In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 sep 2023, 12:10

Terras is proper.
Tafel staat terug buiten met de stoeltjes.
Was hangt buiten.
parasols zijn open gezet.

Oeps vergeten goede middag te zeggen.
Bij dezen: goed middag allemaal.

Schijnt dat ik een a-sociaal wezen ben.
Sorry, dan is dat maar zo.
Een mens kan moeilijk een bordje meedragen: ik hoor niet zo goed.

Nog een aangename dag verder.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 sep 2023, 18:29

Afbeelding

Goeienavond allemaal, :wink:
Ik heb me koel binnengehouden vandaag
en rustig naar tennis en koers gekeken
Vanavond nog een finale van de tennismatch
van de heren, 't zal weer spannend zijn :)

Voor allen
een gezellige avond nog en straks
een goeie rustige nacht, tot morgen maar weer :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

10 sep 2023, 18:40

Afbeelding

Hallo iedereen,

Iedereen is de deur uit, alles is opgeruimd zowel binnen als buiten.
We hebben binnen gezeten, veel te warm buiten.
Eten was lekker, we hebben nog genoeg voor morgen, da's dan gemakkelijk. Hetgeen daarna nog over is , is voor de kippen.

Zoon vertelde hier iets ongelooflijks: op zijn oprit is er een lage scheidingsmuur met de buren. Daar ligt een deksteen op en van de morgen zag hij dat daar een stuk van ... weg was. Gestolen. Zeker meer dan 1 meter . Waarschijnlijk deze nacht gebeurt. Wie doet er nu zoiets ? :evil:
Manlief stond er ook versteld van. Heb hem de raad gegeven dit te melden aan de politie, maar weet niet of hij het gaat doen. Zoonlief zegt: wat gaat de politie doen? Ja, het is dan toch aan gegeven. Ik zou dat toch doen.
Ze stelen toch alles tegenwoordig, al wat ze kunnen gebruiken. Tot zelfs de dekstenen van de muren :evil: .

Spaanse woef ligt in de zetel, met dat jong geweld hier , kon hij moeilijk slapen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 sep 2023, 20:09

Ik zou dat ook aan de familiale melden: een mens betaalt genoeg.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

11 sep 2023, 05:21

Goede vroege morgen seizoentjes,

't is 'n vroege ja, maar ik kon de slaap niet langer vasthouden. ventilator moest op stand 3 staan om nog wat koelte te geven. Het is nu nog 19° en een hoge luchtvochtigheid. wij hebben gisteren sambalkaas gegeten en om 16 u bij de koffie roomsoesjes en dat was het. niet veel hè. geen van ons allen honger. Lilly niet & Gimly niet. Ik niet en ventje niet. en ook vandaag zal het warm blijven. en we hebben een drukke dag. eerst naar de quick dan naar de KGB en dan den Aldie, mijn moeder ( ondertussen doet ventje de ldl) en naar schoonbroer. we gaan zo al zelf gekookt zijn. in een warme auto, uit een warme auto. na een lauwe douche heb ik het dan ook nog warm. maar ja. nu klagen we en later gaat het zijn van wat een verschil met ....
ventje heeft last van zijn ingewanden. door de warmte. nu zie ik dat hij ook boven naar de wc is. en ik zit hier beneden. met koude voeten. slechte bloedcirculatie zou ons moeder zeggen. en te zeggen dat ik vandaag nog sandalen ga moeten gaan zoeken boven ergens...en preventief blainenpleisters leggen. Lilly is toch naar beneden gekomen. zit korrels te eten. ik ga het kleine staande lampje zonder draad moeten opladen en er in de plaats een groot theelicht zetten. dat is daar anders een donkere plek aan de overkant vlak naast de tv zou er ook zo een moeten staan maar omdat de plannen met de tv veranderen ga ik eerst zien wat ik kan doen. alvorens daar geld aan uit te geven. misschien voorlopig een enkele smalle kaars zetten. ik heb toch kaarsenhouders genoeg en smalle ( dinner) kaarsen. maar 't is dan Lilly die ik in het oog moet houden. ze is ook gek op vlammentjes. ik zou ook een licht voor mijn toetsenbord willen dat je vastknijpt. ja, willen: dat is veel. er zou dan ook een microfoon moeten komen voor als ik naar iemand Videobel want dan is het geluid niet goed en hoort mijn gesprekspartner dan constant klop-klop-klop of doef-doef-doef of zelfs een echo.
Anjelier: ik zou dat ook tegen mijn buren zeggen. zij beslissen dan of ze er de politie bij halen of niet. de daders vatten? Politie heeft daar geen tijd voor en wie neemt er nu een deksteen van 1 meter mee? Willy van 't winkeltje op de hoek zou gezegd hebben, 't kan hen al dienen. dat een mens (in zijn geval) een koperen trekker moet kopen daar staan ze niet bij stil.
Ventje was gisteren aan het surfen op een chinese webwinkel en zag een jurkje in mijn lievelingskleur. ik antwoordde dat hij dat dan zelf moest betalen want ik draag zelden jurkjes en ze moeten dan toch comfortabel zitten als ik ga zitten. en niet spannen aan mijn maag of buik. doet me er aan denken dat er weer reclame op Fb staat van die tuniek met glitterhals die ik nog helemaal vast moet naaien anders is dat een worsteling om die aan te trekken. want het glittergedeelte hangt dus los. met de hand of zou ik rap de naaimachine uithalen wat dan weer een nieuwsgierige Lilly aantrekt. Tenzij de juffrouw boven slaapt of op de koer tussen 2 bloempotten. en dus tijdelijk verdwenen is. Buren hadden hun windscherm opengezet. de wind is waarschijnlijk ook te warm daar boven. dus je kon op de koer in je blootje lopen. niet dat ik dat zou doen. te veel blubber. ik snap de nudisten niet. zij schamen zich niet voor hun lichaam. ik wel.
ik moet via word nog een stukje schrijven en dat dan plakken bij de tekst. al staat het geschreven op de bladzijden buiten waar ik schrijf. maar nu met de hand schrijven daar heb ik geen zin in. en ik zou ook een kaartje moeten maken. dat zou ik kunnen als het zonsopgang geworden is. Pc in slaapmodus en uitdrukken maar en dan plakken op een gekleurde kaart, tekst met de hand schrijven, adres idem en een tegenadres sticker kleven want ik heb er nog genoeg. Postzegel erop en in het toastrek. in de linkerbovenhoek in potlood de datum schrijven. en voor het rode brievenbussen er 5 dagen bij tellen. over postzegels gesproken, ik moet nog een vel Mieszegels bestellen. zal voor oktober zijn of november. hangt er vanaf hoeveel kosten ik die maand heb. ik koop wel niet langer diamanten of tokens aan 1,99 voor 50 stuks. en ik hoef niet persè in Perfect plates nummer 1 zijn. moet nog eerst naar de boerderij nadat ik het nieuws hier heb gelezen en mijn promomail en de sociale. en opzoeken wat er in reclame staat in den Aldie. misschien staat er wel iets in. de reclame van de ldl krijg ik via de gsm. maar ook online. morgen komt de diepvries en ik heb soepballetjes van kip nodig en caramelchocolade frisco's. Roomsoesjes heb ik nog genoeg. ik krijg ook die reclame online met de datum wanneer de verkoper komt. als die nu eens koekjes bij had dan moet ik die niet op de boodschappenlijst zetten voor 2 weken. ik heb nog een ongeopend pak neutrale koekjes maar mijn potje caramelchoco is weg. er staat wel nog deze met hazelnoot maar die lust ik niet.
Ok, ik ga verder doen.
Fijne dag seizoentjes en hou het koel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 sep 2023, 09:27

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
Het is weeral warm dus alles is toe en
rustig binnen blijven.... het koelt 's nachts
ook niet meer af :? ..........we mogen nu
nog efkes de luierik uithangen :oops:
Vanaf morgen komt er ander weer :roll:
en dan zal het ook weer niet goed zijn :oops:
Ik doe in de hele vroegte mijn huistaken
zolang het nog koel is, dan gaat het nog :?
en nu is het kalmkes aan.... :oops:
Veel drinken en smeren want het is nodig!!
en nu ga ik bijlezen :)
Laatst gewijzigd door Oma-C op 11 sep 2023, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 sep 2023, 09:34

Grote werkzaamheden hier: de mannen van het vasttapijt zijn aangekomen.
Ik heb het daar op 25 °C gekregen en dat was oké zegden ze.

