In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 jun 2023, 18:20

Mijn voorzorgen waren al genomen...
Voorlopig is het hier nog maar een muggenpiske.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 jun 2023, 08:08

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ik wil me verontschuldigen voor mijn lange afwezigheid op het forum, maar ik ben heel lang ziek geweest. Ik ga er niet over uitweiden want dan wordt dit epistel 1 lange klaagzang en dat wil ik niet.
Het belangrijkste is , dat ik nu genezen ben.

Muddy Maddy, ventje zijn kaartje zal later aankomen, want het is een vierkant, kon niet naar de winkel en dat had ik nog bij mijn reservekaarten gesproken. Maar feliciteer hem alsnog.
Van kaarten gesproken, dank je wel voor de kaarten voor manlief, hij wil ze pas op zijn verjaardag open doen :) . Dat zal dan in Texel zijn. Want zondag vertrekken we terug naar Texel. De eerste hebben we door mij moeten annuleren, het ging echt niet in mijn toestand.

Ik ga mijn PC waarschijnlijk meenemen naar Texel, want ik heb heel wat bij te lezen.
Ik hoop dat alles goed met jullie gaat, las wel in een oogopslag dat Bekske problemen heeft in haar badkamer, hoop dat dat vlug opgelost geraakt zonder al teveel kosten.

Ik ga het hier bij laten, want wil beginnen aan het HH.

Ik wens iedereen een mooie dag. Voor de eventuele zieken, van harte beterschap.
Liefs voor jullie allen en een dikke knuffel.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

21 jun 2023, 08:42

Afbeelding
gisteren avond laat is de klusjes man terug geweest heeft een stukje vernieuwd maar moet nu wasmachine laten werken om te zien of het de druk kan doorstaan .Anders is het fini badkamer want ik kan het niet betalen om de badkamer volledig te herstellen want er moet een groot deel eerst uitgebroken worden .Dus straks duimen dat het in orde is .DEZE HERSTELLING KOST NIET ZOVEEL MAAR HOPEN DAT HET IN ORDE IS ALS DIT GEPOST IS GA IK DE MACHINE LATEN WERKEN VOLGENS HEM HEEFT DE WATERLEIDINGHET MEESTE LAST ALS EEN WASMACHINE WERKT AFIJN JA HOPELIJK WERK HET ANDERS IS HET WATER OP KUIZEN .GROETJE EN TRACHT IEDERE DAGTE GENIETEN

