In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

29 sep 2023, 09:27

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 sep 2023, 09:45

Goeiemorgen alle seizoentjes, :wink:
Het wordt hier grijzer en donkerder
straks wat regen vrees ik :roll: :oops:
Ik ga tegen de middag op afspraak bij
de apotheek mijn covid-prik halen....
Dan ben ik daar ook weer vanaf....
de griepspuit is nog een kleine maand wachten

M-M Mooie poes op de foto dank je :lol: :)

Sterkte Bekske hopelijk valt de uitslag
van de dokter een beetje mee :roll:

Allemaal een gezellige vrijdag.... Op naar het weekend!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

29 sep 2023, 11:32

En als we hier dan toch passeren: goede voormiddag al bijna middag.
Een heel lijstje gemaakt waarvan nog niets in orde is geraakt.
Heel slecht geslapen.
Ik zal toch eens heel goed moeten nadenken over een verhuis in eigen huis.
Veel last van een pijnlijke arm.
Dat was te denken.
Ook hier de griepprik voorzien voor november.
Spuit is besteld.
Verder weinig te vertellen.
Ik had gehoopt op nog een verslagje van de avontuurlijke boottocht op het kanaal door onze dochter.
Waarschijnlijk zullen ze op terugreis zijn en daar valt niet veel over te vertellen.
Was een avontuur, maar veel te traag voor haar.
Ja want wat doe je op een boot behalve varen? :D

De uitnodiging is binnen voor de reis naar de Moezel volgend jaar.
Ik weet echt niet wat ik moet doen.
Het is ook heel wat duurder dan de vorige jaren.
En als ik aan eten wil geraken is de marteling in het restaurant verplicht.
Ik hou dat daar niet uit van het lawaai.
We zien wel.

Het is hier een grijs dagje.
We zullen er eens aan beginnen anders geraakt er helemaal niets meer gedaan vandaag.

Prettige dag nog!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 sep 2023, 16:24

Goede namiddag, 't is al bijna avond
hier was het wat buiig en geen zon vandaag

Mijn covidprik zit erin en tot hiertoe voel ik
niks abnormaals, hopelijk blijft het zo :wink: :)
Voor allen een gezellige dag nog en tot morgen...

Aan mammyretro hartelijk dank voor je vakantiekaartje :wink:

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

29 sep 2023, 18:28

Afbeelding

Hallo iedereen,

Vond per toeval een plaatje over smakelijk eten, en omdat er veel mensen hun avondmaal eten rond 18 u , nam ik dit plaatje. We eten altijd rond 17 u 30.

MM: wat een mooie, chique foto van Lily. Je ziet aan haar dat er pit in zit :D .

Clive: Spaanse woef heeft niet echt ziek geweest , enkel eens over gegeven. Hij heeft daarna zijn ontbijt verorbert, en dat bleef binnen. Hij moest overgeven van gras te eten ( had dat de avond voordien gedaan).
Ziek van de vaccinatie, wel overbuurvrouw ook. De dokter was gisteren aan huis gekomen voor de covid spuit en ze voelde zich goed , tot vannacht. Volgens manlief is ze nu al beter ( ik was niet thuis vandaag).

Wilde eend 2: ik zou ook de covid en griepspuit niet nemen , als ik er zoveel last van zou hebben. Iedereen kent zichzelf het beste hé.

Vandaag dagje bij zoon geweest, heb de tuin een beetje onder handen genomen. Het begon lichtjes te regenen terwijl ik bezig was, maar heb verder gedaan.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

29 sep 2023, 20:33

Fijne avond, seizoentjes,

Momenteel zitten we in een cultuurzaal, waar om 8.30 u een optreden begint van Gunther Neefs : De Kracht Van Muziek, noemt het.
Ons oordopjes hebben we al bij de hand, maar hier delen ze er ook uit, we zien wel of we ze nodig hebben ! Het is hier al lawaai genoeg van alle mensen die hier naartoe komen en hun genummerde plaatsen gevonden hebben!
Wij zitten op de derde rij, goed vooraan dus, ook al omdat er rekening gehouden werd met de rolstoel van manlief.

Schoonzoon is van het cultuur-bestuur en moet blijkbaar een speedster afsteken. Gebeurt altijd bij het begin van de cultuuragenda.

Het gaat beginnen, ik sluit nu af, tot later....

Morgen lees ik wel bij !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

30 sep 2023, 04:52

Goede vroege morgen seizoentjes,

Mijn piekermolentje is aangegaan en er zit daar geen uit-knop op! constant malen over dit en dan weer dat. Normaal los ik dat op door in mijn gedachten mijn verhaal voort te zetten. ( een techniek die Stephen King ook toepast) maar het lukte niet echt.

