In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 mar 2023, 16:56

Afbeelding

Goede bijna avond aan allen
hier heb ik af en toe de zon eventjes gezien
verder een grijze dag maar 't is droog gebleven tot nu toe....
wat minder wind dan gisteren en wat kouder
of misschien voel ik dat alleen zo..... :?

We zullen Frank missen voor de weerberichten :roll:
de anderen zijn ook goed maar na zoveel jaren
waren we hem wel extra gewoon :wink:

Allen nog een gezellige dag verder en tot morgen
Sterkte aan wie het nodig heeft....

Fijne avond verder en tot morgen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 mar 2023, 17:16

Het is inderdaad frisjes aan het worden. Groot verschil met gisteren.
Middelste heeft ook dat fodmap dieet uitgetest.
Lactose allergie die heel erg toegenomen was, want dat van die lactose wisten we al heel lang.
Of er nu nog andere dingen zijn bijgekomen weet ik niet.
Ik weet wel dat hij nu gelukkig toch tien kilo is bijgekomen, want op een gegeven moment begon ik me toch heel erg ongerust te maken.Zo mager dat die werd. Maar ja, op het laatste durf je bijna niets meer te eten omwille van de miserie.
Oef, toch al één kast grondig nagekeken. Eén voor één en dan kom ik er ook wel. De bureau is wel de moeite.
En ik kan toch zo slecht weg gooien...

