In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 dec 2023, 09:39

Goede morgen seizoentjes,


Voor de verandering gaat het sebiets hier regen met bakken uit de hemel vallen.
al twee dagen voel ik me niet goed in mijn vel. ik kan er precies de vinger niet opleggen wat er scheelt.

ventje ligt nog te slapen. op een gegeven moment klonk hij als een fluitketeltje! zelf heb ik ook last van mijn adem. er moet hier echt dringend gestofzuigd worden en zeer grondig. maar ventje zegt geen tijd te hebben en ik doe er een hele dag over. er zou eerst met een borstel geveegd moeten worden voor de fijne steentjes van de kattenbak. daarna grondig stofzuigen en ten slotte het stof laten neerdalen met de mop. en boven ben ik hopeloos ten achter met de was. :oops:

gisteren spaghetti gegeten en ventje vond een blik passata dat bol stond. euch, best niet open doen of we hebben een csi scene tot op het plafond. :roll: en ik vond de spaghetti niet zo heel lekker smaken. was dat nu omdat de spekblokjes ontbraken?
voor vandaag heb ik geen idee wat we gaan eten. er is gisteren niets gezegd. ik denk dat het frietjes met spiegeleieren zal zijn. ventje gaat vandaag op jacht naar de 'plonk' voor de feestdagen. kratjes rosè indoen voor de dagen dat Suus hier is. met 2 van 3 liter zullen we wel toekomen zeker? er staat hier nog een fles lycheewijn van bij ventje zijn moeder. Suus drinkt graag zoete wijn. dus die kan ze ook soldaat maken.

vandaag moeten we korrels voor de poesies bestellen. dan is dat hopelijk tegen vrijdag hier. ik hoop vandaag de doos met de solo mio naar de logeerkamer te doen en alsook de donsdeken en het hoofdkussen. Daar moet ik nog een overtrek voor vinden. ik heb op zolder een kleerkast staan waarin ook donsdekenovertrekken zitten. ik moet wel 1 vinden die nog gestreken is door de strijkrol in de wasserette.

verder niet veel te vertellen. ik ga nog die witte pan afvegen die we gisteren gebruikt hadden om flapjes ham en kaas klaar te maken. daar zat weer amper vulling in.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 dec 2023, 09:56

Goedemorgen allen, :wink: weer een grijze dag
er zal weer wel regen van komen....
Hier in de straat hebben de mannen van
de groendienst zonet de laatste bladeren
met hun camionetje komen opzuigen
De straat is gewoon terug proper nu :)
en moeten de oudere mensen die hier wonen
niet meer bang zijn om uit te schuiven :oops:
Ik ben ze dankbaar!
Nu even alles bijlezen en dan een paar boodschappen doen
Fijne dag aan jullie allen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

13 dec 2023, 10:34

Afbeelding

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 dec 2023, 11:13

Ik zou niet weten hoe het fietspad erbij ligt.
En ik ga dat ook niet uitvissen.
Die rare toestanden met pols en ademhaling zijn weer opnieuw begonnen.
Ik word dat beu.
Ik heb dus twee slokken gewone thee gedronken.
Ik ga overgaan op warm water.
Nu weet ik waarom ons moeder dat dronk op het laatste.

Toch maar aan die kerstboom beginnen vandaag.
Langzaam rap is het devies.

De zon doet dapper haar best om door de wolken te geraken.
Gisteren heeft het hier gehageld, gebliksemd en gegoten.

