In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

12 jun 2023, 08:57

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 jun 2023, 09:30

Goeie morgen allemaal :wink:
weer een hete dag vandaag
probeer het toch maar wat koel te houden :?
en geen zware inspanningen te doen in deze warmte
Dat is niet gezond voor mensen van onze leeftijd :roll: :oops:
Veel sterkte aan hen die het kunnen gebruiken
en geniet verder van wat kan :) maar doe het veilig!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 jun 2023, 14:13

Afbeelding

Hallo iedereen,

Deze middag restjes van de bbq gegeten. Hetgeen nu nog over is , is ofwel voor in de diepvries ( vooral groenten voor in de soep ) of voor de kippen. De kippen kunnen er wel 2 dagen van eten. Vandaag heb ik 1 deel gegeven en morgen het andere deel. Als ik alles in 1 keer geef, is het teveel, dan blijft dat liggen. En trekt zo ongedierte aan.

Manlief is aan het dweilen, de ukjes hadden drank gemorst, en dan plak je aan de vloer.
Ik ga spinazie invriezen. Er stond nog een deel in de tuin en met deze t° schiet dat rap door. Dus ik weet wat te doen. Verder binnen blijven deze namiddag.
Ik merk dat er hier niemand van de buren buiten komt in de namiddag , enkel het jonge koppel van hiernaast . Die lijken geen last te hebben van de tropische t°.
In de avond rond 21u zie je de buren terug in hun tuin om te sproeien, ik ook. Dan is het al goed afgekoeld, soms zitten wij buiten tot 22u.

Daarstraks toen ik de kippen ging eten geven, zag ik in de tuin het mini-huisje liggen van ukkemeisje2. Die had dat gisteren meegebracht,( ze had dat gemaakt in school eigenlijk voor haar papa) voor opa. Dat moest in de tuin hangen voor een mini-vogeltje :D . Helemaal in het rose geverfd. Was wel mooi, maar ga het toch in huis laten staan. Denk niet dat daar ooit een vogeltje inkomt :D

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

12 jun 2023, 14:59

Fijne namiddag iedereen,
Het is overal puffen en blazen...... wij blijven ook gewoon binnen bij onze vriend, de airco ! :D
Al zouden we naar beneden gemoeten (wat is 'moeten') hebben, daar is een modeschouw bezig, maar ik ben gisteren al gaan schoppen voor meer dan €300,00, dus ...... tja, dit is voor vrijdag en zaterdag, voor ........
Och, het zal allemaal zo vlug voorbij zijn......
De voorpretjes hebben we ook nog, wat de gasten niet weten, is, dat er nog een 'verrassinkje' is, voor iedereen..... maar daar werk ik nog aan. Mijn printer had het bijna opgegeven, en ik moest mij tegenhouden of ik smeet hem buiten (figuurlijk, ik zou niet graag hebben dat dit op iemand zijn kop zou vallen, stel je voor .....)
Feit is dat ik geen Canon meer moet hebben, meer miserie gehad dan met de vorige hp. Heb die zoveel jaar terug gekocht omdat hij voor- en achterkant kon printed, dat kon hp niet, maar hp is veel gebruiksvriendelijker...... reclame of niet......

Dames, ik ga jullie laten,
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende... :wink:
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

12 jun 2023, 15:40

Dag seizoentjes allemaal .
Ja, helaas , deze ° is niet meer zo leuk . Maar we moeten erdoor en zoals jullie ook zeggen : rustig houden en alleen doen wat kan en moet .
Clive : hoe is het met jou ? We zijn ongerust als je hier niet kan komen vertellen . Ik vrees dat die warmte ook voor jou niet gezond is .
Veel nieuws is hier niet .
Zoals ik al eerder vroeg aan de dierenvrienden hier : graag een schotel met vers water zetten voor de vogels en andere dieren aub . Maar ik ben zeker dat jullie daar wel aan denken als het kan . ;-)
Oma C en Hvt : de reizigers uit jullie families zullen de warmte ook wel voelen .
Bekske : dank voor de mooie plaatjes !
Veel moed aan iedereen en hopelijk straks een goede nachtrust .

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 jun 2023, 15:41

HP print ondertussen ook dubbelzijdig hoor! MJ.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

12 jun 2023, 19:23

Bedankt MH, heb het in mijn achterhoofd opgeslagen.... :)
Wilde Eend, de vogeltjes komen hier niets te kort, alleen..... het is ook voor hun blijkbaar te warm, ze komen niet.... :|

Dames, fijne avond nog, en ....
hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende...
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

13 jun 2023, 08:21

Afbeelding
ben al blokje rond geweest voordat de verwarming hierboven weer volop gaat nu is het te en binnen een paar weken is het iets anders dan is het weer wanneer stopt het met regen afijn ja nu is het wel teveel van het goede .Ik kan amper mijn hoofd op houden door de hoofdpijn dus dit posten en terug naar de beddenbak groetje

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 jun 2023, 09:21

Goede morgen seizoentjes,

WELCOME TO THE HOTEL CALIFORNIA!

:oops: ik zit met een liedje in m'n hoofd en laat dat nu dit wezen.
een oorwurm noemt dat. enfin, gisteren kwam er iemand om de digicorder en bijhorende modem op te halen en die is hier al in huis geweest. Lilly kwam naar binnen, keek effe, dacht bij zichzelf: jij bent hier al geweest en ik heb je al besnuffeld en je bent goedgekeurd en was weer naar buiten. ze geniet duidelijk van haar koer. nu zitten ze er alle twee op. Gimly heeft al wat minder last van de hitte. maar het wordt dan ook minder warm. vandaag pakje 2. morgen gaat ventje naar zijn moeder en dan blijft dat zo. ze verhuisd op ventjes verjaardag naat st-jozef om dan voorgoed naar het 'hallenhuis' te gaan. smerig van mij maar omdat ik eerst het Galgenhuis had verstaan blijft dat in mijne kop zitten.
net zoals een liedje. van lilly moest ik weer op. ze is om 5 u 30 begonnen. en dan is dat met intervals. met moeder naar een ander rusthuis ( zeg maar niet zo rustig huis) zal zijn zus haar hoofd er niet naar staan. dat haar broer verjaart. vannacht verscheidene rare dromen gehad. gelukkig weet ik er al niet veel meer van. en nu lilly niet meer op mijn voeten ligt: koude voeten. ze heeft toch 2 x van mij een standje gehad en ik zei toen ze mieuwde dat ik dat niet moest weten, tut-tut-tut! voeten! en ze ging liggen maar vond d'r draai niet.
goed. we zijn ingelogd in de play's en de go's en ik weet nu dat er 355 afleveringen zijn van 'robotwars' op u-tube. ik moet wel ventjes account nemen om die via de tv te bekijken. dus moet ik die vandaag ergens noteren. omdat we bezoek kregen heeft ventje in 7 haasten gisteren alle opslopdoekjes moeten wegnemen. vandaag wetjetten. Lilly is zeer geintreseerd in dat. in de keuken staat nu de vernevelaar. in rook alleszins niets toen ik naar binnen ging voor mijn blikje cola. anders een handvol sodakristallen erop. sodapoeder heb ik niet. maar gemalen sodakristallen zou dat ook niet helpen? ik vraag, jullie draaien.
Natuurlijk heb ik water gezet voor de vogeltjes Wilde Eend, maar Gimly verkiest dan dat water. en ik heb nog maar weinig vogeltjes gezien met dat Lilly meestal buiten is en die heeft geen halsbandje. Gimly ook niet want die is er allergisch aan. aan bandjes. begon met een vlooien/tekenbandje. de heel zijkant van zijn nek stond rood en lag open. Nick heeft dat doorgeknipt en hem een inspuiting gegeven en dan moest de wonde bloot blijven. Vinny had daar geen last van maar toen we thuiskwamen de zijne ook afgeknipt. en sindsdien draagt er geen kat een bandje meer. Lilly zou nochthans heel mooi staan met eentje vol met (valse) diamantjes maar ventje wil niet. en ik denk niet dat we een tiarra op d'r koppie gaan krijgen. ze blijft niet lang genoeg stilzitten. ze is veel te rap afgeleid. ze heeft geen honger. Gimly wel. en die heeft alleen voor de kattenbak gepoept. ik denk dat hij erdoor is. haarbal is een weekje of 2 ziek. en nu in combinatie met de hitte. Lilly deponeerd een haarbal en voor de rest is alles normaal. eet weer korrels en drinkt. vannacht droomde ik van inpakpapier met katten op. bestaat waarschijnlijk wel ergens. Ons Mies was dol op inpakpapier. leuk om in te springen. idem met de kranten. jammer dat ze er nog niet was als ventje terug thuis kwam van Kosovo met 31 kadootjes. ze is er maar gekomen na zijn tour of duty. ik wilde een kat. van 1 organisatie kreeg ik er geen omdat ze er heilig van overtuigd waren dat ik het dier ging achterlaten toen we terug naar huis vertrokken ondanks mijn beweringen van het tegendeel. dat vroeg de RSPCA ook maar een overtuigende: We nemen ze mee, Hoeveel het ook zal kosten deed de weegschaal naar postitief overslaan. en ze had een tuin en ver genoeg van de grote baan. ze had een tuin ja maar claimde er 3. en wilde ook een 4 de annexeren maar ik denk dat valse buurvrouw met schone tuin haar iets moet aangedaan hebben want als ze die stem hoorde vluchtte ze weg. zo ook toe Sue haar oppaster was. Sue en Kathy waren bevriend. en Sue was Mies aan het aaien, hun dagelijks ritueel. en dan ineens 'Yoehoo' en roef, Weg was Mies. Sue durfde mij eerst niet vragen waarom Mies zo heftig op de stem van Kathy reageerde. heb het dan uitgelegd.
ventje gaat vandaag mijn leesvoer halen in de carref. en meteen het vlees voor vanavond meebrengen. en een brood. beleg genoeg. dat is meestal voor 1 week. 100 gr van dit, 100 gr van dat. ventje is zuinig. met die prijzen die nog steeds de hoogte in gaan. en toch zegt de krant dat de inflatie daalt. whatever. Gimly ligt op de fleece en lilly is waar ze is. komt het af en toe uitleggen aan ventje. maar ze is muistil als ze mijn moeder haar stem aan de telefoon hoort. 't is alsof ze het weet. heb nu ook een minikoelspray van avene gekregen van de online apotheek. kan dus in de sjakos. nog meer gewicht. ik denk dat als er iemand deze tegen zijn klokkenspel krijgt hij voor 14 dagen out is. ik heb ze nog niet op de weegschaal durven zetten. geen wonder dat mijn schouders pijn doen zegt ventje. hij kan gelijk hebben. en Lilly heeft net een haarbal geproduceerd. het gaat bij haar niet van wok-wok-weuk maar wok-wok-wok-wok enz. zal antihaarbal snoepjes moeten uithalen. gisteren heeft ze toch 6 snoepjes uit mijn hand gegeten. uit mijn hand, ja. is maar 2 calorieën maar 2 calorieën is 2 calorieën. vooral bij haar is dat van tel. je kan nog haar schouderbladen voelen. nog 2 dagen en ze is jarig. een rondje pilchards iedereen? en er zitten nu heel veel sardienen in de noordzee. zou de prijs naar omlaag moeten halen maar neeje. in mijn mailbox zit de prijslijst van neptunus. duur en je moet voor 150 euro kopen anders betaal je 20 euro aan leveringskosten. en nu ventje weet waar de haringstraat is, moeten we daar dan vis gaan halen als die goesting heeft. ventje en goesting. is soms ver te zoeken. of na lang aandringen. daar begin je best de maandag mee.
Johan die hier gisteren was zei dat ik net als zijn vrouw was: zitten genieten van een pintje. hij lust geen bier. soms drinkt hij een martini white maar dat krijg je bij mij niet binnen. te zoeten brol en bitter. nu is alles weg en geprogrameerd. ik ga me nooit vervelen zei hij.
ik ga een beetje verder doen.
Fijne dag verder seizoentje en keep cool.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jun 2023, 09:54

Allen een goeie morgen, 't wordt weer zweten :oops:
doe het rustig aan, ik ga verse tomaten halen voor
een koud schoteltje met zalm, maar eerst naar de apotheek
groetjes allen en tot.................... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 jun 2023, 14:25

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wilde eend 2: hier drinken de vogels uit de vijver. Ik zorg ervoor dat die tot de rand gevuld is, zodat ze zich niet teveel moeten bukken. Met deze hitte moet je die toch alle 2 dagen bijvullen. Maar overdag zie je weinig vogels, des te meer in de avond , als het koeler is. Heb zo ooit eens gezien dat er aan de rand rare " dingen " zaten ( was bij valavond), bij nader inzien waren het vleermuizen. Ja, die moeten ook drinken.

Bekske: beterschap met de hoofdpijn. Bedankt voor de mooie plaatjes elke dag.

Oma-C: hier is het vanavond ook een koud schoteltje. Heb al zalm afgekookt, die staat nu af te koelen en straks nog even in de frigo zodat die goed koud is, met sla en tomaat en puree aardappelen. Heb nog sla in de serre , die moet op want met deze hitte schiet dat vlug door.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 jun 2023, 14:47

Deze nacht mijn intrek genomen in mijn zomerresidentie te weten de blauwe kamer.
Daar kan het raam open blijven 's nachts.
Ik heb vannacht zelfs de deken moeten gebruiken.
Het is een frissere wind dan gisteren.
ben tot tegen de middag op het terras bezig geweest.
Weliswaar onder de parasol.
Alle bloembollen proper gemaakt.
Nu moet ik ze nog tellen en in de kruipruimte zetten.
Zijn we weer gerust tot in de herfst.
En neen, ik laat geen bloembollen in de grond zitten.
Die vergaan na een tijd.

MM jij had het over gladiolen.
Die lukken bij mij nooit.
Heb dat al dikwijls geprobeerd.
Waarschijnlijk niet de juiste grond of plaats.

Mijn tuin is een schandaal.
Overal onkruid op de paadjes.
Gras dat had moeten gemaaid worden.
Ik wacht tot het weer omslaat.
Ik ga nog lang moeten wachten als de weermannen gelijk krijgen.

Wasmachine is gemaakt.
Het was wel niet gratis, maar eennieuws kost nog veel meer.
Deze is nu wel al twintig jaar oud, maar nog in redelijk goede staat zegt de hersteller.

Hou het hoofd koel!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

13 jun 2023, 18:02

Anjelierken en de andere seizoentjes die voor de vogeltjes ( en andere dieren ) voor water en voedsel zorgen : ben blij dat te lezen . Overdag zie je ze nu veel minder , ocharme . Hier vliegen s'avonds ook een paar vleermuizen maar ik heb ze nog nooit zien drinken . Dat is een primeur voor jou Anjelierken :-) /
We missen Clive hier . Hopelijk wordt ze snel weer beter .
Ook veel beterschap voor Bekske : konden we maar helpen maar we kunnen jullie alleen maar ondersteunen met woorden .
OMA C : al nieuws van de reizigers ? Die zullen ook wel puffen onderweg , maar ze zijn wel wat gewoon . Dat komt wel goed . Hoe is het nu met uw bronchitis ? want dat was ook echt wel ernstig .
Veel sterkte voor iedereen en hopelijk koelt het wat af vannacht ..

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jun 2023, 20:30

Goeienavond allen, :wink:
Ik kom nog even slaapwel zeggen voor straks
nu is het nog veel te vroeg en te warm :roll: :oops:

@ wilde eend, mijn bronchit is al een stuk beter,
alleen heb ik 's nachts nog dikwijls hoestbuien
die lastig zijn om de slijmen omhoog te brengen
Mijn toeristen hadden gisteren hun rit van 68km
goed afgewerkt, ondanks de hitte van meer dan 30°
maar ze zijn nog veel jonger en op die leeftijd hadden
wij er ook minder last van, ze hebben tijd en ze rusten
dikwijls op een terrasje of in de schaduw, ze weten wat ze doen
en ze zijn wel wat gewoon hé...dank voor het vragen ernaar :)
Slaaplekker straks en hou het veilig!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

14 jun 2023, 08:38

Afbeelding
eerst almetde honden buiten geweest en daarna naar ziekenhuis waar ik nu juist van terug ben
.Nu is het rusten en in de dag binnen blijven want ik moet die gele bol vermijden daardoor dat ik nu in de problemen zit .Ik wens iedereen het beste toe groetje