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 mar 2023, 09:11

Goede morgen seizoentjes,

De katten zijn gevoederd. de een wat meer of de ander want Gimly eet niet van twee walletjes maar uit 2 teljoren. Lilly was vanmorgen wel heel vroeg met knuffelen. rond 4 u in de morgen. ik lag nog te slapen en hoorde ventje: neen lilly.
ventje heeft geen zin. niet om uit zijn bed te komen en straks naar brugge te rijden want wat zal het nu weer zijn. :roll: toen hij vroeg voor een benzinevergoeding omdat hij nu twee weken 2 dagen moet komen zei zijn zuster ineens heel zakelijk: we zullen zien. ach want als broerlief ineens om geld komt vragen en zij beheert het geldelijke aspect dan steigert ze net als schoonmoeder toen ventje vroeg of hij na 1 jaar met mij kon trouwen. ik zou dat anders aangepakt hebben. vooral dat eten dat hij moet meebrengen. maar ja, wie ben ik? aangetrouwd. dat is schoonbroer en mij diep ingepeperd toen ze met schoonvader zaten. wij hadden daar geen zaken mee. ik heb hem maar 1 keer gaan opzoeken toen hij in't minnewater lag ( waar de dochter van de nicht van mijn moeder werkte) in de goedkoopste kamer maar hij had zicht op de tuin. ja, op een struik en een stukje grasveld. :roll: wij hebben hem toen meegenomen naar de cafetaria. voor een pintje en wisten wij veel dat we naar alcoholvrij hadden moeten vragen. ik zie hem daar nog zitten met zijn pintje en zijn ijsje want het was toen heel heet. en hij was gelukkig. hij zag er nog goed uit, niet zoals later toen korsakov harder toesloeg. en zo wilde ik me hem herinneren. wie zou het me kwalijk nemen? ventje kon zeer weinig op bezoek omdat het op het werk zeer druk was. en parkeerplaasten aan het minnewater heb je daar ook niet veel. dat is voor de bewoners en de toeristen. voor de bruggeling: trek uw plan. het begint hier ook zo te worden. maar de bewoners worden er ook van tussen gepakt. zet maar uw blauwe schijf en om de 4 uur gaat ge gaan wisselen. tarara gerard.
wanneer ventje terug thuis zal komen als hij om kwart voor 11 vertrekt, dat weet alleen Joost. ik heb de generaals telefoonnummer. als het de spuigaten begint uit te lopen dan zal ik wel bellen. want verleden week was het ook al een half uur later. en hij was aan 't klagen dat delhais niet open was. ja, zeg die mensen staakten. en wij wisten nog van niets want ventje had geprobeerd het nieuws te streamen via de tv van zijn moeder maar dat lukte niet. en wij kijken al een maand niet naar 't nieuws. alles is veel te slecht. ventje leest het wel online. en ik lees een beetje nieuws hier. het is hier aan de zonnig kant maar voor hoe lang? en het is een beetje warmer en de wind zit niet in de stoof. dan zijn de katten ook op hun gemak. lilly is een echte zonneklopster. nu ligt ze tijdelijk op de verwarming. gisteren was ik kaartjes aan het maken en curieuze neuze stak haar kop in de doos met versieringen. hing er toch wel geen plakhartje aan d'r snorharen? en ze kreeg het er niet af en wij ook niet. maar uiteindelijk is het d'r toch gelukt. ik moet er nog 2 maken maar ik ga voor alle zekerheid nog eens kijken op fb of ik er geen mis waar ik het adres van heb. of hier gewoon moet bussen. enfin, als de nek niet te veel tegenprutteld maak ik er vandaag nog 2. kan ik ook eens kijken of april me lukt. buurman V krijgt er gene meer omdat ik boos op hem ben. Gisteren hebben ze hier met een zware boormachine mij bijna uit bed geboord. ipv te komen zeggen dat ze werken doen. we mogen het rieken. bovendien kreeg buurvrouw V verleden jaar een kaartje en ik heb niets gehoord. geen dank je. ik heb toen gezegd: dat is al 2 of 3 jaar dat ik er een geef en ze zegt nog niet dank je dat ze dan van mijn lijst wordt geschrapt. als ik het zelf moet vragen of het mooi was kan ik beter geen geven. de jongste is beter opgevoed in dat geval.
enfin, Lilly heeft terwijl ik koffie ging zetten mijn verdwaalde sloef gevonden. en ook een houten bolletje speelgoed denk ik. is ze zich met die twee aan 't amuseren. ik vraag me soms af wat ze uitspookt als wij voor mijn behandeling naar Brugge gaan. best dat ik 't niet weet zeker?
ventje heeft eindelijk een afspraak voor zijn haar. ik zal maar beter meegaan want zijne payconniq werkt niet en dan kan ik zeggen dat ze de zijkant in trapezium moet snijden.was ze de vorige keer vergeten. en ik ben dan ook eens buiten. en kan ik haar vragen of ze een ingewerkte vlecht kan zetten in mijn haar. ik ben daar zot van. ik had dat met mijn trouw ook zo gewild maar die kapper had veel roem vergaard in Parijs onder andere met zijn ingewikkelde opsteekkapsels. 25 steekspeldjes heb ik uit mijn haar gehaald. en een lint. hij vond zo'n vlecht ordinair. dus vroeg die of ik hem carte blanche wou geven. mij kon het op dat moment toch niet schelen wat ze met mijn haar deden. voordat hij eraan begon had ik een coupe ontploft. ha, er loopt hier vrij loslopende postbode. zo lang hij maar geen rekeningen in de bus steekt of aanbeld voor pakjes. want voor buurman V nemen we ze niet meer aan. en we hebben reden genoeg.
Ik heb net ontdekt dat Lilly met een paaseitje van de doop van de kleine van neef aan het spelen was. dat betekend dat de juffrouw met haar ongewijde poten in dat mandje heeft gezeten waar normaal witte eitjes in zitten.
ha, ventje gaat opstaan. mag hij nog een kleine boodschap doen naar de Peter. en vragen wanneer die jarig is. als hij het al geweest is , is het voor volgend jaar.
en ik stop nu met leuteren.
Fijne dag verder.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 mar 2023, 09:52

Afbeelding

Goede woensdagmorgen allen
Hier aan de achterkant een stralende zon
en aan de voorkant een donkere grijze lucht
afwachten wie de strijd wint :)

Fijne dag en veel sterkte wie het nodig heeft :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 mar 2023, 10:37

Benieuwd welke meteo gelijk gaat krijgen.
Bij de buienradar.nl gaat het niet regenen.
Bij de KMI gaat het wel regenen.
Nu kunnen we nog een keer bij Weatherforcast of zoiets gaan kijken.
Daar kan ik zien of ik me vandaag aan stramme spieren mag verwachten, welke pollen de aap uithangen...
Soit, de was steekt in en op een of ander manier moet die toch droog geraken.

