In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 sep 2023, 16:35

Goeie namiddag allen, :wink:
Na de voetenverzorging nog efkes boodschappen gaan doen
en bij de apotheek geweest heb de griepspuit die ligt in de koelkast
tot het tijd is voor de prik, de covid-prik is besteld bij de apothekeres
voor volgende week, en ik was net terug als het begon te regenen :roll:
Morgen ook nog een paar boodschappen, hopelijk tussen de buien :?
of droog....dat zie ik wel, nu even op adem komen en rusten.
Een fijne avond nog en straks een rustige nacht, en tot morgen!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

23 sep 2023, 09:09

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 sep 2023, 09:25

Goede morgen allemaal,

Bekske, dank je voor het mooie herfstplaatje :)
hier schijnt momenteel de zon na de regen vannacht
Ik hoop ook op een mooie weekend voor ons allemaal :)

Groetjes allen en sterkte wie het nodig heeft!
Tot....... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 sep 2023, 10:06

Goede morgen,

Hier schijnt de zon volop, maar het is wel frisjes.
Deze morgen vond Poes mij niet meer of wat?
Ineens een miauw uit het diepste van haar lijfje.
Ik schiet wakker en ze komt aangestormd om op bed te komen liggen.
Ze deed nog een hele parlé aan miauwtjes.
Had ze een nare droom?
Het was wel wat vroeg om op te staan.

Vandaag verder schuren: gang hall wc eethoek benden zithoekje en keuken.
Misschien de garage voor de hulp laten.
Afhankelijk of er toch enig volk opdaagt om dat bed ineen te steken.
Middelste wou het in zijn eentje komen doen.
Geen sprake van.
Dan maar wachten tot binnen veertien dagen als de hulp weer komt.
Eer alles ingeladen is en eerst de schuiven uit gekuist, dat is een heel werkje.

Een fijne zaterdag voor iedereen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 sep 2023, 10:27

Goede morgen seizoentjes,


Wat was me dat een klank en lichtspel gisterenavond zeg! zeer hevige regen en er zijn een paar blikseminslagen op de kerktoren geweest. ventje wupte een paar keer bijna uit zijn zetel. en dat was nog niet genoeg want na 15 min startte het weer.
De stoof is gisteren aangestoken en ik moest voor de bui losbarstte de zolderdeur ( daar ligt het hout) stevig in slot krijgen want ik had al een boenk gehoord en ja, hoor Lilly. die deur is lastig om hem helemaal in slot te krijgen. wat na 5 minuten gepruts toch lukte. Gimly had boven voor de bak zijn gevoeg gedaan. en vanmorgen ook voor deze van beneden. Ik was laat op en dus had ik niet veel minuten meer voordat ik naar m'n moeder moest bellen. die nam onmiddelijk op en vroeg iets over die figuurtjes die ze uitdelen ( je moet wel voor een bepaald bedrag aankopen.) Neen, toen wij er gingen hebben we er geen gekregen laat staan de vraag of we ze spaarden. buurmeisje Mona heeft maar 1 meer nodig. Lilly heeft ook een haarbal gedaan zegt ventje. duidelijk ook geschrokken van het klank en lichtspel want ze zocht dadelijk haar heil bij mijn voeten. en ik had mijn zorromaskertje aan. gisteren niet naar de markt geweest, ik had het te koud. dus na een half uur vroeg ventje of ik de stoof wilde. na mijn dutje de neckpainpro moeten leggen. heb gekeken naar moordzaken: de eeuwige twijfel was in 2 delen. en twee star gates. en daarna naar bed. spaghetti gegeten en die afwas moet ik nog aanpakken. zal voor na de kranten zijn. er was veel volk in de bakkerij en wat we vandaag eten? geen idee. ventje moet maar nadenken en om 14 u naar de slager gaan. als hij het ten minste niet vergeet. zelf denk ik in de richting van fricandellen en bitterballen. heb ook een voucher van 6 euro af bij take-away maar de zaterdag en zondag is er altijd iets verkeerds. te lang moeten wachten, dit of dat koud, dingen vergeten enz. enfin. ventje zou eigenlijk maandag chinees willen. voor zondag hebben we al eten. hebben wel geen pepersaus. dus botersaus.
Pastoor heeft een begrafenis vandaag.
ga mijn kranten ontmantelen, dan leest dat makkelijker en geeft ik meteen het sport aan ventje.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 sep 2023, 10:33