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 jun 2023, 08:44

Goede morgen seizoentjes,

Ik was net gaan liggen toen de hel losbarstte. met Lilly bij me. zij voelde zich veilig bij me en is door het onweer heen geslapen. ik heb mijn slaapmasker aangedaan en moet toch ergens ingedommeld zijn. vanmorgen moest er iemand opstaan om haar haar inspectie van haar koer te laten doen. en ik was het geworden. moest toch opstaan om het toilet te gebruiken en dus kon ik evengoed opstaan. beneden aan de trap zat ons grijs geval al te wachten. Gimly was in de living en stond rond de potten te draaien. ( de etenspotten wel te verstaan) mijn moeder, het brave mensje ( volgens mijn schoonbroer), had een kaart voor ventjes verjaardag gekocht. er staat op: proost op jullie! zo'n kaart met een liedje in maar dit was voor een trouw! geen verjaardag. ach ja. ze ziet al niet zo goed meer. maar ze wil niet naar de oogarts. nu heeft ze ergens een zonnebril opgesnord boven en het was precies of ik mijn vader voor me zag. heb wel gezwegen. ze zegt dat ze er beter door ziet. en het is zo'n groot geval. was ergens in een tijd de mode. als zij er maar mee ziet bij het oversteken dan is het goed.
vandaag moet ventje naar zijn moeder en moet ik naar een andere dokter ivm de miscalculatie van de flesjes contramal. we gaan gesplits moeten eten. hij voordien en wat? ik nadien en ook wat? gisteren camenbert in de oven gedaan. uit het pakje van 100 gr herve kwamen al maden. die kaas was dus iets te ver. ik moet nu nog de kaasdoos in de vuilnisbak smijten. want die staat ook in de keuken. open en bloot want ventje heeft nog geen spit afgewassen. dus gaan we dit als volgt oplossen. we nemen ovenwanten en halen dat uit de afwasbak. en dan leggen we dat aan de kant. dan pas kunnen we afwassen zonder vrees voor onze handen. ik zal wel niet anders kunnen. ventje is lusteloos. dus zal ik wel afwassen maar dan geen spit. moet wel de rooster weer uit de oven halen om deze ook eens onder handen te nemen. en dan de kaasdoos met een ijzeren sponsje want de kaas blijft er gestold aan vastplakken. nu vind ik het jammer dat ik geen vaatwasser heb met zo'n lusteloze vent.de opruim van de flesjes en de blikjes heeft hij gisterenavond ook niet gedaan. denk dat die toch ergens in een zwart gat aan het vallen is, vanwege zijn moeder. hij heeft echt geen zin om te gaan maar 't is van moeten. en ook als de mijne vraagt om haar eens naar ginder of daar te voeren dan is het diepe zucht. dan is het van "moet ik echt?" hij krijgt dan wel een vergoeding van zijn benzine, dat niet maar het begint altijd tegen zijn zin. seffens als ik vraag om mij ergens naartoe te voeren bv naar een winkel ( de haringstraat) ga ik ook benzinekosten gaan betalen. schoonbroer wil komen stucken en zijn vraagprijs is een biefstuk/friet.
dat is ten minste nog een redelijke vraagprijs. schoonmoeder haar bed hebben ze op het laagste gezet en er een matras naast gelegd dus als ze eruit valt, valt ze nog zacht. het is een ruimere kamer. verder weet ik niet meer dan wat ik gehoord heb. en dan nog: gisteren had ik ook de naam van de dokteres verkeerd verstaan. zei ik tegen dominique dat ik m'n oren moest laten uitspuiten en ze stond op speaker! op vol volume dan nog! er is hier bewolking aan het komen opzetten. gisteren dacht ik boven echt dat de wereld aan het vergaan was. en lily lag diep in slaap. en dus vanmorgen was ons kwikzilver klaarwakker. ze snuffelde in mijn gezicht en dat kietelt. toen ik van de wc terug kwam lag ventje weer onder de dekens met zijn ogen toe. die heeft geen zin om op te staan. maakt mijn rekening niet. de freesia's in de keuken staan allemaal helemaal open. volgende keer terug pioenen want ventje ruikt die graag. vandaag vertrekt de foor. we zijn nog geen 1 keer geweest, laat staan om goeie dag te zeggen aan Linda. vanavond kramen ze al op en zijn ze donderdag helemaal weg. dan kan de markt weer op zijn plaats staan. en dan ga ik om fruit. zelfs als ventje niet wil. en ik moet niet zeggen dat ik een ander ga vragen om mij ergens te voeren. er is hier bijna nooit iemand thuis. allez, we gaan er aan beginnen. ovenwanten aan en spit eruit pikken. dan hier opruimen, de afwas in gang steken en de inhoud van de kaasdoos in de vuilniszak. en we gaan geen piadino eten want daar heb ik geen zin in. ik denk van een roerei te maken. met kaas. en dat pannentje dan ook dadelijk afwassen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 jun 2023, 08:52

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
weer een warme dag vandaag, er is voor hier
zo'n 28/29° voorspeld en morgen weer regen en onweer.
Het moest er van komen na die hete zomerdagen :roll:
dat was te verwachten, hoewel we hierboven
in de Antwerpse regio nog redelijk goed
zijn weggekomen met de wateroverlast :roll:
Vandaag wat voorzorgen nemen voor morgen
dan komt er weer een onweerszone over België :oops:

welkom terug clive, we hebben je gemist :roll:

Fijne woensdag allemaal, en hou het veilig :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2023, 10:36

Dames de zomer is in het land dus verhuizen we naar de zomer.
Met dank aan Bekske voor de zomerprentjes.