In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

11 dec 2022, 10:13

goede morgen seizoentjes,

ons kwikzilver Lilly, Helena is weer naar boven. dus neen, ze heeft helemaal geen last van haar ingreep, Clive. alleen de pleister ligt nog op haar buikje maar vannacht lag ze aan het voeteinde en was het weer knuffelen. ik had ventje gevraagd om dat hangmatje voor aan de radiator te gaan halen en tegen de vooravond, het was al als de lichten van de straat aan waren ( en dat was even na 5-ven) riep hij me want ze lag er princessheerlijk in.
Vannacht had ik geronk in stereo. een Gimly was aan het snurken in de bib en een ventje was aan de linkerkant het oerwoud aan het doorzagen. Lilly had Gimly nog nooit horen snurken. ze dacht dat er iets met hem aan het gebeuren was. zij wipte uit bed en heeft hem wakker gemaakt. toen zij zich weer op het voeteind geinstalleerd had heeft hij verder zijn snurkie gedaan. hij heeft gegeten en zij ook. de zakjes die we van Maya meegekregen hadden zijn op en waren alle 2 smaken een succes. ik heb ze vanmorgen elk de helft van een vlootje kip gegeven na Gimly een verse teljoor gegeven te hebben. die van Lilly was nog proper. ze heeft rap alles opgegeten. vandaag krijgen ze als middagmaal tonijn. wij gaan kippeblokjes eten in rode pepersaus. normaal is het met kalkoen maar ik verdraag geen kalkoen. dat is net zoals met bananen. nauwelijks erin en het is er al weer uit. toen ik gisteren moeder aan de lijn had heb ik haar verteld waarom de laungoustines naar niks smaakten. ze zijn niet in seizoen. met dank aan de viskalender.
ik moet nog de folder van de diepvries doornemen maar we hebben het een en 't ander al uitgehaald dat er al heel lang in zit. worsten van 't jaar 2014. een eenpersoonsgerecht toen ventje nog werkte. een doos met pizzacalz van die lange nauwelijks met ham belegde pizzabroodjes. ook al 4 jaar over datum en twee onindentified boxes. die hadden ook aan de binnenkant last van vriesschade. dus toen de plomb in d everdeelkast een keer gesprongen was en het duurde voor ze een nieuwe kwamen steken is dus de boel lichtjes beginnen ontdooien. en nu hebben we plaats. wat nog weg moet zijn de loempia's en een zak gesneden uitjes. en we hebben een verdwaald vlammetje gevonden. het ligt daar nu eenzaam alleen in de frigo te liggen. :D
ventje vroeg gisterenavond hoe laat we ons avoneten gingen eten. voor of na rich holiday, poor holiday. ik viel uit de lucht. we hebben toch gegeten? zei ik. ik heb 2 dubbele boterhammen met krabsla gegeten. ( wat trouwens niet van mijn gewoonte is) daardoor dacht ik dat we al gegeten hadden. normaal eet ik er maar 1 dubbele en gaat het restje beleg in de frigo maar nu smaakte het me zo dat ik heel het potje ( 100 gr) gegeten heb. Lilly lust ook brood maar met de korst heeft ze moeite. ze is nochthans met succes van tandjes gewisseld. en rosbief lust ze dus ook. ik heb dan een paar sneedjes van die ham op een plank gegeten. vandaag moet er nog beslist worden of het kaas met sambal wordt of fuet of een van die 2 andere pikante worsten.
ventje gaat de stoof aan steken. nu het al 2 nachten gevroren heeft wil hij de temp. wat onhoog in huis. de verwarming heeft verscheidene keren weer moeten aanslaan omdat het onder de 16° was.
ventje zei gisteren dat de gevels van buurman V en 14 dag en nacht brandden. ik heb het eindresultaat nog niet gezien en ik meende vannacht een soort geronk te horen. waarschijnlijk iets om op te laden. de klok boven in de badkamer moet een nieuwe batterij maar ventje heeft nog geen tijd gehad. je kent dat. en van buurvrouw heb ik nog niets gehoord. ofwel hangen ze hem na het vistijn de 18 de op het kerkplein ofwel blijven onze deuren gewoon.
het is nu -1° zegt mijn meteo.
de stoof is in gang en lilly is nieuwsgierig aan het kijken. Gimly kent het al. ons Mies lag er in de tijd voor en omdat ze zwart in haar pels had moesten we haar soms eens omdraaien zodat ze niet aanbrandde. :D en die sliep gewoon door. en van de katten met mijn ex figaro, ook totaal zwart lag ook altijd voor die gasstoof. en die moest je ook omdraaien. dat was als er geld voor zo'n grote gasfles was.
gisteren een advokaatje gedronken en ik heb de hele vooravond het zuur gehad. dus geen advokaatshotjes meer. het ijs is trouwens ook op.
moet nog op de boodschappenlijst.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm beterschap voor de zieken en herstellenden en knuffel
Cats Rule!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 dec 2022, 06:56