Vanmiddag komen ze kijken om die vaatwas te komen aasluiten. Hopelijk is het geen fiasco. een stuk van de keuken verbouwen zie ik niet zitten. Financieel & Geestelijk niet. er moet hier dus nog van alles gebeuren. dingen weg zetten, dingen in een andere kast steken, iets onder de trap. je kent dat wel.

Anjelier: je schreef dat er pit in ons Lilly zit, nou dat hebben we gisteren geweten! komen we thuis met freesia's. ventje staat eerst te zoeken naar de grote vaas. ik vind hem niet zegt hij. waarop ik antwoord dat ik het wel weet. en hem in de keuken stuur. maar daar staat hij niet kreeg ik te horen. och jawel. kijk eens aan de microgolfoven. "doing" hoe kan ik nu zo scheel kijken, ik heb die er zelf gezet. dat klopt. hij heeft daar de grote vaas gezet en de lange rechte toen hij de isimobak uitkuiste waar er enkele maden zaten. ( paar weken geleden)
ventje komt dus af met die grote vaas... nog geen minuut later zat de juffrouw op de stoof en aan die freesia's. ik ben de tel kwijt hoeveel keer ze dat gedaan heeft.

Lilly stond dus wild, toppezot. we hebben ze dan buiten gestoken ondanks dat het aan het miezelen was toen we van de markt kwamen. ze ging in sneltreinvaart en op een gegeven moment slierde ze uit maar dat hield haar niet tegen. ze was ook al van de poef gesprongen en die schoof ettelijke centimeters verder! echt waar! en maar ruttelen en pruttelen: ze heeft daar ook een heel repertoire van.
na de middagboterham ben ik naar boven gegaan om wat te gaan liggen. Toen ik terug beneden kwam voor een kopje koffie, lag de juffrouw princesheerlijk op mijn zitplaats. languit. tussen de peignoir. dan was ze wel een moe poessie.

ik heb misschien al geschreven dat ik op een chinese webwinkel waar al je wensen in vervulling gaan, uitwasbare haarverf had gekocht om 2 lokken aan de zijkant van mijn haar te kleuren. (Paars)
Dat heb ik dus gedaan. ventje had het zich anders voorgesteld. vlak voor ik ben gaan slapen heb ik dat uitgewassen aan de wasbak. het was niet mijn stijl. het kleur was te fel. was het lila geweest dan was dat een andere zaak geweest. dan ging het misschien wel mooi uitgekomen zijn. mijn haar is te fijn en je zag mijn hoofdhuid erdoor ook. neen, niet mooi Paula, dus we gebruiken dat niet langer. misschien zouden we beter uitwasbare kleurpotloden gebruiken. of had ik een penseel moeten gebruiken. in elk geval het staat me niet.

Lilly is naar beneden gekomen om korrels te eten op de poot gevolgd door Gimly die dat nu ook doet. zal straks eens moeten kijken of ze niet bijgevuld moet worden. Lilly is een echte korrelkat. ( ze kreeg vroeger niets anders en dat waren er dan nog voor volwassenen, 's avonds kregen ze soms een zakje) vroeger at Gimly alleen korrels als die echt honger had en stopte als de bodem van de pot te zien was. zij niet. ze eet voort. zo en dat werkje is ook weer gedaan. de pot zit boordevol.

ventje heeft gisteren ook zo'n caramelkoffie gedronken. vond hij niet echt naar caramel smaken. het heeft meer een hint, zei hij. en zo'n capsule loopt redelijk traag door als je onchans hebt. ( en daar zit Lilly weer op tafel.)
ik heb misschien nog niet verteld dat onze schilderijtjes en de gehandtekende menu zijn binnengebracht bij Pigalle. hij zal bellen naar ventje zodra dat klaar is. alles komt boven ons bed te hangen. het is een zilvergrijze kader. Ik ben van plan de muren in het lila te schilderen. zal daar dan mooi bij passen.

De houtzagerij heeft nog niets van zich laten horen. ventje zegt dat hij er gaat moeten achter zitten wil hij zijn project planken uitvoeren. Inderdaad ja. het is zijn project. die kast staat bijna op instorten en er is nog een dvd bijgekomen. "Who killed all the great chefs of europe?"
iemand al van gehoord? deze komt uit The states en er staan dus geen ondertittels op. best dat het region 2 was anders stonden we daar. ze bebruiken daar Region 1. je kan ook maar dan is het foefelen Region 0 kopen en dan kan je alle dvd's van gelijk welke regio spelen. in engeland heeft er iemand die bij ventje werkte zo een gekocht en dan moesten ze dat nog met handen en voeten uitleggen. dat was een Noorse Majoor. ik geloof dat zij region 6 zijn maar ik kan me vergissen.

het onkruid steekt weer de kop op aan de bordeur en aan de lantaarnpaal. straks even Googlen voor extreme maatregelen.
ik ga nu een kopje koffie maken. moet ook naar moeder bellen....