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, pedicure geweest, dan loop je weer op wolkjes. Ik heb vorige week voor de manicure een pedicure laten doen. Ik krijg dat zelf niet gedaan, heb heel moeilijke teennagels om te verzorgen. En ik heb graag dat mijn voeten even goed verzorgd zijn dan mijn handen.

Anjelier, wat heb jij een handige manlief.Manlief hier is minder handig, behalve elektriciteit, dat kan hij dan wel weer heel goed. Hier hebben de bloemetjes buiten ook hun beste tijd gehad. Alleen de geraniums, die doen het nog goed. Volgende week eens naar een tuincentra en winterviooltjes kopen. Gevaarlijke winkel voor mij, zo'n tuincentrum :oops: .

HVT, een beetje teleurgesteld in de kinderen. Ze hebben het dan ook zo druk met alles. Ik zou dat niet te persoonlijk opnemen als ik jou was. Het is niet leuk natuurlijk, dat begrijp ik ook wel. Je slaapt beter in de blauwe kamer. Wel, onze skaapkamer is ook in 2 tinten blauw. Want het schijnt dat dat een rustgevende kleur is.

Muddy Maddy, zijn al de projecten gedaan ? Enkel de mannen van de vaatwasser moeten nog komen dacht ik gelezen te hebben.

MJ, eigenlijk fijn dat jullie zoveel te doen hebben ( behalve dat manlief naar de dokter of kine moet gaan), maar ik bedoel de rest van de activiteiten. Jullie zullen julllie niet rap vervelen.

Bekske, ik hoop dat de uitslagen van alle onderzoeken goed waren. En jij hebt de kunst van altijd zo'n mooie plaatjes te zetten.

Wilde eend, alles nog oké met jou ? Hoop van harte van wel. Binnenkort kun je herfstwandelingen maken. Dat vind ik het mooiste seizoen om te gaan wandelen met Matice.

Mammyretro, jij wandelt ook graag. Ik denk dat jij echt in het groen woont, een prachtige landelijke omgeving.Heerlijk rustig.

Heb al een hele strijk achter de rug, nu ben ik echt wel helemaal bij. Manlief is naar de slager en naar de Colr*yt. Hij heeft zijn bodywarmer aan die ik hem gekocht had voor zijn verjaardag, had die nog niet gedragen want met korte mouwen vindt hij dat niet mooi. Maar nu heeft hij een hoody aan en nu vindt hij het wel leuk passen.

Moet dadelijk mijn oefeningen gaan doen, dat is toch al vlug een klein uurtje dat ik daarmee bezig ben. Dan haren wassen en badje nemen en nog iets uitzoeken wat ik ga aandoen vandaag. Het is heerlijk koel buiten, moet wel een jasje aandoen, denk ik zo.

Gisteren belde Marokkaanse buurman. Hij zat op zijn werk en vernam op zijn GSM, dat ze zijn pakje geleverd hadden en gewoon voor de deur gezet hadden. Maar het was nogal een prijzig pakje en hij vroeg of ik het wou gaan halen en bij ons thuis zetten. Dus dat deed ik natuurlijk. Gisterenavond dan stuurde hij mij een berichtje of het goed was dat hij het vandaag kwam halen. Natuurlijk is ook dat goed.
Deze ochtend toen ik nog bezig was met de strijk belde hij mij . Hij stond bij de bakker en vroeg ons of hij iets voor ons kon meebrengen. Dat zijn nu eens echt schatten van mensen. In oktober wordt hun dochtertje 1 jaar oud, ja, zo vlug gaat dat. Ik ga ze iets kleins kopen voor haar verjaardag. Het is een echt mooi kindje. Ondanks zijn roots, een heel lichtblond kindje. En het is een schattig meisje.

Zo , ga beginnen aan mijn oefeningen. Shortje en shirt aantrekken en eraan beginnen.

Ik hoop echt dat ik niemand vergeten ben. Liefs aan jullie allemaal en een dikke kuffel voor wie hem nodg heeft.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

23 sep 2023, 11:10

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier schijnt een stralend zonnetje.
In de namiddag gaan we wandelen. Het is al verschillende weken geleden. Ik schrijf dat op in een boekje waar we al geweest zijn en wanneer. Als een wandeling niet meevalt wordt dit ook opgeschreven zodat we de volgende keer daar niet meer gaan. Spaanse woef ligt te slapen in de zetel, dat hij zich maar goed uitrust voor deze namiddag :D . Zodra we onze wandelschoenen aandoen en ik neem dat rode rugzakje , is hij zeker dat we weggaan. Dan is er geen houden meer aan :D :D .

Heb een citroenboompje voor beste vriendin. Die wou dat ook zo graag en toen ik de vorige keer ging ( hier in de buurt) waren er geen. Daarna waren ze in verlof . Nu eindelijk is het gelukt. Ik denk van morgen langs haar te passeren, we moeten ginder toch in de buurt zijn.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 sep 2023, 21:01

Afbeelding

clive dank voor je overzichtje, ik heb er de moed niet meer voor :oops: :roll:

Goede avond allemaal en straks een rustige nacht.... slaapwel
tot morgen , en hou het veilig... :roll: :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 sep 2023, 09:18

