In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 sep 2023, 21:32

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier heeft het nog niet geregend, enkel maar gedruppeld . Volgens buienradar zou het na 22u regenen.
We zien wel.

Manlief kijkt naar de voetbal.

Nu hebben we in de vijver een kikker zitten. We hebben elk jaar wel kikkers , maar deze is toch een extra groot exemplaar. Zo een grote hebben we nog nooit gehad. En elke keer als ik langs de vijver passeer ,en hij zit daar , schrik ik daarvan. Deze voormiddag was ik de beplanting aan de vijverrand aan het fatsoeneren, en ineens, zag ik hem zitten, op amper 1 m van mij. Je zou denken die heeft schrik en springt in het water, nietes, die bleef zitten. Ik ben dan maar aan de andere kant gaan werken. Moet daar niet veel van hebben.
Manlief moest lachen en zei : nu laat ge u wegjagen door een kikker. Ja, ja, ik weet het :D .

Heb nog planten gekregen van buurvrouw. Lang geleden heb ik die ook eens gehad, en dan op een keer kwamen die niet meer uit. Deze zouden winterhard zijn.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 sep 2023, 07:56

Goede morgen seizoentjes,


We gaan maar weer gewoon doen ja? Gisteren: ventje heeft bijna het klokje rond geslapen. heeft mijn leesvoer gehaald. heeft een beloofd telefoontje gehad van Vera Victoria en zat buiten om me niet te storen. Messengerbericht van Suus: superblij met haar pakje. een keilief beertje en de zakjes (2) waren voor vanavond. konden ze smullen. ventje heeft nauwelijks gedaan met zijn telefoontje of hij krijgt een "ping" Suus moest nog iets vertellen. hij schrijft terug en zij vraagt te bellen met de video. Zie je daar een wenende Suus. Wat is er aan de hand? Ik wordt vaselijk beschuldigd van huiselijk geweld tegen Jo! Wat? dat mens is een hele alaambak kwijt zeker? wat is dat nu voor onzin? Zijn er fotografische bewijzen en een doktersattest? neen. Wel, dan heeft ze geen poot om op te staan. (en dat zegt ook Mark, die bij de politie werkt en zijn zusje al jaren kent.) de reden? ze heeft d'r spullen nog niet terug. ook haar scootmobiel (zo'n autootje dat 25 per uur kart) staat daar ook nog. dus ze past dezelfde tactiek toe als destijds haar dochter bij haar deed.
Aangezien ik al valselijk beschuldigd ben en ventje ook, konden we ons perfect inleven. Tsja, het is geen pretje hoor. ventje kreeg het ervan aan zijn hart. en ik vluchtte weg telkens de landlijn rinkelde want de bazin belde om me uit te schelden. dat wordt nu ook gezien als stalking.
Ik voor diefstal en ventje voor valsheid in geschrifte. wij waren beiden onschuldig. bij mij kwam het relatief rap uit wie de dader was: een van de werkmannen die de pied a terre van de Baron uit Antwerpen kwamen verbouwen. die moest ( kan niet anders) een metaaldetector gehad hebben want waar we ook de sleutel verstopten: hij vond hem. Mijn eigen kassa was perfect in orde ( ventje is moeten gaan) en van ventje heeft de persoon in kwestie later bekend. maar het stond toch in ventje zijn dossier hè.
ventje moet vandaag mijn maten meten want hij vind dat ik ook eens sexy mag zijn onder mijn kleren. Gisteren is het er niet van gekomen. nadat Suus opgehangen had moesten we nog de lasagne eten. een kleine portie maar juist genoeg voor ons 2. vandaag is het cordon blue omdat ventje naar zijn moeder moet. en 's avonds wordt er dan niet gegeten tenzij een snack. Puk, de charmeur eet nu ook chips. met kaas en ui. en ik heb hier nog genoeg grote zakken liggen en als die in het pakje kan, dan gaat er een zak mee naar Nederland. een kat die chips eet. het is 'em te doen om die kaassmaak. Lilly zou dat ook doen want die is dol op kaas. ze mag buiten zitten/liggen en helemaal achteraan als wij een rood kaasje eten dan staat ze daar in een wip. Goofy liep rond en Lilly heeft de meeste printerinkt gebruikt maar hij ook gedeeltelijk. de zusje zijn meer witter. Lilly is dus wel van een andere vader dan de andere 3. en ze is de reïncarnatie van Vinny. dat vind Gimly ook. Gisteren kwam de diepvries en Lilly stond te wachten op een opportuniteit om 'em te smeren. Diepvries was redelijk laat. het was al na 2. en ventje moest dan nog naar de beenhouwer.
We hebben ons kopje koffie met een koekje niet gedaan.Suus was toen ze belde al redelijk door de neus. er waren ettelijke wijntjes vooraf gegaan. maar ze weet dat als ze erdoor zit wij haar weer opbeuren. Ik had toen we Lilly waren halen Jo een knuffel gegeven en ik voelde niets. en dat zegt al veel want ik ben normaal geen knuffelaar.
Ik hoop dat Suus nu wel het graf van Hans vind. ventje zou het kunnen vinden met zijn ogen dicht. Tweede rij vooraan, drie graven verder achteraan. waar er een witte knuffelbeer staat die nu aan het groen is aan het komen. ze zal het beeldje wel moeten vernissen. en ik hoop dat het tegen de vorst kan.En tegen een felle zon. een van de eenden die buitenbeelden zijn is bijna verkleurd.
Anjelier: Bang van een kikker? hij gaat je echt niet komen kussen hoor. :D zal waarschijnlijk een brulkikker zijn. zijn echt lelijke beesten en grote. wel giftig denk ik.
Ik wens de rest van de seizoentjes die op de sukkel zijn veel moed en sterkte en veel beterschap.
Ik ga afwassen en daarna doen wat ik elke ochtend doe.
Fijne dag verder seizoentjes.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 sep 2023, 08:34

