In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

03 feb 2024, 10:52

Afbeelding

Hallo iedereen,

Deze morgend als ontbijt pannenkoeken, als ik bak, heb ik er altijd over. De volgende dag zijn die ook nog lekker.

Straks naar verjaardagsfeestje van neefje, die wordt ook al 4 jaar. Is in een indoorspeeltuin, is wel heel leuk voor kindjes. Weet niet of schoondochter ook gaat komen, die kan door de oogoperatie niet tegen( fel )licht. Ze draagt wel een speciale bril, maar toch. We zien wel.

Tijdens het shoppingsdagje met beste vriendin had ik een fleece trui gekocht, heel mooi, maar ook heel warm. Die kan ik binnenshuis niet dragen, ik smelt precies weg :D Ik heb het wel graag warm, maar er zijn grenzen :D :D , het zal ene voor buiten zijn als we gaan wandelen.
Dat doet me denken aan zoon: jaren geleden heeft die enkele maanden in Zweden en Noorwegen geweest tijdens de winter( voor zijn studie). Ik had hier thuis nog een oude, heel dikke fleece trui van manlief liggen, hij heeft die meegenomen en heeft die daar heel veel gedragen. Als je dat aanhad , had je geen kou.

Dames, tot morgen allemaal.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

03 feb 2024, 18:15

de was gedaan boek begonnen te lezen al voor de 3 keer
bij gebrek aan andere leesmateriaal, zo kan ik nog veel lezen,
was stil hier binnen, ze waren allen weg, kan eens goed doen,
vond het koud en droevig buiten, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

04 feb 2024, 08:47

Afbeelding

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

04 feb 2024, 10:22

Goede morgen seizoentjes,

Alle 2 al een douchke genomen, nu wat uitrusten, is wel vermoeiend voor manlief........

Straks een nieuw soort koekje bakken, met amandelpoeder, zou iets marcepijn-achtig smaken. Receptje van kinesiste van manlief, als dat goed gelukt is ga ik ze nog maken en hier beneden, als ze aan de koffie zitten, na de dagelijkse wandeling, eens tracteren ! Dat wordt wel 'gesmaakt' en dat gebeurt nog regelmatig, de 1 maakt altijd koffie , de ander koopt pakje koffie, er zijn er die koekjes en andere dingen meebrengen, ook dreft voor de afwas achteraf wordt ook geleverd....... enfin, iedereen draagt hier een steentje bij, en dat blijft het langste duren..... !
Wij kunnen, spijtig genoeg, 's morgens niet meer mee gaan wandelen, manlief geraakt zijn bed niet meer uit om 7 u, ja zo vroeg moesten we er uit om klaar te zijn tegen 9 u om mee te wandelen, ik wandelen en manlief met zijn scooter.......
Nu gaan we regelmatig in de namiddag een wandeling doen, met nog 2 mensen van hier. Dat is toch tussen de 4 en 5 km dat we dan doen, met ondertussen ook een tussenstop in brasserie of zo.........
In de winter blijven we wel thuis, hier is genoeg te doen.........

En nu terug eens wat voortdoen, soep opwarmen, ..... zorgen voor onze 'inslag' , he !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

04 feb 2024, 10:51

Een rustige grijze zondag :wink:
We zijn nog niet echt aan de lente toe...
af en toe een mooie dag, daar zijn we wel blij mee
maar het is nog altijd maar februari....
nog een paar maandjes geduld.... :roll:
Geniet van wat kan en de dagen nemen zoals ze komen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

04 feb 2024, 18:10

een zondag zoals er nog zullen komen,
droevig buiten, binnen beter, dus boek uitgelezen,
strijk gedaan verder niks bijzonder,
zoon naar de bakker geweest en Vastenavond vlaaikens meegebracht,
dit is alleen in de vastentijd tot Pasen,
daarna niet meer, vroeger alleen pruimen maar nu ook met abrikozen of krieken,
maar altijd per twee op elkaar geplakt,
is dit bij jullie ook zo? hier al jaren heb anders niet geweten,
toen was het loten in een café, was maar eenmaal per jaar als vasten begon,
nu is dit de hele vastentijd, vind dit heel lekker,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

04 feb 2024, 22:59

Hier in de stad heb ik die vlaaikes nog niet gezien.
Op het dorp bij ons moeder had je die wel.
Inderdaad met pruimen vooral en later ook met abrikoos.
Die met pruimen vind ik het lekkerste.

Uitgeteld, amai, al dat volk in huis...
Bijna alles is opgeruimd.
Hetgeen nu nog moet gebeuren is fine tuning.
Tof dat iedereen geholpen heeft.
Jongste kleindochter heeft de honneurs waargenomen bij de aperitief.
Ik was nog in de keuken bezig.
Zij heeft de gasten bezig gehouden.
Dat is echt een vlotte babbel voor haar bijna negen jaar.