Goede morgen seizoentjes,

De slaap niet meer kunnen vatten. het is nochthans volle maan geweest en dan sliep ik wel goed.
Gisteren dus de stoof voor enkele uurtjes laten branden. was heel wat aangenamer. moesten lilly dan wel afleren van heel dicht bij de stoof te komen. een paar keer heel luid moeten roepen. toen de tweede mand leeg was, hem laten uitdoven.
dochter van buurman V hield hier een demo van haar oorbellen. alleen voor gaatjes. clips enkel op bestelling. jawadde. en dan nog een meerprijs vragen zeker? neen. ben dus ook niet geweest.
ventje heeft zijn baard wat getrimd. ik ben gaan liggen. rode pepersaus is niet straf genoeg. stukken kip gesneden door ventje te groot. mijn limoensorbet smaakte beter. Lilly lustte het ook niet. Gimly ook niet. nog pepersaus genoeg om in te vriezen nu we weer plaats hebben.
't enige wat nog bijkomt zijn hapjes voor in de friteuse of de oven. gisteren knoflooksalami gegeten. voor herhaling vatbaar maar geen nat neusje op mijn lippen vannacht. en de juffrouw had zich voor de tweede keer goed geïnstaleerd op mijn voeten toen ik mijn bed uit moest, zag hoe vroeg het was en zei foert.
zou een pakje toekomen vandaag. post nl. nog steeds geen spoor van de katjes hun kerstkadoo. ik geef ze nog een week. na het visstijn waar we naartoe gaan als het niet tè koud is, mailke sturen. en dan nog een nodig iets kopen van mijn zakgeld. die tafel lamp op batterijen. en 6 sensorlichtjes. die gaan aan de trap zodat je kan zien waar je naar beneden gaat. hoef je de spots op de overloop niet aan te doen als je zo vroeg opstaat. Gimly is meegekomen naar beneden maar is nu weer naar boven. Lilly lag te lekker denk ik.
rond 8.30 de afwas in gang steken. vermoed dat post nl rond 9 u of toch zeker voor 10 al zal aangebeld hebben.
moet witte was gedraaid worden. en een was van al die kleren van het tussenseizoen die nu werkeloos op de strijkplank liggen. door het gebruik van de warmtespray kringen in de hals. gaat er wel uit in de was. dan is ook de linnen look broek en tuniek voor de zomer ( aheum) klaar om gestreken te worden. de rest is kreukvrij.
geen idee of er boven gewerkt gaat worden. anders de rest van de keuken. met die nieuwe squeezie ( aftrekker) zijn de doucheramen heel netjes. die kan ophangen in de douche. en dus hangt die. heel gebruiksvriendelijk en als ik het ingebouwde stoeltje gebruik zit ik niet op een aftrekker. maar vandaag niet bakker zou mijn vader zaliger gezegd hebben. ik heb nog te veel te doen om te gaan douchen. dan maar een wasje aan de wastafel. zit dan soms wel een nieuwsgierige kat te kijken op de stoel en moet ik opletten dat ik ze niet plet.
ah, ja: ik heb zeker niet gezegd dat Maya Lilly haar eierstokken heeft laten zien? twee heel kleine ovaaltjes. dat was het. geen baarmoeder mee. alleen die ovaaltjes. ze vroeg of ik ze niet mee naar huis wilde. ( sommige mensen willen dat wel) neen, dank u vriendelijk. ik heb ook de ballen van de katers niet meegevraagd. alleen mijn galstenen heb ik nog.
klein text gesprek gehad met Suus van een klein half uur. 1 braambes was al aan het schimmelen. Peter heeft er ook maar is 4 euro voor een 125 gr bakje. texten en braambessen eten is niet combineerbaar. te veel typo's. en dan gebruikte ik wel het gewone toesten bord ipv die van de gsm want die vervloekte autocorrect durft zich moeien. gesprek begon over Lilly en eindigde met de kleur van mijn ogen. Suus zegt dat ze je meteen opvallen als iemand je ziet. zal ze dan in de verf moeten zetten maar ik vergeet dan mijn make-up te verwijderen. gewoon naturel dan. wimpers stellen toch niets voor en valse? neen. die reclame dat je superwimpers krijgt? gebruikt en geen verschil gezien. boerenbedrog. ook valse nagels vallen af. gelnagels te duur. zou naar de pedicure moeten maar heb kans dat het volgend jaar gaat zijn. zelf die grote teen afvijlen. de andere groeien toch trager. ben benieuwd of we voor kerst naar moeder gaan moeten.moet pas de 2 de januari naar schoonbroer. de donderdag naar dr jonathan. als dr nienke terug is ga ik weer bij haar. anders neem ik de huisartse in opleiding. maar ja, dr jonathan is nu ook op de hoogte van alles.
ga een koffie gaan maken. dan nieuws lezen. moet nog 4 kadoo's en 2x 16 wortelen op die boot steken. daarna de magazines van zaterdag laastleden lezen.
temp.-3 ° stoof kan weer aan.als ventje aanmaak hout gaat halen. moet nu toch naar de drankencentrale. anders was het dinsdag.
Fijne dag seizoentjes keep safe en warm, beterschap voor de zieken en herstellenden, knuffel
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 dec 2022, 07:32

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Brrr, het is bitterkoud buiten en het heeft hier serieus gevroren. Maar liever dat weer dan het weer van gisteren , het was vreselijk vochtig buiten. Matice had zijn fluogele jas aan. Hij vindt het heel gewoon zich een jas aan te laten doen. Als ik vandaag kan gaan wandelen, want dat is niet zeker omdat ik moet wachten op een pakje van de buren die een weekje op vakantie zijn. Heb daar natuurlijk geen nummer van en weet dus langs geen kanten wanneer dat gaat toekomen of wie het gaat leveren. Kreeg dat telefoontje pas toen ze al weg waren en ben eerlijk gezegd een beetje op mijn tenen getrapt. Hoe kunnen zij nu weten of ik de hele dag thuis ga zijn ? Voor even veel geld heb ik ergens een afspraak en wat had ik dan moeten doen ? Ga ze dat wel vertellen als ze terug thuis zijn.
Morgen verwacht ik een pakje voor mezelf, maar manlief werkt morgen van thuis uit en dus kan ik sowieso gaan wandelen met Matice.

Gisteren heeft manlief nog alle blaren uit de tuin gedaan, hij zei blij binnen te zijn. Verder hebben we er een rustige zondag van gemaakt en we zijn gisteren echt wel heel vroeg gaan slapen, we waren beiden moe en Matice maakte er geen punt van iets vroeger te gaan slapen dan zijn normale uurtje.

De enigste die hier al geschenkjes onder de kerstboom liggen heeft, is natuurlijk Matice en hij weet dat ze voor hem zijn :D . Manlief zei dat bij de wandeling hij echt aan het showen was met zijn jas. Dat is bij uitstek de meest ijdele woef die we ooit gehad hebben. Als hij via de hal naar boven komt ook, moet hij zich altijd even kunnen spiegelen in de spiegel :D .

Zo, ik ga badje nemen en er eens aan beginnen.

Beterschap en sterkte voor de zieken en zij die last hebben. En voor elkeen een mooie maandag gewenst. Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

12 dec 2022, 08:34

Afbeelding
ik heb voor mijn viervoeters twee pulls gekocht een gewone en een speciaal daar is iets aan dat je kunt gebruiken bij nat weer .Ik vind persoonlijk dat ze beter gekleed zijn met een pull want hun buik zit gedeeltelijk er ook mee in dat was hun sint en nieuwjaarsgeschenk .

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 dec 2022, 09:33

Afbeelding

Goede morgen allen,
de zon is aangekomen in deze koude morgen
raar toch dat we dat koude weer maar niet
gewoon worden :oops: :oops:
Maar goed dat het nog niet glad is met sneeuw
en zo :roll: want dat is nog minder aangenaam :oops:
Ik ben geen wintermens hoewel ik putje winter
geboren ben :oops: ik heb liefst de tussenseizoenen :roll:

Ik wens allen een gezellige maandag en heel
veel sterkte aan wie het nodig heeft......
Hou het warm en aangenaam want het duurt nog even :?
Fijne maandag allen en tot........ :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 dec 2022, 10:19

Afbeelding

Hallo iedereen,

Was hier druk gisteren, maar wel een gezellig samenzijn.
De 2 kleinste ukjes, die amper 5 weken schelen in leeftijd, die kunnen roepen dat je oren ervan tuiten :D . Ze riepen voor de lol om het hardst. Niet te doen.
Toen ze weg waren , hebben we nog alles afgewassen en opgeruimd. Straks gaat manlief dweilen, want ik moet naar de tandarts. Als mijn berichtje hier geschreven is , naar boven om me gaan klaar te maken.

De zon schijnt hier nu , manlief heeft net de houtkachel aangestoken. Dat doen we enkel als het bitterkoud is, anders niet.

Denk dat we de hertjes een tijdje niet meer zullen zien, de jagers zijn hier gepasseerd. Had dat natuurlijk gezien, na een tijdje kwamen er 2 hertjes uit het bosje gerend. Hoop maar dat ze niet onder een auto gelopen zijn. Het is hier wel landelijk, maar toch. In onze straat rijden veel auto's.
Gisteren toen het gesprek gingen over everzwijnen, blijkt dat er in de Vlaamse bossen everzwijnen zitten. Ik had altijd gedacht dat dat enkel in de Limburg was. Vriend van nichtje vertelde dat hij er vroeger vaak zag, toen hij ging joggen.

Dames, tot morgen, moet me gaan klaarmaken.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 dec 2022, 12:14

De zogenaamd wilde dieren trekken zich niet veel meer aan van d nabijheid van de mensen.
Waar moeten die beestjes anders aan eten geraken nu alles almaar meer wordt vol gebouwd.
Weer een wolf overreden las ik gisteren.