Als het straks beter gaat toch maar eens proberen het tuinhuis een beetje te ordenen.
De laatste keer heb ik alles holderdebolder moeten binnen gooien omdat he begon te regenen.

Zo dames in afwachting van de lente wens ik jullie een fijne dag vandaag.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

15 mar 2023, 16:49

Afbeelding
Dag seizoentjes allemaal . Het voelt al een beetje aan als lente , vandaag . :-)
Dank zij de kinésiste is mijn gespannen nek al iets beter ... Deze week voorlopig geen onderzoeken . oef .
Ik hoop dat met Oma C ook alles goed gaat : ook geen pretje als jij naar de dokter moet hé.
Bekske : aan u denk ik ook speciaal .
En een welgemeende sterkte knuffel aan alle seizoentjes die sukkelen met de gezondheid .

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 mar 2023, 09:07

Goede donderdagmorgen aan allen
hier een mooie zon, maar voor hoelang?
dat zien we wel...
Ik moet naar de dokter voor een spuit
in de schouder :roll:
Groetjes allen en tot....... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 mar 2023, 09:08

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Manlief is terug naar huis gekomen, want de tram rijdt niet uit , hij gaat dus hier opstarten en zijn GSM in het oog houden wanneer het euvel is opgelost. Dan kan hij alsnog naar kantoor.

Jullie weten van Matice dat hij zo slecht eet. Wel, een goede week geleden was ik echt zijn ontbijt vergeten te geven :oops: . shame on me. Dus gaf ik hem ' s avonds een behoorlijke portie en tot mijn verwondering at hij zijn volledige kom leeg en dit zonder dralen. Ik vertelde dat aan manlief en die zei dat de volgende dag nog eens te doen, dus geen ontbijt maar enkel ' s avonds zijn voeding. Resultaat, heel zijn kom leeg. Om een lang verhaal kort te maken, geen ontbijt en nu heeft hij al een volledige week alles opgegeten tot onze grote vreugde. Hij krijgt in de ochtend wel een medium grote snoep. Als dit dus de oplossing is, kunnen we alleen maar dankbaar zijn. Alleen zijn kieskeurigheid, die is niet veranderd, alles moet kakelvers zijn en in kleine stukjes gesneden. Maar we zijn echt blij.

Gisteren is mijn planning wat in het honderd gelopen. Mijn buren schuin tegenover ons, beiden 75, belden en vroegen of het paste of ze even langs mochten komen. Ik was juist klaar om met Maticete gaan wandelen en zei dat ik dat eerst ging doen en dat ik hen terug iets liet weten als we terug waren. Dat gedaan en toen kwamen ze af met een fles witte wijn, een fles rode wijn en een fles cava. Voor mijn verjaardag. Ze vonden het hier gezellig ingericht en proper. Dat ze het gezellig vonden , denk ik dat klopte, want ze waren hier rond 14:30H en zijn gebleven tot 19:00H. En het was echt wel een heel leuke namiddag/ avond. En Matice zou Matice niet zijn dat hij zich liet opvallen om toch maar aandacht te krijgen. Dus het was leuk en de poets is niet gaan lopen en daar ga ik nu dadelijk aan beginnen.

Zonder namen, voor iedereen een mooie dag gewenst en beterschap aan de zieken en de herstellenden. Liefs en een dikke knuffel.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 mar 2023, 10:31