Op een gegeven moment waren de mannen en de jongens bezig over AI.
Schoondochter moest zo lachen met mij en mijn zus.
Hoe wij allebei absoluut ongeïnteresseerd ieder met ons eigen ding bezig waren.
Het ging echt ons petje te boven.

Voor zover ik heb kunnen volgen, is lastig met hoorapparaten met zoveel volk, was het gezellig.

Slaap wel!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

05 feb 2024, 05:34

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

05 feb 2024, 10:11

Goedemorgen jullie allen :wink:
Hier kwam de zon even piepen maar ze is al weer weg :roll:
het zal en dag zijn zoals vele..... grijs en kans op een bui.
Niks aan te doen, we moeten het gewoon nemen zoals het komt
maar iedereen verlangt naar wat zon

Koeken zien er lekker uit maar hier niet bekend :?

Allen een aangename dag wat ook de plannen zijn
Blijf allemaal zo gezond mogelijk en hou het veilig :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

05 feb 2024, 10:33

Afbeelding

Hallo iedereen,

Krakje: zien er heel lekkere vlaaitjes uit. Nog nooit gezien, maar zoiets is meestal streekgebonden.

Gisteren de ukjes op bezoek gehad, hebben hun goed kunnen amuseren. Ze hadden allerlei gezelschapsspelletjes mee. Ze hebben o.a monopoly gespeeld, waarbij de ukjes de regels al beter kennen dan opa :D

Vandaag een rustig dagje , vanavond eten we veggie. Regelmatig eten we dat eens. Maak het dan meestal voor 2 dagen.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

05 feb 2024, 11:35

Fijne middag, seizoentjes
Kine voor manlief is juist weg, nu effe 'pauze' ! :D

Gisteren de koekjes gebakken, recept van kinesist (ere wie ere toekomt ! )
Dit is het recept voor wie wil :
300 gr amandelpoeder
250 gr poedersuiker
2 wit van ei
Alles onder elkaar mengen, in bolletjes op bakplaat (op bakpapier) en bakken 7 à 15 minuten op 200 ° (naargelang de oven) (ik heb hier maar een kleine en heb de timer op 15' gezet. )
Bedoeling is dat het binnenin nog mals is. Het geeft zo een marcepeinachtige smaak.....
Smakelijk....

En nu ga ik mijn soep opeten!

Fijne dag nog, iedereen....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

05 feb 2024, 16:36

Afbeelding

Koffie of thee.....Voor hen die er zin in hebben :lol:
Hier een koude wind.... heb toch alles gevonden in de winkel
ondanks de vele lege schabben :roll:
Morgen terug een bloedafname en urineonderzoek
in het labo..... hopelijk alles in orde..... :roll:

Al een paar dagen M-M niet gezien???

Dank M-J voor je koekjesrecept

Tot morgennamiddag en een goede nacht :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

05 feb 2024, 18:08

Fijne avond iedereen,
Heb contact gehad met Clive, en het gaat niet zo best, momenteel.
Vorige week woensdag is ze naar spoed gevoerd waar ze 's avonds een kleine CVA gedaan heeft, echter zonder uitvalverschijnselen. Ze testte ook positief op Covid, en dat met haar longen....... Ze heeft wel een serieuze klop gekregen.
Momenteel is ze thuis omdat ze geen aparte plaatsen meer hadden voor covidpatienten.
Volgende week moet ze wel nog bijkomende neurologische onderzoeken laten doen.

Ze vroeg ook om Wilde Eend te laten weten dat haar kaartje te laat zal aankomen.......

We horen verder nog wel van haar.......

Nu gaan we wat eten.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

06 feb 2024, 09:33

Goede morgen seizoentjes,


voor de moment druk dat is de reden waarom ikke afwezig ben. heb nogal veel aan mijn hoofd. heb ik ook nog een 'flare up' van de candida.
Vandaag gaan we ons in 2 moeten splitsen. ventje naar de DB met zus waar ze een kluis gaan proberen open te maken. kostprijs: 200 euro. en wat gaat er daar inzitten? ik denk niets niemandal. zelf zit ik op dat moment bij mijn moeder omdat dhr Monteyne komt. mijn moeders adviseur. en wij ( ventje liever gezegd) hebben een paar vraagjes voor hem!
er is momenteel veel wind dus mijn hoofd klopt. en gisteren had Frank vrij spel gehad met mijn rug en nek. zou je normaal moeten ontspannen. neen hoor. ik ben altijd zo stijf als een plank. en heb hoofdpijn van mijn nek & de wind.
hij stond verwonderd door mijn kennis van 3 D printen omdat dit gisteren een nieuwsitem was op de radio. wapens printen? had hij nog nooit van gehoord.