Fijne dag verder seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 sep 2023, 09:56

Een mooie zaterdag met zon toegewenst :wink:
Hopelijk blijft het weekend zo dat is gezellig :)

Veel sterkte aan onze zieke maatjes :roll:
en moed aan hen die het nodig hebben :roll:

Hier geen last van de covidprik, alleen als ik
op die arm lag voelde ik waar er geprikt was :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 sep 2023, 11:47

Hier gaan we verder doen waar we gisteren gebleven waren.
Zoon kwam net de reservesleutels van zijn vorige woonst terug halen.
Gelukkig heeft de kapper gezegd dat ik in geval van hoge nood bij hen naar het toilet mag komen.
Nu het ziekenhuis niet meer in de stad ligt ben ik mijn noodtoilet kwijt.
De bib ligt nu ook al buiten de richting.
Het WZC is zo nog een uitwijkmogelijkheid.
Er zijn verschillende openbare toiletten maar alleen tijdens de kantooruren...

In Duitsland was er zelfs een openbaar toilet aan het infopunt voor toerisme.
Dat weten we sinds dit jaar ook al weer.

Niet veel te vertellen.
Het is mooi weer, maar vanmorgen was het wel maar 14°C.
We zullen maar niet te ver op wandel gaan, want het evenwicht is wel maar wankel.
Beetje last toch van de prik of teveel gedaan?

Dames een fijne zaterdag gewenst.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

30 sep 2023, 12:23

Afbeelding

Hallo iedereen,

Manlief en ik zijn aardappelen gaan kopen bij de boer, die heeft een aardappelautomaat staan. Is de 1ste keer dat we daar gaan, en het valt goed mee, niet te moeilijk om te bedienen. Daar koop je aardappelen bijna aan de helft van de prijs dan in de winkel, je kan ook grotere zakjes kopen.
Vroeger ging manlief ergens anders, maar daar loopt een grote hond op dat erf, en manlief durft niet goed meer. Je moest in de wagen blijven zitten en claxoneren tot ze kwamen. Dan kon je uitstappen :roll:

Zonnetje schijnt volop. Morgen en overmorgen ook mooi weer. Daarna een beetje herfstachtig.

Voor vanavond Griekse pasta met broccoli en zalm in een kruidensaus. Lekker en vlug klaar. Ga een dubbele portie maken , hebben we voor morgen ook.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 sep 2023, 15:31

Zo een aardappelautomaat heb ik ook gekend.
Daar zat een grote hond in een kennel.
Die blafte zo gevaarlijk dat ik daar een beetje bang was.
Eerst moest je daar ook op het erf wachten tot ze kwamen.
Later kwam er de automaat.
Verschillende keren hebben ze die gemolesteerd.
Of ze daar nu nog een automaat hebben en/of aardappelen verkopen weet ik niet.
Ondertussen durfde ik niet meer zo ver rijden en is de dochter daar ook geen klant meer.
En ja alweer heb ik dezelfde belevenis als iemand anders hier....
Toch straf. :?

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

01 okt 2023, 08:56

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

01 okt 2023, 09:18

Goede morgen seizoentjes,

Ja, daar moet je echt Maddy voor heten. denken dat we maandag zijn, terwijl we pas zondag zijn. ( liedje monday mornin' spookt door mijn hoofd)
Gisteren veel pijn in mijn onderdanen gehad. ik ben gaan liggen tot de man van de vaatwasser kwam. en nu de verlossing: hij kan er staan!
opzij en er kan water genomen worden en afgevoerd, een beetje buis erbij en een extra kraantje.... zelfs de deur van de kast hoeft niet af. ze kunnen netjes langs de zijkant werken. maar... hij gaat nog bellen wanneer hij kan komen. dus nog effe wachten.

waar we niet op moeten wachten (tenzij het ophangen) zijn de schilderijtjes en die menu uit Rome. ventje had een sms gehad vlak voor die technieker kwam. mooi maar de verpakking was weer verleidelijk voor ons Lilly. die begon in dat plastiek rond dat karton te knabbelen. ventje heeft ze dan naar boven gedaan in veiligheid.( de schilderijtjes, niet Lilly)

we hadden net gedaan met hotdogs eten toen Suus belde. vanaf het kerkhof. om ons d'r bij te hebben als ze dat beertje in steen op zijn graf zette. de beer die er stond lag in het gras enkele graven verder. zat onder de inscecten en andere vieze beestjes. het iets dat Jo d'r gezet had, stond er niet meer. en die heeft al haar spullen terug dus hoofdstuk afgesloten. dus daar staat het beertje nu. eenzaam en alleen. het was stralende zon in Dordrecht. hier was het lang zo goed niet. ik denk dat de stoof vandaag aan gaat. of ten minste de verwarming want we zijn de eerste van oktober. en raar maar waar: alle wagens staan een keer aan de juiste kant! ( wij staan aan de zijkant)

