In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 dec 2022, 09:56

Hier ook alles wit bevroren.
Oma-C succes met bloedafname.
Hopelijk prikt hij/zij dadelijk de goede ader aan, met een vleugelnaaldje.
Zorg dat je warm genoeg hebt.

Vandaag van alles en nog wat te doen.
Ik geraak van die hoest niet vanaf.
Heb dus nog altijd geen griepprik gekregen.
Ook de echo van de halsslagaders is nog niet genomen.
Met een verkoudheid mag je niet binnen op RX.

Veel valt hier niet te beleven dus ook niet te vertellen.
Tenzij dat er alweer een begrafenis op het programma staat zaterdag.
Twee eigenlijk om goed te zijn...
Eén in Ekeren en één hier.

Dames hou het warm.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 dec 2022, 10:24

Goede morgen seizoentjes,

Gisterenavond heeft mama Lilly bij d'r nekvel gegrabbeld en van onder een stapel kleren gehaald. ze vond dat niet leuk.
dacht je dat je daar een slaapplaatje gevonden had waar broer niet bij kan en je nog eens lekker warm lag. euch, verkeerd gedacht juffrouw. wij smijten geen opeengestapelde kleren op de grond om er een slaapplaats van te maken. je plaats om te slapen is het bed en dan nog op de voeten van mama. kan je vannacht om 5 u als mama van de wc komt je knuffels gaan geven en haar een vergevingskusje te geven. en geef maar van jetje want je weet donders goed dat wat je gedaan hebt niet mocht. als er 'savonds naar boven gegaan wordt door papa dan is dat om te slapen en niet deugnieterij uit te halen. je mag wel enkele keren over en weer op dat bed springen achter zijn hand onder de donsdeken maar licht uit is slapen. goed begrepen? ( stem van divine predessor)
allez, we zijn woensdag vandaag. vanmiddag weer aan de kaartjes werken. ventje wil naar de grote brico en wil dat ik meega. we hebben aanmaakhout te kort. maar hij gaat eerst kijken hoe koud het is want de blauwe zakken zijn op en die moet hij gaan halen want er moet ene gestart worden. misschien ga ik iets nieuws van kerstversiering vinden want normaal op de 15 de versier ik. ik zeg wel normaal want ik voel me dit jaar niet kerstmisachtig. het kerstkado van de katjes is onderweg. en komt uit....china! het is nochtans een nederlandse site!
enfin. we hebben inpakpapier genoeg. mijn verjaardagskado is toegekomen en dan verwisseld met wat mijn kerstkadoo is. ventje zei dat de verpakking niet was wat hij gevraagd had. het is berekoud buiten dus gaan we pas vanmiddag naar die brico. heb ik gedaan met een paar kaartjes. hebben we een boterham gegeten. morgen de boodschappen. dat is vroeger opstaan. ventje heeft de stoof aangestoken. Weer lilly moeten terechtwijzen. vandaag waagt ventje nog een poging om haar papier van sterilisatie waar je van terug krijgt ( normaal) op te zenden via mail. gaat het niet dan zend hij de zooi per post op.
Anjelier: dat is een goed ideetje. gehaktballetjes voor hapje.
ik ga het nieuws lezen, goedemorgen zetten op fb en beginnen aan de afwas. gelukkig is het niet veel. enkel 2 borden en het bestek. dan map van de kaartjes uithalen en er aan beginnen. maar ook eerst mijn pillenontbijt innemen.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm, beterschap aan de zieken en herstellenden knuffel
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 dec 2022, 15:22

Goede middag seizoentjes,
even langskomen om wilde eend en bobijntje
te bedanken voor de fijne N-J wensen :wink:
Zat vanmiddag bij de post....
Ik post mijn kaarten morgen als ik
naar de huisarts ga, dan kom ik voorbij
een rode postbus, nu is het te koud
(Er zit een koude wind.....bbbrrr)
om er speciaal voor te gaan... :oops: :oops:
Hartelijk dank.... jullie krijgen er zeker een terug
ze liggen allemaal klaargeschreven :D

Nog een koude maar zonnige groet
en voor later een fijne avond en nacht.... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

15 dec 2022, 08:44

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 dec 2022, 09:09

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisterenavond de adressen al op de kaartjes geschreven. Vanavond na het HH, de teksten erin kleven en dan vandaag als ik tijd heb nog naar de Post, want ik dacht verkeerdelijk dat ik nog genoeg postzegels had. Maar dat is niet zo. Dus dan de enveloppen dicht doen en ze voorzien van een postzegel en dan kan ik ze morgen bussen. Die van de buren ga ik allemaal in hun bus stoppen.

