In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

16 dec 2023, 08:20

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 dec 2023, 10:03

Goeiemorgen alle babbeltjes :wink:
voor de verandering weer een grijze dag
maar fijn dat het niet vriest of sneeuwt :?

graag gedaan de kerstkaartjes, het is niet zoals anders
want zolang ik niet de goede bril heb zie ik het niet zo goed :oops:
en nieuwe kaartjes maken zit er voorlopig al zeker niet in
met de slechte handen, ik had nog reserve genoeg van vorig jaar :roll:

Geniet van een fijn weekend welk weer het ook is :roll:
Maak er het beste van en blijf of wordt gezond!
Beterschap aan wie het nodig heeft :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

16 dec 2023, 13:59

een paar dagen niet op pc geweest,
problemen met de hond Leyla,
ging naar mijn pc in plaatsje hij bleef blaffen tot dat
ik bij hem in de woonkamer kwam zitten,
kwam naast mij liggen en was weer kalm,
dat omdat wij alleen beneden waren en baasje werken was,
buiten ziet het beter uit, maar toch krijg ik geen warm,
verkoudheid is bijna gedaan bij mij,
hou jullie gezond en warm, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2023, 09:53

Goeiemorgen alle seizoentjes, :wink:
Ja, nog wat minder koud,
geniet van de dag als je kan
We moeten het zelf aangenaam maken
Groetjes allen en sterkte aan wie het nodig heeft :)

krakje, beterschap voor Leyla :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 dec 2023, 10:34

Goede morgen seizoentjes,

Eindelijk wat zon.heb geslapen tot de klokken van de pastoor. gisteren was ik al op sinds 3 u. kon gewoon niet meer slapen.
straks gaan we naar het vistijn hier op het kerkplein. we zullen zien of we een visschotel kunnen krijgen.
we wilden gisteren iets bestellen maar het restaurant leverde niet. dan maar een pizza laten ontdooien. na zo'n 10 min is die toch ontvroren. ventje had geitenkaas erop gelegd maar dat smelt niet zo goed. geitenkaas is wel een aparte smaak vind ik. je moet er aan wennen.

Lilly had vannacht een minion van boven het bed te pakken gekregen en die had ze naast mij gelegd. Bob Banana. volgens ventje heeft ze die eerst gemolesteerd op z'n kats met de achterpootjes vechten. ze is al buiten geweest. gisteren lag de juffrouw weer onladylike in de zetel op ventjes plaats. die was naar Max Payne aan het kijken. ze had eerst op mijn plaats gelegen maar was toen verhuisd.

ik moet nog al mijn kerstkaartjes schrijven. :oops: dan kunnen die morgen in de rode bus. ze zijn wel niet zelfgemaakt sorry.
Morgen gaan we de logeerkamer in orde brengen. en dinsdag moet ik naar de dokter. normaal is het voor een bloedafname maar ik ga die uitstellen tot volgend jaar. we beginnen dan weer met een propere lei. anders krijg ik slechte punten over mijn lever. :oops:
ventje heeft Trooperbier besteld als kadootje voor zijn eigen. dat is bier dat Iron Maiden zelf gebrouwen heeft.( of liever heeft laten brouwen.) het is Ale dus geen pilsbier dat ze lager noemen.

Gisteren was ik bezig op de tablet met mijn teljoren te dresseren en dat viel regelmatig uit. vanmorgen lukte het beter. ik moet nog naar de boerderij bij Gregg kerstkadoo's gaan oprapen. ventje heeft een paar "geparkeerde" boerderijen eraf gesmeten. ik heb toen ik zo vroeg wakker was gisteren wat aan mijn verhaal verder gewerkt. daardoor zijn de spelletjes op de achtergrond geraakt.

Fijne dag verder seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 dec 2023, 14:34

Zonnige zondag allemaal.
Zolang ik binnen blijf en braaf kalm blijf is alles goed.
Zodra ik in gang wil schieten gaat het mis.
Ik was zo graag een wandeling gaan maken.
We zullen maar niets riskeren, voor ze mij onderweg moeten oprapen zoals bij buurman gebeurde een paar maand geleden.
Ja, we worden allemaal ouder hier in de buurt.
Er zijn al heel wat buurtjes van het eerste uur overleden.
Anderen zijn naar een WZC.
Nog even en dan is het aan onze beurt.

Ik ga nog wat aan het raam in het zonnetje zitten in mijn zeteltje.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

17 dec 2023, 21:45

Afbeelding

Afbeelding
hopelijk heb jehier iets aan en ook dat het juist geschreven is anders geefje een seintje maar dan maak ik iets anders wel groetje

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

17 dec 2023, 21:59

Wel laat, kom nog even slaapwel zeggen, voor wie nog wakker is !
De meeste van mijn kaartjes zijn vandaag gepost, op hoop van zegen dat ze allemaal toekomen.
Op de post vertrouwen is tegenwoordig niet zo gemakkelijk.
We zien wel.

