In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 feb 2024, 13:48

Een heerlijk fietstochtje gemaakt deze morgen naar Hofstade om brood.
Het was zalig buiten.
Omdat ik dacht dat het vandaag nog ging regenen geen wasje ingestoken.
Spijtig...

Nu even rusten en dan de berging in orde zetten terug.

Geniet nog van de zaterdag!

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

10 feb 2024, 14:18

gisteren te veel werk met de kelder, is weer eens op orde,
vandaag de was en straks de strijk en daarna avond en tv,
geen regen maar volop zon al is die nog niet warm genoeg voor mij,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

10 feb 2024, 14:21

sorry was gisteren niet op pc
dus wens ik Wilde Eend een gelukkige verjaardag
wel wat laat maar hoop
dat haar dag gezellig en fijntjes was nog vele jaartjes erbij grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 feb 2024, 20:51

Afbeelding

Goeienavond allen, de regen is later gekomen
dan verwacht maar nu valt het er weer gezapig uit :roll:
Ik wens jullie nog een fijne avond en straks een rustige nacht
Slaapwel en tot morgen... en sterkte aan allen die het nodig hebben
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 feb 2024, 10:09

Goede zondagmorgen allemaal :wink:
Hier ook slecht binnengeraakt :roll:
en dan kwam ik mezelf tegen :?
Vannacht veel regen gehad maar nu is het over
wel grijs en donker weer :oops: niks aan te doen....
Binnen blijven en me bezig houden :)
Nee ik verveel me nooit, heb genoeg te doen....:

Allen een aangename dag vandaag wat ook de plannen zijn :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

11 feb 2024, 11:04

Ook juist maar binnengeraakt....... wat dat tegenwoordig is.....

Goede morgen seizoentjes,
Hier efkes 'break '. Al gedoucht, kom ik uit de badkamer, heeft dochterlief, in alle stilte, ons valentijnsontbijt op tafel komen zetten, precies gelijk een dief in de nacht.......
We zullen het deze middag opeten want we hadden al gegeten....

Hier begint het juist wat te motregenen.....

Ga mijn gekleurde was ophangen, en dan zien we wel wat ik nog doe.
Iedereen een fijne zondag gewenst.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 feb 2024, 11:14

Ging wat trager dan anders het inladen.
Dat gebeurt wel meer met seniorennet.
Daarom nu na een tweede poging: goede morgen allemaal.
Seffens nog een beetje strijken aan weekendtarief.
Deze namiddag een wandelingetje maken in de buurt.
Een paar berichtjes sturen naar zieke mensen.
Vragen hoe het hun gaat.
Heeft er nog iemand nieuws van Clive?
De paasbloemen groeien dat je het ziet in de kleine border.
De krokusjes blijven achter.
Aan de voortuin mag ik nog niet denken.
Die ziet er niet uit en de oprit evenmin.
Ik vrees dat ik het speciale anti mos product online ga bestellen in grote hoeveelheid...
En ecologisch op of af er gaat deze keer toch iets tegen het onkruid tussen de klinkers ondernomen worden.
Hopeloos.
Ik heb al gedacht van die klinkers te later opbreken en er gras met speciale panden voor de auto te zaaien.
Als daar onkruid groeit maai ik het af.
Ik ben niet zinnens de hele zomer op mijn knieën met een krabbertje die 15 maal 3 meter proper te houden.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

11 feb 2024, 12:59

Dag seizoentjes allemaal .
Ik geraak wel binnen hier ,maar krijg geen verwittiging meer als er hier reacties geplaatst zijn en dat is normaal wèl het geval. Begrijpe wie kan , staat nochtans aangevinkt ...
Ja, ik denk ook veel aan Clive : een paar dagen geleden antwoordde ze dat ze" slap en moe was ." Het herstel zal helaas veel tijd nodig hebben , vrees ik .
Heel veel moed ! en ook voor de andere seizoentjes .///
Buiten nu bijna "Lente " :-D
Afbeelding

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

11 feb 2024, 13:59

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hoop ook dat alles goed komt met Clive, we missen haar.

Daarstraks heeft het een flink buitje gedaan, nu is het weer over.
Verder thuisblijfdag, manlief gaat naar het veldrijden kijken.

Gisteren gaan wandelen , en het was zalig. Precies of het was lente. Tijdens het naar huis rijden , zagen we dat het 16° was, niet te geloven.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

12 feb 2024, 08:24

Afbeelding
ik maak mijn klinkers een paar keer per jaar proper met er azijn op de gieten.Dan laat ik dat gewoon intrekken doe er verder niets aan.Na een paar dagen zie je het verschil al maar het moet wel droog weer een dag zijn als je die azijn giet .S anderdaags is
is het er toch goed in getrokken dan .Ja je ziet niet direkt een verschil maar enkele dagen wel .zelfs op mijn tuinpad giet ik voorzichtig azijn om onkruid weg te doen .Azijn is voor zoveel goed maar ja zo heeft iedereen zijn denkwijze erover groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 feb 2024, 09:31

Afbeelding

Goede morgen allen, hier ook de hele nacht geregend
ik hoop dat het vandaag en beetje over blijft
dat de Carnaval stoeten gespaard blijven :roll:
in Duitsland gaan die vandaag uit in Mainz,
Düsseldorf en Keulen, die kan je zien op de tv :lol:
daar gaan ze van de ene stoet naar de andere.