Aan iedereen een fijne dag gewenst.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

13 dec 2023, 20:25

maandag griepspuit gezet, tegen de avond kreeg keelpijn,
mijn neus begon te lopen, en zit er met moment nog mee,
nooit voorgehad na die spuit, nergens van geweten en nu wel,
hebben jullie dit ook voor dat je er van weet na die spuit?;
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 dec 2023, 09:34

Goedemorgen alle maatjes :wink:
Een zonnige groet van hieruit...
hopelijk blijft het nog eens een zonnige dag
We hebben al regen genoeg gehad nu :roll:

Veel sterkte aan al wie het nodig heeft
Ik heb nog nooit last gehad van een of andere spuit :)
en gelukkig maar.....
Alleen verdraagt mijn maag geen koffie of thee meer
dus is het hier ook het waterclubje, van melk heb ik geen last

Een fijne donderdag, en op naar het weekend weeral :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 dec 2023, 12:19

Hallo, ik heb terug internet.
Voor hoelang dat weet ik niet.
Dus maar vlug iets komen vertellen.

Tiens, oma-C, zou dat normaal zijn dat een mens met ouder worden geen koffie of thee meer verdraagt?
Ons moeke die dronk op het laatste alleen nog water.
Ik ondervind nu ook last de laatste tijd.

Straks komt de technieker van Telenet langs.
En is het theevisite.
Nu ja, die mens kent zijn werk neem ik aan en heeft mij daar niet bij nodig.

Ik zit hier met een half af kersthuis, maar moe is moe en ik stop als het niet meer goed gaat.
Ik heb het ook weer koud.
Zal de verwarming toch maar een graadje hoger zetten zeker voor als het bezoek komt.

Aan allen een gezellige namiddag en rustige avond en deugddoende nacht.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

14 dec 2023, 13:16

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: wij hebben een grote tuin , is 22 are . Helemaal achteraan is het voorbehouden voor de kippen en fruitbomen. Daar hebben we geen onderhoud, dat doen de kippen wel. Verder meer naar het huis toe, de groentetuin en de siertuin.

Krakje: manlief en ik hebben nog nooit last gehad van de griepspuit, van een andere spuit ook niet.

Donker en grijs buiten, er valt lichte regen.

Ben boven aan het poetsen, is meestal een werkje voor op donderdag.
De wasmachine draait, daarna drogen op het droogrek in de living( in een hoekje) en morgen is dat droog en kan het gestreken worden.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 dec 2023, 15:37

Goeie namiddag allen,
de zon is gebleven tot vanmiddag en dan
werd het grijs en regenachtig, maar het
was/is fijne miezerregen :roll:

Sterkte aan al wie het nodig heeft
Mijn hoorapparaatje is gemaakt
ik ben content het bijregelen is pas
voor 29 dec de audiologe was er niet
je maakt een afspraak en dan is ze er niet
mooi is dat!! maar de reparatie is uitgevoerd.
Dat is ook al iets...!

Fijne dag verder en voor later slaapwel allemaal...
en tot morgen.... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

15 dec 2023, 09:10

Afbeelding
hallo ik ben al een paar keer met iemand buiten geweest met de honden .Mag het voorlopig zelf niet maar zo leren ze deze persoon kennen.Deze persoon kwam hier al af en toe .Mijn kleinste heefthet nu moeilijk heb de dierenarts laten komen moet nu haar pillen geven om haar angst voor een stuk te verminderen .Die zal enorm geschrokken zijn zaterdag en ja ik heb pas maandag met haar kunnen bezig zijn .Was al eentje dat enorme angst heeft voor alles .Maar ze loopt mooi aan de leiband mee met deze persoon ik ben er wel bij .Dus 1keer pr dag mijn benen en hun pootjes strekken als het weer het toe laat .Kinesist heeft contctmet deze persoon genomen en nu weet deze persoon waar hij op moet letten bij mij .Ben enorm super blij dat deze persoon het aangeboden heeft anders moestenze tevreden met de tuin .zo dat washet nieuws hier weer groetje hoe gaat met jullie hopelijk niet teveel zorgen of pijngroetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 dec 2023, 09:47

Goedemorgen iedereen, :wink: Een fijne vrijdag gewenst allemaal
Hou het gezellig en gezond dat is het belangrijkste... :roll: :lol:
Een grijze dag is het weerom maar we zullen het er moeten mee doen
Straks nog een fijn weekend :)

Bekske, fijn dat je toch iemand hebt die mee met de hondjes buiten kan
zodat ze aan die persoon kunnen wennen, moeilijk hé om hulp te vinden
als je alleen bent :roll: sterkte en doe rustig aan....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 dec 2023, 14:14

Langzaam maar zeker geraakt dat kersthuis ingericht.
Ik heb nog wat tijd he.
Seffens deel twee afwerken in de zithoek.
Beetje stofzuigen, zeteltje aankleden, beeldjes zetten.
Pakjes in pakken en onder de kerstboom leggen.