Hé hé poets heeft nog een beetje strijk weg gewerkt.
Ja met deze kou moest die van mij geen ruiten kuisen.
Dan had ze tijd over.
Zee vroeg of de hulp kwam volgende maandag.
Ik hoop dat, maar ik vrees er voor...
Ik zal de jongste maar al als back up houden voor de kerstboodschappen.
Ik heb wel al veel in huis: snassel, drank.
Ik moet nog wel de menu bespreken.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

13 dec 2022, 08:02

Afbeelding
ja binnen ishet nu beter een geluk dat onze huizen nu beter zijn tegenover vroeger .Vroeger een wc buiten alhoewel mijn wc binnen staat maar daar is geen verwarming op die plaats .Vele zullen wel op een verwarmd wc nu kunnen gaan .Maar ik ben blij dat ik binnen waar ik zit het goed warm heb .Ja het is een oud huis en ben dankbaar dat het mijn eigen huis is .Wel zo geen luxe als bij iedereen maar ik heb alles wat ik nodig heb dus geniet nu maar van jullie warme huis groetje

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 dec 2022, 08:39

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Brr, wat is het weer koud, liet Matice even in de tuin voor zijn ochtendplasje en ik bevroor bijna in de deuropening. Matice was na zijn plasje meteen terug binnen, veel te koud ook voor hem. Ben nu wel heel blij met zijn jasjes. Gisteren nog een vriendin aan de lijn die ook een hondje heeft en tegen mij zei dat V. nu wel echt een jasje nodig had. Het is een Sheltie met lange haren en die kleine bevriest bijna met al dat vocht in de lucht en dan die koude daarop. Heb haar meteen gezegd van die dierenspeciaalzaak dat daar de jasjes aan de helft van de prijs lagen. En er lagen er nog heel wat kleine maatjes in. Ze ging kijken zodra haar man terug was.

Gisteren nadat ik alles gedaan had en de pakjes gearriveerd waren , richting Shopping gegaan voor het kleinste kleinkindje van hiernaast zijn geschenkje te gaan halen voor Kerst. Ik had geluk , het was de allerlaatste houten trein die er nog stond en heb hem ook nog een kleine houten puzzel gekocht. Want de 3 anderen hebben elkaar en kunnen hun speelgoed delen met elkaar, enfin, de jongens toch en A. kan dat nog niet, hij is dan ook pas 1 geworden. Wat ook meespeelt is dat beide ouders echt wel met beide voeten op de grond staan en heel erg dankbaar zijn. De andere ook wel, maar die zweven soms een beetje. Ik hou van hen alsof het mijn eigen kinderen zijn, ben er altijd voor hen geweest in goede en minder goede tijden. En nu met de kindjes is dat juist hetzelfde. Ook hen zie ik allemaal heel erg graag.

Zo, ik ga er stilaan aan beginnen. Manlief heeft vandaag een dagje verlof. Hij moest er nog enkele opnemen voor Kerst. Vandaag de menu bespreken voor de feestdagen en de hapjes voor de 30° als de receptie hier is en dan namiddag al de bestellingen gaan doen. Maar voor we dat laatste doen, gaan wandelen met Matice ( met jas :) ).

Ik wens iedereen een mooie dag. Sterkte en veel moed voor de zieken en een warme knuffel voor iedereen. Liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 dec 2022, 09:57

Goeie morgen allen, ja koud hé
het was hier vanmorgen buiten min5
maar ik blijf wijselijk binnen ik moet niet buiten zijn.

Na de middag als alles gedooid is door de zon
kan dat nog als het moet... :)

Hou het allemaal veilig en warm, er is veel griep
en bronchitis onder de mensen hoor ik :roll:
en dat gaat rond hé... :oops:

Sterkte aan wilde eend met de bestralingen
hopelijk niet teveel last en pijn... goed insmeren
met een hoge factor tegen de zon....helpt al wat.... :?