Zie dat het al laat is , hoog tijd om te beginnen met het HH.

Liefs aan jullie allemaal en extra sterkteknuffel, vooral voor Wilde eend en Oma-C. Liefs.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 dec 2022, 09:59

Goede morgen seizoentjes,

de overgrote meerderheid heeft deze ochtend gekozen voor ontbijt: felix sensations! en enthousiast stortten zij zich op het natte eten, hun voorgeschoteld door mama Maddy! en wat krijgt ons testpannel voor tussendoortje? een mix van Hill's: brokjes voor de digistive care voor Gimly en omdat Lilly nog jong is: kittenkorrels! en er is nog meer dames en heren! Lilly krijgt vandaag een extraatje, jawel ze wordt vandaag 6 maanden en dat vieren wij met een blikje tonijn op eigen nat betaald uit de portemonee van papa! onze sponsor beveelt ook de dental care aan van Hill's! U will ook het beste voor uw dier! zie ze smullen dames en heren! (commentaarstem)
Vandaag nog een deel kaartjes maken. ventje heeft het ijs van de voorruit gekrabt en is nu vertrokken naar de carref. in de hoop dat hij alles vind op het lijstje. de menu lijst is geschreven tot dinsdag 27 december. vandaag frieten met fricandellen. en brood met beleg. misschien prei soep. voor bij het brood en het beleg. gisteren de laatste 2 eitjes gekookt en was ze bijna vergeten want het water was bijna drooggekookt. nog net op tijd! ze dan laten schrikken. en wie heeft er weer die deur van de gang opengezet? ah, Gimly om zijn zus te laten eten van zijn verse korrels. hij is toch een gentlemanneke hoor! ventje heeft gebeld. die was vergeten of hij eten moest meebrengen van de carref. neen. de ossobucco en de varkenswangentjes moeten besteld worden, de rest is vrij te verkrijgen als de beenhouwer open is. ik weet niet of er morgen markt zal zijn want de tenten voor het vistijn staan er al. maar volgens het weerbericht gaat het zondag regenen bij zachtere temperaturen. ik betwijfel of er veel volk gaat zijn. het enige jaar dat wij geweest zijn was degene die vers gerookte zalm en heilbot aanbood niet afgekomen. dat was voor de pandemie en toen vloog er een uitgeputte jonge meeuw op de koer en die kon er niet meer af. vogelbescherming gebeld. vang hem en zet hem in een kartonnen doos met gaatjes en breng hem. we kunnen hem niet brengen. geen probleem dan sturen we een vrijwilliger bij u langs. maar dat kan even duren. ja, dat vangen duurde ook. ventje had geluk dat hij een bril droeg want die meeuw pikte naar zijn ogen. hadden een handdoek gebruikt. Gimly had die meeuw gezien aan de venster en was ribbedebie. van zo dicht had hij ze nog nooit gezien. onze held.
koffie gemaakt en terwijl de borden onder het water gezet en het bestek. gisteren een lat sjokolat met de afbeelding van R. .L opgegeten. ventje zei: sjokolat is ook verslavend. tell me about it. de laatste tijd snak ik naar chocolade, vooral na de maaltijd. las enige tijd geleden dat fruit eten na de warme maaaltijd niet goed is omdat het fruit gaat gisten. waarom zijn er dan desserts met fruit?
het is nu -4°. deels zonnig. moet nog in de brievenbus kijken want ik zag de postbode stoppen. poezenbeesten zijn boven. wat gevaarlijk is want onze cureuzeneus zou wel eens willen naar beneden komen. het is glad zegt ventje want ze hebben op de baan niet gestrooid. Buurman had wel aan zijn voordeur en garage gestrooid. dat vanavond ook doen want de ondergrond is nog bevroren en als het regent...glijen maar. en dan wordt je door 't stad aansprakelijk gesteld als er net iemand voor jou deur valt en iets breekt. in de bus: 1 verjaardagskaartje van neef en 3 kerst/nieuwjaarskaarten. dank aan Wilde eend. je bent naast mijn ex-poetsvrouw en een fb vriendin de eerste! blijft nog te voet: het kaartje van Helena.
Lilly is tussen ons komen zitten. met 15° op de slaapkamer te koud want ze heeft een dunnere pels dan Gimly. ze mieuwde weer. van Gimly is het eerder mauw dat eruit komt.
ik ga nog een kopje koffie nemen, het nieuws hier lezen en de groet op fb en dan een ontbijt van 2 clementijnen. de pillen zijn voor later.
kijken of het water al genoeg is afgekoeld om die 2 borden en dat bestek te doen. de "pommegranaat" geur is een hit. en ze ontvet goed.
Oma C: veel succes bij de dokter. hopelijk een goede prikbeurt.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm, beterschap aan de zieken en herstellenden knuffel
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 dec 2022, 11:33

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: Hartelijk welkom om te komen eten, hoe meer zielen , hoe meer vreugde :D .

MM: denk dat die koude gehaktballetjes kinderfavoriet zal zijn, vaak zijn de simpele dingen nog het lekkerst. Het moet allemaal niet te ingewikkeld zijn. Ook de driehoekjes croque monsieur scoren goed. Indertijd op mijn werk waren de croque driehoekjes het eerste weg bij de aperitief. Dikwijls meegemaakt.

De kaartjes zitten in de postbus, nu maar hopen dat ze tijdig aankomen.

Al naar de supermarkt geweest. Heb kalfstong in madeirasaus gekocht, eten we meestal eens in de winter. Vind dat lekker, manlief minder. Met croquetten erbij. Vroeger bij ons thuis, werd er een rundstong gekocht, daar had je dan ook nog soep van . Maar da's teveel voor ons tweetjes.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 dec 2022, 12:39

Ook hier zijn de kaartjes geschreven.
Nu nog wachten tot die koerier geweest is, dan kan ik ze naar de postbus doen.
De condoleancekaarten zijn ook geschreven.
Een om mee te nemen en de andere om op te sturen.
Ik kan niet overal tegelijk zijn.

Seffens de cadeautjes gaan in pakken.
Het kerstgerief naar beneden halen en de lichtslinger controleren.
De kerstboom daar moet ik op een vrijwilliger wachten om die naar beneden te halen.
Wordt waarschijnlijk iets voor de hulp als ze al komt...

Eens kijken wat ik op mijn boterham ga smeren.
Ik was gisteren beter ook nog om toespijs geweest.
Het ligt er hier maar wit bij.

Maak het binnen knus, warm en gezellig.
Wat ben ik blij dat ik een dak boven mijn hoofd heb.
Als ik aan al die mensen denk die in de kou buiten moeten slapen...
Zelfs de dieren moeten nu op stal.
Maar voor de mensen is geen plaats...

prettige dag nog verder

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 dec 2022, 16:01

Een fijne donderdag van mij ,
Ik moest voor de middag nuchter blijven voor bij de dokter voor bloedafname
Het was zelfs goed gekleed erg koud buiten, min 6 maar goed doorgestapt was het te doen....
Moet morgen nog urine binnen te brengen.....
De onderzoeken in de kliniek van een paar weken terug
gaven vernauwingen aan maar er moet voorlopig niks gebeuren... ikke blij....
Moet vetarm en zoutarm eten... en goed op de voeding letten
(alsof ik dat nog niet wist....dat is al zoveel jaren zo)....
ik krijg altijd hetzelfde verhaal: "afvallen", alsof dat zo makkelijk is... :roll: :oops:

Een fijne dag verder aan allen , hou het veilig en tot morgen...
En oh ja.... de kaartjes zijn gepost.... hopelijk gaan ze niet verloren... :oops:

Veel sterkte aan wie het nodig heeft en goede moed...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

15 dec 2022, 16:10

goede namiddag
kom even langs om oma c en clive te bedanken voor hun kaartje
dank je wel ,de zon schijnt ,maar het is fris
fijne namiddag nog
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 dec 2022, 05:44

Goede morgen seizoentjes,

Ja, ik ben veel te vroeg. Lilly was komen knuffelen en ik heb ze betrapt op het bestijgen van de berg kleren. ha, zo niet hè. eraf!
madammeke verdween dan. met medenemen van mijn slaap waarschijnlijk. en waar lag de juffrouw princessheerlijk? in de zetel op mijn plek! de verwarming slaat nog niet aan. heb die handmatig verzet maar pas tegen 5.40 zal ze in gang schieten. ten minste denk ik en hoop ik. op dat uur, werkenuur sloeg ze altijd aan. dan was de ergste koude uit de badkamer die in het noordwest ligt als ventje moest werken. ondertussen hebben ze al hun ontbijt achter de kiezen en zijn nu achter elkaar in de gang. om grijs haar van te krijgen als je die niet al hebt. gisteren een deel kaartjes geschreven en gepost maar... je raad het al: ik heb geen postzegels genoeg. en ook geen kaartjes! dus nu nog bijmaken en wachten tot de post 3 blaadjes van 10 postzegels in de bus komt steken. ik had ze nochtans geteld! moet er om op te zenden 4 bij maken en dan die voor de buren en 5 voor de handelaars die ik gedurende het jaar bezocht heb. ik heb al gemerkt dat dit geappriciëerd wordt. wie wat krijgt van afbeelding geen idee. ventje las het adres door toen er op de binnenkant tekst stond. kunnen er geen "verloren" gaan. of ik moet het verkeerd opgeschreven hebben. zoals het postzonenummer van neef. die wilde ik gisterenavond bellen maar geen antwoord. en ik praat niet graag tegen een antwoordapparaat. dus neergelegd of beter gezegd afgeduwd. wou hem persoonlijk bedanken voor zijn te laat kaartje. schoonzus belde. zij en ventje moeten eens rond de tafel gaan zitten om de situatie van hun moeder te bespreken. schoonbroer en ik mogen daar niet bij zijn want wij zijn geen familie. en wij zouden alle twee zeggen: steek ze in een serviceflat. verkoop dat huis en ze kan er nog van genieten. desnoods koopt ze zo'n serviceflat. met hetgeen die zal overschieten kan ze nog 5 x in opperste weelde leven. dat huis is nog heel veel waard. locatie, locatie en nog eens. dicht bij 't stad. een supermarkt in de buurt. de zwemkom in de buurt, toegang tot het openbaar vervoer en een korte rit naar de autostrade. en dan zwijg ik nog van de kapper, slager, bloemenzaak, electrozaak op wandelafstand. school is ook dichtbij. er is een kerk voor degene die het geloof nog belijden. en er is daar zelfs een schoonheidssalon in de buurt want als de flair een actie doet staat die er meestal ook in. het ziekenhuis is niet ver enz enz. dat kan toch rekenenen op een paar slordige miljoen euro.
dat van mijn moeder is een andere zaak. ik ga ferm onder mijn vraagprijs moeten gaan. of ik moet een projectontwikkelaar vinden die het bedrag dat ik er voor wil, wil betalen om er een flat van zeker 3 verdiepen neer te poten. er is ook een goede locatie maar flats brengen dan meer winst op dan dat die er voor neergeteld heeft. anders moeten er heel veel dingen vernieuwd worden en de fiscus gaat al met een groot stuk aan de haal. :roll: ik wil er niet eens aan denken! en toch doe ik het.
nu ik hier in de kou zit Helena, vind ik het niet prettig. en toch slapen er mensen op straat. en die meteo zegt dat het gaat sneeuwen! ik haat sneeuw. ik moet in een vorig leven een inuït geweest zijn die een koelkast van een gehaaide verkoper gekocht heeft. om mijn sneeuwballen in te bewaren of zo.grr. de thermometer zegt dat het hier 18° is in huis. maar het voelt veel kouder aan. en ik zit hier en die katten zitten/liggen lekker op mijn warm bed. temp. in de slaapkamer was 15°.
weet niet of er markt zal zijn. als er een is, dan heb ik een zwarte anijsmuis nodig en een potje artisanale choco met gezouten karamel. de gebraden kippen vind ik te flets en Joyce ook. voor de prijs die ze ervoor vragen hadden ze iets meer kruiden mogen gebruiken. maar ja, dan is het voor een ander niet goed. en zo kunnen we doorgaan. tot we aan het gaatje zijn. vandaag proeven we van die st-jacobsschelpen. er is nog brood. er is nog beleg. en er ligt nog een lat sjokolat in de keuken. binnen 4 min zou die verwarming moeten aanspringen. anders een nieuwe thermostaat. een die je op elk moment kan verhogen of verlagen. maar hoeveel zal dat kostenplaatje zijn? mijn sponsor is niet happy om te springen. ga koffie maken. dan krijg ik het ook warm. moet nog mijn libelle lezen. en de food van de carref. al denk ik niet dat er een recept zal instaan waar er alles in zit die ik wel lust.
Helena: ik ging gisteren versieren. is niet doorgegaan.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm en beterschap voor de zieken en de herstellenden. knuffel
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