Het blijft hier grijs vandaag.
En ik heb maar weer eens kou.

Fijne dag nog allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 dec 2023, 16:22

Goede namiddag seizoentjes,

hier is de kerstversiering ook opgezet. al voelt het volgens ventje niet christmassy aan. zondag is het het vistijn. daar moeten we zeker naar toe. zeker voor een chocolade jenervertje! misschien een stukje gerookte heilbot!
ik zette vroeger altijd de kerstversiering op wanneer mijn vader zijn verjaardag vierde en dat is vandaag. Hij is nu 5 jaar overleden. mijn schoonvader 6 jaar geleden.
Lilly vind het hier te vol staan naar haar poezemening.
Neef zijn madam ligt in het ziekenhuis met een long ontsteking. ventje zijn zus moet voorlopig enkele dagen voor Suzanne zorgen. ik denk dat Justine voortaan èn een griep spuit gaat moeten zetten èn een tegen pneumokokken. een jaar voor papa stierf kreeg hij ook een long onsteking. de dag van het bezoek had mijn moeder al naar de dan bestaande landlijn gebeld om een kip 8O . dan kwam ik binnen en zei dat. ze heeft nooit innige deelneming gezegd. :roll: toen ik haar zei dat ze een kaartje moest schrijven, vroeg ze nog: moet dat? :roll:

Oma c en clive: bedankt voor de kaartjes. jullie krijgen ook een gewoontje terug want het gaat deze keer niet om ze te maken. :oops:

we zijn ook wat te halen dingen gehaald naar Brugge. Suus haar kadootjes zijn ingepakt. nu te hopen dat ze kan komen want ze is ziek. een griepje. ze vroeg een foto van mijn moeder en schrok zich een hoedje. wat een negatief mens. ze kreeg de hiebiejibies ervan.

we hebben heel lang gespaard maar eindelijk trouwringen met gravering gevonden. die claddagh kon de ontwerper niet echt garanderen. en Els zelf vertrouwde geen buiten landse firma. voor het zelfde centen is alles hol van binnen. we hebben ook gelachen met een koppel hun ingravering. zijn noemde hem "smurf" en hij haar "papegaai". :lol: ze had blauw haar aan de ene kant en de andere kant in regenboog kleuren. Els zag haar al met opgestoken haar! :lol:

Lilly is gaan liggen op ventjes plaats. we moeten nog onze gerookte heilbot op eten en vanavond zijn het garnaalkroketten. voor morgen weer geen weet maar misschien vinden we iets op het vistijn.

het is hier nu 16 u 22 en al donker.

Fijne avond iederen
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 dec 2023, 18:56

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive en Oma-C: bedankt voor de kerstkaartjes, zaten vandaag in de bus. Die van mij zijn onderweg.

Eens een dagje zonder regen, dat is lang geleden.

Vandaag met manlief gaan shoppen, was ook al lang geleden. Heb de cadeautjes voor de ukjes, dat is al veel. Heb kleding gekocht, kunnen ze altijd gebruiken. Maar ga dat eerst wassen, doe dat altijd met nieuwe kleding. Als je hoort welke schadelijke stoffen daar kunnen inzitten.
Er liep heel veel volk in de winkelstraat, vooral schoolgaande jeugd.

Dames, tot morgen allemaal.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

15 dec 2023, 20:33

goede avond
juist in en uit om oma-c te bedanken voor het kaartje
slaap wel voor straks ,
wat in de lappenmand al gans de week bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi