al aangepast: 30 euro. en ik toonde lilly maar die had ze al gelikted op fb.
Over Lilly gesproken: die had het gisteren wel erg bont gemaakt. 2 pogingen om aan de bloemen te knabbelen in de keuken. een poging om op de stapel boeken te geraken om dat "i love you" beertje te pakken die er bovenop staat. en ze zat op de kast. ventje kreeg ze niet te pakken om ze eraf te pakken. en rondcrossen alsof er peper in d'r gat zat. Gimly lag veilig op de fleece weggestopt tussen poef en zijn doos met speelgoed in en keek er naar. hij heeft vannacht nog wel diarree gehad maar gisteren heeft hij Lilly's overgebleven eten weggewerkt en niet meer gebraakt. Lilly had gisterenavond onder de salontafel een klein leeg kartonnen doosje gevonden. ze moest en zou erin gaan zitten. wat haar ook gelukt is en waar we fotografisch bewijs hebben doorgestuurd naar Dordrecht. na dat zitten in dat doosje is ze in de zetel gekropen met de mickey mouse fleece. de grijze fleece die erin lag is onherroepelijk verbannen naar boven in een poging er met een latex handschoen het haar er af te krijgen zodat hij weer wasbaar wordt. want het is een van een set van 3. ze zat gisteren ook in de wasbak van de badkamer nadat ik mijn rug had ingesmeerd met ibuprofen gel en mijn handen had gewassen met zeep uit een dispenser waarin badschuim zit met lavendel en nog een ander kruid. ik vul ook het pompje beneden bij met badschuim. waarom telkens een nieuw pompje meebrengen? dat is niet goed voor het milieu. badschuim is toch ook zeep? en ik bespaar toch iets. omdat ze dus in de wasbak zat, heb ik een watje moeten nemen om daktarin aan te brengen. ze was aan het kijken waarom ik dat deed. ja, ik kon mijn ene vinger niet gebruiken want er hing een niet waterafstotende pleister op mijn wijsvinger van een papercut. ( neen, ik doe niet kinderachtig: een papercut kan flink pijn doen) en dus had ik al de afwas van de spaghetti met latex handschoenen gedaan. want ik had mijn hand ingespoten met warmtespray en mijn handschoenen zonder vingers aangedaan. de afwas was rap gedaan en alles was op. nu zijn de porties aangepast. zowel saus als de stokken want ik heb daar een portiewijzer voor gekocht. heb wel de lange glazen buis waarin de stokken bewaard worden moeten plakken met ducttape want die plastieken dop die erop is, daar zat een krak in. aan de zijkant. er is geen dop van iets anders die erop past dus ofwel op zoek gaan naar een nieuwe glazen buis voor het bewaren van spaghettistokken. of een andere lange smalle pot die aan die criteria voldoet. zal voor de solden zijn denk ik.
ventje moet vanmiddag om zijn kalfsschenkel naar de beenhouwer als die erin geslaagd is er te pakken te krijgen. de varkenswangentjes voor 27/12 zijn besteld. de vleesschotel voor 24/12 is ook besteld. op 28/12 zou er hamrolletjes met kaassaus op het programma staan. witlof en prei moet nog aangekocht worden. tot zover is de menu vastgelegd. morgen zou de cordon blue vanuit de carref. gehaald worden als er zijn. ook kippenonderboutjes voor de dag erna staan klaar op de boodschappenlijst. ik heb er ook een blik sardientjes op gezet omdat ik ergens gelezen heb dat katten ook dol zijn op sardientjes. lustten zij het niet: ventje wel maar dan in tomatensaus. ik heb nog geen postbode zien rondlopen. ook moet ik nog eens naar de track& trace van finebay waar het kerstkadootje van de katten is gekocht maar ik niet wijs geraak uit de datum. anders mail naar ginder en als ik een refund kan krijgen dan ja. is wel betaald via payconniq. dus die ook verwittigen. om te vragen wat de procedure is.
de koffie is gezet en de soep is uit de ijskast. het brood kan geroosterd worden. er is nog genoeg beleg.
ik moet nog de flair en de libelle lezen want gisteren waren mijn ogen vermoeid. ook die vergrootglasbril hielp niet. de led lampjes aan de zijkant beginnen te knipperen. ik ben de knoopbatterijen die er bij zaten kwijt gespeeld omdat het zakje niet goed sluit. en waar die naartoe verdwenen zijn weet alleen Joost en ik vermoed Lilly. daarvoor moet ik nog eens naar de DAP bellen ivm haar buik. aan die hechting mag ik niet komen. oops, ik ga moeten wachten. ik krijg een messengerbericht van Suus. haar kaartje is net toegekomen. dat van mij.... is "onderweg".
Gimly ligt op de fleece en lilly zit in de zetel zich te wassen. tijd voor een dutje.
Fijne dag seizoentjes, keep safe. beterschap voor de zieken en herstellenden en ja, Bekske, ik ga akkoord met je vaststelling ivm het weer. knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 dec 2022, 14:34

Afbeelding

Aan Helena en wingerd voor de kerstkaart
zat vandaag in de brievenbus
:)

M-M schreef:
de led lampjes aan de zijkant beginnen te knipperen.
ik ben de knoopbatterijen die er bij zaten kwijt gespeeld omdat
het zakje niet goed sluit. en waar die naartoe verdwenen
zijn weet alleen Joost en ik vermoed Lilly. :roll: :roll:
---------------
M-M hopelijk heeft Lilly de knoopbatterij niet ingeslikt
want dat is giftig???
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 dec 2022, 15:43

Wat die knoopbatterijenn betreft:
is inderdaad giftig.
Anti-gifcentrum indertijd stelde ons gerust
Die komt er langs de natuurlijke weg weer uit.
Een van de kleinkinderen had er ooit eens een ingeslikt.

Ja die verjaardagskaart bleef maar in mijn sacoche zitten. :oops: :oops: :oops:

!!!! Ik ga ook verhuizen naar de winter seffens ondanks het herfstweer. !!!

Vanmorgen met de fiets nog boodschappen gedaan.
De rest is voor de lijst voor de jongste.

Ik ga nog een beetje verder doen aan mijn kersthuis.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

21 dec 2022, 17:41

beste mensen.

helena heeft een nieuw topic geopend winter 2023,dus dit gaat op slot.

dit is de link naar het nieuwe topic

viewtopic.php?f=1&t=216348&sid=2a5f6ad9 ... 5b1c293f6a
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet