In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 mar 2023, 10:42

Goede zondagmorgen allen :roll:
Het was weer zo..... niet binnen te geraken
Zondags gebeurt dat wel meer :oops: :(
De zon probeert erdoor te komen maar
ik denk dat het maar even proberen is
er is regen voorspeld en veel wind
tegen dat ik morgenvroeg naar de
dokter moet voor bloedafname :roll: :oops:

Allen een fijne dag en hou het droog en veilig
schoondochter heeft corona, zoon nu ook.... :roll:
Maar schoondochter had goeie pilletjes gekregen
om die hevige hoest weg te krijgen en dat helpt
Nu is ze al een stuk beter (aan de telefoon te horen)
Zoon heeft geen koorts maar wel hoest en rauwe keel
Kan niet anders hé, als je samenwoont
dus quarantaine en afstand gedurende minstens 7 dagen
Ik blijf er uit de buurt... dat zal best zijn... :(
Dochter moet tegen eind van de maand ook weer
andere onderzoeken laten doen in de kliniek :roll:

Allen een fijne zondag en hou het veilig, en warm :?
En veel sterkte aan hen die het kunnen gebruiken :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 mar 2023, 11:02

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: ik doe dat ook , af en toe de wasmachine op 90° laten wassen ( zonder was erin)met daarin een goeie geut bleekwater. Dat reinigt de leidingen. Heb dat ooit eens gelezen.

Deze middag als menu croque monsieur. Is rap klaar en lekker. Dat is iets voor manlief om klaar te maken. Hij is geen "keukenprins" maar dat kan hij maken.

Vandaag thuisblijfdag.

Dames, tot morgen allemaal.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 mar 2023, 11:02

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: ik doe dat ook , af en toe de wasmachine op 90° laten wassen ( zonder was erin)met daarin een goeie geut bleekwater. Dat reinigt de leidingen. Heb dat ooit eens gelezen.

Deze middag als menu croque monsieur. Is rap klaar en lekker. Dat is iets voor manlief om klaar te maken. Hij is geen "keukenprins" maar dat kan hij maken.

Vandaag thuisblijfdag.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 mar 2023, 17:53

Goede zondagavond allen :roll: :oops:
Het is weeral voorbij het weekend

Slaap lekker allemaal en tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 mar 2023, 06:46