Groetjes allen en tot.... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 dec 2022, 10:21

Goede morgen seizoentjes,

het is -5°.
vanmorgen om 7.35 u een grote zware miauw. en dan nog een. gevolgd door nog een. ik gebaarde van KO. ventje zuchtend uit bed. Lilly was al van mijn voeten gesprongen. hij naar beneden. Ze hadden honger! alles was op! korrels, nat vlees.
Miauw? wat? zelfbediening? dat kunnen wij niet hoor. wij hebben geen duimen. domme pappie! en Lilly mocht niet in de keuken nadat ze een voor het containerpark bestemde kruimeldief van de niet meer goed werkende broodrooster heeft gesmeten! en je was weer heel boos op zus omdat ze op de kast sprong en alles eraf smeet! en die hele hoge sprong naar beneden deed pijn aan haar buikje! mammie zou ze een half shotje metacam gegeven hebben maar die was gistermorgen te vroeg op! en wij willen dat ze nu uitslaapt. mammie is al zenuwachtig genoeg omdat ze dreigt te laat te komen met het maken van haar kaartjes maar zo vroeg op de ochtend had ze zelf nog zo veel pijn. allez, pappie en deze keer een zakje dat we alle twee lusten! dan mag je weer in de zetel zitten en spelletjes spelen je zou beter eens kijken voor een deftige thermostaat pappie. jullie hebben geen pels zoals wij nietwaar zus? dan zit mammie met die rare handschoenen aan. dan stinkt die spray voor haar nek weer. ( instemmende mieuw) en in plaats van te wachten tot mammie opstaat zou je beter je pels vroeger aandoen en boodschappen gaan doen. nietwaar zus? ( geen antwoord van zus haar kant) dan ben je er vanaf! en ben je thuis als die vervelende bel gaat! want ons kerstkado van mammie is hier nog altijd niet en daar is ze dan ook weer zenuwachtig van! juist hè zus? en waarom laat je altijd alles slingeren pappie, mammie wordt daar ook nerveus van. ha, eindelijk! ( smekkende geluiden)
dat was het relaas door Gimly verteld.
ventje heeft zijn kleren aan en heeft de stoof aangestoken. nu gaat hij eerst alle mail lezen. er is weer een pak toegekomen voor de buren. mijn kadoo van de katten is compleet. nu nog wachten op dat van ventje wat hij niet weet en die voor de katten maar daar heb ik nog geen mail van gekregen. lilly van voor de stoof geroepen. ze mag wel aan de zakken hout rieken maar dicht bij de stoof vertrouw ik ze niet. zie dat ze haar neusje verbrand! op naar de dierenarts. en dat wordt als spoedgeval aanzien. kassa. waar is dat mormel nu? ha, op de tafel. wat ze ook niet mag. die was half opgeruimd met mijn verjaardag maar ligt nu al weer vol. Lilly! waarom zit je nu weer voor de tv? die is niet aan? ja, blijf daar een beetje zitten fotogeniek doen. de pleister op haar buik is verdwenen. had gisteren al gezien dat die al gedeeltelijk los zat toen ze zich waste. en ze gaat voorzichtig ergens op en af. nu zit ze weer op de verwarming. die zal wel niet meer aanslaan want ventje kan stoken als de beste. ik heb hem al gezegd dat hij ooit eens stoker in de hell is geweest of een beroep waar vuur aan te pas kwam. stoomlocomotief? wapensmid? stoker aan boord van een stoomboot? wie weet. ventje is terug. had zijn winnend lotje van 6 euro vergeten. had het leesvoer minder gekost. is dan voor zaterdag. kosten de kranten minder. tv gids of beter gezegd het herhalingsboekje is ineens 25 cent omhoog gegaan verleden week. iedereen klaagt over het feit dat binnenkort de cashautomaten verdwijnen hier op de opex. de enige bank sluit haar filiaal. om bankzaken te doen moet je nu naar bredene. en nooit denken die hoge piefen aan de oude mensen. aan die geen vervoer hebben. ventje gaat naar Tuutje om die even te laten draaien. gisterenmiddag heeft hij hem gebruikt omdat Peter dicht was. die heeft geen verwarming in zijn winkel. zal gezegd hebben foert. voor die 2 man en een paardekop die zich door de koude wagen doe ik niet open. beenhouwer was wel open. mailtje naar buurman gestuurd. zijn hier toch het postpunt. zal wel reactie krijgen als die thuis komt of iemand thuis komt. gisteren foto doorgestuurd naar Suus van Lilly. tekstgesprek gehad. niet lang want Jo moest nog komen en vandaag gaat ze terug naar de therapie. daaruit is gebleken dat ze verlatingsangst heeft. het daar over gehad. Lilly ligt nu languit op de vloer aan de "ingang" van de salon. waren daar vroeger deuren. dochter van vrienden zag zulke deuren graag. ze mocht er zoveel komen halen als ze wilde. is uiteindelijk uit dat huurhuis gegaan. heeft nu een eigen woning.
nu het nieuws lezen en dan even op fb en dan een begin maken om aan de kaartjes te beginnen. anders kom ik er nooit voor de 15 de. rode bus zal weer bomvol zitten dan. en dan leesvoer doen en de afwas.
Fijne dag aan alle seizoentjes, keep safe en warm, duffel je goed in als je buiten moet. knuffel
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 dec 2022, 13:49