dus alle activiteiten zijn nu pas 's middags. kunnen we hier iets eten. en daarna hop, opnieuw weg. ik moet vandaag smeren met dakatacort en de dag erna spuiten met de spray en dan een dag rusten maar met compressen ertussen om de druk weg te nemen en het zweet op te pakken. is maar een kwaaltje vergeleken met wat Clive nu voorheeft. ik hoop dat ze geen neurologische schade heeft en ze was al vatbaar voor Covid. ik wens haar en haar manlief veel sterkte toe. en alsook veel moed.

ik moet hier nog een korte essay schrijven. het sleutelwoord is kort. ik heb er nu al 2 ingedient en telkens het weerwoord van Te Lang!
3 de poging goede keer. anders kunnen ze de zinnen aan elkaar plakken tot die 8 lijntjes lang.

Morgen zijn we weer afwezig. containerpark. ldl in de buurtgemeente. en ventjes zus is nu mee aan het kijken voor een appartement. met Tante Théresè , oudste zus van ventjes moeder gaat het momenteel ook bergaf. die wordt 99! jaar oud en ze zwijgen over de dood van haar jonge zus. hun broer, Nonkel Jean is een paar weken na de dood van ventjes moeder ook gestorven. van alle Vlaminck's die overleden zijn is Nicole de jongste van allemaal. ze dronk niet want daar kon je dement van worden, ze rookte niet want dat is slecht voor de longen enz. maar ze kon niet van de chocolade blijven die slecht is voor je lever en natuurlijk had ze daar dan last van. zo zie je maar.

Gisteren was er veel volk in de quick. de meeste kozen voor de nieuwigheid: een wafelburger met spek en geraspte groene appel. ja, je kan daar geen sla insteken in iets dat al op zijn minst zoet is. ( allez veronderstel ik.) en ik had 2 sneetjes augurk netjes in het midden zoals het hoort. ik maak daar een sport van om die te vinden, eet ik mijn burger rond om rond. mijn Perenmilkshake heb ik moeten meenemen. en ik kreeg vlot de sleutel van de benedenwc. veel weten niet dat die gesloten is. en nu is er tafelbediening. je kiest via een terminal, betaald daaraan en neem een bordje met een nummer. Doordat ons bezoek langer duurde bij Frank moest ik mijn moeder op de hoogte brengen of ik nu 's morgens kwam of in de namiddag. want ik moet nog steeds in die zetels gaan zitten die ventje wil. probleem: Lilly en haar scherpe nageltjes. dus dubbelzijdig plakband voorzien we waren volgens de juffrouw schandalig laat thuis.

ventje ging gaan uitladen en ineens stapt Carolien ( waar is mijn pakje?) uit een gloednieuwe mercedes. ventje zei dat het precies een ruimteschip is. 't is ook de laatste keer zei ze dat ze meegaat met een vriend naar de garage. haar oude was een donkere wagen en deze is geheel wit. nummerplaat aanpassen in mijne databank. het postpunt heb ik gisteren helaas niet kunnen bereiken om een pakje te verzenden naar Suus, want het was al gesloten. ( we waren na 7 thuis) iemand was op de parkeerplaats waar wij stonden zijn hond of kat kwijt. ook Noel zat buiten want Marie-Anne is als de dood dat die me gaat omver doen tuimelen in zijn enthousiasme. de vertikale lamellen waren dicht dus hij zag niemand en stopte met blaffen. hij is nog te speels.

Vandaag dus weer een drukke dag. we gaan fricandellen eten. is rap klaar en dan kunnen we vertrekken. er moeten geen pakjes afkomen want deze die aan de postbode moest betaald zijn is al geleverd. ik moet nu gewoon zien dat pakje voor Suus naar Nederland geraakt want hopelijk zijn we vandaag iets vroeger. dien van de belastingen komt en dus is het eerst wachten voor ze de kluis openbreken. ik denk dat er niets van waarde gaat inzitten. misschien de plannen van het huis en de akte. alles wordt door de bank opgeschreven omdat er 2 erfgenamen zijn. en het moest een geijkte verklaring voor volmacht zijn. dus moet ventje toch aanwezig zijn.

oei, ventje verslikt zich. de zenuwen. ik ga zalf gaan smeren.
Fijne dag seizoentjes en waai niet weg
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

06 feb 2024, 10:43

Goede dinsdagmorgen allemaal
lichte regen al de hele morgen
maar je wordt er ook nat van :roll:
Ben al terug van de bloedafname in het labo
Dat gaat daar altijd gelijk een fluitje van een cent
en het is zo voorbij.... :wink:

Dank aan M-J voor het bericht over clive.... :(
Hopelijk komt alles goed met haar....
ze hebben haar goed te pakken :roll:

Sterkte aan alle maatjes die het nodig hebben
en goede moed aan de zieken....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".