Ik heb niks gehoord of gezien van clive ik hoop ook
dat ze rust en beter wordt we missen haar :roll:

Een aangename maandag van de nieuwe werkweek
Hou het veilig want er is veel griep onder de mensen :(
Groetjes allemaal , tot later................... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 feb 2024, 10:24

Goede morgen seizoentjes,

Ook ik krijg geen berichten meer dat er iets gepost is. dus heb ik er een ster bijgezet op mijn mail.
Ja, Clive: die gaat een lang herstel tegemoet vrees ik. we zullen dus geduld moeten hebben eer die opduikt.
ventje moet de vaatwasmachine nog vullen. en wij eten veel en veel te laat. ik heb dan weinig honger.

Morgen naar de dokter. het schoot vannacht nog in mijn hoofd. algemene controle.
Suus belde gisteren nog. het Astorprobleem is bijna opgelost. hij gaat weg. terug naar waar hij vandaan komt bij Jo. Suus en ook ik vreesden dat die op een dag Pipje gaat doodbijten als Suus is gaan werken. en er zijn twee van de niet geholpen katers geil. ze gebruiken dan Pim om aan hun trekken te komen. Die laat het toe. ik heb dat ooit eens aan Nick gevraagd of er homoseksualiteit bij katten voorkwam. hij had er nog nooit van gehoord. dus dat is het niet. Goofy is nog niet geholpen en Storm ook niet. ze steekt ze soms buiten en zegt dan dat ze mooie katjes moeten gaan maken. niet verantwoord dat weet ik. ze had haar brief met inhoud gekregen dus daarvoor belde ze naar ventje. hij staat ook als eerste op haar messengerlijst en die prikkertjes voor kaas of salami vind Suus keischattig. ze ging het tonen aan al de vriendinnen. die vonden het houten stukje ook best lief maar de waxinelichtjes die je kan kopen passen er niet in.
nu nog haar vriendinnenhartje aan het lederen kettingkje krijgen.

Deze week wordt uitgerekend hoeveel ventje en zijn zus gaan kwijt zijn aan de fiscus. daarna krijgt hij zijn deel. dan kunnen ze het huis op de markt zetten. Moeder vroeg ik Valentijn ga vieren. de vraag is waar? er is hier niets open. ventje moet met zijn zus in het ouderlijk huis zijn en die eten een broodje zalm. met een glas bubbels ben ik al tevreden. ik eet noedelsoep met eend. verder niets. die soep zal al vullend genoeg zijn. was het op een donderdag geweest dan was de Oce Lounge open geweest. en onze Johan staat nu voortaan in een zaak in Mariakerke. niemand was op de hoogte. een nieuwe Ambachtzaak. of hij daar ook gaat wonen is de vraag. als hij er maar gelukkig is.

Wij zijn aan het kijken naar Koko Flanel. vannacht om 01 u ging het alarm van mijn polshorloge af. :oops: op twee verkeerde knopjes geduwd en de pyramide op mijn nachttafeltje werkte ook niet meer. ik heb mijn polshorloge vanmorgen van onder een stapel gastendoekjes gehaald, die liep weer normaal. er moet een nieuwe batterij in de klok in de badkamer. waarom ik een klok in de badkamer heb? eerst was dat voor de poetshulpen en nu is het voor mij om te zien of ik me moet reppen om aangekleed te zijn en fris voor de dag te komen. nu ik dinsdag naar de dokter moet ga ik even bij Sevenant langs om die pepermolen en zoutvat te kopen. dat missen we nog hier op de eettafel. twijfel nog of ik er met batterijen ga nemen. of manueel. het zijn witte.als ik voor manueel kies en grijs/metaal als het met batterijen is. en de twijfel of het geen overbodige aankoop is. seffens heeft wijlen ventjes moeder dat nog ergens staan en weet zijn zus waar het staat.

Hier is het voor de moment zonnig. dat doet deugd aan een mens zijn humeur.
ik ga alle opslorpdoekjes weg doen. hij is toch genezen.en dan met de wetjet waar Lilly zo nieuwsgierig naar is de plekken te lijf gaan.
er is dus werk aan de winkel.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 feb 2024, 12:07

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier schijnt ook een heerlijk zonnetje voor de moment.
Misschien straks de verandaruiten poetsen, want nu met die zon erop, zie je pas hoe vuil die zijn.

Manlief is bij buurman gaan helpen met een klusje. Als ik door het raam kijk, zie ik ze werken, een werkje op de oprit.

MM: ik heb ook een klokje in de badkamer, vind dat gemakkelijk, weet je altijd hoe laat het is. Het is een kleintje op batterijen.

Het is krokusvakantie en alle bakkers zijn terug gesloten. Dus wordt het brood uit de automaat ( gelukkig is die bakker uit een andere gemeente) niet gesloten of uit de supermarkt. Dat is hier elk jaar zo. Heb wel bloem en gist in huis voor het geval ik zelf zou bakken.

Deze morgend buurvrouw kunnen helpen met ronde pleisters. Als je pleisters koopt, zijn die altijd rechthoekig of in de lengte ( waar je zelf een stuk kunt vanaf knippen), maar ze had specifiek ronde nodig. En gelukkig had ik dat ( wist het zelf niet). Ooit eens gekocht tijdens een wandeling. Een groepje jongeren verkocht dat ten voordele van dieren.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 feb 2024, 15:40

Gezellige dag verder :wink:
een fijne avond en slaapwel, tot morgen :)

Veel sterkte aan de zieken :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

12 feb 2024, 15:51

al mijn dekentjes van de dieren zijn gewassen
en hangen buiten te drogen, als ze droog worden,
anders binnen uiteen hangen op zetels ja op de leuning,
dochter heeft haar werkjes komen doen,
verder mijn boek lezen en eten maken,
fijne avond van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.