Geniet binnen of buiten van de warme dag.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

11 sep 2023, 17:06

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hebben net een fietstochtje gemaakt. Op de fiets voel je de warmte minder, je hebt altijd wind.
De laatste hete dag, het mag al afkoelen. Ik denk dat iedereen daarmee eens is :D .

Wat zoon gaat doen, weet ik niet. Ik zie die woensdag, zal eens vragen.
Denk dat ik woensdag met de ukjes ga bakken, maar wel zonder oven.
Hun mama is jarig .
Ik denk eraan om een créme au beurretaart te maken. Dat was de 1ste taart dat we op school maakten.
Eigenlijk is dat vrij simpel, droge koekjes besmeren met boterroom. Op elkaar leggen, rondom ook boterroom en hagelslag. Simpel en lekker. Iedereen kent dat wel. En je kunt ook individuele gebakjes maken, dat is het plan.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 sep 2023, 21:12

Goeienavond en slaapwel voor straks,
Hier nog droog en warm :)
Het mag wat koeler worden :roll:
mij zal je niet horen klagen dan :oops:

Geniet van het bakken anjelierken
vroeger met de kinderen ook dikwijls gemaakt
dat deden ze graag :lol:

Slaapwel straks en tot morgen..... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 sep 2023, 08:24

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisterenavond vonden we Matice nergens. Er was geen paniek, want we waren zeker dat hij in de omtrek was. En waar vinden we mijnheer, in bed en al in slaap. Mijn schuld. Ik was voor het slapen gaan een badje gaan nemen, had me verzorgd en een pyjama aangedaan. Had dan ook meteen de airco in de slaapkamer aan gedaan en natuurlijk de deur dicht gedaan. En niet gezien dat hij mij gevolgd was. Manlief heeft hem naar beneden gestuurd en toen we gingen slapen hem in zijn kamer beneden gezet. Onze straf daarvoor was, dat we geen knuffel kregen en geen natte zoen. Gelukkig is hij deze ochtend opgestaan met een goed humeur.

De roeimachine staat op zijn plaats. Gisteren even naar Decath*on om naar een hometrainer te gaan kijken, maar daar vonden we onze zin niet. Maar in Hengelo in Nederland is een grote winkel en we gaan volgende week daar eens kijken. Ik had me gisteren wel nog een medecinebal van 2kg gekocht en 2 andere sportattributen die ik ook op de REVA had en waar ik altijd mee moest oefenen. En me een goedkoop shortje en shirtje mee gebracht. Gisteren is dan van BOL.C*M. de ondermat toegekomen voor onder de roeimachine. Want anders beschadig je de vloer en dat is niet de bedoeling.
Van manlief krijg ik voor mijn Sint een tabletje dat in de roeimachine en toekomstige hometrainer past, zodat ik terwijl ik mijn oefeningen doe naar wat dan ook kan kijken, zodat de tijd wat vlugger vooruit gaat. Dus nu kan ik 3 maanden thuis oefenen en na 3 maanden dan 1 maand naar de REVA enz.

Morgen moet ik naar de luisterdokter zoals HVT dat altijd zo mooi zegt . Zie ik vaak tegenop.

Bekske , hoe is het zwaar onderzoek gelopen. Goed hoop ik van ganser harte.

Zo, zonder namen, ik wens iedereen een mooie en koele dag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 sep 2023, 08:41

Good morning sunshines, the earth says Hello!