Goede morgen seizoentjes,

Ik mocht van Lilly niet blijven slapen. Ze stak echt van alles uit om mij uit dat bed te laten gaan. Gisteren kreeg broer mot. hij was streeltjes gaan halen bij ventje omdat hij zich niet lekker voelde. en op het moment dat ze aan hem kon, lap. en je zag het al van ver aankomen. ze keek duidelijk boos en ik zei dat Gimly mot ging krijgen.
deze laatste heeft weer een haarbal gehad en vanmorgen wuk-wuk-weuk gedaan.
deed ik gisteren bij mijn moeder bijna ook. ik heb 3 smelttabletjes mogen nemen eer het gedaan was. en ik was pas een half uur op.
Clive: neen, er is nog geen 1 project gestart. ik zou wel graag hebben dat die mannen van de vaatwas komen. maar ventje moet die kast uitmesten en daar heeft hij tijd en goesting en mooier weer nodig. kan maar moeilijk dat zelf doen of ik geraak niet meer recht. en dwingen daar moet je niet eens aan beginnen. hij heeft al jaren bevelen opgevolgd en nu moet ik ook niet beginnen. en als ik iets wil dan moet ik het magische woord zeggen. :roll:
Denk dat de stoof vandaag gaat aangestoken worden. de anjers die nog mooi stonden zijn dan aangevallen door Lilly. een heeft er eruit gekregen, een heeft ze geknakt.
ventje zocht gisteren naar dat speciale kleine blikje dat in de pmd zak was beland door mij, want hoe kon ik weten dat hij nog moest opschrijven wat er in zat? heeft dan gezocht op zoo+ en gevonden. nu las hij dat menselijke tonijn niet zo heel goed is voor katten. maar dat wordt tegengesproken door onze dierenartse. het is wel tonijn in eigen nat maar dat mag je maar uitzonderlijk geven. dus dat weten we weeral. het blikje bevatte lam en tonijn. en dus stond er een artikel bij.
Dinsdag naar de dokter voor bloedafname. ik vrees er een beetje voor. ik moet dan zeker ook die dag douchen. als we naar schoonbroer gaan is een kattenwasje wel voldoende. tenzij ik weer in tijdsnood geraak. we hebben gisteren merguezeworst gegeten. salade met petaten worst die gene gelde kost. probleem was: hadden geen sla in huis. ventje zei: zoek eens op of het loof van je radijzen kan gebruikt worden. dat heb ik niet gedaan. maar ik weet dat ik dus mijn radijzen rap ga mogen verorberen. had gisterenavond ook geen zin om mijn Perfect plates te doen. het enige dat ik wilde was mijn bed. heb ik die dan vanmorgen gedaan. moet dan wel vanavond mijn dagelijkse bonus halen. en er is altijd een Plate die eerder gestemd is dan de andere opdrachten.
heb nog 1 hele krant te lezen en de 2 magazines. gisteren vers brood gegeten met hesp over de middag. ben gaan liggen en dacht dat ik niet geslapen had maar ik was op tijd voor de avondaperitief. dus weer geen koffie. ventje wilde weten hoe mijn speciaal drankje smaakte. het was niet zijn dada ondanks dat hij het al geproefd had maar vergeten. en ik heb er maar 1 gedronken. dan lonkte mijn bed. ik hoor Gimly's darmen tot hier rommelen en hij ligt op de fleece. ook zijn gesnurk hoor je op die afstand. Maar hij haalt het niet van onze Mies. die kon decibels verzetten. zowel in haar snurken als in haar miauw.
Vandaag steak in botersaus, kan alles goed glijden. ventje heeft vannacht 2 maal een lang bezoek gebracht aan de wc. gelukkig moest ik niet gaan plassen. ventje wilde een ijsje eten maar ik had geen zin. Vandaag mag ventje 1 van die pikante worsten opsnijden. was vergeten dat we er nog hebben. ja, steek ze dan nog dieper de ijskast in. :roll: moeder vroeg aan ventje wanneer het lange broeken worden. op 1 oktober zei hij. dus hetzelfde zal wel gelden voor de verwarming. :? hij schrijft ook elke maand de meterstanden op. en voerd ze in, in een file op zijn gsm. ook buurman V start zijn verwarming maar op 1 oktober. gisteren hebben we de schaduw gezien van iets dat verdacht veel op een windmolentje geleek. een die ze ook op de bootjes en plezierjachten gebruiken. ik had het de dag eerder al gezien. misschien heeft buurman dat wel gezet. ook om electriciteit op te vangen. hij heeft zonnepanelen maar voor eigen gebruik wat ventje ook wil. de rest laat hij wegvloeien. en geen certificaten.
willen de gelovigen zich stante pede naar de kerk begeven?
zo, ik ga doen wat ik nog moet doen.
fijne zondag seizoentjes.
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

24 sep 2023, 09:19

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 sep 2023, 09:44

Een zonnige zondagmorgen allemaal :wink:
Veel sterkte aan hen die het nodig hebben... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 sep 2023, 10:02

Zonnige zondag allen!
Ondanks het feit dat zondag rustdag zou moeten zijn, ga ik verder doen met project schuren.
Gisteren niet gedaan gekregen.
Het vat was af, het ging niet meer.
Geen erg, vandaag komt ook nog voorbij.
Ik heb nog brood in de diepvries.
Morgen met de hulp boodschappen doen en brood halen.
Ook de weg verkennen naar de plaats waar de vaccinatie gedaan wordt.
De jonge sportieve dokters hebben weer niet goed nagedacht.
De meeste van hun patiënten wonen op Zuid, maar ze doen de inenting een dorp verder....
Met openbaar vervoer een uur onderweg, tenzij je nog twee km te voet loopt dan kan je he top drie kwartier.
Ik hoop er met de fiets te geraken en heel weer terug.

We zullen onze werkzaamheden eens starten.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 sep 2023, 20:17

Fijne avond verder aan allen en voor straks een rustige nacht :wink:
Slaapwel en tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

25 sep 2023, 02:05

Afbeelding
op mijn kousenvoeten komt ik dit even posten de oogluiken bleven open dus even dit posten en dan terug proberen de beddenbak in de kruipen met de hoop dat de oogluiken zullen even sluiten voor enkele uren groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 sep 2023, 09:25

Afbeelding

Een zonnige ochtend voor iedereen
geniet van wat kan en mag :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".