Lilly zit ofwel nog buiten of is al binnen, terug naar boven om daar te gaan slapen. Gimly zat in het deurgat. de achterdeur is dicht. wil de juffrouw binnen dan moet ze dan maar aangeven. het is tè koud. Wij eten vandaag een hespengebraadje in de oven. ventje moet wel alles terug zetten die aan de zijkant van de kast stond. je kan nog niet eens aan de koffiezet. :? heb gisteren met de hot-dogs ook gesukkeld. toen had hij dat niet eens door! er zijn ook veel dingen uit die kast gekomen die echt weg mogen en dingen gevonden die nog kunnen dienen zoals zijn knie-beschermers. dat vliegt dan in het tuinkot! er liggen ook spots maar ik denk dat die niet kunnen dienen. navulverpakkingen van een vochtvreter....

Lilly heeft gisteren toch verschillende pogingen gedaan om op de stoof te springen ondanks een soort van baricade van theelichthouders. ze is nu echt aangetrokken tot die paarse freesia's. gisterennamiddag zat ze op de bloembak van de vlinderboom/struik. ondanks het roepen van: "mag jij dat wel?" want ik ging ze niet gaan halen anders maakt ze er een spelletje van.

moeder was gisteren laat opgestaan en zat nog te eten in het keukentje met de deur toe. ja, dan hoor je niets hè. 3 minuten later kreeg ik ze dan toch te pakken. de secretaresse van de dokterspraktijk had een e-mail naar moeder gestuurd ivm de covidprik. que? moeder heeft geen e-mail adres dus logisch ook geen wifi en ten tweede dan zou die secretaresse een melding moeten gekregen hebben van 'error: boodschap niet verstuurd.' voor de dag van de klant wilde ze in de ldl gaan kijken wat het was en Mia zou haar smartphone gegeven hebben, dan moest ze het verschil terug betalen. maar moeder is toch gegaan zonder en heeft contant betaald. en gevraagd. neen, mevrouw, u moet de ldl-app hebben. ze heeft geen smartphone. ventje zal wel om flessen plat water moeten voor haar want Mia wordt dinsdag geopereerd aan haar hand. natuurlijk kan dat niet genezen als ze er mee werkt. :roll: dus we weten wat gedaan de 9 de. eerst een snelle hap en dan boodschappen voor ons en moeder tenzij ventje toch naar de buurtgemeente rijdt. dan naar schoonbroer waar we weer op de parking van de cirkel moeten staan. school is begonnen. die kinderen zouden kunnen smelten of iets anders. je ziet vooral salariswagens en SUV's.

Buurman V is begonnen met stofzuigen. die heeft echt het obsesieve schoonmaak syndroom. of er moet volk komen vandaag/of de verwarming gaat aan. en daar gaan de klokken van meneer pastoor. de gelovigen mogen naar de kerk. ventje zal waarschijnlijk op staan maar leest eerst de online krant boven. en ik moet nog 'perfect plates' doen.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

01 okt 2023, 09:30

Goeie morgen allemaal :wink:
Ja.... weeral 1 oktober, 't gaat snel hé :roll:
nog even en de winter komt er aan :oops:
Geniet nog maar even van de mooie nazomerdagen
we kunnen ze maar gehad hebben :)

Fijne zondag voor allen en maak het beste
van wat op de planning staat! :lol:
Hier blijft het rustig....:)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

01 okt 2023, 09:41

Goeie morgen allemaal :wink:
Ja.... weeral 1 oktober, 't gaat snel hé :roll:
nog even en de winter komt er aan :oops:
Geniet nog maar even van de mooie nazomerdagen
we kunnen ze maar gehad hebben :)

Ik heb de vaatwasser al leeggemaakt, dat is alleen
serviesgoed en couverts want potten en pannen
doe ik daar niet in, die worden direct na gebruik
afgewassen op de gewone manier :?
Broodje staat ook te bakken om in dagelijkse porties
in te vriezen, ik heb nog genoeg voor vandaag
Vandaag een koude groenteschotel met gerookte zalm

Fijne zondag voor allen en maak het beste
van wat op de planning staat! :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".