:oops: waar zitten mijn gedachten even? een filmquote. Goede morgen dus en dit is het bericht van Muddy Maddy.
mijn gedachten zaten ook verkeerd toen ik besloot een andere paar open ballerina's te gaan dragen zonder sokken. gelukkig heb ik altijd compeed pleisters mee. mijn ene hiel waar het mee viel ( dacht ik) lag ook helemaal open. schoonzus heeft normaal een EHBO kist om U tegen te zeggen maar chateau had bijna alles meegenomen. uiteindelijk vond ze nog een rol bruine plakkers om die compeed helemaal vast te plakken. want de andere was al aan het loskomen. ik gered maar schoonzus zei een extra voorraad te gaan aanleggen als dochterlief weer gaat kamperen met de tent in het eifel gebied. maar gelukkig had ik de toolbox waarin pleisters zitten nu zou ik me nog moeten voorzien van een rolletje papieren pleisters. mijn schoonzus dacht dat ik de kluis mee had. want mijn agenda was ook nog mee! we zijn dus naar de aldie gegaan en een kwaad ventje op de parking. die was 6 euro over zijn budget gegaan. mijn moeder rolde met haar ogen. en ik heb meteen de revieuw geschreven over den aldie. heeft maar 3 sterren gekregen. het personeel stond te kletsen over de komende verkiezingen en ventje was al 2 maal van kassa moeten veranderen! dat noem ik geen motivatie.
de lavendelvuilzak stond buiten als Lilly op volle kracht vooruit wilde stormen naar achteraan dus hola! voorzichtig benaderen. Gimly wipte over zus heen en die wilde zich dus niet laten doen en was dan ook weg. ze komt binnen met de zaklamp waar we dan haar nog een beetje mee pesten ondertussen gaat die deur dicht. maar ze is dan toch binnen. boven is het nog steeds 25°. hier beneden heb ik nog niet gekeken maar nu staan de ramen kruiselings open. vooraan aan mijn kant waar ik zit en achteraan aan de kattenbak. wij hadden al om 15.00 u regen in Brugge maar als we buiten kwamen van schoonbroer die een goede behandeling kon geven en een zeer rustige hond was het opgehouden. en we waren 15 min. thuis toen het hier herbegon. onderweg naar schoonbroer: er stonden weer zeer veel SUV's en dure salariswagens om het kroost op te pikken zei ventje: en nu gaat mijn azijn niet meer werken. man, dat is al lang uitgewerkt! en opgedroogd door de hitte. verdampt door de hitte! Lilly was ook boos toen wij terug thuis waren en kletste er op los en Gimly, tsja baldadig geweest en voor de bovenste kattenbak gepoept. ben benieuwd of ze het eten van den aldie gaan mogen. die kieskeurige beesten. lustten ze het niet dan ja: opsturen naar Nederland. het jasje is toch nog niet gewassen. ( jullie noemen dat een golfje geloof ik) hier is het een vestje. dat had ik gisteren helemaal niet aan maar een retro tuniek die voor kleedje kan door gaan. schoonzus vond het alleszins mooi want er zit lila in en paars en purper. en ze weet dat dit mijn kleuren zijn. ze bestellen nu eetboxen van hello fres* vooral voor de groenten. en die moet ze veel eten + chateau is vegetarisch. die eet alleen groenten. fruit in mindere mate. ik heb al van den aldie mooie braambessen mee. de frambozen waren duurder. en ventje vond ze ook minder mooi ogen. we hebben een grote Hervekaas gevonden maar ventje wilde geen slaatjes met kip meenemen. echter heeft hij wel een potje scampi's in de looksaus als beleg mee. als die nog een plastiekje er bovenop heeft dan zou er niets mogen aan zijn. maar hij durfde het niet aan met kip. en de promo's lonkten maar ventje zei dikwijls neen. ik heb wel een pot bruine zeep mogen mee doen en dat was dan wel een heel grote pot. als het voor te kuisen was dan mocht het. en deze stond in de opruimvakken. met een sticker. en bruine zeep kan je voor veel dingen gebruiken. ruikt ook lekker. schoonbroer gaat niet langer zijn vloer beitsen. maar gewoon iets doen. en ik ben al vergeten wat precies. hij was niet veel van zegs. hij had in het weekend voor de hittegolf zijn salon herschilderd in wit. als hij het in zijn hoofd krijgt.... gelijk ventje nu met zijn projecten. Ons moeder direct; ik heb hier nog een Tv-kastje staan waarop ik zei dat ventje het moest uitleggen. geen tv kast. hij moet eronder kunnen met de swiffer en met de stofzuiger en de mop.
Lilly heeft vannacht een paar keer gaan slapen in de badkamer op het douchematje. en maar keppen vannacht. ze kreeg er niet genoeg van.
Boven in het zoeken naar wat sandalen moesten zijn, een doos gevonden met sloeffen voor beneden. Geen idee hoe die daar zijn terecht gekomen. en geen sandalen gevonden hoewel ik zeker ben dat ik 2 paar heb. wit & zwart. ofwel verder zoeken. of het opgeven. hangt er vanaf. ik ga geen nieuwe kopen. want dan vind ik gegarandeerd sandalen terug. dus werden het ballerina's die al lang geleden gedragen waren maar toch lagen mijn hielen open. Vannacht toch sokken aangedaan. en ik moet een doorverwijzing voor de oogarts. net als ventje. van ventje zit het in de familie. schoonmoeder heeft doorligwonden. was te verwachten.
ik ga nu een beetje verder doen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 sep 2023, 10:09

Goeiemorgen seizoentjes allemaal, :wink:
Gisteravond en vannacht redelijk veel regen
en onweer gehad, en nu is de zon er weer :)
Hoop dat het nog een mooie dag blijft...
maar dat zal een illusie zijn denk ik :oops:
De warmte zit nog in het gebouw, dat is niet
zo rap afgekoeld....geduld is een schone zaak :roll:
Fijne dag allen en denk af en toe ook
eens aan jezelf, dat mag!! :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 sep 2023, 12:36

Hier is het zalig!
Alles staat overeen open, behalve de voordeur.
Het is hier 23°C en d lucht vochtigheid is 73%.
De zon schijnt, de lucht is blauw met sluierbewolking.
Weinig wind.
Tot zover de weerberichten.

De keuken is gedeclutterd à la MM.
Seffens nog een deel was wegleggen in de kast.
Misschien een beetje strijken nog.
Anders wat in de tuin foefelen.
Of in de tuin zitten op het terrasje.

Wekker zetten om 15:30uur.
Dan moet ik me klaar maken om naar het hoorcentrum te fietsen.
Hopelijk gaat het vlotjes, want de jeugd komt dan net uit school.
Dat is veel volk hier met al die scholen.

Maak wat moois van vandaag.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

12 sep 2023, 15:35

Dag seizoentjes allemaal .
Bekske : hoe gaat het met jou ?
Clive : Matice is wel slim : zoekt zich het beste plaatsje uit :-) ////
Hier gaat het maar stilletjes : ganser dagen ben ik duizelig en ik weet niet of het Menière is en/of de warmte .///
Boven was het gisterenavond ook 26° ondanks zo veel mogelijk verduisteren.
Het heeft hier nog geen drup geregend , alleen maar lichtflitsen van onweer in de verte . Dus de ramen die ik kan laten openstaan, met muggenraam, konden vannacht open blijven . Anders gaat poes wandelen en dat is niet de bedoeling .
Aan alle seizoentjes veel moed en sterkte .

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 sep 2023, 19:54

Goeienavond allemaal :wink:
Ze zijn hierboven nog iets aan 't klaarstomen,
het ziet er zo donker uit, en het blijft zwoel en warm...
De hele dag was er zon en warmte...
Straks weer een onweer zoals gisteren denk ik :?
Zelfs de regen heeft het niet afgekoeld :roll:

Voor allen nog een fijne avond en later een goeie nacht
slaapwel en tot morgen maar weer :)
Hier staat 's nachts alles tegeneen open behalve de voordeur natuurlijk :oops:
Sterkte aan wie het nodig heeft :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".