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, toch maar laten controleren die duizeligheid van jou. Ik heb dat een aantal maanden geleden gehad en ik dacht dat ik lage bloeddruk had, maar groot was mijn verbazing dat het niet te lage bloeddruk was maar te hoge. Heb toen eenmalig medicatie gekregen, moest dat doosje uitenemen en toen was ik ervan af. Wees nu wel voorzichtig als je stapt , niet dat je op de vloer belandt met alle gevolgen vandien.

Straks naar de luisterdokter, dat is een heel eind rijden, kan daar echt niet geraken, hij woont werkelijk in niemandsland. Maar het is wel een lieve.

Gisteren alle oefeningen gedaan die ik normaal op de REVA moet doen, moeten dan wel nog naar Nederland om te gaan kijken voor een hometrainer. Maar dat gaat dus vandaag niet zijn.

Weet nog niet echt wat ik ga aandoen vandaag, het is weer zo'n raar weer. Misschien gewoon een jeans met een mooie top en daar een katoenen bodywarmer over.

Gisterenavond heb ik geluk gehad, was me een badje voor het slapen gaan nemen, maar had nogal veel badschuim gebruikt en bij het opstaan gleed ik uit. Kon net terug mijn evenwicht vinden voordat ik viel.
Ik weet het, er zou een antislipmat moeten inliggen, maar ik vind dat een beetje vies, elke dag moet je die er dan uitnemen om het bad fatsoenlijk met product uit te spoelen .

Matice gaat met ons mee vandaag. Anders is hij te lang alleen.

Zo, ga me klaarmaken en dan vetrekken wij.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

13 sep 2023, 09:06

Afbeelding
hier ben ik weer even ben nog niet bekomen van het onderzoek .Het was in tweedelen met een tussentijd van meer dan 3 uur .En weg gaan ging niet want de maald van bacter bleef in de arm tot als het voledg onderzoek gedaan was .wanneer ik nu uitslag zal krijgen is vraagteken de huisarts is in verlof tot eind van de maand.afijn ja nu terug de beddenbak in gisteren de hele dag .Hopelijk kan ik straks nog iets doen in huishouden geniet van jullie dag groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 sep 2023, 10:19

Goeiemorgen seizoentjes allemaal :wink:

Ik hoop dat de "zieken" niet teveel last en pijn hebben
en wens ze allemaal veel beterschap en sterkte!

Hier is het droog voor t ogenblik, na de bui van deze nacht
Het is grijs en er wordt regelmatig stof geblust en dat is goed :)

Hier is verder alles rustig, ik doe wat ik kan en probeer gezond te blijven
Aan allen een fijne dag en hou het veilig....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 sep 2023, 12:23

Mijn hoorapparaten terug gaan halen.
Heb een vervangertje gekregen.
Het mijne is opgestuurd naar de fabriek.
Binnen twee weken zou het gemaakt zijn.
Begon dat linker oor nu toch weer muziek te maken.
Schijnt dat die vertelt als die bijna leeg is.
Weeral iets bijgeleerd.

Hier frisjes, heb terug lange broek aangedaan voor op de fiets.
Vannacht erg geregend.
Mijn petunia zijn eraan deze keer.
Buurvrouw had nog zo haar best gedaan om ze water te geven over de afsluiting.
Gelukkig is zij een grote.

Op zoek naar winterviooltjes voor in die pot.
Was ik toch maar blijven auto rijden.
Dan was ik al onderweg naar het tuincentrum.

Namiddag gras afrijden.

Laat de rest van de dag nog zonnig zijn.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 sep 2023, 20:27

Afbeelding

Slaapwel straks allemaal, en tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 sep 2023, 08:18

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren is ventje zoals gewoonlijk naar zijn moeder geweest. die heeft bijna de hele dag geslapen. nauwelijks wakker, dus veel eten hebben ze er ook niet ingekregen.
Ik heb met Suus gepraat. d'r brommer is niet meer te herstellen. die vent was heel eerlijk en zei: mevrouw als ik die nu zou moeten herstellen dan heeft u zo'n hoge kosten dat u beter een nieuwe koopt. dus gaat het per fiets zijn. haar achterbuurman heeft die gebracht naar de hersteller. me dunkt zijn die mensen verdorie blij dat Jo daar niet langer is. dat het amen & uit is. voordat ik per gsm belde stuurde ze me dat ze verdrietig was en de hele tijd moest huilen dus dat ze niet wilde storen. dat vraagt om actie bij mij. vooruit meid, vertel het maar. dus ik hoorde dat verhaal. gelukkig start ze vandaag met haar traject werk zoeken per begeleiding. en ze moet ook beter leren eten. en dat zei ze zelf. ze eet als een vogel maar ze drinkt nu een beetje meer dan goed voor d'r is. ik heb daar geen zaken mee want ik ben zelf in de val van bachus getrapt. in mijn jonge jaren werd er met LDVD gelachen.
ik heb haar een stukje van de handgeschreven bladeren van mijn verhaal voorgelezen na 7 moest ik stoppen want ze viel bijna in slaap. niet dat het saai was maar ze was zo ingespannen aan het luisteren. want ik heb anders geen publiek die naar me luisterd. ik heb ooit eens begonnen te count voor te lezen aan Lilly. was ze helemaal niet in geÏnstreseerd. ze keek met een blik wat ben jij nu aan het bazelen mama?
Volgend klassiek boek zou Moby Dick zijn.
Ik heb Suus haar moeder haar adres gevraagd om haar een kerstkaartje te sturen. ze heeft al mijn handgemaakte kaartjes gezien. vond dat ook een vorm van kunst. ja dat is dan een compliment aan mijn adres. jammer dat ze vergeten is een schilderijtje voor mij te maken wat ze wilde doen. en ik kreeg ook weer effen aandacht van Puk. een heerlijk beest en zo fluffy.
Storm die nog te klein is om in de tuin rond te lopen zonder supervisie was er tijdens het voorlezen in geslaagd om toch te proberen te ontsnappen. is 'em niet gelukt. en Goofy moest dan wel over de schutting springen.
Lilly heeft vanmorgen 3 keer haar fleece toegetakeld. het lag niet meer recht maar in een bolletje. en ze lag aan ventje zijn voeten en heb ik 2 maal haar tikjes gegeven op d'r koppie. maar ik stond op en dus niet lang daarna is ze meegegaan. Gimly was al beneden. ik heb de gang kunnen stofzuigen. dit moest gebeuren. nu nog er in slagen van een nieuw tafelkleed te leggen ( ja ik weet het) en alles ( bijna) is weer netjes. dan juist nog de bovenkant van de opzetkast opruimen. Daar waar de gekleurde bollen hangen.
Ventje heeft gisteren zijn groene kaart die nu wit is gekregen. moet hem dan nog in Tuutje steken. die staat hier voor het raam van de baron. na de boodschappen moet hij die achter de hoek gaan zetten. zodat als het wisselen van kant is, hij niet verkeerd staat en ergo niet vroeg uit zijn bed moet. want gisteren was weer een lastige dag voor hem.
Vandaag komt er een strip toe. de laatste van Merho. van zijn hand. worden de kiekeboes veder gezet of niet? mijn donkerblauwe nagellak moet ook nog toekomen. maar deze kan in de bus. de strip is in kadoo verpakking. en kan dus niet zomaar in de bus.
ik ga het nieuws hier op de site lezen maar eerst een kopje koffie anan maken. moet dan naar Fb want die stond nog open. een filmpje bekijken. en daarna de reclame-mailbox.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

14 sep 2023, 08:44

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 sep 2023, 09:52

Een goeie zonnige morgen allemaal
zo vergeet ik niemand :roll: :oops:
Hier geen wind en het is de
hele nacht droog gebleven :)
Geniet van de fijne dag
en veel sterkte aan onze zieken.....
of hen die het nodig hebben.. :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 sep 2023, 20:22

En of dat ik van een fijne dag genoten heb.
Vriendin stelde in de week voor om van de laatste zonnige dagen te genieten.
We zijn naar Lier geweest.
Hebben daar gewandeld, lekker gegeten, een ijsje gesnoept en niet te geloven onze weg niet kwijt geraakt...
Buiten enkele minuten vertraging geen problemen met het openbaar vervoer.
Alleen zou mijn Mobibkaart leeg zijn. 8O :?
Kan niet want heb in augustus al aan betaald voor de rest van het jaar.
Nu moet ik naar De Lijnwinkel, maar die was toe.
Dus mocht ik van de chauffeur toch mee.
Zal maar een afschriftje maken van die betaling.
De Lijn om grijs haar van te krijgen.
Altijd iets mis mee...

Nog een fijne avond en een rustige nacht.

Of ik al thuis ben en Poes mag komen? vragen ze juist.
Ja hoor het huis is "poesproef" en ik ben uitgerust.
Er wordt verhuisd dit weekend en daar kunnen ze geen poezebeesten bij gebruiken.
Ik zal hun sleutel ook maar klaar leggen.
Gedaan met naar het toilet kunnen als ik naar het stad ga. :(

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 sep 2023, 08:20

Goede Morgen Seizoentjes,

Vrijdag: Visdag. het zullen rolmops zijn. Vrijdag: afvaldag: het is niet alleen de vuilniszak maar ook de PMD en karton. Vrijdag: Marktdag. We hebben bloementjes nodig. eens kijken wat ze meegebracht hebben van Anjers.
Gisteren na de drankencentrale vond ventje zijn gsm niet. algemene paniek want die doet daar ook zijn bankrekening mee. in exel geloof ik. daar kan ik niet mee werken. Gelukkig lag die in de auto.
Hadden we nu eens centen over om frituursnacks te gaan halen blijken ze in jaarlijks verlof te zijn. aangezien die geen Fb hebben, weten we van niets. ventje in de rapte de beenhouwer binnen om brochettes en spek. hebben ondertussen gekeken naar Masterchef BV's. ventje kende er geen een van buiten die kleine comedian. ik idem dito. die andere die overal gaat eten bij de mensen daar moet ik niet al te veel van hebben. maar elk zijn mening natuurlijk. zo durf ik soms Phillipe Geubels wel komiek vinden. hij kan dat zo droog vertellen. enfin, we hebben dus gegeten met onze mond en onze ogen.
We hebben een advokaatje gedronken uit die schattige kleine kopjes die ik nog van de neef zijn madam heb gekregen. 's middags ook de koffie met een koekje: deze keer galetten.
Die met caramel vind ventje niet. en mijn caramelkoffie loopt zeer traag door.
aangezien ik weer met mijn onderdanen sukkel ga ik vragen om de grote Tens te leggen met de kleine pads op mijn achterbenen. de grote op mijn rug. het moet dan wel heel vochtig zijn. en een lage luchtdruk.
Maar de ene meteo zegt dit en de andere dat. welk een moet je dan geloven? ik heb gisteren buiten gegeten: een boterham met pikante Gorgonzola en wat radijzen. terwijl ik mijn boekjes las en de strip. Lilly wilde dat iemand mee buiten ging zitten. en aangezien ze zo lief kwam mieuwen heb ik toegegeven. vannacht is ze redelijk rustig geweest. ze is maar 2 keer komen keppen. en ze lag wel lekker en kan niet meer met haar eigen dekentje spelen want die is onder de matras vastgemaakt. Toen ik weer met regelmaat naar het toilet moest en Gimly aan de badkamerdeur lag kreeg ik eerder licht om te zien waar ik liep. handig hè. toen Lilly zag dat ik weer mijn sokken aan had gedaan kroop ze ineens op mijn voeten. Heerlijk. Vanmorgen vroeger opgestaan want ik moest nog de uitslag kennen van 'Perfect Plates'.
er staat een nieuwe reeks op stapel. de VS challenge daar doe ik niet langer aan mee. ik had maar 20% van de stemmen. Veel te weinig. ik maak wel gebruik van gratis etenswaren of decoratie. dan moet je gewoon een filmpje bekijken. en bij sommige heb je nog tijd genoeg om naar het toilet te gaan.
ik zit hier met een ingescheurde nagel en die werkt een beetje op mijn zenuwen. ze zit nog te laag om die af te knippen. ik heb nu gelezen dat er afpeelbare nagellak bestaat. 8O hoef je geen dissolvant meer in huis te hebben. houdt zeker 14 dagen is een soort gel maar dan zonder onder zo'n verharder te gaan zitten. Tieneke heeft dat zelfs niet. als je valse nagels wil dan moet je die thuis plakken. en zelfs de smal is te groot voor mijn nageltjes. en die lijm plakte niet al te lang. ik had er maar 1 nodig en die heeft Fien van buren V nog komen doen. wij moesten naar een etentje. en ik weet niet meer waar en voor wie.
De vuilniskar voor de vuilniszakken is hier. de rest zal wel later komen. en ik ga moeten investeren in bruine plakband. en lonten om in kaarsen te doen. we hebben zo'n kaars die je buiten kan zetten maar dat brand niet erg lang en de lont verdwijnt. dus zou ik willen dat die volledig opbrand. kan ik krijgen bij De Hobbywinkel maar die staan nu 14 dagen op een beurs in Putte. heb al gevraagd waar dat ligt. kreeg maar een vaag antwoord. je bestelling is dan ook 14 dagen later. Misschien vind ik ze op zo'n chinese webwinkel. we zullen wel zien. En daar is de Fanclub van de baron. die zou mogen de zijkant van zijn tuin ook eens mogen ononkruiden. zelfs de klimop groeit langs die draad. mijn vader zei dat ik dat nooit mocht planten tegen de gevel want dat mijn bakstenen broos gingen worden. ik wilde wel Wisteria planten maar om enkele tegels te verwijderen daar moest ik toestemming van 't stad voor hebben. dat kan ook groeien langs een gevel.
Ik ga een beetje verder doen. heb maar een klein afwasje. en daarna duik ik het verleden weer in.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 sep 2023, 09:37

Aan allen een zonnige vrijdagmorgen :)
Maak er een leuke dag van
't is bijna weerom weekend :wink: :)
Geniet er nog van...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 sep 2023, 11:51

En dus is Poes gisteravond goed aangekomen.
Zeer verwonderd dat mijn slaapkamer deur potdicht toe bleef.
Ja, op mijn nieuwe vloerbedekking wil ik geen haarballen en geen roze traantjes.
En, oeps, ik sliep niet in de juiste kamer.
Allemaal zeer verwarrend.
En wat doen die draden hier allemaal in dat rode mandje?
Nu kan ik daar niet in slapen.
Zal dat straks eens verhelpen allemaal.
En nu maar afwachten wanneer mijn kroost tijd heeft om mijn bed terug ineen te zetten.
Ze eten dat het vasttapijt gelegd is.
De jongste heeft de deur terug in haar hengsels gehangen.
Dan moet die mijnheer niet alleen voor die deur naar hier komen.
Straks dan maar weer naar het hoorcentrum.
Probleem nog niet opgelost.
Met het vervangapparaat.

Een zonnige vrijdag gewenst.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 sep 2023, 11:53

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ben hier geraakt, heeft druk geweest de laatste 2 dagen . Ukjes hadden opvang nodig.
Ukkepuk had gisteren geen school, want de juffen moesten zelf naar school , zei hij. :D
Hij vind zijn nieuwe juf niet leuk, ze roept altijd. Heeft spijt dat hij niet bij zijn oude juf mocht blijven, daar had hij echt een goede band mee.
Ja, aan een juf is toch veel gelegen. Ik herinner me dat uit mijn eigen kindertijd. Had ik een fijne leerkracht dan had ik veel punten, was het iemand die streng was en veel riep, dan kelderden mijn punten. Ik kon daar niet goed tegen, zat dan zelf met schrik in de klas. Dus ik begrijp ukkepuk.

Heb winterviooltjes gekocht voor in de bloembakken op straat. In de lente had ik er zomerviooltjes instaan, maar ga dat niet meer doen. Die kunnen minder goed tegen de droogte, als je enkele keren vergeet te gieten, staan ze er uitgedroogd bij. De vorige jaren waren het begonia's, en die kunnen wel goed tegen droogte.

Dames, tot morgen allemaal.