In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2023, 10:38

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 jun 2023, 10:41

Ben je gevolgd Helena, :wink:
Dank voor deze zomertopic :)

Fijne dag verder....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2023, 10:41

Zo dames en dieren de zomer kan beginnen.
Gisteren en vannacht geregend.
De tuin is blij.
De veronica zetten hun blaadjes terug open.
Ik was al aan het wanhopen.
De hortensia heeft dit jaar een speciale kleur bloemen.
Mooi blauw.
Alle jaren is dat anders en in d loop van het seizoen durft dat nog te veranderen.
Ondertussen staat die daar al 16 jaar.

Welkom terug Clive.
Blij dat je genezen bent en blij dat je naar Texel kan.

Aan iedereen een fijne dag en een lange zomer gewenst.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 jun 2023, 11:09

Hallo allemaal, ik ben hier ook aangekomen!
Cats Rule!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 jun 2023, 19:35

Clive : fijn dat het beter gaat met jou .Geniet maar volop in Texel !
Groetjes aan alle seizoentjes !

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 jun 2023, 20:24

Goeienavond allemaal :wink:
Ik ben pas bij m'n zoon de planten gaan verzorgen, in zo'n warm weer hebben ze altijd dorst
ik ga over andere dag want in deze hitte is het om weg te smelten het is hier nog 29° nu
en 't is bijna half 9, en droog, je ziet niet dat het geregend heeft
Gelukkig is het watervat goed bijgevuld :lol:
Ik ben nu wat aan 't uitzweten en ga straks douchen, dan kan ik fris in bed :)

Slaapwel voor straks en hou het veilig allemaal :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

21 jun 2023, 21:38

Fijne avond iedereen,
Zomer, de langste dag en de kortste nacht.....
Morgen afkoeling, de regen zal wel deugd doen voor alle gewassen, maar ze moeten nu niet overdrijven, he. Maar nu een ganse dag regen......
Enfin, we zullen zien wat op ons afkomt......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 jun 2023, 07:46

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben wakker gekomen uit een rare droom en heb dan maar besloten op te staan. toen ik de gordijnen wilde gaan openen moest ik wel een en't ander opruimen. ons Lilly durft wel eens de zwaartekracht van dingen uitproberen. vandaag moet ventje de grote wekelijkse boodschappen gaan doen en dan naar de apotheek voor mij. de dokteres begreep heel goed dat ik me misrekend had. maar ze moeten altijd verwijzen naar een eerste hulp psycholoog als jij problemen hebt met het feit dat je ventje problemen heeft met zijn moeder. :? de laatste keer dat ik geweest ben, was omdat ik een "angst" had voor die neustesten en de psycholoog was meer tegen ventje bezig dan tegen mij! gelukkig heb ik niets moeten betalen (alleen 2 x taxi) want die psycholoog begreep echt niet waarom ik moest komen. ik wel: daar zo'n stokje in mijn neusgat steken heb ik kokhalsneigingen. en daar was ik bang voor. bij de nko weten ze dat. en de voorkant van mijn hals aanraken heeft dezelde gevolgen. ben ik ooit gewurgd in een vorig leven? joost zal het weten. ja, Gimly, ik ga straks een zakje eten geven! je weet dat je moet wachten. wij hebben gisterenavond niets meer gegeten. juist 's middags elk een boterham. hij was moe en had geen honger. schoonmoeder was rustig als hij daar was, maar begon boos te worden toen de "generaal" binnenkwam. dus ik trek er m'n conclusies uit. en ze eet en drinkt normaal. bij ventje heeft ze een hele cola in zo'n beker naar binnen geklokt. die was weer gaan wandelen met haar en ze had dorst. me dunkt dat ze het kan als ze wil. ventje denkt dat ze in de fase woede zit en dan volgt aanvaarding en dan de dood. is zijn redenering hoor. maar hij wordt dat geklaag en overdrijf van de andere kant beu. zij zeggen dit en hij ondervind iets anders. en zijn moeder gedraagt zich ook anders als hij er is, dan de rest. bon.
Clive: je kaartje is gisteren toegekomen. ik had het net tegen ventje gezegd omdat dit van Oma C in de bus zat toen er een tweede postbode iets in de bus stak. ik denk een jobstudent want deze zag eruit alsof hij zich nog niet kan scheren. de schoenmaker was in het portaal aan het "sauzen". dat is verven voor jouw en mij maar in Nederland zeggen ze dat. want onlangs keek ik naar "help, mijn man is een klusser." en daar zeiden ze dat. zijn vrouw hield de ladder vast. gewoon goeie dag gezegd. hij is hier met stille trom vertrokken en ventje neemt hem dat een beetje kwalijk. ja het was Covid in de tijd dus een afscheidsdrink kon hij niet geven. ook ventje kon er geen geven op zijn werk. en wie zou er afgekomen zijn? ze waren bijna allemaal aan de thuiswerk. slechts 2 hebben een afscheidskado gegeven. Nancy en Vera. een bon om te gaan eten bij de chinees toen het weer mocht. de rest heeft niets gegeven. de man van Vera vind dat ook, ze hebben je als een stuk vuil op straat gezet. hij krijgt af en toe nog een telefoontje van een collega die ook in de duikclub zit maar dat is het.
we hebben hier nu schapenwolkjes. de kermis is weg. morgen staat de markt er weer. een zwarte muis en fruit. och ja, en een boeketje bloemen voor ons Lilly. zal ze weer blij zijn. je bent gek, Bloemen kopen voor je kat, ja, maar stiekem zijn ze voor mij. ventje zegt dat als die zou thuiskomen met bloemen ik zou vragen wat hij uitgespookt heeft. en hij heeft gelijk. Destijds was onze oude buurvrouw jaloers op haar zus omdat die elke vrijdag 20 rode rozen kreeg geleverd op het appartement dat betaald werd door de minaar van haar zus. mijn vader noemde die buurvrouw de "pruim" en haar vent 'de lijkbidder' omdat die heel bleek van vel was. dus raad eens? toen we maandagmiddag daar passeerden en zij stond buiten met een trekker, ik riep: neh, de pruim staat buiten met een kapsel van camilla! en ventje moest daar mee lachen. mijn moeder weet het nog niet. toen ik vroeg waarom hij daar zo smakelijk mee moest lachen zei die dat het er zo grappig uitkwam. ja, wel ik flap er wel eens een goeie uit dus.
Toen ik buiten de kamer van de dokter kwam, zat de wachtzaal vol. ik was van plan geweest om dadelijk naar de apotheek te gaan maar ventje vond dat geen goed idee. stel dat ik niet meer terug geraakte? wat dan? bij de bakker kan je ook niet zitten. en het winkeltje was nog niet open. de apotheek ook niet ik ben dan terug naar huis gegaan. en Lady Lilly kon weer naar buiten. tegenwoordig moeten we haar bij haar natvoer zetten. ze zou maar al te graag willen dat we haar bordje ook buiten zetten. zo ver gaan we niet jonge dame. dokter vond haar ook heel mooi, maar had het meer voor Gimly omdat die een dikkere pels heeft. ja en dat voel je. raak je hem aan dan heb je een handvol haar. zijn zomerpels is zachter. nog 3 dagen en Gimly is jarig. wordt dan 13. hij is in mensenjaren ouder dan ventje. en ik ben 10 jaar oud. Ons Lilly is nu in mensenjaren 19. ze mag met de auto rijden. als ze in de auto is dan hoor je haar niet. Gimly wel. Ons Mies zong ook een liedje maar als we stopten en uitstapten en ze zag dat het de dierenarts was, stopte ze. ze had liever een constante snelheid. in de file op de M25 gaf ze van haar lat. 3 x een gewone miauw en darna een luide. we hadden valiumpillen geprobeerd maar daar werd ze hyper van! en om pillen te pakken daar had ze haar truckje voor. doen alsof je de pil inslikt en dan 'floep' eruit. maar niet met mij dame! ze werden geplet tot poeder en onder haar eten gemengd. dat was die keer voor haar blaasontsteking. en daarna wisten we wat ons te doen stond. Bij lilly lijkt het te lukken. de pil voor tegen de wormen slikte ze in. en daarna heeft ze de hele middag geslapen op bed. ik ga verse tejoren zetten. en Gimly eindelijk zijn goesting geven. Lilly zit buiten.
Fijne dag seizoentjes, ik hoop dat bij Bekske de problemen opgelost zijn.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 jun 2023, 08:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, ik was verbaasd dat ventje zijn kaartje al gehad heeft. Want zo'n vierkant komt meestal te voet.

Manlief zijn kaartjes van jullie moet ik van hem meenemen naar Texel. Hij doet ze daar pas op zijn verjaardag open :D :D :D . Ik ga vandaag al zijn geschenkje fatsoenlijk inpakken en al in de valies stoppen. Hij had een hele tijd geleden laten vallen dat hij graag een mooie bodywarmer wou hebben. Dus die ben ik gaan halen. Heb er meteen een hele mooie en kwalitatieve gekocht en heb gekozen voor donkerblauw. Er was ook een zwarte, vond ik ook heel mooi, maar minder mooi combineerbaar op blauw vind ik. Heb een maatje groter genomen zodat hij die ook in de herfst kan dragen met een dikke trui eronder. Hij weet van niets, want hij denkt dat hij een polo die ik voor hem mee had gebracht zijn verjaardagsgeschenkje is. Niet dus.
Ik voel me echt volledig genezen. Deze voormiddag nog naar de reva en daarna naar de apotheek.
Matice heeft net zijn snoepontbijt op, dat betekent dat hij ook vanavond gaat eten, gisteren wou hij zijn ontbijt niet en wou dan zoals ik wel had verwacht, ook ' s avonds niets gegeten.
Zo, ik ga er langzaam en op mijn gemak aan beginnen. Na de reva rust ik mij een beetje en doe dan door. Ben wel al terug bij met mijn was. Ik heb met dit warme weer nog meer was dan anders 8O .

