In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 sep 2022, 14:43

af8d6b5b55dd459c09fe844da66d8636.gif
af8d6b5b55dd459c09fe844da66d8636.gif (176.22 KiB) 7747 keer bekeken

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 sep 2022, 14:44

voila dat is weeral uit de voeten

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 sep 2022, 18:12

Dag seizoentjes allemaal .. ik hoop dat ik kan mee "verhuizen " .
Clive : niet leuk die pijnlijke arm en dat vooral door de " verpleegkundige " en de manier waarop ze het vaccin plaatsen .Ik wens je spoedig beterschap . Je maakt al genoeg mee ../// Ik moet morgen gaan voor de 4 de prik,. Heb er ook héél weinig zin in .... :oops: :roll: :roll: :?
Vorige keer stak die "verpleegster " ook recht tot op het bot van mijn schouder . Wees maar zeker dat je dàt goed blijft voelen , zucht .....
En ik wou graag morgen namiddag verder doen met vensters wassen . ben benieuwd of me dat zal lukken .../////
Heb vandaag een heel mooie stille , rustige wandeling gemaakt in het provinciedomein .. Heb voor de eerste keer een echt ijsvogeltje gezien :D .... Het kan zo mooi zijn in de natuur .. Ik ga dan tijdens de middag , dan zijn de arbeiders die het domein verzorgen ook even stil ... ;-)
Ben helaas al weer vergeten wat ik nog wou antwoorden voor andere seizoentjes .... :oops: :oops:
Maar ik denk aan jullie en hoop voor iedereen op een goede nachtrust en morgen een mooie , zonnige dag .

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 sep 2022, 19:06

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Bekske, HVT en Mira, bedankt voor de verhuis naar de herfst. Zoals jullie kunnen zien, verhuis ik mee :D .

Wilde eend, veel geluk met jouw spuit. Ik had hetzelf meteen door dat ze fout prikte en dan nog de vloeistof in 2 keren inspuiten 8O . Voel het nu nog goed in mijn arm. Nu ja, er zijn ergere dingen.

Ben klaar met het boven poetsen, maar manlief is nog niet thuis om mij te helpen het bed op te maken. Ben al in badje geweest en mij verzorgd voor de nacht.

Heb gisteren veel nota's gemaakt tijdens de reanimatiecursus, ga die nu uittypen en afprinten.

Liefs aan jullie allemaal en een dikke slaapknuffel voor later.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

21 sep 2022, 20:27

Ben mee verhuisd, Dames!
Al druk bezig geweest met kaartjes voor verjaardagen, ik zou graag bij zijn voor dit jaar, zodat ik me kan klaarmaken voor de eindejaarskaartjes !

Nu nog wat tv kijken, en eens goed alles bijlezen...... Ben al veel vergeten wat ik gelezen heb.... :oops:

Morgen mogen we ook onze prik halen, het wordt hier in het complex zelf gegeven dus er moet zich niemand verplaatsen, en dat is fijn !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 sep 2022, 20:58

Afbeelding

Goede avond en bedankt voor de verhuis Helena :wink:
Ja Herfst, zo rap gaat het, en je voelt het al goed
vooral 's morgens en 's avonds..... :roll: :oops:

wilde eend fijn om 's middags te wandelen dan
is het al wat opgewarmd op een zonnige dag als vandaag
en in de stilte hoor en zie je allerlei beestjes :)

clive hopelijk niet teveel last van de arm en kan je de pijn wegslapen :roll:

M-J, ik ben blij dat ik veel kaartjes op voorhand heb gemaakt
wat de periode van pijnlijke artrose is er weer.... ik kan nog efkes
verder met mijn voorraad en maak alleen nog nieuwe kaarten
als ik weinig of geen last heb....ik moet ze wel nakijken of
ze nog goed kleven.... want als ze een tijd liggen gebeurt het wel
dat de klevers loskomen.... dan moet ik ze opnieuw vastkleven :oops:
Sterkte met jullie prik wij krijgen ze op 27/9....de kinderen en de mama's :)

Slaap lekker straks ik ga ook op tijd naar mijn kofferke :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

22 sep 2022, 07:54

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 sep 2022, 08:00

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Heb het bedlinnen al gestreken. De ene keer gaat dat moeizaam en de andere keer, gaat dat vlot. Deze ochtend ging het vlot.
Gisteren heeft Matice bijna stukken gemaakt. Hij was hier aan het spelen met allerhande speelgoed van hem. Ik moest iets in de kast zetten en zette de kastdeur al open voor mijn gemak. En in die kast staan allemaal glazen. En plots hoor ik een gerinkel, ik draaide me om en zag dat Matice met zijn speeltje gezwierd had en los gelaten met het gevolg dat zijn speel in de kast lag. Hij keek heel beteuterd. Maar de schade viel mee, 2 kapotte glazen. Heb dan maar meteen de kast leeggemaakt en uitgewassen. En Matice speelde rustig door :D . Zot beest, die krullenbol van ons.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen al volledig afvegen met nat. Dan moet ik hier morgen enkel dweilen en is alles weer proper .