Goede morgen seizoentjes,


gebraad is voor vandaag. onvoorziene omstandigheden. er is een strakke wind zo te horen. Ventje weer in zijn dilaredème als die naar bed ging. hij heeft een eksteroog en wil geen 30 euro uitgeven aan de pedicure. :roll: maar boven is het licht ook niet om naar huis over te schrijven dus heb ik gezegd dat hij het vandaag moet tonen, dat ik het dan beter kan zien. ja, het doet pijn. maar die laat ook alles onder de noemer "'t zal wel voorbij gaan "om dan het 3 x erger te hebben. ze zijn thuis niet opgevoed van naar de dokter te gaan als het niet te houden was. en natuurlijk begon de litanie weer over de uitslagen van zijn zuster. als ze slecht zijn enz enz.
vandaag komt Stefaan om zijn t-shirts van Iron Maiden die ze gaan aandoen als ze naar 't concert gaan. moet hier nog 't een een 't ander opruimen maar Gimly heeft gisteren gegeten en ook van zijn pilcard portie. nu is lilly weer naar boven. gaan slapen. de deur was toe en zijn kon geen korrels gaan eten en Gimly kon niet in de gang.
ben benieuwd hoe laat hij vandaag uit zijn bed gaat komen en in welke mood. want het is nu precies alsof hij weer gaat werken.
en hij moet vandaag boodschappen doen en dat gaat weer een probleem zijn. hoe later uit zijn bed, hoe later hij de bonussen van zijn spelletjes kan ophalen en hoe later hij dingen kan doen. maar ja, als gepensioneerde heeft hij alle tijd. denkt die. zat vroeger dan gewoonlijk in zijn bed want ja, hij moest weer doen wat je volgens zuster appelonia niet mag doen.
maar tegen wie kan ik het dan zelf zeggen? de tafels en stoelen en de muur antwoorden niet. de katten hoogstens een keer. en naar de 106 bel ik niet want die hebben geen tijd. te weinig vrijwilligers. en ik heb het al te vaak meegemaakt dat ik moest vragen of ik kon spreken of dat er een ernstiger geval voor mij was. echt waar!
volgens de google weersvoorspellingen zou het woensdag zonnig zijn. dan is schoonmoeder wel happy. want dan kan ze buiten en naar de carref. en dan is het heel de winkel door want ze is al vergeten waar wat stond. mijn moeder wist zaterdag te zeggen dat je in de maanden met een R, Vitamine D moet innemen. ik dacht dat dat voor oesters telde. maar aangezien ik ze alleen lust als ze gegratineerd zijn en ze bijna nooit op de kaart van DGW stonden toen die kok de boel veranderde. Bellings had hen een 10 gegeven voor hun vispannentje. maar ik heb al op tripadvisor klachten gehoord. omdat er mensen zijn die er een hobby van maken om hun eten te fotograferen en op sociale media te zetten, steken ze de boel in" chef Ping" en werken 5 min met de oven voor de gratinkorst. ik persoonlijk zou dat enkel doen als ik een keer scampi Tom zou uitproberen. gisteren te weten gekomen dat Tom geen nederlander is maar van dendermonde. Tiens, tiens, ik zou eens graag willen weten die die fabel in de lucht gestoken heeft en ik moet niet ver zoeken. ik toonde Lilly en ja, ze is mooi maar neen madam met een portooke te veel al op, ze mieuwt geen nederlands. er was daar ook een ventje die vroeg of ik ergens ging zitten om alles in de gaten te houden. ik zeg: ja: ik ben van de W-Straat en er is daar een spion. dat hij tegen de spion sprak kwam niet eens in hem op! :lol:
raar, maar ik zie bijna alles. vandaar dat buurman V en zijn gebuur nu altijd langs achteren weggaan. aan de andere kant is het ook handig want ik zie B-post aan komen en post Nl. en neen Carolien, ik heb je pakje niet. :wink: ik was juist op dat moment naar de wc.
Lilly moet als ventje met het wisselen van een dvd bezig was op de kast geraakt zijn want de foto van Matice, Clive ligt weer beneden. en ze weet dat ze niet mag. gisteren was ze aan het lisplantje aan het knabbelen maar ik heb het me niet aangetrokken. Praline van mijn moeders buurvrouw vrat zo een plantje kaal en was er nooit ziek van. zelfs geen haarbal. bovendien heeft het stekje wortels gekregen.
vannacht lag ik zo goed als ging op de rand van het bed want Lilly lag in het midden. ik zou z'n dekbedover trek moeten kopen, the cat's side ( bijna helemaal) en my side ( op 't randje) Morgen zou mijn nieuw horloge moeten toekomen. hoef ik niet iedere keer de gsm te gebruiken overdag en 's nachts het pyramideklokje met veranderende kleuren. anders is het de week erop. dan moet ventje 2x gaan mamasitten. de woensdag zoals gewoonlijk en de donderdag. dat zijn 2 vroege dagen ( de vrijdag altijd omdat het vuilniszak is) want nu moet hij nog vroeger opstaan om tegen 8.30 als de carref. open gaat de weekboodschappen te doen. en hij gaat als hij thuis is pas in de namiddag na 3 uur de kleine boodschappen doen want je weet nooit of Peter nu om 14 u open doet of pas om 15 u.
fijne dag verder!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 mar 2023, 08:54

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, veel beterschap gewenst voor de kinderen en een sterkteknuffel voor de dochter, dat haar onderzoeken allemaal vlot mogen verlopen.

Anjelier, ik maak meestal croque madam. In mijn croque monsieur toestel kun je samen met de croque ook meteen in een aparte ronde ruimte de eitjes bakken, echt wel handig. Mijn oude toestel had de geest gegeven en toen heb ik deze aangeschaft. Vind dat lekker en met wat koude groenten erbij, heb je lekker gegeten.

Wilde eend, blij te lezen dat het wat beter met jou gaat, alleen die vervelende onderzoeken nog. Ik wens jou heel veel moed en sterkte.

MJ, jij bent zo hartelijk bedankt voor jouw mooie kaartje. Echt weer een juweeltje.

HVT, dan heb jij net zo'n gemakkelijke regenbroek dan ik heb. Je kunt daar misschien een andere kleur van jasje op kopen, dat moet niet per se dezelfde kleur zijn. En het maakt de regenkledij wat fleuriger.
Je hebt ook regenbroeken zonder rits, maar die gaan dan niet over jouw schoenen en sta daar maar in een plensbui te sukkelen met zo'n broek. Heb dat eens gezien toen ik ergens naar toe fietste en in de stortregen terecht kwam. Onder een brug mijn regenkledij aangedaan en daar waren nog fietsers die hetzelfde aan het doen waren. En een man voor mij, moest in die regen eerst zijn schoenen uitdoen alvorens hij zijn broek kon aandoen. Als je een regenjasje koopt, raad ik jou aan een maatje groter te kopen, zodat je het over een ander vestje of wat dan ook, kunt dragen. Heb dat ook gedaan.

Muddy Maddy, en is de opruim gelukt voor het bezoek vandaag ? Vast wel.
Matice heb ik net naar boven zien sluipen, die gaat een dutje doen op bed, daar ben ik zeker van. Dat doet hij in alle stilte.

Bekske , ik hoop dat jij jou beter voelt.

Gisteren een hele rustige zondag gehad. Alleen het avondeten is er bij ingeschoten. Manlief had aperitiefhapjes gemaakt in de oven, heel lekker, maar 's avonds hadden we te weinig honger om nog een gans avondmaal te nuttigen. Vandaag is hij rond 18:00H thuis en dan zorg ik dat alles klaar staat. Eet eigenlijk nimmer graag na 18:00H.

Zo, ga badje nemen en dan meteen boven al alles doen. En dan de rest van het HH. de waszak is ook weer vol, dus ga ik 2 machines instoppen, eentje met spullen die in de droogkast kunnen en 1 waarvan ik de was moet ophangen.

Zo, ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Ik wens iedereen een mooi begin van de week. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

13 mar 2023, 09:20

Afbeelding
ik voel me nog altijd niet goed buiten de clusterhoofdpijn heb ik al meer dan een week een onverdragelijke hoofdpijn erbij .Ik neem al bijna twee medicijnen om het bloed in orde te krijgen maar verleden kreeg ik terug er een uitslag van .In plaats van beteren zijn enkele dingen enorm verhoogt en andere enorm gezakt .Daardoor dat ik me niet goed voel de arts moest eens nadenken hoe hij het kon oplossen maar ondertussen blijf je enorm ellendig voelen .Nu dansen de letters voor mij moesten er fouten in staan sorry daar voor .Wens iedereen het beste toe met veel moed en geduld sterkte iedereen .groetje

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

13 mar 2023, 09:24

Afbeelding

Afbeelding
hopelijk is het goed anders moet ik het maar opnieuw proberen want het gaat nu wel heel lastig maar wil jullie niet in de steek laten en het is bijna lente als er iets fout is hoor ik het wel groetje monica

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 mar 2023, 12:19

Goede middag allen,
Pas gegeten voor ontbijt want
ik moest nuchter bij de dokter zijn
Wat een wind, amaai je waait uit je kleren
en die rukwinde zijn bangelijk....

Geen ader gevonden dus geen bloed
kunnen geven, vanmiddag terug want ik
moet een x-rai laten maken van mijn
pijnlijke schouder, moet er om 16u zijn
dus de hele dag naar de bliksem :roll: :oops:

Iedereen veel sterkte en goede moed,
ik denk aan jullie :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 mar 2023, 12:26

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: heel mooie plaatjes, je heb er je werk van gemaakt. Veel beterschap.

Clive: mijn croque monsieur toestel is straten oud, dat stond indertijd op onze huwelijkslijst. Maar zolang het werkt, blijf ik het gebruiken. Heb daar nog nooit problemen mee gehad .Kan daar ook wafels meebakken, maar doe dat niet, het duurt te lang. Daarvoor heb ik een ander toestel.

Het zonnetje schijnt prachtig en helemaal niet koud, precies lente.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

13 mar 2023, 15:47

Voor Bekske : heel veel sterkte . Vind het zo erg dat jij zo'n hoofdpijn hebt . En toch zijn uw plaatjes mooi gemaakt en goed geplaatst.
OMA C: moet ook van de ene dokter naar de andere ... Heel veel sterkte want er zijn echt leukere dingen om te doen ... "Met geduld en boterhammen " .. hé .
Groetjes aan alle seizoentjes en veel moed voor diegenen die problemen hebben .

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 mar 2023, 09:31

Afbeelding

Goede morgen allemaal, veel geregend vannacht..
Momenteel is het over maar ik denk dat ze
een vers vat zijn gaan halen voor straks :roll: :oops:
want het ziet er nog regenachtig uit....niks aan te doen.
Nemen wat komt want klagen helpt ook niet :oops: :oops:

Groetjes allen en veel sterkte aan wie het nodig heeft.... :) :(
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 mar 2023, 09:53

Hier ook alles nat, nat, nat.
Vandaag nog een beetje verder werken aan de opruim van de paperassen.
Zien wat we kunnen weg gooien.

Gisteren heeft de hulp mijn terras geschuurd.
Dat was plezant buiten en het was aangenaam van temperatuur.
Iedere keer als ik buiten kijk ben ik weer blij.
Alle groen aanslag weg.
Ze was nog niet tevreden van het resultaat.
Ik wel.

Deze namiddag zou het opklaren, dus wel leven op hoop.