Oma-C, ga vandaag maar even niet naar de kinderen, want de weervoorspelling is uitermate angstaanjagend, met veel regen en zelfs onweersbuien en hagel. Blijf jij vandaag maar lekker binnen.

Ik wens iedereen een mooie dag. Hopelijk wordt het weer niet te slecht en is er nergens schade.
Denk er net aan dat deze namiddag om 16:00H een technieker voor de airco komt om de binnenunits schoon te maken en de buitenunit. Dat is zo'n jaarlijks onderhoudscontract.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

22 jun 2023, 08:49

Afbeelding
heb gisteren een machine gewassen en was toch droog geen water op de vloer .In de knie van waterleiding is een bochtje was een kleine scheur van een paar millimeter .Je zag bijna amper niet maar de druk van wasmachine spuit het water eruit .afijn ja het is hersteld hopelijk blijft de rest van buis gespaard want dat zit achter het badenz .Als er nu nog een fit komt zo de badkamer half uitgebroken moeten worden ..En dat geld groeit niet aan een boom .Volgendemaand moet ik uitkijken voor nieuwe matras je heb het wel vele prijzen maar het moet een matras zijn die jaren meegaat .En niet binnen een paar jaar aan vervangen toe is .En is het weerzoveel mogelijk als mogelijk is sparen wat natuurlijk niet simpel is .WEET HET VOOR IEDEREEN IS HET LEVEN DUUR .Sommige zeggen wel je heb hulp enz maar daar gaat ook geld naartoe kortom vele zullen het wel weten hoe duur het geworden is .Nu krijg ik vandaag de rekening van die herstelling .Het zijn de uren die het meeste kosten denk ik ,ik schrok als een buurman zei wat een echte stielman per uur vraagt afijn ja ik zal het straks weten geniet van jullie dag om het even welk weerhet ook is groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 jun 2023, 09:46

Afbeelding

Fijne donderdag allen en probeer het rustig en koel te houden :roll:
Deze warmte is anders dan in de zuiderse landen, en niet zo goed
voor ouderen en hartlijders :oops: ik heb last van ademnood...
Geen zware inspanningen doen dat is het beste voor ons :?

clive, ik ga sowieso om de 2 dagen naar de planten en de
brievenbus van zoon :? elke dag is niet echt nodig :oops:
fijne vakantie op Texel :)

Sterkte en verder een mooie dag aan allen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 jun 2023, 10:49

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: bedankt voor de verhuis , we kunnen weer verder.

Bekske: bedankt voor het mooie plaatje bij de verhuis. Het probleem in je badkamer is opgelost en hopelijk blijft het zo.

Clive: fijn je terug te lezen, je werd hier gemist.
Geniet maar van jullie vakantie volgende week.

Manlief heeft net het gras afgereden, het gras zelf stond niet te lang , wel het onkruid .

Spaanse woef moet binnen blijven, want ik heb hier werkvolk. Ze plaatsen een nieuwe boiler. De vorige had al enige tijd "kuren", gelukkig hadden we nog warm water, maar dat ging niet blijven duren. Weeral een serieuze kost, maar ja, je hebt dat nodig hé.

Volgens buienradar komt er wat af. Binnen blijven vandaag.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

23 jun 2023, 07:42

Afbeelding
mijne toer van 45 minuten zit er al op nu kunnen ze rusten en dan is enorm rustig nog om met de schrikkenpieten buiten te komen .De zon komt er door gisteren heel de nammidag een sappig regentje .Het was niet gieten ofzo maar rustig tegenover dat ik van sommige hoorden .Nu ontbijten en daarna zie ik wel groetje en geniet om het even hoe

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 jun 2023, 08:41

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ik spring maar even binnen want heb weinig tijd vandaag. Om ongeveer 14:00H moet ik de tram nemen naar Antwerpen en haal dan manlief af van zijn werk. Hij moet nog een paar shorts hebben en ik had nog een kleedje gezien . Moeten dus maar in 2 winkels zijn. Maar bij MR. MA¨VIS, mag je maar met 4 personen binnen omdat ze daar personeel tekort hebben als zo veel winkels. Ik moet dan nog even bij ESSE*TIEL zijn, daar is het al koppelverkoop.
Zo, ik ga doordoen. Ik wens iedereen een mooie zonnige dag. Een dikke knuffel voor elk van jullie.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 jun 2023, 09:51

Goeie vrijdagmorgen allen,
boodschappen zijn al gedaan en nu nog
wat huistaken, het wordt weer warm vandaag
dus rustigaan....
Allen een fijne dag en hou het veilig :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".