Afbeelding

Hallo iedereen,

Vanmorgen wees de thermometer hier - 7°, maar weet niet of die juist gaat.

Heb van de voormiddag het water van de kippen binnen gehaald, zodat het kan smelten, 1 brok ijs. Straks vers water geven. Het eieren leggen is ook gedaan, te koud.

Het is toch lang geleden dat het zo koud is geweest.
Spaanse woef moet ook manteltje aan tijdens het wandelen. Manlief gaat nu niet te ver.

De menu voor eindejaar al opgeschreven. Het hoofdgerecht ga ik bestellen, is dan enkel opwarmen. Andere jaren bereid ik alles zelf, maar ga het me nu toch iets makkelijker maken. Als nagerecht ijs, moet je ook niks aan doen. Daarna koffie met versnaperingen ( zo kopen). Als aperitief een mocktail maken, de kinderen drinken geen alcohol ( moeten nog auto rijden) en hapjes. Als hapjes had ik gedacht aan gebakken balletjes , die koud zijn en op een lang houten stokje geprikt. Heb dat ergens gezien in een tijdschrift. Denk dat dat wel een kinderfavoriet is. Ze eten wel graag koude gehaktballetjes. Wij ook trouwens :D . En die lange houten stokjes waren geprikt in een soort isomo ( denk ik) zodat dat recht bleef staan.
Croque monsieur in 3hoekjes gesneden is ook lekker zowel warm als koud.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 dec 2022, 15:03

Mag ik komen eten, Anjelierken?
Na lang beraad en dwars liggen door de oudste, die in feite ziek was en daarom in de contramine, denk ik, gaat het hier stoofvlees met frietjes worden. Simpel en op voorhand klaar te maken.
Nu nog een slachtoffer vinden voor het dessert. Maar dat zal de ex-student wel willen doen voor mij.
Die kan lekker koken.
Oudste heeft Covid. We zijn van dat vies beest nog niet vanaf.
De keuken is vol gedrapeerd met linnen dat te drogen hangt.
Hopelijk is het droog tegen als ik moet gaan koken.

Ik zou toch ook maar alleen mijn pootjes even buiten steken als ik hond of kat was hoor!
Ik hoef niet weg vandaag...
Ik ben er een heel lui dagje van aan het maken.
Nu is de zon weg, maar deze voormiddag was het hier zalig in het zonnetje.
Waarom zou ik er niet ten volle van profiteren hé?

Dames geniet nog van de rest van de dag!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

14 dec 2022, 08:13

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 dec 2022, 09:29

Goede morgen allen, alles hier weer wit aangevroren
en ik zou kunnen schaatsen op de garage-daken hierachter :roll:
Maar het zou minder koud worden, we zien het wel.... :)

Allen met last en pijn heel veel sterkte gewenst....

morgen weer 3 maandelijkse controle met bloedafname
bij de huisarts....

Maak er een aangename dag van en hou het veilig... :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".