Fijne dag allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 mar 2023, 10:00

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren is ons bezoek gekomen. Gimly zoals gewoonte : help 'n vreemden! en Lilly was toch ietsje socialer. moesten hier meer mensen binnen en buiten lopen dan zou zij dat als normaal beschouwen.maar ja dat is een utopie. Stefaan was om 14 u gekomen en hij en ventje hebben 3 uur bijgebabbeld. en dan zeggen ze dat vrouwen kletskousen zijn.
ik was gaan liggen want mijn rug noch mijn schouders wilden gisteren meewerken. toch een goed dutje gedaan en om 16 u ben ik naar beneden gekomen. dan heb ik de marinade voor het gebraad gemaakt. Beetje meegebabbeld want hij was mee de dag dat ik naar ook het concert ging gaan maar door die infiltratie niet mocht gaan "headbangen". en in 't sportpaleis hangen geen leuningen.
vandaag mergueze met gebakken petatjes en een slaatje ui met koolsla. de koolsla is wel een beetje grof gesneden ipv de wortel. in reepjes.
maar dat is door een machine gedaan. met de hand beschouwen ze dat als slavenarbeid. en zelf zo'n witte kool snijden dat gaat niet.
Lilly vond om 8.30 dat wij naar beneden moesten.
ventje moet dan straks naar de beenhouwer want hij en zij moeder moeten eten. en voor mij moet er ook iets gehaald worden.
ik heb gisteren dan die befaamde" eksteroog" verwijderd met een raspje. dat was gewoon een eeltknobbeltje onder zijn kleine teen. eenmaal weg was het gedaan met klagen. ik heb hem gezegd dat hij als dat begint te voelen moet zeggen. en het ligt 9/10 aan zijn schoenen. hele dagen sportschoenen. dat is ook niet gezond. ik heb ergens gelezen dat je om de twee dagen van schoeisel moet veranderen.
Clive en Anjelier: ik ben al aan mijn 3de of 4 de croque machine bezig. tot nu toe gaat die van de foor het langst mee. maar daar zitten de platen vast. met al die verwisselbare dus waar je ook panini kon mee maken dat leefde niet lang. de dien die ik ooit van mijn schoonmoeder gekregen heb staat hier nog in de kast maar werkt aan geen kanten meer. en daar kon je dus wafels en pannini's mee maken. ik heb een wafelvorm in van die silicone om wafels te bakken in de oven. en ik heb 2 steengrills/raclette toestellen. die ene daar is die steen te zwaar van en moet je uren wachten tegen dat die heet genoeg is om te steengrillen. de ander is een combi van 3. steengrill/raclette en fondue. zit nog in 't plastic in mijn kast. was een "kadoo" van zo'n firma die van alles en nog wat verkoopt. ik denk maar weet het niet zeker dat die van H&C komt. in die kast staat ook mijn door schoonmoeder gegeven fonduepot. en ook die gaat nog altijd mee. schoonbroer was dat dus te weten gekomen en die was toendertijd kwaad. hij wilde ook zoiets. gelijk hij het gaat gebruiken. :roll: die heeft nog geen tijd om kerst te vieren. de dag na kerst gaat hij weer aan het werk zoals dit jaar. ja, zeker er nu bijna geen comunicatie is tussen zijn broers en zus. al zijn broers zijn gescheiden; alleen zijn zuster woont te samen met iemand. ik ben de enige en echte schoonzus die hij nog over heeft. zoals ze zeggen in 't engels : "The real Mc Coy" ook een grapje voor degene die van star trek houden. de originele serie vind ik 2 keer niets. een paar
karakters zoals Spock en Scotty, Sulu en chekov vind ik goed maar william shatner doet altijd aan overacten. daarom verkies ik de kelvin tijdslijn.
bon, ik ga hier verder doen.
Fijne dag verder.
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

14 mar 2023, 11:12

Afbeelding

Hallo iedereen,

Regen en nog eens regen. Toen ik nog in bed lag deze morgend, hoorde ik de luiken rammelen tegen de muur, dat betekent veel wind.

HVT: dan heb je een goede hulp in het huishouden, houden maar , zou ik zeggen. Want de goede zijn dun bezaaid. Bij zoonlief hebben ze nu ook een goede, ze zijn er heel tevreden van. Heb het hun ook al gezegd, houd ze maar.

Dochter komt straks, blijft ook eten. Ga spinaziestoemp met braadworst klaarmaken. Moest wel even denken wat we gingen eten, want dochter heeft fructose-allergie . Die had al lang klachten in haar buik, vaak zeurende buikpijn , krampen. Dat kwam en dat ging. Op onderzoek gegaan, niks gevonden. Nu had ze het fodmap dieet uitgetest. Dat betekent dat je een tijdje bepaalde dingen eet , en dan geleidelijk nieuwe dingen toevoegt. Bv. als alles goed gaat, voeg je voedingsmiddelen toe met gluten, na een tijdje met lactose, enz. Dat ging allemaal goed, tot ze begon met de groep voedingsmiddelen met fructose. Toen zijn de problemen terug begonnen. Nu ze dit weet, let ze erop en zijn de klachten grotendeels verdwenen. Naar het schijnt komt fructose-allergie meer en meer voor.

Dames, tot morgen allemaal.