Goede morgen seizoentjes,


Lilly was gisteren 9 maand oud. ze begint nu langzaam uit te bulken want een maand geleden kon je nog d'r ribben tellen. Vannacht was het 2 uur en ze kwam keppen. niet naar de zin van ventje die er een zware dag had opzitten. schoonmoeder had een goede dag. van de week vertelde schoonzus dan aan de telefoon was ze om 5 u 's nachts opgestaan en haar koffers gepakt. neen, ze ging niet op reis, ze ging naar huis en 't was gedaan met de generaal. wishfull thinking van haar kant misschien en zeker van de mijne en schoonbroer. tijdens het bellen was de kat de hond aan het pesten. Noel was voor zijn leeftijd ietsjes te dik maar nu niet langer daar zorgt de kat wel voor. ik heb gisteren zo'n warmtenekpleister geplakt want met de warmtecape kan ik niet rondlopen. op en al 4 uur heeft dat geplakt en daarna niet meer. toen ventje die in de vuilnisbak smeet naast de zetel moest Lilly natuurlijk weten wat dat was. curiosity killed the cat satisfaction brought it back.
tot mijn verwondering hebben ze vandaag alle 2 hun portie vlees in hun eigen teljoor opgegeten. Gimly dacht weer van en nu even bij zus gaan eten maar daar stond een lege teljoor. het zijne laat hij dan staan en dan gaat zij het opeten. ze zijn nu gaan dutten na eerst een croske gedaan te hebben. vandaag verder doen aan de kaartjes. die moeten morgen te laatste in de rode bus. behalve 1. die moet ventje aan zijn moeder geven. ik heb nu een horloge met grote cijfers. nu ga ik me niet van uur vergissen hoop ik. behalve als het weer wisselen is. ik heb daar altijd moeite mee. hoeveel keer was te vroeg of te laat bij mijn ouders zijn gekomen om te eten is niet op 1 hand te tellen. nochtans is het makkelijk. voorjaar een uur vooruit. en dan omgekeerd.
ventje is dik tegen zijn zin boodschappen gaan doen. vanavond doen we iets dat al heel lang geleden is. frietje stekken uit de frituur.
en de pastoor heeft weer een begrafenis. :? nu gaat ventje eindelijk naar de brico om lampen. en een laatste bak bier voor van de maand.
Clive: dat was een mooie geste van uw buren. ik hoef daar niet op te rekenen. ik neem hun pakjes aan maar ze zouden er niet eens aan denken mij eens een bos bloemen te geven. 't mag voor mijn part een van aan 't naftestation zijn. ( in engeland verkochten ze daar bloemen)
Ik heb net kookles gegeven aan Lilly. :D hoe maak ik soep van koolsla, rode ui en prei? we zullen als ze doorgestoken is eens weten hoe dat proeft. want anders mag ik die koolsla wegsmijten. en ventje is al tegen eten weggooien. heb alleen geen lookteentje erin gestoken. maar ik heb nog lookvlokken. en maggi. en er zitten nog soepballetjes in de diepvries die er ook in mogen. maar pas nadat de soep doorgestoken is want ik was 'n keer verstrooid en had ze al in de soep gedaan en moest die nog doorsteken. ja, daar moet je weer maddy voor heten.
ventje heeft voor zondag osso bucco gekocht. met veel merg. de gietijzeren pot moet die dan zelf afwassen want mij is dat te zwaar.
schoonmoeder wil naar de knotwilg om plantjes omdat ventje dat zei. de huishoudhulp heeft van die paaslelies aan de voordeur gehangen. :roll: ze is graag creatief. probleem is: schoonmoeder kan niet in Tuutje. dus zou de generaal moeten naar ginder rijden en ons daar ontmoeten want ik heb daar een klantenkaart. wij hebben nieuwe lavendelplanten nodig. en ik heb ook nog een schone bloempot voor mijn nieuwe blauwe hortansia nodig. bij schoonmoeder is die struik roze. en moet nodig eens gesnoeid worden. huishoudhulpje zei dat ze dat volgende week ging doen. en ik denk ja, doe maar. en toen ik daar een keer was heb ik gezien dat de boom bijna op omvallen staat. ventje vreest dat die wortels zelfs onder de woning ernaast zitten.
ik moet afsluiten want ik zie dat ik door mijn multitasken nog mijn pillen moet pakken en dan is het ver tijd om verder te doen aan de kaartjes. samen met de aperitief en op de achtergrond seconds from disaster.
Fijne dag verder.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 mar 2023, 11:12