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 sep 2022, 08:42

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
de mist is al weg en de zon schijnt
de kou nemen we er bij.... 't is niet anders :)
Vanmorgen nog vroeg de vuilzakken
buitengezet, want ik was het gisteravond
vergeten.... :roll: :oops:
Straks bellen naar de kapster of er nog een
plaatsje vrij is want mijn haren moeten
geknipt worden en ze werkt maar alleen
op do-vr-en zaterdag..... ik zie het wel.... :?

ja clive, kan gebeuren, net als met kindjes in huis :roll:
maar 't had erger kunnen zijn... :oops:

dag Bekske, mooi weerom je plaatje :wink:

Fijne donderdag allen en tot....... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 sep 2022, 09:39

Goede morgen seizoentjes,

Boodschappendag vandaag voor ventje en ik heb mijn badjas aan. kwam gisteren beneden van een dutje en het was toch frisser met die 1° minder. je zou nu zeggen van niet, maar blijkbaar heeft het toch effect op je spieren en knoken. heb dan maar een sjaal rond mijn nek gedaan.
heb gisteren een kaartje gemaakt voor bijna jarig nichtje met tweeling. de dag voordien hebben we eindelijk de kaartjes met bedanking voor de gekochte kadootjes gekregen voor de tweeling. ze zijn in april geboren. waarschijnlijk hebben ze gewacht tot die draadjes van hen waren.
die moesten 's nachts nog aan de monitor. hun vader zei dat dit ambetant was bij het aankleden. ik zal dan straks een smsje sturen. eigenlijk had ik voor nichtje 3 ook een moeten maken maar ik ben al veel te laat. maar ik dacht plots aan het feit dat wij nooit bij haar communies zijn geweest en loverboy en zoontje wel. dat zit me al een tijdje dwars. misschien bij een volgende behandeling dat aankaarten met schoonbroer.
ik ben het te weten gekomen via neef. sinds ze weet dat ik ook graag misdaad lees is ze overgestapt op andere boeken! mamsi zou zeggen: tast nu mijn zakken af. maar ik vind haar gedrag vreemd. toen schoonmoeder 76 was, waren wij uitgenodigd op een feestje en ze keek nog nooit naar ons, laat staan dat ze goede dag zei en was boos omdat ik ook de mama mia chips at. was de hele tijd bezig met de tablet. Schoonbroer zat naast mij en heeft dan ook aan die chips gezeten. ik denk wel dat ook hij het gezien heeft dat ze boos was op mij voor die chips. :? in elk geval heeft ze verleden jaar ook geen sms voor haar verjaardagkaartje gezonden. ventje zei ineens tegen mij dat ik als ik de kerst en nieuwjaarskaarten gemaakt heb en gebust dat ik precies zit te tellen hoeveel ik er terug krijg en zeker van de familie. idem voor mijn verjaardag. verleden jaar kreeg ik de rekening ipv een kaartje. :? en van de rest was het via messenger. Suus doet wel heel veel moeite en dat is geen familie maar mijn vriendin. en die zit er ook krap bij voor de moment.
dus ik vind mezelf een beetje een trut dat ik nog een wrok koester omdat ik op geen van de twee communies geweest ben en nu geen kaartje maak omdat ik daar aan denk. schijnt eigen te zijn aan boogschutters. trap 1 keer op mijn hart en je bent voorgoed buiten. en ventje zei dat ook waarom zou je nog kaartjes maken als het je nu weer moeite kost en het niet geappricieerd wordt. je hebt daar zeer veel geld in gestoken en je mag nu eens aan jezelf denken. maar mag ik dat?
Oma C: als het kaartjes maken niet meer lukt, dan is dat maar zo. bij mij komt er door de handen ook wel een eind aan.je hoeft je niet schuldig te voelen. een gewoon kaartje is ook goed.
MJ: als het niet meer lukt door plaatsgebrek dan is dat ook maar zo. we zijn al blij als er een gewoon kaartje in de bus zit.
Clive: als de strijk niet lukt, laat je hem dan staan? of doe je koppig door? en glasbraak? ons Vinny heeft in de tijd er veel gebroken. ook tijdens zijn fourages in de keuken als de glazen er al stonden. pootje er tegen en oops.... de volgende.
ventje is hier al alles aan het bedenken om stroom te besparen. waar hij niet aan gedacht heeft is het frigootje in de badkamer. daar staat in de zomer water in en een verzorgingsgel. ging vannacht naar het toilet en dacht daar aan.
vandaag eten wij zelfgemaakte hamburgers. moet nog de ui snijden. zal die een beetje aanbakken. heb dat eens gegeten aan zo'n foodtruck in engeland en dat was lekker. over foodtrucks gesproken. morgen is er eindelijk de officiële markt!!! met G&F, textiel,horloges, een pizzakraam, een kip aan 't spit kraam en een foodtruck. ventje zei van morgen eens te gaan. met mij. zal me dik aankleden. en een kijken of ik een paar dikke sokken vind.
de vaccinatiebrieven zijn ook toegekomen. voor oktober. over de middag dan is er meestal minder volk. hoe rapper hoe beter. en dan volgt de griepspuit. griepspuit is verleden jaar ook pas in oktober verdeeld en in begin november gezet. je had direct een afspraak. dat was binnen, spuit zetten en buiten.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 sep 2022, 10:44