Bekske, je winterplaatje zal wel goed zijn, zeker ? Anders hoor je het wel :D
Fijne avond ook, tot... de volgende...
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 dec 2023, 09:39

Goeiemorgen allemaal :wink:
een rustige grijze morgen en hopelijk
blijft het droog..... de temperatuur valt mee
het is nog geen echt winterweer.. :roll:

Allen een fijne nieuwe week, blijf of wordt gezond
en hou het zo.... groetjes en tot later...... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 dec 2023, 09:43

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren naar het vistijn geweest en een visschotel gehaald. eerst elk 2 jeneverkes gedronken. het was een zonnige dag en er was veel volk. het was veel warmer dan verleden jaar want toen vroor het dat het kraakte.

ventje was mij kwijtgeraakt en buurvouw heeft me naar huis geholpen omdat het lopen met niet goed afging.
ik ben nu bezig met het schrijven van kerstkaartjes. moet ik nu wel even mijn hand en arm laten rusten.

ze zijn aan nummer 14 een stelling aan het bouwen. Gimly is er niet blij mee. Lilly is al buiten geweest en is al ruttelende naar binnen gekomen. deze keer heeft ze Gimly's teljoor ook binnengesmikkeld. onze juffrouw praat graag en ze moet als ze buiten geweest is alles vertellen. dan zeg ik: ja, ik weet het. wie had dat gedacht dat ze zo graag buiten wilde zijn want toen we verleden jaar haar in de sneeuw zetten was ze in paniek.

ik heb niet veel anders te vertellen dan dat we zaterdag Suus gaan halen en vandaag het logeerbed moeten opmaken.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 dec 2023, 10:36

Hallo allemaal.

Bekske ik ga het bovenste plaatje opslaan en gebruiken.
Dank je wel voor je werk.
Gelukkig hou jij dat goed int het oog.

Ik ga seffens aan mijn kaartjes beginnen.
Ik had zoveel plannen voor kerst dit jaar.
Ik zag het echt zitten.
In plaats van ze uit te voeren moet ik zelf gaan zitten.

Ik weet het niet meer.
Gisteren was een redelijke dag zonder rare duizeligheid en hartkloppingen en overslagen.
Vanmorgen leek alles in orde.
Ik heb gegeten en mijn medicatie genomen en het zaakje is om zeep.

Volgens de laatste bloedanalyse is alles in orde.
Op ECG was ook niets te zien...
Een angstaanval of een paniek aanval duurt toch geen weken zou ik denken.

We zullen zien wat de dokter straks zegt.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 dec 2023, 12:28

Afbeelding

Hallo iedereen,

Menu voor oudejaar is klaar. Heb gezorgd dat ik niet teveel werk heb. Bij het binnenkomen een glaasje champagne en voor wie wil een mocktail, chips en aperohapjes voor in de oven, als hoofschotel een stoofpotje ( kan je op voorhand maken) , nagerecht roomijs uit de winkel, bij de koffie versgebakken koekjes van bij de bakker.
Voorgerecht en soep doe ik niet, anders wordt het teveel.

Eergisteren en gisteren zijn we op wandel geweest. Zaterdag de avondwandeling gedaan in de verlichte binnenstad van Mechelen. Was heel mooi, iets gaan drinken waar ze echt supervriendelijk waren ( kwamen zelfs vragen of Spaanse woef geen dorst had, waarna hij een fris kommetje water kreeg).
Was de eerste keer dat we een avondwandeling deden, maar weet niet of we het nog gaan doen. In de binnenstad is er voldoende verlichting, maar eenmaal daarbuiten, loop je soms echt wel in het pikkedonker. Langs slecht verlichte baantjes, waardoor je de pijltjes niet goed ziet. Ook waren we er niet op gekleed( hadden donkere kledij aan),waardoor we minder zichtbaar waren( hadden daar niet aan gedacht). Enkel Spaanse woef die was een beetje zichtbaar met zijn lichtgevende leiband. En je zag niks van de omgeving. Maar allez, we hebben eruit geleerd, als we het nog doen, de hesjes aan.

HVT: wil me niet moeien, maar kan het aan de nieuwe medicatie liggen?

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

18 dec 2023, 13:12

Aan Clive en Oma C : dank voor de nieuwjaarswensen , die vandaag zijn aangekomen .
Clive : alles Ok bij jou ??
Aan alle seizoentjes , indien mogelijk een fijne dag zonder pijn en ongemakken .
Hvt : bij jou zeer waarschijnlijk medicatie die je niet verdraagt . Erg hé . Veel moed .
groetjes aan iedereen .

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 dec 2023, 14:29

Die verlichte stad zou ik zo graag ook eens doen.
Ik zie dat evenwel niet zitten wegens geen vervoer naar het centrum.
Ah ja, deze bus rijdt niet hé en zie dat je thuis geraakt...
Met de fiets durf ik niet meer in het donker.
Dat supervriendelijk adresje mag je me eventueel eens doorgeven.
Als je alleen ergens binnen komt zijn ze er hier goed in je als lucht te beschouwen.
Alleen op de Botermarkt weet ik een koffiehuisje waar ze lief zijn.

Die nieuwe medicatie is door de spoedarts veertien dagen geleden dadelijk stop gezet.
Mag niet meer gegeven worden.
Nu sta ik opnieuw op mijn gewone medicatie.
Straks naar de dokter.
van de weeromstuit ben ik al de hele voormiddag zo zenuwachtig als wat en heb ik sowieso hartkloppingen.
Ik heb al van alles geprobeerd om mezelf af te leiden, geen avance.
Pfff... Zo doe ik niet graag verder zenne.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 dec 2023, 14:34

Even een "Dankuwel" zeggen
aan clive en wilde eend voor
de eindejaarskaart die vandaag
in de brievenbus zat....
Dank.... en hou het gezond!!


Helena, hopelijk geeft de dokter een oplossing
want het is bangelijk als je hart op hol slaat :roll:
sterkte en beterschap!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".