MM, zo was ik gisteren verstrooid met de kervelsoep.
Ik had nog aspergekookwater staan in de diepvries.
Ik dacht met de verse kervel van de buurvrouw een lekkere kervelsoep te maken.
Normaal gezien deed ons moeke daar rijst in om te binden.
Bij gebrek aan losse rijst dacht ik aan alfabetlettertjes dat had ik wel in huis.
Toen ik de soep gemixed had besefte ik dat ik de lettertjes mee doorgedaan had...
De soep was best lekker, maar toch niet gelijk ons moeke die maakte.
Of ik proef niet meer gelijk anders sinds die covid.
Ik heb soms een slechte smaak in mijn mond de laatste tijd.
De zon schijnt, ik heb nog altijd een witte was in afwachting staan voor als het goed weer is.
Ik vrees echter dat het nu te laat is.
Hij gaat niet meer droog geraken buiten.
Clive je overburen vonden het blijkbaar best gezellig bij jou.
Ik was zo eens aan het kijken naar een waterdichte regenjas voor op de fiets.
Daar zal eerst een beetje voor gespaard moeten worden...
Dat is wel niet goed koop.
Oma-C hopelijk helpt de spuit in de schouder.
En nu ga ik eens zien waar ik ga beginnen en waarmee.
Als er van alles en nog wat te doen is wat niet echt moet, heb ik altijd last om eraan te beginnen.

Een fijne dag aan allen!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 mar 2023, 17:50

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ja, we zullen Frank De Boosere missen, je bent dat al jaren en jaren gewoon. Ik herinner me nog zijn beginjaren , met zijn snor. Maandagavond is er een afscheidsmoment op tv.

Deze morgend naar de begrafenis van beste vriendin haar schoonmoeder geweest. Heel mooie kerkelijke dienst, maar duurde heel lang. Eigenlijk een beetje te lang. Je zag het al aan de mensen.
Op het einde kwamen er al mensen binnen voor de volgende begrafenis.

Mooi weer maar wel veel wind. Toen we aan de kerk stonden, waaiden we bijna omver. In een open vlakte is dat veel heviger en kouder.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 mar 2023, 21:46

Slaapwel allemaal en tot morgen :)

Spuit is gezet in schouder, ik hoop dat ze helpt :oops:
tot morgen allen :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 mar 2023, 09:01

Goede morgen seizoentjes,


Allez, goed om te horen dat ik niet de enige ben, die verstrooid is tijdens het soep maken. Kervelsoep met rijst was de eerste soep dat we leerden maken in de les voeding. ik had dat nog nooit gegeten en rijst in je soep? ook nog nooit van gehoord, maar ja als het in de "kookbijbel" stond van de boerinnenbond dan moest het wel goedgekeurd zijn. en wat we elk jaar herhaalden?Neen, niet die kervelsoep maar Pudding! chocoladepudding en vanillepudding! sindsdien nooit meer gegeten. in het begin mochten we alles opeten of meenemen naar huis maar in het tweede jaar moesten we etensbonnetjes kopen om het te eten en mijn moeder vertikte dat. en de dames van de refter vertikten het dan om het mijn maaksels op te eten tijdens het lunch. de lerares was ook gene van de slimste. zo belde ze eens naar de visboer in mijn straat om te weten hoe je mosselen klaarmaakte! Diene zijn vrouw had direct door dat het die sjieke madam was die eerder in de winkel mosselen had gekocht. 't mocht wel niet geweten zijn dat de regentes ( hoewel er twijfel was dat ze die richting gevolgd had) voeding geen mosselen kon klaarmaken. hier vandaag geen mosselen maar kabeljauwhaasje. gepocheerd. ik heb gisteren aan Lilly de vis getoond. die probeerde natuurlijk of ze hem er al kon uithalen. neen. dat is voor vandaag. Dus vandaag krijgt ze les in pocheren van vis. gisteren was ventje van de frituur gekomen met een papieren zak waarin het eten zat. ze is erin gekropen. kat in zakkie was dan wel heel toepasselijk.
vandaag verjaart de man van nichtje met de tweeling. ze zijn bijna een jaar. ( april) dus moet ik 2 kaartjes maken. ik weet niet of anne-sophie een babyboek bijhoudt en zo gaan we zien of ze alle twee tegelijk hun kaartjes gaan krijgen van de post. ik heb hele leuke teddyberenplaatjes voor hen. en aangezien ik bijna geen materiaal had voor mannenkaartjes maar genoeg voor gewone kaartjes heb ik een voorraad mannenplaatjes gekocht maar nu heb ik bijna geen bloemenplaatjes meer. en ponsjes. dus dat is dan voor volgende maand.
vandaag zijn we ook st-patricks day. een heilige uit ierland die de slangen verjoeg. in engeland krijg je dan in de pub groen bier. en in de mac D groene milkshalkes. gewone vanille maar met groene voedingkleurstof. pistache kennen ze ginder niet. de noten ja, maar ijs?
hier wordt dat niet gevierd. aan de kust hier zitten weinig Ieren. Wel hadden we hier in ons niet langer bestaand stamcafeeke een tijdelijke aangespoelden. hij ging hier een bordeel openen voor mannen en vrouwen. :? moest kunnen vond hij. en op een dag kwam hij niet langer opdagen. wat er van hem geworden is? geen idee.
Lilly was op haar gewone uurtje ( zo rond 5-en) komen keppen. daarna heeft ze zich weer op mijn voeten gelegd. ik lig blijkbaar in de bovenste schuif bij haar. anders krijgt ze een vlering van ventje dat ze uit het bed vliegt. maar die moest toch opstaan om 7.30 om de vuilnis buiten te zetten. en blauwe zakken en karton. het is markt maar ik heb niets nodig. geen choco en geen zwarte muis. De Peter is altijd kwaad op buurman met zijn markt. die zet dat dan op de pagina van de Opex. en ik moet wel zeggen dat Peter zijn groenten beter zijn dan die van de markt.
ventje heeft een kopje koffie voor mij gezet. en nu is hij bezig met heavy metal op zijn gsm. volgende week werken op de oude baan. dat betekend via de andere oever van de vaart aan 't sas rijden.
er moeten 2 kaartjes in de rode brievenbus. kijken wanneer ventje zin heeft zijn kleren aan te doen. poezebeesten zijn allebei naar boven.
Fijne dag verder!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 mar 2023, 09:19

Afbeelding

Goede vrijdagmorgen allen, :wink:
De zon probeert erdoor te komen
we hebben al een paar mooie dagen gehad
heerlijk uit de wind en in de zon, zalig was het
Nu nog wat 'uitgestelde' huistaken van
in de week door de doktersbezoeken
en nog even langs de apotheek
waar weer niet alles in huis was :roll:
Fijn weekend allemaal en geniet van het lentegevoel
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 mar 2023, 12:13


Afbeelding


Hallo iedereen,

De ganse voormiddag op trot geweest, eerst naar de supermarkt, daarna naar plantencentrum voor groentenplantjes ( waar ze niet alles hadden), dan maar naar ander plantencentrum gereden, en tot slot bij buurvrouw met eitjes. Nu pas thuis en zie dat het bijna etenstijd is.
Deze namiddag planten.
Manlief is de gazon aan het verticuteren. Die dacht daar zo ineens aan, en voegde de daad bij het woord :D .

Eergisteren hadden ze de " pinguin" voor de deur kapot gereden, manlief zei dat het een enorme klap was. Buren van een heel eindje verder kwamen ook buiten kijken , zei hij.
Toen ik s'avonds thuis kwam van bij zoon, was alles weg, zelfs de verhoging waar die opstaat. Wij dachten ze zullen geen nieuwe meer plaatsen. Kom ik deze ochtend terug van de winkel , en zie in de verte die mannen bezig. Ja, terug een nieuwe. Dat gaat niet lang duren of ze rijden die terug "overhoop". Dat is vlak achter een bocht ( na eerst een rechte baan)en s'morgens als de zon laag zit, zie je niks ( zo is het telkens gebeurt).
Hier gaan nog ongelukken gebeuren. Ze plaatsen die om de snelheid te minderen , maar het is gevaarlijker geworden.

Nieuw leven in ons straat , een eindje verder. Daar lag aan de voordeur een reuze tutter. Nog goed dat die daar lag, of je zou het niet weten. Vroeger kreeg de ganse buurt een geboortekaartje , nu mag je al blij zijn dat er iets staat voor het huis. De ooievaar die je vroeger overal zag , is een beetje passé , denk ik. Je ziet dat niet veel meer.

Dames, tot morgen allemaal.