Afbeelding
@ Muddy Maddy, ik had het over het strijken van de hoezen van de donsdeken en de slopen. Het zijn grote hoezen van 2 op 2, 40 meter en dan nog eens dubbel natuurlijk. En soms krijg ik die zonder veel moeite mooi in 2 geplooid, dat reeds strijken en dan weer mooi plooien, strijken enz. Tot dat ik het gewenste resultaat krijg zodat het keurig in de kast kan liggen. En vandaag dus lukte me dat zonder moeite. Maar soms lukt dat mooie plooien en strijken niet en ja, dan kan ik niks anders dan doordoen tot het het min of meer het gewenste resultaat heeft. Of dat koppig is, weet ik niet, eerder niet opgeven. Gelukkig heb ik zulke strijk maar 1 keer op de week :D .

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 sep 2022, 11:35

Voor wat het waard is:
Ik heb ook zo een grote dekbedhoezen.
Ik begin dan altijd de zijkanten te strijken voor zover die op mijn brede strijkplank gaan
Dan plooi ik dat stuk om en kan de rest strijken, enkel, niet toegeplooid.
Dan keer ik de boel en strijk de andere kant.
Ik plooi pas nadat het hele geval gestreken is.
Ik geef toe dat het een heel karwei is, dat dikwijls tot het laatste in mijn strijkmand blijft liggen...
Ik kan het niet laten van het te strijken.
Ik kan niet onder een verfrommeld dekbed slapen. :oops: :oops: :oops: :oops:

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

22 sep 2022, 17:59

Dag seizoentjes allemaal,
Het was een mooie , zonnige herfstdag vandaag met bijna 20 ° . Heb dus buiten wat opgeruimd , een gedeelte van bloempotten etc . laten drogen en weggezet.
Voorlopig niet al te veel last van de anti covid - spuit , deze verpleegkundige deed het heel voorzichtig en ze begreep dat bij mensen met " dunne armen " :-) zoals ik , het op een rustige manier moet , om het niet tot op het bot te steken .. :wink:
OMA C : helaas met de kou komt ook weer de artrose en andere kwalen ... We zullen een middenweg moeten zoeken als we zuinig moeten zijn met de verwarming . ///
Ik belde namiddag met de energieleverancier omdat ik midden oktober helaas moet overschakelen naar variabel tarief . Ik viel bijna omver toen ik hoorde wat het nieuwe tarief zal zijn .....Maar ja, meer dan zuinig zijn , kunnen we niet doen . En dat waren we al ..
Clive heeft al veel werk verzet vandaag , dan heb je hopelijk niet te veel last van je arm .
Bekske : dank voor de mooie plaatjes .
MM : ben benieuwd naar jouw verhalen als de nieuwe poes er zal zijn . :-)
Verder aan alle seizoentjes een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken ..

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 sep 2022, 20:23

Afbeelding

Goeienavond alle seizoentjes,
een mooie dag vandaag ik mocht tegen
13u naar de kapster, en ik kon gewoon
in een T-shirt gaan, ik kwam mijn schoondochter
tegen die kwam ook van de kapster, die was ook weer netjes :lol:
Nadien nog de boodschappen gedaan ....
ik kan er deze week weer tegen, als het
weer omslaat moet ik niet echt buiten zijn :)
en het was niet druk in de Col**** het ging
heel goed vooruit zo heb ik het graag :wink:

Ik ben blij dat ik een senior-bed heb, met
eenpersoonslakens en hoeslakens, daar is
niet veel strijk aan....maar als ze buiten
gedroogd zijn en ik leg ze terug op m'n bed
dan strijk ik ze als ik erop slaap, :D ik strijk ze alleen
als ze in de kast gaan....daar heb ik ze graag mooi
opgevouwen.... en er is niemand die het ziet
als ik slaap weet ik het ook niet hahaha :lol:

Nog een goeie nacht allemaal
en tot morgen
onze covid-prik krijgen we de 27ste, alle 4 :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 sep 2022, 21:20

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: bedankt voor de verhuis, we kunnen weer even verder.

Bekske: bedankt voor de mooie plaatjes elke dag opnieuw.

Over die dekbedhoezen: ik vouw die op samen met manlief , en dan zet ik er het strijkijzer op , langs beide kanten.

Vandaag hebben we onze vaccinatie gehad. Manlief op de middag en ik in de namiddag. Heb er niks van gevoeld, de verpleegkundige deed dat heel goed. Alles verliep heel vlot, zowel op de parking als binnen.

Dames, tot morgen allemaal.