16 dec 2022, 07:53

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 dec 2022, 09:05

Goede morgen allen, 't heeft weer goed gevroren :roll:
alles is wit en ik denk dat het glad is
hoewel hier goed gestrooid wordt elke nacht...

Ik moet vandaag terug naar de dokter om
urine binnen te brengen voor onderzoek
de nieren werken niet meer goed maar ja
alles verslijt als je oud wordt.... :roll: :oops:

Er is een ader gevonden bovenop mijn hand,
dat is pijnlijk....maar er is bloed afgetapt geworden... :)
dat is belangrijk! want soms is er niks te vinden... :roll: :oops:

Sterkte en hou het veilig allemaal...
een mooie zonnige vrijdag :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 dec 2022, 11:03

Afbeelding

Hallo iedereen,

De kerstboom staat sinds gisterennamiddag, manlief heeft meegeholpen. Met een lichtslinger erin, is het mooi. Het kerststalletje staat op de kast met lichtjes errond. Op het dak ervan heb ik een dik stuk watten gelegd , dat moet sneeuw voorstellen. Deden we thuis ook altijd.
Aan de voordeur hangt een kerstkrans, alhoewel niemand dit ziet , omdat de voordeur opzij van het huis is.

Manlief heeft de houtkachel terug aangestoken, zo verbranden we nog wat hout , dat hier al jaren ligt. Doen we enkel als het bitterkoud is. Spaanse woef heeft ook al ontdekt dat het voor de kachel aangenaam vertoeven is :D . Als de ukjes komen, brandt ze niet, te gevaarlijk.

De geschenkjes zijn ingepakt. Voor de ukkemeisjes een dekbedovertrek van Pikatchu ( lopen ze zot van) en voor ukkepuk een joggingpak van Minecraft. Is ook zo'n rage onder de kindjes. Had alles bestelt via internet, begin dat eens te zoeken in de winkels!

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 dec 2022, 15:10

Goede namiddag allen, koud hé :roll:
Ik heb het potje urine weggebracht naar de dokter
Het was wel erg koud, en de bussen rijden niet
door staking vandaag....Maar het is gelukt....
heen en terug naar de dokter is al rap een uurtje stappen
Ik heb er ineens mijn dag wandeling opzitten
Na het weekend zou het minder koud zijn
dat zal deugd doen... na deze eerste winterprik :oops:

Anjelierken, alles gevonden voor de kerstpakjes
van de ukjes nuttig en warm.... ze zullen er blij mee zijn.... :)

mammyretro, dank voor je wenskaart die vandaag
in de bus zat :wink: de mijne zijn onderweg... :lol:

Voor iedereen nog een fijne vrijdag en straks een
goed weekend, zachter en waarschijnlijk nat... :roll:
Tot morgen allemaal....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".